Un alt fel de boss: Profi Boss

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

navigator

Active Member
Trenulist
20 Octombrie 2007
137
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
De cateva zile a aparut, in sfarsit, noul controler digital DCC de la Fleischmann. Numele lui e Profi Boss si deocamdata se vinde in start-seturile Fleischmann H0. Pate ca pana la sfarsitul lunii vor aparea si start-seturi pe N dotate cu asa ceva cat si varianta retail.
Estetic vorbind nu putem zice ca nu e aratos, atat forma cat si combinatia de culori aleasa il fac sa concureze cu Multimausul lui Roco.
POZA
Ca functii, pe langa ca poate sa si citeasca valorile CV-urilor (Multimausul nu), are si ceva facilitati in plus legate in special de comanda dispozitivelor "magnetice". E drept ca la prima rasfoire prin manualul pdf in engleza pe care il puteti gasi aici m-am cam speriat de faptul ca pare mult mai complicat decat Multimausul cu care ce-i drept ca m-am obisnuit deja.
Un alt minus ar fi ca asa cum vine cu centrala din start-seturi, nu poate scoate pe iesirea spre linie decat 1,8A. Cam putin pentru H0, dar nici indestulator pentru N.
Tot un minus dar nu pentru toata lumea ci mai degraba doar pentru posesorii de centrale Lenz, Roco sau construite in casa dupa schemele lui Paco este ca Profi Boss foloseste magistrala Lokonet si nu poate fi conectat decat la alte dispozitive Fleiscmann, Uhlembrock si probabil si Piko Power Box.
Ah, sa nu uit, nu se poate conecta direct la calculator. E necesara o interfata pc Uhlembrock.
Astept cu interes comentariile cunoscatorilor de limba germana care vor gasi in urmatoarele zile recenzii prin articolele germane.
 
@ navigator

multiMaus-ul poate sa citeasac valorile CV -urilor , dar nu cu Boosterul din set 10764 , trebuie un booster de Rocomotion sau sa fie legat la o centrala Lenz.

1,8 A este cam subtire...
 
hgdan, ai perfecta dreptate, am citit asta in manual. E greseala mea ca n-am specificat ca in configuratiile (handler plus centrala) in care se livreaza in start-seturi, Profi-Boss poate iar Multimaus nu poate citi CV-urile. :oops:
 
De astazi, multumita lui @hgdan, sunt posesorul unui PROFI-BOSS. Poate primul din Romania. L-am primit in start setul digital FLM 939881, deasemenea cred ca primul astfel de start-set intrat in tara. Asta zic si eu promtitudine la hgd.ro :aplauze:

Bine inteles ca imediat ce am deschis pachetul am si atasat contactele la o sina flex. de 77cm si am facut si restul legaturilor. Citisem de cateva zile manualul in limba engleza ce a aparut pe Fleischmann.uk, dar am aruncat o privire si pe sumarul manual gen "quick-start" ce vine odata cu setul. Cand am scos din cutie si Profi-Boss-ul in sine, am fost placut surprins sa vad ce frumos este finisat. Poate totusi butonul mare si rosu nu este chiar la nivelul restului carcasei.
Mentionez ca am si o centrala ROCO Multimaus care-mi place foarte mult si al carui buton parca se potrivea mai bine la Fleischmann :D

Ca ergonomie, trebuie sa recunosc ca este aproape perfect, de fapt eu nu am palmele prea mari si poate de asta am zis "aproape" (la fel as zice si despre Multimaus). Intocmai ca si la Multimaus, se poate manui cu o singura mana, insa modul de functionare a butonului rotativ este altul la FLM. Daca la Roco acesta actioneaza un potentiometru, avand un clic mecanic pentru pozitia de 0 pe mijlocul cursei, la "ora 12" si are capetele de cursa pe la "ora 4 si 1/2" pentru viteza maxima intr-un sens si pe la "ora 7 si 1/2" pentru maximul in celalat sens, La Profi-Boss e cu totul altceva. Butonul se roteste la nesfarsit, are niste sacadari mecanice si genereaza intern impulsuri, intocmai ca si rotita de la un maus de PC. Nu poti aduce la zero viteza unei locomotive si nu-ti poti da seama de valoarea relativa a vitezei, fara sa te uiti pe ecran la afisarea acesteia. Aici mi se pare un dezavantaj fata de Multimaus, dar poate e si ceva subiectiv, avand in vedere ca m-am obisnuit deja cu cel din urma.

(va continua)
 
....poate ne faci si ceva poze, se vedem si noi :D .....si sa-l stapanesti sanatos si la cat mai multeeeeee.....
 
