Diorama din dormitor (N)

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut la toata lumea, ma cheama Dragos, 33 ani, pasionat de trenuri dar fara colectie de trenulete de cel putin 15 ani (am avut ceva modele BTTB in copilarie pe care le-am dat mai demult).

Cum am reusit sa fac rost de o camera intreaga in apartament ce nu va fi folosita, pe spatiul de 3 X 3 m, primul gind a fost sa fac o diorama, impreuna cu sotia - vom lucra in tandem...

Citeva detalii a ceea ce vreau sa obtin...cit mai multe detalii pe diorama, nu neaparat linii multe si ireal asezate, apoi control digital, posibilitatea ca o garnitura de tren sa isi inverseze directia de mers comparativ cu linia principala (ovala) fara a fi nevoie de decuplari si alte manevre, sa nu fie linii ascunse unde se fac anumite schimbari de directie sau stationari, totul sa fie la vedere.

In plus as mai dori ca cel putin o gara sa aiba un triaj mic sau un depou (functie de spatiu) si o parte din linii sa fie electrificate.

Scara va fi TT sau N, aici trebuie sa mai fac destule sapaturi pe net pentru a vedea care este mai avantajoasa (material rulant, sine + elemente de decor cit mai multe), iar apoi va voi anunta decizia privind scara luata.

Pentru inceput atasez o imagine ce reprezinta o schita cit de cit generala a traseului visat.

Sa nu sariti va rog cu reprosuri vis a vis de schita, deoarece e facuta in Paint de mina in 10 min, la serviciu, cu mouse prost ce tremura :( . Schita nu reprezinta nici pe departe toate curburile sinelor, nici macar toate sinele, nu am pus extensii sau linii moarte nici macar linii duble, desi doresc intr-un loc sa am si linii duble. Ar fi o schita de la care sa incep sa lucrez mai departe, dar care marcheaza punctele ce ma interesau: o garnitura sa poata intoarce sensul de deplasare pe ovalul principal fara a schimba locomotiva, sa fie o zona de munte (Predeal - Brasov este zona de la noi din tara care-mi place, cit si Beclean - Salva - Viseu si Salva - Vatra Dornei, cam acesta ar fi peisajul pe care vreau sa-l realizez).



Punctul 1 va fi o gara intr-o zona de deal, 3-4 linii, aiai ma gindesc sa fac linie dubla catre gara numarul 2 in ambele sensuri de deplasare.

Punctul 2 va fi un orasel mic intr-o depresiune, cu un lac linga, va fi limitat la nord de dealuri si la sud de munti, iar in stinga si dreapta vor fi munti. Vor fi de fapt 2 gari, una cu 2 linii in partea inferioasa a punctului 2 si una cu 2-3 linii in partea superioara, legate intre ele printr-un racordaj, (linia mijlocie din schema, care face transferul intre sensurile de mers....

Punctul 3 va fi o gara de munte, ce va deservi o statiune montana.

Primul lucru la care ma apuc de lucru este blatul, care va avea o trapa ce se poate deschide la mijlocul sau pentru interventii. Cum diorama va acoperi intreaga camera, e necesar asa ceva inca de la inceput.

Blatul il voi realiza cred la 1,25 m inaltime, sper sa fie suficient.

Pina atunci, toate cele bune si la mai multe garnituri,

Dragos
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.458
8
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
Re: Diorama din dormitor

<r><QUOTE author="goguta"><s>
goguta a spus:
</s>...primul gind a fost sa fac o diorama, impreuna cu sotia - vom lucra in tandem...<e>
</e></QUOTE>

Pentru asta chiar te invidiez. Cum ai reusit sa o faci sa inteleaga ca modelismul feroviar este cu mult mai mult decat pierdere de timp si de bani?</r>
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ii place sa mestereasca, partea de decor , case, pomi, etc. o sa fie in parte si treaba ei. Si ca sa va spun are si salopeta :lol:
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Bravos domle esti un fericit :D .
Se pot face destule la 3X3 m, chiar si pe scara H0, iar pe N va fi de-a dreptul boierie.
Singura obiectie pe care as avea-o este inaltimea de 1.25 m a blautului, personal mi se pare un pic prea mare, dar daca iti convine este ok.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna stageexp,

