inventii britanice

TudorG

New Member
Trenulist
10 Sep 2008
9
0
Hunedoara
LOCATION
Hunedoara
salut,
dupa cum unii dintre dumneavoastra stiti, eu de cateva luni ma aflu in tara in care a fost inventatata aburoasa. mergand la servici saptamana trecuta, uite peste ce mi-au cazut ochii in ziar:


link: http://www.metro.co.uk/weird/article.html?Train_drivers_told_to_coast_downhill&in_article_id=292960&in_page_id=2&in_a_source=


pe scurt: mecanicii de pe Transpenine economisesc motorina coborand pantele cu motoarele oprite.


intrebare de neprofesionist: este corect asa ceva dpdv al sigurantei circulatiei?

cu stima si respect,
tudor g.
 

grandpagscout

Well-Known Member
Trenulist
6 Sep 2016
363
0
Arad
YAHOO
grandpacscout
LOCATION
Arad
Pai depinde de locomotive, si de compresoare, deoarece acestea trebuie sa asigure necesarul de aer pentru indeplinirea procentului de franare.
Sigur, in acest caz cred ca s-au facut unele modificari, pentru a fi sigura aceasta metoda de coborare.
Comparativ am putea lua coborarea de la Anina pana la Oravita, unde motoarele DFurilor merg la relanti, dar sunt pornite pentru a asigura aerul necesar franarii. Daca ar cobora cu ele orite, la un moment dat ar cam ramane fara aer, si ar pueta avea loc o catastrofa, mai ales ca aceasta este o linie cu caracteristici deosebite
 

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
Depinde cum e panta, daca e o panta lunga si lina e logic ca o sa se franeze doar la sfarsit, si astfel se poate face.
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
0
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
grandpagscout a spus:
Comparativ am putea lua coborarea de la Anina pana la Oravita, unde motoarele DFurilor merg la relanti, dar sunt pornite pentru a asigura aerul necesar franarii. Daca ar cobora cu ele orite, la un moment dat ar cam ramane fara aer, si ar pueta avea loc o catastrofa, mai ales ca aceasta este o linie cu caracteristici deosebite
Frânarea se realizează prin eliminarea aerului, iar vagoanele (Âşi locomotivele, bănuiesc) au Âşi rezervoare auxiliare de aer. Deci singura consecinĂžă a rămânerii fără aer ar fi blocarea trenurilor acolo. Desigur, dacă frâna se aplică brusc (de exemplu, într-o pantă mare se elimină brusc tot aerul din instalaĂžie, roĂžile se blochează Âşi vehiculul patinează - s-a întâmplat la IaÂşi cu niÂşte tramvaie, rezultând un accident urât Âşi 3 tramvaie avariate), vehiculul o să patineze pe linie până ce saboĂžii/discurile de frână sunt ridicaĂži/ridicate Âşi se frânează mai lin ori, în cel mai nefericit caz, vehiculul deraiază sau loveÂşte un obstacol.

Despre frâna pneumatică idirectă:
 

TudorG

New Member
Trenulist
10 Sep 2008
9
0
Hunedoara
LOCATION
Hunedoara
merci de raspunsuri.
sectia manchester-leeds, traversand muntii penini, e considerata ca fiind una din cele mai grele din uk, gramada de pante/rampe, etc. nu am fost in zona, nici nu am motive sa cred ca voi ajunge curand, dar ma indoiesc ca e comparabila cu oravita anina...sa nu vorbim de linile alpine adevarate (adica din alpi).
motoarele nu merg deloc!!!! deci nu la ralanti, ca sa incarce compresoarele, ci deloc. cica economisesc lire. eu in locul lor nu m-as juca cu siguranta circulatiei.
iar despre "strong locomotives" din articolul de ziar- clasa 185 sunt desiro.
cu stima si respect,
tudor g.
 

grandpagscout

Well-Known Member
Trenulist
6 Sep 2016
363
0
Arad
YAHOO
grandpacscout
LOCATION
Arad
ca o mica paranteza, Oravita-Anina este comparabila, si chiarare caracteristici asemnantoare cu Semmering Bahn din Alpi, atat ca nu se ajunge la aceleasi altitudini, dar nu asta ocnteaza
 

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
Siguranta circulatiei nu are de suferit, pe o panta lunga franezi - slabesti - franezi - slabesti etc, in cel mai rau caz, daca ti-ai planificat gresit abordarea si rezerva de aer, atunci nu o sa mai poti sa slabesti, adica o sa franezi pana o sa ramai pe loc, atunci pornesti motorul ca sa pornesti compresorul si gata, slabesti si pleci mai departe; in nici un caz nu ai cum sa scapi la vale (daca merg corect franele si s-a facut proba de frana).
 

TudorG

New Member
Trenulist
10 Sep 2008
9
0
Hunedoara
LOCATION
Hunedoara
Dragi Railfani,
Weekendul trecut, in UK, a avut loc un eveniment care intrece cu muuult alte evenimente asemanatoare de pe-aici. Si concurentza e mare, la cati pasionati de aburoase exista!
Peppercorn Class A1 Pacific 60163 Tornado, prima aburoasa construita de approx. 50 ani, a efectuat prima calatorie oficiala.
LNER A1, sau mai elegant zis Mr. Peppercorn's Pacifics, au fost ultimele Pacificuri construite in uk; initial pentru LNER, apoi preluate de BR (de fapt, inteleg eu ca lner n-a apucat sa le foloseasca), sunt considerate de multi ca fiind cele mai rezistente aburoase britanice; nu degeaba au fost puse la treaba pe East Coast Main Line, la tractat expresse Londra-Edinburgh, cu viteze pe care alte companii nu le au nici in epoca electricelor.
Pacific banuiesc ca stim cu totii ce a reprezentat.
Si ca sa vedeti ca inca mai exista si britanici "adevarati", uitati-va la locul constructiei: Darlington.
Eu sper sa ajunga curand mai aproape de mine; daca nu, va merge muntele la Mohamed. :D
Linkul dintr-un ziar de scandal:
http://www.mailonsunday.co.uk/mailonsunday/article-1133109/The-Wider-View-Britains-steam-train-50-years-makes-maiden-journey.html
si site-ul asociatiei:
ww.a1steam.com
Enjoy!
cu stima si respect,
Tudor G.