Locomotiva electrica E 80

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Locomotiva E 80 a fost destinata pentru manevra in zona München . Caracteristica primordiala a acestui model este alimentarea duala - catenara si acumulatoare astfel incat sa poata strabate si portiuni de linie inca neelectrificate .
DRG a comandat in 1928 o serie de 5 exempalre din acest tip care au fost livrate in anul 1930.

Locomotiva avea formula axelor A1A A1A , pentru a putea rula si pe linii secundare, axele centrale ale fiecarui boghiu nu erau motoare , tractiunea era asigurata de 4 motoare electrice cu o putere totala de 210 KW, care asigurau o viteza maxima de 40 km /h si o forta de tractiune de 127 kN. La constructia acestor locomotive s-au folosit multe componente de la E93 / E 94 de unde si asemanarea cu acestea.

Locomotiva avea un redresor cu mercur ( acesta era si punctul slab al locomotivei ), de unde si forma speciala a pantografului - pentru a putea trece peste portiunile fara curent dintre sectoarele de linie electrificata :!: ( in cazul intreruperii alimentarii de la catenara era necesara repornirea redresorului )

Dupa razboi au supravietuit 4 exemplare ,( la toate acestea s-au montat pantografe normale )ultimul a fost retras din circulatie in anul 1961. Din pacate nu s-a pastrat niciun exemplar din aceasta ciudata locomotiva

Cateva fotografii ale unui model Roco , epoca 2

se poate observa in foto de mai sus ca nu erau acelasi numar de ferestre pe fiecare parte :!:



boghiul


pantograful special
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2008
2.675
0
cluj
LOCATION
cluj
Salut! Locomotiva asta ar fi buna ca alternativa electrica la Garnitura GRI. Mai ales ca si culoarea sta bine pe ea...Daca se termina carbunii... ;-)
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
In plus loco merge si foarte bine , are luminile cu LED -uri SMD galbene, tractiune pe 6 osii si o forta de trectiune foarte mare datorita reductiei. Viteza maxima este corelata cu cea reala.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
chiar cu cea reala, nu, cea reala mai mult de 50 nu stia sa fuga :)

insa intra in NEM, V.reala+30% :)
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
@ Horia

Am spus ca viteza este corelata cu cea reala,adica este mult mai mica ca si a celorlalte locomotive , la aproape toate locomotivele viteza este mai mare decat cea reala...de unde si cei 30%.

Loco reala avea viteza maxima de 40 km / h. Cei care o echipeaza cu decodor digital trebuie sa seteze V max ( CV 5 ) la 70 % din valoarea maxima.
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Feb 2008
437
2
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Roco DB E 80 05 (varianta de culoare verde epoca III) fiind sora ei.
Intradevar mecanica este calculata ca locomotiva sa ruleze cu viteza din realitate .
Am folosit un vagon de masurare a vitezei de la Fleischmann , viteza modelului a fost de 38-42 km/h . In conditiile unui traseu e sine curat cu linii drepte de 2,5 m raze R4 . Viteza maxima cu era si normal in linie dreapta iar in curbe minima .
In modul digital viteza a fost de 69-71 km/h (compensarea de sarcina intrand in functiune) de aici si diferenta mai mica . CV 5 a fost setat la 60% pentru obtinerea vitezei de 40 km/h
 

AdrianT

New Member
5 Noi 2008
3
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Nu stiu daca mesajul meu e bine pozitionat in acest topic - daca nu, ii rog pe administratori sa il mute.
Am cumparat modelul E 80 de la Roco insa mi-a venit fara plansa referitoare la demontarea locomotivei. Asa ca de doua zile incerc sa ii gasesc mecanismul de prindere dar nici macar nu mi-am dat seama daca e cu suruburi sau cu clipsuri. Ma puteti ajuta? Multumesc.
Cu cele mai bune ganduri,
Adrian
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Feb 2008
437
2
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Adrian T
Ai aici linkul cu lista piselor la aceasta loco , iti poti da seama usor cum se demonteaza locomotiva.


http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/Ersatzteilblaetter/63870.pdf