1,20m SOK este inaltimea tipica de la Fremo, pentru un adult sanatos este ok; pentru copii si cei in carucior cu rotile trebuie ales altceva (0.70) insa aici nu este cazul ;)
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna baieti,

aici am si eu parte de o partenera cel putin toleranta, cu intelegere si idei, ceea-ce este rar insa ajuta mult
;)

Dragos, pentru a nu pleca in directia gresita, ar trebui poate sa ne spui daca te intereseaza trenuri anume, adica dintr-o epoca si o zona geografica bine definita, sau doresti sa colectionezi oricefel de modele.

stii, aici pe Forum avem useri care se joaca cu la fel de mare placere cu o locomotiva Western ca si cu un ICE 3si impatimiti ca mine care fac trenuri autentice pana la ultimul vagon si daca nu exista pe piata si-l construiesc singuri
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
de exemplu, daca vrei o diorama americana, pe TT nu prea ai ce sa gasesti, intrucat oferta US pe aceasta scara este quasi-inexistenta; in schimb pe N oferta este mai mare ca la H0... daca vrei ceva din DDR din anii 1950-1980, e mai bine de ales TT ca N, pentru ca pe producatorii de N nu i-a interesat multa vreme acea piata...

ca regula de baza, modelele TT recente sunt de calitate buna si nu sunt mai prejos in detalii ca cele pe H0; ma refer aici la productiile recente Tillig si Kuehn; cele vechi Tillig, BTTB si Zeuke, interesante pentru vremea lor, nu mai corespund tehnic cu cerintele de azi.

pe scara N lucrurile stau altfel; aici avem multi producatori si niciunul nu are pozitie de monopol; pe N modelele au avut o evolutie tehnica lineara, cele de azi concureaza cu cele de pe H0 (vezi de exemplu subiectele mele despre locomotivele cu aburi din colectie aici
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2486
(ultimele pagini)
sau
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2594
sau
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3344
sau
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3343
pentru a nu vorbi decat de topicurile recente ;)

pe scurt, oferta ca epoci, modele si producatori este mai mare pe N ca pe TT; pe de alta parte, in Romania din pacate importatorii, care au in general un camp de viziune inchis si bugete stranse, aduc pe stoc putin N ceea-ce face ca oferta sa fie limitata si face bucuria magazinelor cu vanzare pe net din Germania (lokshop, Conrad, Licht, Arts, etc)

te-ai gandit la ceva concret? dupa referintele geografice, pari mai degraba ancorat in Europa
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Salutare Dragos,

faptul ca iti poti permite sa aloci spatiul unei camere in intregime este excelent. Faptul ca ai reusit sa o atragi si pe partenera ta cu acest hobby este deja superb. Va doresc reusita deplina in realizarea dioramei voastre!

Acum, studiind schita ta, nu pot sa nu observ urmatorul lucru: avand la dispozitie un spatiu de 3x3 m trebuie sa te gandesti la modul cum interactionezi cu aceasta diorama atat ca privitor cat si in calitate de constructor al ei.

Nu cred ca ar fi o idee prea buna sa umpli TOATA camera cu diorama, ca pe urma s-o urmaresti stand in usa cu controllerul in mana!

Ai specificat ca ai in plan o "trapa" la mijloc pentru interventii etc. Sugestia mea este ca inainte de toate peste acea "trapa" sa nu ai linii, fiindca in mod inevitabil acea zona va fi una cu probleme, o mica nepotrivire de 1 mm fiind suficienta pentru locomotive sa deraieze etc.

