Vagoane calatori

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Anti railfani, nu mai vine nasul sa ne zica "nu pozati", baga vagoane de astea unde stai gramnada cu manelistii si tiganii iar gemurile nu le poti deschide :D
Oribil, pe aceeasi linie ca si Dimitrov, le-au inrautatit, nu imbunatatit :-?
 
19-57 134:


20-57 069


WLABmee 71-31 cu capetele drepte:


WLABmee 71-31 cu capetele tesite:


Rama TE 001:


Vagon Cuseta 44-31:


19-80 013:


20-55 101:


20-54 022:


21-31 007


11-31 003:


20-68 001
 
Vagon de calatori clasa II cu compartiment de bagaje si amenajari speciale pentru persoane cu mobilitate redusa in compunerea rapidului 831 Bucuresti-Brasov:



IC 531 Bucuresti - Oradea:

 
Imagiinile frumoase Unde este fotografiat, aia 3 sau nu mai stiu cat, unde scrie numai atata "Locomotiv.ro"
 
O intrebare as avea si eu.
Din cate stiu, inainte de 1989, existau 19 serii de vagoane de calatori (in afara de cele 5 serii anterioare "dimitroavelor"):
1. vagoane de clasa: 11-47, 19-47, 19-50, 19-57, 20-47, 20-50, 20-57, 20-59, 21-47, 26-26 etajat, 29-20 "dimitroave", 39-50, rama TE.
2. vagoane de posta si bagaje sau combinat de posta+clasa a doua: seriile 92-47 si 90-57
3.vagon bar-restaurant (din cate stiu, o singura serie inainte de 1989)
4. vagoane de dormit+cuseta
seriile 60-41, 60-50, 70-50.

Dintre aceastea, stiu ca cele de dormit+cuseta si "rama TE" au fost importate din fosta RDG. Tot din fosta RDG ar fi posibil sa fi fost aduse si unele serii de vagoane de clasa, pe boghiuri 'Gorlitz 5"
Pe de alta parte, majoritatea vagoanelor de clasa este ar fi fost realizate la Arad dupa proiectul francez "Corail" (alea pe boghiuri "Minden-Deutz 33"). Primele astfel de vagoane ar fi intrat in parcul CFR in 1969, fiind proiectate si realizate intre 1964-1969.
 
Sunt curios daca exista vreo poza cu vagoane bar-restaurant de dinainte de 1989!
 
Vagon de calatori clasa I seria 19-80


Vagon de calatori clasa I seria 19-76


Vagon de calatori clasa II seria 20-76


Vagon de calatori bar - restaurant seria 89-76


Vagon de calatori clasa I seria 11-31


Vagon de calatori clasa II seria 21-31


Vagon clasa II seria 21-87 005-5


Rama mixta clasele I si II seria 26-05 / 16-05


Vagon de calatori clasa I seria 30-76


Vagon clasa II seria 22-96 - 11 ferestre


Vagon clasa II seria 22-96 - 12 ferestre



Vagon clasa II seria 22-76 - capetele tesite


Vagon clasa II cu compartiment pentru biciclete seria 84-96 - 11 ferestre



Vagon clasa II cu compartiment pentru biciclete seria 84-96 - 12 ferestre



Vagon de calatori clasa II cu amenajari speciale pentru persoane cu mobilitate redusa seria 84-83




Cel mai mare numar la seria 21-87 vazut de mine este 012
Cel mai mare numar la seria 20-87 vazut de mine este 004
 
@macleod

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5352&postdays=0&postorder=asc&start=0

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4428&highlight=3076
 
Seara buna

Din cele spuse de tine Florin mie imi rezulta ca s-au mai fabricat inca 3 vagoane 20-87 B10ee si inca un vagon seria 21-87 B11mee
Asta inseamna ca cei de la CFR au inceput sa dea bani iarasi catre Astra Vagoane Calatori Arad.
Buna treaba asa.
 
Acum 10 minute am vazut o garnitura cu cel putin 20 de vagoane de calatori de diferite serii, albastre si vre-o doua rosii cu dunga alba, in Timisoara Sud, am sunat un prieten si mi-a spus ca merg la taiere la Muller Guttenbrunn Recycling care e situata in incinta CET si au acces feroviar prin statia tehnica a CET.
 
Stiu ca vagoanele "dedicate" liniei Oravita-Anina poarta seria 50 53 28-29.4.

Tot pe aceasta linie ar circula si cele ale seriei 50 53 29-21.4.
Stie cineva mai multe detalii despre aceste vagoane?
 
Am fost simbata in zona.

In statia Oravita erau 3 vagoane ale liniei de Anina, 2 in garnitura si 1 rezerva.
postez aici citeva cadre, (poate nu prea reusite) cu cele 2 serii. Diferentele cele mai notabile sint:29-21 are soba la un capat si boghiuri ???, iar 28-29 are boghiuri Y 25 si soba la mijloc.



S-a facut focul in ambele vagoane
 
Multumesc In legatura cu sistemul de incalzire:
initial cu sobe. Ulterior, sa fi fost trecute pe incalzirea cu aburi? In acest caz, locomotivele diesel-electrice ale claselor 69/73 care le tracteaza ar trebui sa aiba agregat de producere a aburului!