O alta deosebire intre cele doua "handlere" comparate (unde esti d-nule Pruteanu sa ma urechezi ca nu gasesc termen echivalent in limba romana? :oops: ) este ca Profi -ul nu are o alta cutie atasata, pe post de amplificator, cum se intalneste la Roco (10761 sau mai noul 10764). Amplificatorul este in interiorul lui, poate si din aceasta cauza puterea lui de iesire este mai mica. Curentul lui maxim ce-l poate debita este de doar 1,8A daca e sa ma iau dupa manual (pe el nu scrie nimic) si asta doar daca se cupleaza un transformator de alimentare adecvat, de exemplu cod6811, caci transformatorul livrat in start-set nu livreaza decat putin sub un amper (14V eff - 12VA). Asta nu inseamna ca nu poate fi cuplat la un booster.

O alta diferenta, de data asta in avantajul Profi-ului, am gasit-o la sistemul de afisare, care fiind facut pe un display LCD mai mare cu 50%, iluminat placut cu o lumina bleu, permite afisarea mai comoda a informatiilor. Dar despre asta voi scrie dupa ce il butonez mai mult, in special fiind curios sa-l vad cum programeaza dar si cum citeste si afiseaza valorile din registri.

Va salut si plec la probe. Am de facut si un oval pentru rodajul locomotivei, dar si ceva poze cu obiectul discutat aici.
 
navigator a spus:
O alta deosebire intre cele doua "handlere" comparate (unde esti d-nule Pruteanu sa ma urechezi ca nu gasesc termen echivalent in limba romana? :oops: )

Pe internet, termenele folosite sunt: "throttle", "controller", "cab" mai rar "handset". Cred ca se poate folosi "telecomanda" sau "controler" pt. dispozitivul tinut in mana si "centrala digitala" ("command station") pt. cutia la care este conectat.

:cafea:
 
Am facut 3 poze:

In prima poza se vede Profi-Boss ul afisand ecranul de baza. La mijloc sunt comparate cele doua centrale (cum am spus, in carcasa Profi-boss ului se gaseste si amplificatorul, in schimb contolerul multiMAUS rosu trebuie conectat la ceva, de exemplu amplificatorul 10764, adica cutia neagra de langa el). In dreapta sunt reprezentate in vedere laterala.

Azi am rodat partial locomotiva BR38 si am rulat-o si in paralel cu V160.
Am inceput sa ma obisnuiesc si cu dispozitivul nou, iar dezavantajul ca trebuie sa ma uit pe ecran daca vreau sa aduc locomotiva cu viteza la 0 ma gandesc ca este compensat de faptul ca acest sistem este mult mai fiabil decat potentiometrul de la roco care va avea o viata limitata. Maine o sa intru mai adanc in setari, sa-i schimb limba in engleza, sa editez libraria de locomotive, sa programez niste decodoare si sa citesc din ele. Asta daca o sa am timp, caci mai intai vreau sa mai echipez doua locomotive (o BR64 si o V200 cu microdecodoarele ESSU pe care o sa le iau de la "farmacie" :wink: .
 
ESSU? pesemne ESU ;)

atentie cu BR64, daca este o GFN, la mine nu a incaput LokPilotMicro V3.0 si m-am multumit cu "valoarea sigura" Dohler und Haas (al meu in cutie Selectrix, exista si la Viessmann sau Rautenhaus)

pe cand prima conversie cu LokSoundMicro? eu sunt deja la a treia (Rh5022 Desiro, Rh1016 Taurus si Rh2016 Hercules) si ma pasioneaza din ce in ce Sound-ul pe N :D

scuze pentru off-topic, bineinteles!
 
ESU, ESU :oops: Ca sa fiu iertat pentru eroare , am bagat un LokPilotMicro V3.0 in BR64 aseara :D Ce sa fac daca nimeni nu m-a ajutat cu un DCX75D facut de CT Elektronik, care are 1,1-1,4 mm grosime? http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3248
Nici macar un decodor de pana in 2mm n-am gasit pe meleagurile astea, asa ca daca tot am comandat la "farmacie" astea doua ESU si cum din armata am invatat ca "nimic nu e imposibil de facut", am trecut la fapte.
Am mai zis-o, LokPilotMicro V3.0 nu are 3, 5mm cum e dat pe site si nici intr-un caz 3mm cat e scris pe cutie sau in manualul pdf :roll: . Are fix 3,8mm (am masurat 3 bucati) asa ca aviz amatorilor!
Te intrebi cum am reusit, Horia? Am taiat puntea din plastic transparent dintre ferestrele laterale si ferestrele posterioare, fara sa le afectez. Am castigat cel putin 1mm si am reusit sa inchid locomotiva perfect, fara s-o fortez si fara sa ramana luft. Aseara am rulat-o mult cu diverse viteze si becul aprins si am verificat apoi temperatura: era pana in 40 grade C. la nivelul decodorului.