In al doilea rand, dioramele "de camera" pe care le-am vazut pe net sau prin reviste sunt in general rezolvate dupa sistemul "inelar" in care liniile sunt dezvoltate perimetral iar in mijloc exista un spatiu in care poate sta privitorul/constructorul si se poate bucura de rezultatul muncii sale. Deci NU o trapa, ci chiar UN SPATIU de minimum 1x1 m, poate chiar mai mult, ca sa incapa simultan doua persoane.

Explicatia e simpla: mainile unui om au o lungime limitata, deci dincolo de latimea de 1 m o diorama poate fi lucrata doar daca ai acces din ambele laturi. Daca diorama e fixata la perete atunci categoric nu poti avea acces decat dintr-o singura latura, deci 1 metru ar cam fi latimea maxima!

Probabil ca la faza asta iti spui ca nu-i asa o problema si ca s-o gasi vreo solutie: asculta insa un om obisnuit sa deseneze planse de urbanism de dimensiuni mari: e un chin sa lucrezi pentru mai mult de 20 de minute la ceva de mai mult de 60 de cm latime, si inca plansele se pot rula astfel incat sa ai acces la partea lor superioara, ceva ce n-ai sa poti face cu o diorama!

In final, chiar daca diorama e montata "definitiv" in acea camera, e bine sa gandesti un sistem modular de elemente care pot fi lucrate independent si abia ulterior se solidarizeaza impreuna.

Odata fiindca e mai usor de lucrat astfel, pe module.

In al doilea rand, si nu mai putin important, daca nu o gandesti astfel, ajungi la situatia in care s-au trezit altii dupa ce au realizat o diorama "definitiva" fixata solid in holzsuruburi: acel "obiect" devine un tot unitar si nu mai poate fi modificata, mutata, plimbata la expozitii etc. Devine "piatra din casa"... Din pacate, dintr-o placere, devine o greutate stanjenitoare!

In final, daca ai de ales intre diverse scari, documenteaza-te bine inainte de a face o alegere. La fel, daca ai de ales intre analogic si digital. Nu te "repezi" la start-seturi ieftine, mai bine asteapta pana te hotarasti in privinta unor locomotive, vagoane, tematici care ti se par cele mai atractive.

Pot sa-ti spun din experienta proprie ca o locomotiva ieftina inseamna si o placere ieftina: te bucura pe moment faptul ca o ai, insa a doua zi constati ca sunt o gramada de detalii care nu-s facute cum trebuie, iti zici ca vei pune mana sa "indrepti" ceea ce au facut constructorii modelului gresit, iar in final vei arunca sau vei vinde in pierdere obiectul respectiv si-ti vei cumpara un model profesional bine realizat.

Asa cum spun nordicii, "sunt prea sarac ca sa-mi permit lucruri ieftine" e un dicton care functioneaza perfect in materie de modelism.

Nu in ultimul rand, ca "practicant" de 25 de ani a scarii N pot sa-ti spun cu certitudine ca tot ce se poate face pe H0 se poate face la fel de bine si pe N. Este adevarat ca acum 20 de ani aceste modele erau mai "aproximative" si mai aveau nevoie de un ghiont, doua la macaze. Acela era nivelul tehnologiei din acei ani. Dar intre timp s-au schimbat lucrurile. Modelele pe N recente au calitati dinamice excelente si nu difera cu nimic fata de "suratele" lor mai mari, iar din momentul in care tehnologia electronica a permis realizarea unui decodor digital de 7x7x4 mm nu mai este nici o problema sa treci pe comanda digitala un model la N. Am vazut trecute pe comanda digitala chiar si cele mai mici locomotive disponibile precum BR98.3 "Glaskasten" sau locomotiva de manevra KĂśf II. Si trebuie sa-ti spun ca ambele modele, existente de altfel si in colectia mea, au o lungime totala intre tampoane de ...4 cm!

