Diorama din dormitor (N)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna baieti,

ca vechi utilizator de Peco, pot sa va spun ca am avut probleme cu limbile la macaze Streamline Code 80 produse in anii 1980, insa niciodata la cele Code 55... deci nu cred ca aveti de ce sa va ingrijorati...

privind planul lui goguta, ma intreb de ce nu ia in calcul si solutia clasica europeana de diorama de acest gen (pe care o voi folosi si eu la segmentele OBB) si anume de "An der Wand entlang" (pe romaneste, practic, de-a lungul peretelui...) cu un "duckunder" in zona usii camerei si posibilitatea de a urmari trenurile de-a lungul peretilor camerei; nu trebuie neaparat sa fie un O, poate fii si un U sau un L... insa cu latimi de 40-90cm, adica suficient cat sa se poata ajunge oriunde...

pe langa liniile principale (dubla electrificata, magistrala 300) am putea imagina si ceva trafic local de marfa (din pacate azi disparut)... ce am avea? busteni si hartie si alte produse la fosta fabrica de hartie din Busteni, bere la Azuga, ciment la Comarnic... Mecanica fina la Sinaia, cu statia aferenta...

tema incepe sa ma pasioneze din ce in ce mai mult si, daca ma rugati frumos, poate va trag cateva schite ;)
 
Salutare,

@Horia_Radulescu
Va rog frumos niste schite ceva... :D
Marea problema a mea e ca nu am avut niciodata pina acum linii, decor la scara N si nu pot sa-mi dau seama prea bine cite detalii se pot adauga pe linga linie intr-un spatiu de 50 - 70 cm. Ca sa exemplific mai bine, sa iau gara Sinaia, partea de inceput a liniei sa fie undeva aproape de Mefin, apoi se intra in gara. Pe o latime de 50 cm, avind liniile si gara din Sinaia, soseaua si cladirile dintre Mefin si gara pe partea stinga, se mai pot realiza in spatiul acesta muntii din partea opusa garii? Cu este distributia spatiului? Au loc sau nu?, cam asta ar fi problema mea de inceput si de aceea nu prea stiu cum sa pozitionez segmentele si cit de mari sa le fac.

Ideea cu segmentele pe perete este cea mai buna, iar in partea usii dreapta jos poate voi face acea trecere insa fara trenuri la vedere, as vrea ca acea trecere la usa sa fie o trecere catre nivelul inferior de depou, ca in schita urmatoare, cu albastru este nivelul inferior ascuns vederii, cu rosu ar fi traseul la vedere. (Schita este pur informativa, latimea segmentelor ma gindisem sa fie 60 cm aici).



Weekend placut,
Dragos
 
Salut,

Ajunge sa cereti frumos :D

Dupa cum stiti, nu ii trebuie prea mult lui Horia daca tema i se pare interesanta ca sa lase frau liber imaginatiei sale... si cum subiectul Valea Prahovei, magistrala 300 de la Sinaia la Predeal la 1/160 in Epoca V este cat se poate de pasionant, m-am pus la lucru si iata aici un prim rezultat:



Exercitiul nu este usor; m-am obisnuit sa aplic principiul compresiei selective pe portiuni de linie scurte, de la 2 (cazul Bregenz) la 5-6 km (Wiener Vorortenlinie); aici avem de a face cu un segment de peste 20km din principala magistrala de cale ferata romaneasca.

Principiul este simplu: linia porneste din Schattenbahnhof Ploiesti, trece prin Sinaia si Predeal (amandoua gari de tranzit cu 5 si respectiv 6 linii, cu o linie secundara spre fabrica de bere din Azuga, care trece si peste drumul national, iese din partea vizibila la intrarea in Tunelul Mare si sfarseste in Schattenbahnhof Brasov (care ar putea comunica pe nivelul inferior cu Ploiesti, pentru o intoarcere mai usoara a garniturilor, sau poate fi organizata in bucla).

Pe langa cele doua gari, reduse modelistic, in care cladirile de pasageri trebuiesc realizate artizanal, se pot integra multe kituri din comert: statia Petrom din Predeal, diferitele pasaje si poduri, blocurile din spatele garii din Predeal, o mare parte din casele taranesti si din vilele cu caracter alpin de pe traseu, pana si kioskurile pentru vanzarea produselor artizanale de langa pasajul denivelat M300 / DN1 se gasesc in cataloagele Faller, Kibri sau Vollmer si pot fi utilizate ca atare, cu modificari minime.

