Prelata

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
:idea:

Uitandu-ma la modelistii "razboinici", ma refer la cei ce lucreza la scara 1:72, am ramas foarte placut impresionat de cate fac pentru a aduce un plus modelului "din cutie", cum le place lor sa spuna, model care sa semene cat mai mai mult cu varianta reala: inmatriculare, culori, accesorii etc.

Revazand un subiect si daca tot am vorbit cu Lok despre plase de camuflaj si prelate uite ca nu m-am lasat si am facut un experiment.

Nu m-am luat de plasa de camuflaj, nu era la rand dar ii vine ei :cool: , si am incercat sa acopar cu prelata un Flkpanzer "Ostwind", scara 1:87.

Cum a iesit?

Vedeti in pozele de mai jos ...




... doua poze de pe partea cealalalta ...




si una de sus




Ce vedeti mai jos NU sunt doua Flkpanzer "Ostwind", este unul singur, singurel alaturi de prelata scoasa care, dupa cum se observa, a ramas cam "teapana" si daca o "doftoriceam" cu aracet si nu cu apa ramanea foarte "teapana" de o puteam pune pe un vagon platforma ca si cum sub ea ar fi o masina facand astfel economie de masini :wink:




Asta a fost ceva lucrat in viteza si la nervi :-x dar sunt sigur ca acordand mai multa atentie procesului tehnologic, foarte, foarte complicat, :D iese si mai bine.

Totul tine de inspiratie si rabdare

44.gif
 
Incantat cat de cat de cum a iesit prelata la "Ostwind" m-am gandit ca nu ar fi rau sa trec si la o masina civila desi poate sta foarte bine in convoiul de aprovizionare al armatei.

Am ales pentru "reconfigurare" un Opel Blitz care are o prelata din plastic lucitor si patratoasa



Mi-am pregatit cele necesare: masina, evident, ceva burghie de care poate nu o sa am nevoie, sarme de diferite grosimi, nelipsitul cutter si, evident, creion, aracet si servetele ce nu apar in poza.



Atat.

Se la sa cu "va urma" :wink:

p.s.Parca vaz io ca o sa am nevoie de pistol de lipit, fludor, pasta decapanta, smirghel, pile si cine stie ce mai cere "jucaria" asta de 7 cm lungime :D
 
:idea:

Incercand sa nu aplic binecunoscuta tipuratura din folclorul lucratorilor "pauzele lungi si dese cheia marilor succese" iote ca ma intorc cu un nou episod din serialul "Prelata".

Deci ...

"Liniste in platou!..."

"MOTOR ..."

"Prelata ... Epoisodul II, dubla I



Multe nu am facut ca mai sunt si altele in ale modelismului de facut dar totusi am facut.

Primul lucru, dupa masuratori si iar masuratori, a fost sa fac, din polistiren extrudat, un negativ al prelatei si sa trasez pe el un caroiaj ce reprezinta amplasarea elementelor scheletului de sprijin al prelatei





Urmatorul pas un SDV pentru indoit sarma si realizarea barelor de sustinere.
Realizare simpla daca masuratorile sunt bine facute.
Nu radeti de pionezele cu buton dar dupa ce am cautat 45 min cuisoarele, nu cele alimentare, m-am lasat pagubas si am hotarat ca le pot folosi fara frica.
Batute cu ciocanul intr-o placa de placaj de tei.
Hm, se putea si altfel dar intrasem in criza de timp.




Dupa trecerea sarmei de 0,5 mm grosime peste picioarele pionezelor au rezultat barele principale ce au fost ajustate ca inaltime.
Recomand folosirea sarmei semiotelite. Se lucreaza mult mai usor si are deformatii remanente mult mai clare decat sarma moale pe care am folosit-o eu.