Spor la treaba!
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
Horia_Radulescu a spus:
de exemplu, daca vrei o diorama americana, pe TT nu prea ai ce sa gasesti, intrucat oferta US pe aceasta scara este quasi-inexistenta; in schimb pe N oferta este mai mare ca la H0...
Horia ,aici iti dau dreptate :La colegii americani TT este practic inexistent !!! Mai mult gasesti la scara S .Dar dincoace trebuie sa corectez putin :Si la americani HO este mai raspandit ca N :fluierat:
Iar la restul sunt cu totul de acord cu tine ,ar fi bine sa auzim ce preferinte sunt .....(dar de ceva american nu am citit nimic :mrgreen: )
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare,

@Horia_Radulescu

Ca tema as dori epoca IV-V, cel mai probabil linii romanesti sau cit mai apropiate de realitatea feroviara romaneasca....linii acoperite de iarba, linie parasita, plus la decor satele romanesti daca s-ar putea..., peisaj montan gen Predeal Brasov sau Salva - Vatra Dornei, ca incadrare si normal un material rulant cit mai apropiat de ceea ce are CFR-ul. Chair daca la inceput nu vor fi vopsite in culorile CFR,in timp as vrea sa le modific aspectul intr-unul cit mai apropiat de CFR-ul anilor 1990-2000 (primele trenuri IC de la noi, nu vagoanele modernizate de acum).

Pe scara N as lua citeva locomotive de tipul 7367 - Fleischmann si 7365 - Fleischmann, apoi vagoane de calatori ce s-ar preta pentru o garnitura de rapid, accelerat, IC romaneasca - pentru inceput nu ma intereseaza coloritul acestora sa fie CFR, dar in viitor as dori sa le vopsesc. Acelasi lucru e valabil si pentru garniturile de marfa.

La scara TT m-as orienta catre epoca IV cu o combinatie de garnituri est germane, vest germane, austriece, stiu ca oferta e mai redusa aici.

@victorian

Multumesc mult de idei, intr-adevar in centru doresc un spatiu ca o trapa, unde va fi un lac sau alt element de decor, fara linii prin care sa pot intervenii in momentul in care va fi functionala diorama. In rest voi incerca sa fac diorama din segmente de 100X50 cm, am citeva placi de lemn de stejar cu grosime de aprox. 5 cm fiecare, pe care le pot reconditiona (lacuire, smirgheluire, indreptare...) deoarece au stat destul de mult intr-o pivnita. Voi lucra pe aceste segmente, in camera respectiva, fara a ridica picioarele de sprijin deocamdata. Inaltarea la 1.25 m a dioramei o voi face spre sfirsit, cind vor fi segmentele realizate , nu m-am gindit daca in acel moment voi realiza doar un suport de jur imprejurul camerei prins de perete si apoi suporti transversali pentru a sustine segmentele sau alta metoda.

Legat de materialul rulant, nu voi lua start set-uri, stiu ca nu prea sint reusite, ideea e de mers incet si sigur, in limita disponibilitatilor voi lua garnitura cu garnitura ( deci nu voi lua alta locomotiva pina nu voi avea completat setul de vagoane pentru ultima locomotiva achizitionata..., cel putin asa m-am gindit)

Scara N imi place deoarece as reusi fara probleme sa creez schema de sine pe care-o doresc, insa cele 2 probleme pe care nu le aveam cu aceasta scara ar fi fost partea digitala - am inteles ca au aparut decodoare ce se pot monta pe locomotivele N, deci nu ar mai fi o problema, apoi impotmolirea la macaze - si aici am inteles ca nu mai e problema, insa ar mai ramine elementele decorative, unde inca nu stiu cum se sta la scara N. Ca exemplu pe site-ul Auhagen, la scara N nu prea am vazut cladiri industriale, cladiri accesorii feroviare, etc., la fel nu stiu cum e oferta la pomi, iarba. Aceasta e problema pe care trebuie sa o mai clarific.

O zi buna,
Dragos
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Exista, exista o multime si la scara N....