Am inclus in proiectul de diorama, care este prevazut pentru un spatiu de 3,00 x 3,00m, cateva elemente de pe traseul magistralei 300 pe care le-am considerat importante din punct de vedere optic. Avem astfel in Predeal, pe langa cladirile garii, Tunelul Mare, pasajul denivelat al caii ferate din Nord impreuna cu fostul hotel al sindicaltelor adiacent, blocurile din spatele garii si cateva vile, fostul sediu al politiei si statia Petrom, apoi trecerea subterana pe sub linii spre partia de schi si in fundal, ca inlocuire pentru telescaunul de acolo se poate prevedea telegondola de la Brawa (scara N) care este disponibila de mai bine de 20 de ani.
Urmeaza iesirea din Predeal spre Sud cu pasajul denivelat si trecerea la nivel spre manastire (care se vede in spate), apoi case taranesti de-a lungul DN1 cu denivelari puternice in spate, apoi Azuga, unde nu am reprezentat gara pentru a nu incarca prea mult insa am prevazut linia fabricii de bere care intersecteaza DN1, mica biserica catolica de langa drum, apoi pasajul denivelat si parcarea in care se vand produse artizanale dintre Busteni si Sinaia. Urmeaza Sinaia, unde privitorul este exact in situatia unui turist care ar privi gara reala de la cazinou, in vale. Am inclus bineinteles gara regala si transformatorul azi demolat si am redus si aici numarul linilor dupa posibilitati.
Oricine a trecut vreodata cu masina pe DN1 sau cu trenul prin aceste locuri va recunoaste situatia... asa ca va las placerea sa descoperiti detaliile si astept comentariile si sugestiile voastre! ;)
 
Horia ai uitat sa ii faci la capatul Predeal o adaptare la modulele mele pe N.ca trenul merge si jos in Brasov si se continua.... :D :D
lasand gluma deoparte si eu intentionez sa fac gara Predeal doar cu 4 linii,sa vedem cine o face mai bine,sau renunt si fac Brasovul? Dragos ce zici? M-ai blocat cand am vazut ce amploare are proiectul tau. :aplauze:
 
Salut ,
Foarte mare lucrarea asta Horia ,felicitari pentru acest desen profi (imi aduce frumos aminte cu desenele din Miba Special ).Nici acolo nu sunt mai frumoase :oops:
Dar una este un desen .....iar alta este sa duci asa o diorama pana la capat !!!
Parerea mea este ca poate trebuia incercat la inceput cu ceva asemanator cu ceea ce face Alex Stoicia .
 
Horia,

Extrem de reusit desenul, pasionant subiectul... ce-ai zice de acelasi traseu, dar in epoca I-a CFR? ;-)

Inca n-am studiat cu atentie totul, imi pastrez placerea de a descoperi in liniste micile gaguri pe care le-ai strecurat pe acolo. Imi place ideea a doua "gari ascunse" de unde pleaca trenurile pe care le vedem apoi traversand toata diorama.

Am vazut ca ai figurat acolo o garnitura Desiro CFR, o prezenta normala pe acest traseu. In afara de el, mai exista tot ca prezenta normala pe acest traseu si automotorul Regio-Trans, asa ca ar trebui sa incepem sa ne gandim cum pot fi imbunatatite modelele alea frantuzesti...

Sunt totusi putin uimit de modul cum ai pozitionat garile: m-as fi asteptat sa le pui exact invers, adica ele sa fie vazute dinspre linii si nu din spate! Cel putin referitor la gara MEA Sinaia, eu asa ma gandeam la ea!
 
SantaFeFan a spus:
Salut ,
Dar una este un desen .....iar alta este sa duci asa o diorama pana la capat !!!

Nu te pune nimeni sa o faci dintr-o data pe toata.

Poate fi modulata, segmentata, impartita si sa dea ceva mai "simplu" decat are Alex care, hai sa fiim obiectivi, numai simplu nu e.