Dupa ajustarea pe inaltime, ca sa fie toate otova, am facut, nici nu se putea altfel, un premontaj sa vaza si ochiul meu cum arata montate in caroserie.
Dupa cum se vede sunt cinci bare. Nu am pus atat de multe ca nu ar fi stat servetelul dar trei mi se pareau prea putine si daca tot am pus cinci mi-a mai trecut o idee prin cap.




Cam atat pentru episodul de astazi.

Nu ca nu as fi putut lungi ca puteam.

"Bagam" publicitate la greu de scriam doua pagini de subiect.

(va urma)

:cafea:
 
LDH a spus:
:idea:

Dupa cum se vede sunt cinci bare. Nu am pus atat de multe ca nu ar fi stat servetelul dar trei mi se pareau prea putine si daca tot am pus cinci mi-a mai trecut o idee prin cap.

... ca de fapt si de drept trebuie exact patru :D

Si cand te gandesti ca lucram si stateam cu fotografii ale Blitzului in fata :D

:cafea:
 
LDH a spus:
LDH a spus:
:idea:

Dupa cum se vede sunt cinci bare. Nu am pus atat de multe ca nu ar fi stat servetelul dar trei mi se pareau prea putine si daca tot am pus cinci mi-a mai trecut o idee prin cap.

... ca de fapt si de drept trebuie exact patru :D

Si cand te gandesti ca lucram si stateam cu fotografii ale Blitzului in fata :D

:cafea:



Asa ca executarea ...




Dupa ce s-au fixat bine si nu se mai misca am trecut la prelata.
Nici de data asta nu am folosit metoda cu aracet deoarece va trebuii sa demontez masina si sa umblu pe la ea.
Are o gramada de modificari de facut si era pacat sa stric o prelata bine realizata 8)

Metoda cu apa este cea mai simpla asa ca am trecut la etapa urmatoare a "experimentului" :mrgreen:




Da, nu m-am putut abtine, am cautat prin cutii si am gasit oarece incaracatura ca daca nu avem peisaj macar sa nu mearga gol.
Pe langa marfa si o incercare de murdarire a masinii, mai putin rotile.
Nu am bicarbonat :D




Cu marfa in bena




La final o comparatie intre ce a fost si ce a juns.
Cred ca diferentele, chiar daca modelul nu este definitivat, sunt evidente




Cu un minim de efort, in cateva ore, puteti schimba radical infatisarea unui model care, atunci cand il vezi prima oara, nu iti spune nimic.

Spoor!

:cafea:
 
Conform normelor de protectie a muncii, anvelopele nu se sprijina de butoaie!!! (SE POATE RASTURNA BUTOIUL CU ACID SI GATA...)
:)

Felicitari!
 
Superba lucrare nenea! :D prelata nu va fii "intinsa" pana la capat sau vei lasa o parte descoperita?..in fine... spor in continuare!:wink:

ps. @eporteka ai postat din greseala de 4 ori :D
 
Multumesc,

Sa o luam pe rand.

Nu am vopsit ca nu am avut cu ce si camionul asteapta sa fie facut bucati, adica demontat in partile componente pentru ultimele interventii (faruri, vopsea, lumini, poate inaltarea obloanelor - cel putin cele laterale - si ce om mai gasi).

Anvelopa nu este sprijinita de butoaie decat jos.
In camion marfa este aruncata, merge la gunoi :D

Nu, prelata nu va fi intinsa.
Mi se pare mai interesant asa si daca ma "musca" cheful de lucru tai oblonul din spate si-l las in pozitia deschis.
 
pai si nu vopsesti mai departe prelata?Albul acela nu are ce cauta acolo.Barele trebuie vopsite si ele.Oricum, interesant.Si ti-as mai propune sa lipesti in partea de jos a prelatei un soi de"tiv" intaritura a husei, ii va da un aspect si mai natural.Tivul se poate usor realiza dintr-o fasie ingusta (2 mm) de hartie, care va masca si marginea usor neregulata a husei actuale.Spor pe mai departe!