De la Woodland Scenics se poate achizitiona fara probleme toata gama de ierburi in culori de sezon, de asemenea arbori in diverse dimensiuni, iar ce nu-ti place, poti sa faci singur...

Inspre partea cealalta, de accesorii feroviare, cladiri industriale etc. nu trebuie sa te limitezi la firme precum Auhagen!

Exista o multime de alte alternative valabile.

Desigur, mai ales ca intentionezi sa "practici" o diorama romaneasca, aici pot spune ca ar fi cea mai buna varianta sa-ti faci singur cladirile dupa necesitati. Desigur, imi vine usor s-o spun, sunt avantajat de meseria pe care o am (sunt arhitect) deci sunt in elementul meu cand vine vorba despre proiectat cladiri sau facut machete.

Dar exista si alte alternative, spre exemplu acest site excelent pe care l-a postat de curand Felippe pe acest forum:

http://www.scalescenes.com/townscenes

Cladirile din hartie sunt practic cea mai ieftina forma de modelism, iar cu un pic de pricepere se pot face adevarate minuni. Nu te gandi la hartie ca fiind un material ieftin! Am vazut modelate din hartie lucruri aproape incredibile, precum nave militare din primul sau al doilea razboi mondial, masini sau... pasarele!

Nu in ultimul rand, nu neglija experienta japoneza... uite ce se poate face la N:

http://carendt.com/scrapbook/page51/japan1.jpg

http://ddwngauge.homestead.com/L49.JPG
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna Dragos,

hmmm, Romania pe TT sau N... nu e chiar usor, insa se poate ;)

avem cel putin doi modelisti, unul in Secuime (Jozsef Szeles) si unul in Franta (subsemnatul) care cu multa rabdare au reusit sa faca pe scarile respective colectii relativ mari de modele CFR pe TT si respectiv N...

ca sa o luam pe scurt, pe N gasesti faimoasa Rc2-4 a SJ, 1043 la OBB (cum spuneai, referinta Fleischmann 7365, 7366 si 7367, acum 7367 este in Germania si Austria redusa de la peste 140 de Euro la 57-79, depinde de magazin) din care se poate realiza "bobica" CFR si JZ... s-ar putea sa ai in curand o surpriza pe tema asta la scara N ;)

ar mai fi bineinteles si Desiroul de la Fleischmann, pe care il poti transforma usor in seria 96 CFR... insa acesta este prea nou!

o noutate interesanta pe N in acest an este displayul Minitrix cu vagoane de tren rapid din europa de est, produsul 15919:
http://www.minitrix.de/produkte/frontend/index.php?page=detail&detail&sCountryCode=de&start=10&nr=15919&stichwort=Schnellzugwagen&baureihe=&spur=7&gruppe=all&untergruppe=all&epoche=17&merkmale=all&show=detail&iNeuheitenKatalogID=&sNeuheitenSpur=&fromSLIMSITE=&wishednumber=

acestea au circulat si inca circula si la CFR, in afara de vagonul BDme :)

lista ar fi lunga, sa nu uitam ca Fleischmann are in program si o 150.000 CFR si o 40.000 CFR (cu decaluri CFR) insa acelea ar fi cam vechi pentru epoca ta... desi ambele mai circulau izolat la inceputul anilor 1990!

pe TT oferta la vagoane ar fi cam echivalenta, insa la locomotive nu prea ai de unde sa alegi... :(

inca ceva... Auhagen, fostul Mamos/Vero din DDR NU are o gama larga de accesorii pe N... insa exista marii producatori, Faller/Pola, Kibri, Vollmer, mai nou Artitec, care au pe N game enorme... nici Noch si nici Auhagen nu sunt aici bine plasati (desi, de exemplu, gara Radeburg de la Auhagen pe N ar putea corespunde si unui prototip romanesc)

in curand vei avea pe piata si versiunea romano-maghiara a garii de aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2713

cum se gaseste pe linii din Ardeal si Bucovina...