Aici nu apare nimic in plus fata de ce are Alex doar, daca vrei, suprafata este mai mare, normal zic eu, avand in vedere ce doreste proprietarul sa faca.

:cafea:
 
buna baieti,

de acord cu Rudi, ca e mult de lucru, insa goguta poate ca o sa inceapa cu un modul de linie... asa ca hai sa vedem!

@Dorin: privind gara Sinaia, eu ma gandeam tocmai la modul in care o poate privi un orasean din Sinaia care merge la gara, coborand scarile de langa fosta statie Peco din fata Cazinoului, de langa Caraiman: gara vazuta in vale, cu EG in fata si liniile in spate!

ne-am putea imagina ca privitorul sta pe scara care urca spre Cazinou, cam la jumatate... va avea exact aceasta priveliste! :D
 
@LDH ,in orice caz doresc proprietarului mult succes (si rabdare ) la acest proiect.In orice caz asa o diorama se face in mod ideal din segmente (in caz de mutare de domiciliu nu trebuie distrusa ).
Eu ma refeream la volumul de lucru ,care la Alex este muuult mai mic.
Dar asa este:Nu trebuie totul odata .Dar ca sa poata fi terminata (si sa arate ca in desen) ,o sa mai treaca mult timp .Si in timpul acesta multi pierd interesul la asa o diorama destul de mare la N.De la multi am auzit ,cum la inceput au facut planuri si desene imense ,iar pe parcurs au ajuns la concluzia :mai putin este mai bine .
Pentru inceput este un modul OK ,dupa aceea vede proprietarul cam cat mai are de lucru pana va fi gata (si cam ce costuri mai vin pana la sfarsit ). :D
 
buuuun... Rudi a atins un punct sensibil... costurile!

avem 4 "Hosentraeger" cam la 80 Euro bucata, avem 16 macaze simple la 20 Euro bucata, 2 DKW la 35 Euro bucata (Predeal, Azuga si Sinaia) si 20 de metri lineari de sina Peco la 9 euro metrul in partea vizibila, plus spiralele si Schattenbahnhof... asta da o ideie despre costuri :D
 
Rudi, si eu la fel

Dorin, gara este bine pozitionata.

Ca sa o puna cu fata spre privitor Horia trebuia sa faca un artificiu, o bucla care sa pozitioneze gara cum zici tu.

Eu zic ca nu e rau iar faptul ca sta cu spatele, mai "scuteste" realizatorul de acea dantelarie a copertinei peronului.

Traseul de parada daca ar mai primi una sau doua inflexiuni care sa "taie" din linia dreapta cred ca ar arata si mai bine dar ... prea vrem si noi totul de la prima "strigare" :D

:cafea:
 
LDH are dreptate, in afara de un punct ;)

3 metri lineari pe fiecare parte, si la N nu inseamna mult si la o magistrala de cale ferata o inflexiune (cu care sunt perfect de acord ca principiu, vezi segmentele mele OBB cu traseul liniei simple de acolo) risca sa dea curbe cu raze nerealiste pentru o linie principala dubla electrificata...

remarcati ca nu am pus catenara in desen, l-ar fi complicat prea mult... insa exista si ea, si stalpul de beton de la Sommerfeld cu profil circular ca la CFR costa din cate stiu 4,60 bucata... :(
 
Horia_Radulescu a spus:
buuuun... Rudi a atins un punct sensibil... costurile!

avem 4 "Hosentraeger" cam la 80 Euro bucata, avem 16 macaze simple la 20 Euro bucata, 2 DKW la 35 Euro bucata (Predeal, Azuga si Sinaia) si 20 de metri lineari de sina Peco la 9 euro metrul in partea vizibila, plus spiralele si Schattenbahnhof... asta da o ideie despre costuri :D

Este si ... e bine sa se aminteasca despre ele ca sa stim la ce ne asteptam ca munca ... nu se pune :D
Mai adauga elemntele de peisaj care, culmea, costa destul de mult, cladiri, semnale, etc.

Dar, asa cum sublinia toata lumea, daca spatiu si dorinta exista, costurile facute in timp, precum macheta in intregul ei, nu o sa se simta.