Mai am doar V200 de la Roco, caruia deja i-am frezat in burta un locas de 4mm adancime si urmeaza s-o remontez azi, probabil.

Noutati cu Profi-Bossul: pur si simplu m-a cucerit cu facilitatile sale. Se poate aduce viteza la 0 pe nevazute fara probleme - softul lui nu permite sa se schimbe sensul dupa ce ai atins v=0 pe afisaj, daca nu se opreste din rotit butonul cel putin cca. o secunda.
Stopul de urgenta general se face prin dublu click pe butonul mare (oarecum mai complicat ca la multiMAUS) dar stopul urgent al lokomotivei curente se face mai simplu, printr-un singur click pe buton (la mM e cu shift si STOP).
Programarea se face foarte comod, asta si datorita displayului care este mai mare si full grafic TFT.
 
Cu mouseul de la ROCO ce ai de gand sa faci ? ramai numai cu cel de la FL? De ce nu incerci sa iti iei decodoare de la Digitrax ?
 
Cat am intrebat si de decodoarele minune digitrax alea noi? Eram dispus sa cumpar 3 bucati. N-am primit nici un raspuns. Asa ca m-am lasat condus de un principiu al meu: "du-te-n sat si da de stire, vin-o-acasa, fa cum poti".

Cu multiMAUSul intr-adevar e belea mare. Aveam de gand sa-l imperechez cu o centrala tip Paco (nanoX, doua minimausuri, un genLI si nu maistiuce in aceeasi carcasa) pe care o am aproape gata. Sincer, inca nu stiu cum voi proceda, adica ce pastrez. Probabil pastrez tot :D .
 
@Navigator pt decodoare incearca la www.lokshop.de. S-ar putea sa aiba si trimit in ro si surpinzator ajung.
 
buna,

din cate stiu, Matthias Froelich (lokshop) nu vinde Digitrax, insa are cele mai bune preturi la ESU :) Lenz, Trix si Viessmann (ultimele doua, decodoare produse de D&H)... cum il vad maine la o onomastica, o sa-l intreb!

in Ro trimite sigur, a avut ca clienti si magazine din Romania, dara mite particulari... :D

nu se poate cupla Multimaus-ul prin LocoNet ca slave la LokBoss? :roll:
 
in Ro trimite sigur, a avut ca clienti si magazine din Romania, dara mite particulari... Very Happy
Horia problema nu e legata de partea germana si doar de faptul ca ultima parte a drumului coletul o face cu posta romana :)).
Chestia e ca am vaga senzatie ca in coletul cu care mi-a venit startsetul cineva si-a bagat manuta.
 
:confused:

ca sa fiu sincer, nu m-ar mira... in general coletele la Lokshop le face Ludwig, care foloseste o rola de banda adeziva bruna pe colet :D daca se deschide, se remarca repede...
 
Horia_Radulescu a spus:
buna,
...
nu se poate cupla Multimaus-ul prin LocoNet ca slave la LokBoss? :roll:
Salut Horia,
Profi-Boss si multiMAUS sunt pe magistrale diferite: loconet respectiv Xnet. Ar fi bine sa existe un dispozitiv cu microcontroler care sa converteasca cele doua standarde. O sa iau la puricat cu google.

Cat despre decodoare, am terminat deocamdata cu ele caci toate cele 4 locomotive pe care le am pana acum au decodoarele lor.

Azi am mai testat BR64 pe care am pus-o sa traga 21 de vagoane si se misca foarte bine. Ba parca compensarea de sarcina mi se pare ca-i chiar exagerata. La viteza V=1 cu 21 de vagoane parca merge un pic mai repede decat cu 0 vagoane. Trebuie sa mai citesc manualul ESU sa vad daca nu cumva se poate seta ceva si pe aici.
 
Salut Florin. L-am luat intr-un start set FLM 939881 ce l-am primit prin hgdan :D foarte repede :aplauze: . Am platit la posta tot atat cat as fi platit intr-un magazin din Germania :D .

Ca sa comanzi un macaz cu Profi-Boss, trebuie sa ai un decodor digital pentru macaze. Poti sa-l cumperi si poate fi orice firma : Flm, Roco, Uhlembrock, etc. numai pe dcc sa fie. Sau poti sa-l construiesti dupa una din multele scheme ce se gasesc pe internet.