P.S.: Rc2 / Rc4 / 1043 / CFR 43/44/46 se poate digitaliza usor, iata un exemplu aici:
http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/gfn-1043.php

daca intelegi germana, iti recomand sa te documentezi putin pe forumul germano-austriac al scarii N, www.1zu160.net, care este cel mai bun forum de profil pe aceasta scara!
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare la toata lumea,

Dupa ceva timp de cautare pe net, mai ales dupa ce am vazut si ultimele link-uri despre posibilitatea digitalizarii locomotivelor N, m-am decis ca scara N este cea mai potrivita pentru a realiza in spatiul disponibil o macheta cit de cit reala din punctul de vedere al configuratiei sinelor si mai ales al decorului.

Deci dupa deliberari indelungi, deoarece inca am o mare feblete pt. scara TT, m-am decis sa aleg scara N, am vazut mai multe modele ce se preteaza CFR-izarii cit si locomotivele despre care am scris ce sint "aproape CFR" - abia astept sa incerc sa le modific dupa modelul din anii 90...

Ii multumesc domnului Horia_Radulescu si domnului Dorin pt. informatii, ramin dator.

Dragos
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

start-setul are un pret foarte interesant (practic obtii centrala Multimaus pe degeaba), si, desi este in principiu destinat incepatorilor, l-am achizitionat si eu in primavara cand a aparut...

concluzia? o BR101 cu decodor Kuehn N025 foarte OK (prea moderna pentru CFR, iar mai la est de Viena Westbahnhof n-a ajuns, insa putem spera :D ), un Eurofima A al DB (ca Avmz), und ABmz OBB (primele doua nu au ce sa caute la CFR, sa zicem ca ABmz inlocuieste un Amz defect in IC "Traian" ;) ) si doua Bpmz care se pot tranforma relativ usor (am facut-o deja) in A10 si B11 AVA200 salon (adica seriile 10-70, 10-90 si 21-86 ale CFR, vagoanele recente albastre de la Astra...)

centrala este ok, memorie mare, ergonomie buna (numai ca nu stie sa citeasca CV-uri), sinele sunt Roco code 80 cu macaze de 15, deci acceptabile pentru inceput... si sunt muuuuuulte ;)

asta pe undeva pe la 180 - 240 de Euro, depinde de Haendler...

saptamana viitoare iti voi prezenta cele cateva 1043 ale mele si cum am facut din ele o seria 44 a CFR ;)
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Buna la toata lumea,

Am cam schimbat un pic layout-ul dioramei dupa ce am vazut http://www.meine-n-welt.de/Planung/planung.html . Superba diorama are acolo..., nu de pomana au pus-o cei de la http://www.1zu160.net prima in lista lor de la galerie.

Nu prea am inteles eu multe in germana din site-ul respectiv, dar incet sper sa invat niste notiuni de baza incit sa-mi dau seama ce spune. Interesanta mai ales partea de "Bautips".

Layout-ul va fi asemenator cu cel de mai sus, numai ca in segmentul mijlociu (cel mai mic), voi avea o intersectie de linii cu macaze si nu o trecere una peste cealalta cum vad ca are diorama respectiva (asta pt. a putea inversa directia de deplasare a garniturilor - ideea mea fixa).

De asemenea linia nu va fi dubla, va fi electrificata, iar in locul liniilor de triaj din ambele segmente vor fi inlocuite cu un circuit de linie simpla neelectrificata intre cele 2 segmente. Mai pe seara voi posta si o schema, tot de mina facuta.

Voi incerca sa fac rost de un program de desenare proiectare diorame, sa vad ce pot face si in el.

Multumesc mult,
Dragos
 

goguta

Active Member
Trenulist
24 Aug 2008
96
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare,

Asa cum am promis, atasez aici versiunile finale pentru schita dioramei:



Aceasta este versiunea cu linie dubla pe o portiune, mai jos este versiunea cu linie simpla:




Acum citeva precizari:
Schitele sint facute de mina in Photoshop, de aceea sint asa tremurate, la fel scara modulelor nu este echivalenta cu marimea lor scrisa in dreapta, nu am mai modificat desenul.