Face un modul, parerea mea este sa inceapa cu cel mai simplu ... linia de parada din est si cu ocazia asta vede cum functioneaza lucrul la macheta, are o multime de elemnte diferite: munti, apa, pod, sosea, linie, padure ... astfel incat pote sa isi "faca" mana.
Este mai usor de corectat pe modulul acela eventualele greseli de conceptie sau peisaj decat pe unul cu gara.

:cafea:
 
Am ramas fara cuvinte, :x super executie si eu care ma jucam in Paint. :oops:

Tot uitindu-ma la schita, ma gindeam daca nu ar fi fost mai potrivita ideea unei linii Busteni - Predeal, in care sa pot pune si linia ingusta de la fabrica din Busteni, care din pacate este acum nefolosita si eventual sa pot reda partea abrupta a Bucegilor cu telecabina.

In acest mod ar ramine Sinaia - Busteni pentru o alta eventuala diorama :wink: de viitor mai indepartat sau nu.

Pe de alta parte, kit-ul de telescaun de la Brawa este comandat deja... ma gindisem ca fiind necesar dioramei mele montane....

Inca o intrebare, am tradus (de fapt google a tradus nu eu) portiunea despre sistemele de linii de pe 1zu160.net si la sistemul peco code 55 reiesea ca un macaz nu poate fi comandat decit manual, neexistind motor pt. actionarea electrica a acestuia. Se poate face un montaj electric pentru actionarea digitala a acestor macaze sau exista deja motor de actionare electrica?

Multumesc mult,
Dragos
 
Horia_Radulescu a spus:
buuuun... Rudi a atins un punct sensibil... costurile!

avem 4 "Hosentraeger" cam la 80 Euro bucata, avem 16 macaze simple la 20 Euro bucata, 2 DKW la 35 Euro bucata (Predeal, Azuga si Sinaia) si 20 de metri lineari de sina Peco la 9 euro metrul in partea vizibila, plus spiralele si Schattenbahnhof... asta da o ideie despre costuri :D
Asta este tot ? restul nu mai costa ? :D Garile subterane ....lemn pentru diorama...pluta ...pietris...balast....iarba ....copaci....material rulant....masini....camioane....omuleti (muuulti )...gips....äh.....am uitat ceva ?
Nu acum serios ,LDH are dreptate .Nu trebuie totul odata.Dar daca asa o diorama trebuie sa functioneze bine ,trebuie facuta prima data gara ascunsa .Si trebuie testata bine .Se va lucra cu digital ? cat costa toate componentele pentru a controla asa o gara ascunsa ?
 
Horia_Radulescu a spus:
LDH are dreptate, in afara de un punct ;)

3 metri lineari pe fiecare parte, si la N nu inseamna mult si la o magistrala de cale ferata o inflexiune (cu care sunt perfect de acord ca principiu, vezi segmentele mele OBB cu traseul liniei simple de acolo) risca sa dea curbe cu raze nerealiste pentru o linie principala dubla electrificata...

(

Pai nu Horia, nu te gandi sa arunc 4R1, sau cum or fi la voi la "braille scale", am spus sa pui ceva flexi, sa mai "strambi" linia, curba cat mai larga care sa nu fie o dreapta perfecta.

:cafea:
 
SantaFeFan a spus:
Horia_Radulescu a spus:
buuuun... Rudi a atins un punct sensibil... costurile!

avem 4 "Hosentraeger" cam la 80 Euro bucata, avem 16 macaze simple la 20 Euro bucata, 2 DKW la 35 Euro bucata (Predeal, Azuga si Sinaia) si 20 de metri lineari de sina Peco la 9 euro metrul in partea vizibila, plus spiralele si Schattenbahnhof... asta da o ideie despre costuri :D
Asta este tot ? restul nu mai costa ? :D Garile subterane ....lemn pentru diorama...pluta ...pietris...balast....iarba ....copaci....material rulant....masini....camioane....omuleti (muuulti )...gips....äh.....am uitat ceva ?
Nu acum serios ,LDH are dreptate .Nu trebuie totul odata.Dar daca asa o diorama trebuie sa functioneze bine ,trebuie facuta prima data gara ascunsa .Si trebuie testata bine .Se va lucra cu digital ? cat costa toate componentele pentru a controla asa o gara ascunsa ?

Gata, am reusit sa-l speriem cu costurile :D