inventii britanice

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

TudorG

New Member
10 Septembrie 2008
9
0
Hunedoara
LOCATION
Hunedoara
salut,
dupa cum unii dintre dumneavoastra stiti, eu de cateva luni ma aflu in tara in care a fost inventatata aburoasa. mergand la servici saptamana trecuta, uite peste ce mi-au cazut ochii in ziar:


link: http://www.metro.co.uk/weird/article.html?Train_drivers_told_to_coast_downhill&in_article_id=292960&in_page_id=2&in_a_source=


pe scurt: mecanicii de pe Transpenine economisesc motorina coborand pantele cu motoarele oprite.


intrebare de neprofesionist: este corect asa ceva dpdv al sigurantei circulatiei?

cu stima si respect,
tudor g.
 
Pai depinde de locomotive, si de compresoare, deoarece acestea trebuie sa asigure necesarul de aer pentru indeplinirea procentului de franare.
Sigur, in acest caz cred ca s-au facut unele modificari, pentru a fi sigura aceasta metoda de coborare.
Comparativ am putea lua coborarea de la Anina pana la Oravita, unde motoarele DFurilor merg la relanti, dar sunt pornite pentru a asigura aerul necesar franarii. Daca ar cobora cu ele orite, la un moment dat ar cam ramane fara aer, si ar pueta avea loc o catastrofa, mai ales ca aceasta este o linie cu caracteristici deosebite
 
Depinde cum e panta, daca e o panta lunga si lina e logic ca o sa se franeze doar la sfarsit, si astfel se poate face.
 
grandpagscout a spus:
Comparativ am putea lua coborarea de la Anina pana la Oravita, unde motoarele DFurilor merg la relanti, dar sunt pornite pentru a asigura aerul necesar franarii. Daca ar cobora cu ele orite, la un moment dat ar cam ramane fara aer, si ar pueta avea loc o catastrofa, mai ales ca aceasta este o linie cu caracteristici deosebite

Frânarea se realizează prin eliminarea aerului, iar vagoanele (Âşi locomotivele, bănuiesc) au Âşi rezervoare auxiliare de aer. Deci singura consecinĂžă a rămânerii fără aer ar fi blocarea trenurilor acolo. Desigur, dacă frâna se aplică brusc (de exemplu, într-o pantă mare se elimină brusc tot aerul din instalaĂžie, roĂžile se blochează Âşi vehiculul patinează - s-a întâmplat la IaÂşi cu niÂşte tramvaie, rezultând un accident urât Âşi 3 tramvaie avariate), vehiculul o să patineze pe linie până ce saboĂžii/discurile de frână sunt ridicaĂži/ridicate Âşi se frânează mai lin ori, în cel mai nefericit caz, vehiculul deraiază sau loveÂşte un obstacol.

Despre frâna pneumatică idirectă:
 
merci de raspunsuri.
sectia manchester-leeds, traversand muntii penini, e considerata ca fiind una din cele mai grele din uk, gramada de pante/rampe, etc. nu am fost in zona, nici nu am motive sa cred ca voi ajunge curand, dar ma indoiesc ca e comparabila cu oravita anina...sa nu vorbim de linile alpine adevarate (adica din alpi).
motoarele nu merg deloc!!!! deci nu la ralanti, ca sa incarce compresoarele, ci deloc. cica economisesc lire. eu in locul lor nu m-as juca cu siguranta circulatiei.
iar despre "strong locomotives" din articolul de ziar- clasa 185 sunt desiro.
cu stima si respect,
tudor g.
 
ca o mica paranteza, Oravita-Anina este comparabila, si chiarare caracteristici asemnantoare cu Semmering Bahn din Alpi, atat ca nu se ajunge la aceleasi altitudini, dar nu asta ocnteaza
 
Siguranta circulatiei nu are de suferit, pe o panta lunga franezi - slabesti - franezi - slabesti etc, in cel mai rau caz, daca ti-ai planificat gresit abordarea si rezerva de aer, atunci nu o sa mai poti sa slabesti, adica o sa franezi pana o sa ramai pe loc, atunci pornesti motorul ca sa pornesti compresorul si gata, slabesti si pleci mai departe; in nici un caz nu ai cum sa scapi la vale (daca merg corect franele si s-a facut proba de frana).
 
Dragi Railfani,
Weekendul trecut, in UK, a avut loc un eveniment care intrece cu muuult alte evenimente asemanatoare de pe-aici. Si concurentza e mare, la cati pasionati de aburoase exista!
Peppercorn Class A1 Pacific 60163 Tornado, prima aburoasa construita de approx. 50 ani, a efectuat prima calatorie oficiala.
LNER A1, sau mai elegant zis Mr. Peppercorn's Pacifics, au fost ultimele Pacificuri construite in uk; initial pentru LNER, apoi preluate de BR (de fapt, inteleg eu ca lner n-a apucat sa le foloseasca), sunt considerate de multi ca fiind cele mai rezistente aburoase britanice; nu degeaba au fost puse la treaba pe East Coast Main Line, la tractat expresse Londra-Edinburgh, cu viteze pe care alte companii nu le au nici in epoca electricelor.
Pacific banuiesc ca stim cu totii ce a reprezentat.
Si ca sa vedeti ca inca mai exista si britanici "adevarati", uitati-va la locul constructiei: Darlington.
Eu sper sa ajunga curand mai aproape de mine; daca nu, va merge muntele la Mohamed. :D
Linkul dintr-un ziar de scandal:
http://www.mailonsunday.co.uk/mailonsunday/article-1133109/The-Wider-View-Britains-steam-train-50-years-makes-maiden-journey.html
si site-ul asociatiei:
ww.a1steam.com
Enjoy!
cu stima si respect,
Tudor G.