Voi incerca sa fac aceasta schita desenata completa, cu elemente de decor si relieful reprezentat, pe o plansa dupa ce voi avea imaginea finala a circuitului, o voi scana si o postez aici.

Liniile cu negru din schite sint cele pe care vreau sa montez catenara, cele cu rosu sint linii simple neelectrificate.

Modulul 1 va fi o zona deluroasa joasa, cu oras si industrie -
Modulul 2 va fi o zona de trecere catre munte - inaltimi mai mari, combinatie de deal munte
Modulul 3 zona montana destul de inalta, stinci, paduri de brazi...

As avea si eu citeva intrabari, daca cumva aveti vreun raspuns la ele:

Liniile vreau sa fie cele de la Roco si Minitrix, intrebarea mea este daca se potrivesc impreuna pe aceeasi diorama.

Am citit pe un forum ca anumite macaze Roco in curba fac probleme locomotivelor din cauza inimii de plastic....cum este situatia, in cazul in care cumpar locomotive cu volanta voi avea problema aceasta? Sint probleme pentru anumite locomotive prea scurte sau e ceva ce a fost remediat? Pot folosi daca vreau macaze de la Minitrix in locul celor de la Roco?

Catenarele de la Busch cu stilpi de beton sint ok?

Deocamdata atita, vreau sa incep constructia, ca ma arde focul feroviar.... :lol:

Toate bune,
Dragos
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Roco si Minitrix fac linii identice.Cu macazele nu o sa ai probleme,insa iti recomand sa cauti pe piata macaze PECO sunt mult mai realiste la aspect.Eu am cumparat de la ROCO si sunt foarte multumit,au polarizarea gata facuta nu mai este necesar nici un montaj.
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.458
8
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
In primul rand as vrea sa spun ca am editat titlul subiectului si am adaugat un "N" intre paranteze. Cred ca asa ar trebui sa procedam cu totii de acum incolo cand prezentam diorame. Nu de alta, dar mai sunt unii ca mine pe care ii mai lasa memoria si ar putea incepe sa faca unele confuzii (cum mie, de altfel, mi s-a intamplat).
goguta a spus:
...
Am citit pe un forum ca anumite macaze Roco in curba fac probleme locomotivelor din cauza inimii de plastic....cum este situatia, in cazul in care cumpar locomotive cu volanta voi avea problema aceasta? Sint probleme pentru anumite locomotive prea scurte sau e ceva ce a fost remediat? Pot folosi daca vreau macaze de la Minitrix in locul celor de la Roco?
...
Si eu am avut aceasta problema. La viteze reduse este posibil ca locomotiva sa nu treaca de macaz. Mie mi s-a intamplat cu o locomotiva cu decodor, formula osiilor 2-3-2.

Sfatul meu ar fi sa alegi magazele "electrofrog" cele cu inima polarizata.

De asemenea, in cazul in care folosesti sine flexibile, este extrem de important ca acestea sa fie corect intinse. Avand in vedere ca nu ai experienta, ar fi indicat sa folosesti unelte ajutatoare (cum ar fi Tracksetta - sabloane cu diferite raze de curbura sau drept, pentru zonele cu sina dreapta).

Pentru spatiul pe care trebuie sa il lasi intre sinele care formeaza linie dubla, Peco recomanda "Six-Foot Way Gauge":



Acest sablon te va ajuta atat la pozitionarea sinelor in "camp deschis" cat si la asezarea acestora la distanta optima pentru a pune intre ele un peron.

Ca si ultim sfat, ti-as recomanda sa folosesti sinele si macazele PECO Code 55 (Universal Fine) pentru ca sunt sinele care respecta cel mai bine prototipul.