ajutor montare decodor

cftt

Well-Known Member
Trenulist
7 Feb 2016
286
0
vreau sa montez un decodor lokpilot micro V3.0 cod 52684 NEM651-6pini la o locomotiva BR194 (TT) care nu are pregatire pentru digital (mufa), prospectul decodorului e in germana limba pe care nu o cunosc deloc, singurul lucru pe care l-am inteles e pozitia cablurilor pe culori la motor, la roti si la becuri, rugaminte: unde anume trebuie montate cablurile decodorului avand in vedere ca locomotiva mai are niste rezistente,diode si un condensator conform schitei de mai jos, trebuie cumva eliminate rezistentele, condensatorul sau diodele de la becuri?, firul albastru unde se leaga?.
cu multumiri
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.362
45
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Semnificatiile culorilor sunt:
RRRosu - rotile din dRRReapta (accentuare MPU :D)
NNNegru - rotile din staNNNga (idem)
orange - borna motorului care fusese conectata la rotile din dreapta
gri - borna motorului care fusese conectata la rotile din stanga
albastru - plus comun
alb - lumina din fatza (pusa de decodor la minus cand este activata, altfel lasata in aer)
galben - lumina din spate (idem)
verde - functia F1 (idem)
violet - functia F2 (idem)
Toate conexiunile din locomotiva trebuie desfacute si refacute conform celor de mai sus. Atentie, motorul nu trebuie sa aiba absolut niciun contact electric cu rotile sau cu sasiul, ci doar cu firele orange si gri!
Dupa cate cred eu ca imi aduc aminte, decodorul cu 6ase pini nu are firul albastru. Becurile din locomotiva ta au cate o borna conectata la rotile din stanga, iar bornele celelalte sunt conectata prin diode la rotile din dreapta. Lasa neatinse conexiunile spre rotile din stanga si adu firul alb la becul din fatza (10), respectiv firul galben la becul din spate (7). Bineinteles, diodele dispar. Aceasta configuratie este mentionata in instructiunile tuturor decodoarelor, fiind utilizata daca becurile au cate o conexiune la sasiu, care este conectat la rotile de pe o parte.
 

cftt

Well-Known Member
Trenulist
7 Feb 2016
286
0
multumesc mult dar sunt pisalog ( nu vreau sa gresesc asa ca mai intreb pentru edificare), iata ce am inteles conform schitei mele: orange la 1, gri la 2, rosu la 4, negru la 3, galben la 7, alb la 10, dispar diodele implicit legaturile 7-8-4 si 10-4, dispar rezistentele implicit legaturile 1-5 si 2-9, dispare condensatorul implicit legatura 5-6 si deasemenea legatura 5-8-4, raman legaturile 3-6 si 3-9, decodorul are si al 7-lea fir (albastru) care conform prospect zice (optional, statt Gehausemase) deci daca becurile sunt legate la rotile din stanga prin 3-6 si 3-9 las firul albastru in aer sau il leg si pe el la punctul 3?
mii de multumiri si scuze pentru insistenta
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.362
45
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
cftt a spus:
...orange la 1, gri la 2, rosu la 4, negru la 3, galben la 7, alb la 10...
Corect :aplauze:
Dispar toate legaturile si toate piesele, cu exceptia motorului si becurilor :D
Daca doresti lumina mai puternica la becuri, atunci bornele comune ale lor (6 si 9) se deconecteaza de la roata 3 si se conecteaza impreuna la firul albastru. Totusi, tinand cont ca avem de-a face cu o locomotiva TT, deci cu foarte putin spatiu de "manevra" in interior, eu unul as recomanda sa lasi la locul ei conexiunea 6-3-9 si doar sa legi firul alb la 10 si cel galben la 7. Sunt ferm convins ca nodul 3 reprezinta insusi sasiul metalic al locomotivei, ca la locomotiva BR62N. Firul albastru ramane astfel nefolosit.
 

cftt

Well-Known Member
Trenulist
7 Feb 2016
286
0
loc este suficient cred ca cu putina bunavointa as putea pune si un decodor cu sunet deci as putea sa fac legaturile becurilor la firul albastru, din pacate sasiul locomotivei este din plastic, legatura de la rotile stanga(punctul 3) la punctele 6 si 9 se face prin intermediul unei tablite si apoi fire (imi este greu sa explic, o sa incerc maine pe lumina sa fac o poza a locomotivei desfacute pentru edificare), in cea ce priveste linkul spre prospect :( (ca germana si electronica), tot ce pot spune : LokPilot micro V3.0 DCC cod 52684
numai bine si multumiri
 

Elef

Well-Known Member
Trenulist
18 Mai 2007
435
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Daca locomotiva e facuta de BTTB atunci schema arata in felul asta:



In partea de sus e schema locomotivei iar in partea de jos cum ar trebui sa arate modificarile.Liniile punctate delimiteaza boghiurile de restul locomotivei.

Legaturile de la decodor sunt date dupa culorile pe care le-a dat MPURSU cu o singura exceptie "albastru deschis"="alb" (din motive evidente).Ordinea firelor de la decodorul desenat poate sa nu corespunda cu realitatea.
 

cftt

Well-Known Member
Trenulist
7 Feb 2016
286
0
multumesc Elef pentru schema de montaj a decodorului, locomotiva e facuta de Tillig, anul 2008, modificarile fata de cea BTTB sunt: motor, angrenaje, cuple si accesorii noi, inscrisuri superioare calitativ, ca shema electrica sau inlocuit acele bobine cu rezistente iar ca amplasare conform schitei mele, am avut o retinere referitoare la legaturile la motor nestiind daca stanga, dreapta se refera la pozitia motorului in locomotiva sau de la ce roti se alimenteaza, conform schitei mele polul dreapta a motorului se alimenteaza prin 2-9-3 la roata stanga si polul stanga prin 1-5-8-4 la roata dreapta, sper ca daca as face legatura invers nu ard decodorul, o sa pun si o poza si dupa montaj va dau de veste ce isprava am facut.
numai bine si multumiri
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.362
45
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Denumirile "dreapta" si "stanga" se fac referitor la sensul de mers inainte - adica locomotiva inainteaza cu cazanul sau cu cabina 1. Mai in gluma, mai in serios, ne putem imagina ca suntem mecanicul din cabina locomotivei, care priveste spre inainte (spre cazan sau prin parbrizul cabinei numerotata 1), si astfel nu putem gresi la numirea corecta a sinei din dreapta si a celei din stanga 8)
Firele rosu si negru pot fi inversate fara niciun pericol, insa este bine ca ele totusi sa fie conectate "ca la carte", fiindca altfel pot sa apara neconcordante cu privire la sensul de mers sau la lumini atunci cand, dintr-un motiv sau altul, locomotiva revine pe un sistem analogic.