Locomotiva de manevra Kof II

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Deoarece dadrian a prezentat modelul Marklin a acestei locomotive :
http://www.forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2578&postdays=0&postorder=asc&start=30

m-am hotarat sa prezint si modelul pentru DC , vandut sub numele TRIX , a aceleasi locomotive.

Pentru inceput , cate ceva despre locomotiva reala.

Prototipul acestei locomotive dateaza din anii 30 , cand DRG a solicitat locomotive de manevra mici si economice. Pentru clasa Kleinlokomotive S-au inregistrat 2 clase de putere I - pana la 50 CP II - pana la 90 CP. Du[a razboi a existat si clasa III - pana la 240 CP.

In general aceste locomotive aveau motoare diesel , dar au fost si variante pe benzina , acumulatori , chiar si un exemplar pe aburi.

Denumirea Kof II - K ( Kleinlokomotive - locomotiva mica ) o ( Oelfeureng - motorina ) f (Flussigkeitgetriebe - cutie viteze hidraulica )

Aceste locomotive s-au fabricat de catre diferiti producatori , in variante cu postul de conducere deschis sau inchis , majoritatea lor apartinand diferitelor intreprinderi din Germania , unde sunt folositepana in zilele noastre.

Cate ceva despre modelul TRIX :
Acesta este similar cu Maerklin , dar pentru DC , transmisia este pe 2 axe fata de modelul AC modelul pt. DC nu are montati magnetii pentru marirea aderentei - ma gandesc ca poate nu era o idee rea sa echipeze si aceste modele.

Modelul este realizat in cea mai mare parte din metal , bine detaliat. In acoperis este montat un decodor pt. DCC / selectrix , acesta nu este demontabil. Lumini alb / rosu care se schimba cu directia de mers .deoarece modelul este relativ mic si usor forta de tractiune este relativ mica.

Si acum cateva fotografii:


 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
O mica bijuterie. Excelent modet. Demn de respect faptul ca s-au chinuit sa ascunda motorasul in corpul locomotivei pentru a lasa frumusetea aceea de cabina libera.
Spune-mi te rog cum e treaba cu magnetii aceia pentru aderenta?
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
Alex_Stoicia a spus:
Spune-mi te rog cum e treaba cu magnetii aceia pentru aderenta?
Idea este de a produce mai multa "greutate" pe sinele de otel .Evident ca nu merge pe sine de alama .....
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Sinele Marklin sunt de otel , de aceea este echipata cu magneti , vezi prezentarea lui dadrian . Modelul Marklin poate ca are nevoie de magneti si din cauza patinei , care reduce aderenta la sine :?:
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
Acum serios... :D asa locomotive mici sunt ridicate minimal in sus de acest Schleifer (depinde si puterea cu care apasa in jos).Asa pierd ceva din "masa"locomotivei si poate tracta teoretic mai putin.De aceea locomotivele vechi Märklin nu aveau niciodata patina sub boghiul motor(angrenat ).
Indiferent daca dadrian se supara sau nu.......
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Tehnic vorbind aceste locomotive , cu motoare sub 90 CP nu cred ca puteau remorca prea mult nici in realitate :idea:

In prospectul TRIX scrie ca poate remorca 3 vagoane cu 2 axe ( cu axele bine unse ) pe o panta de max 3 % , oricum locomotiva este usoara...ma gandeam sa fac rost de magneti , poate trage mai mult :?:
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Din pacate nu este loc , vezi in poza lui dadrian , magnetii sunt relativ subtiri.

Ma gandesc ca forta lor de atractie este cu mult mai mare decat greutatea unei piese de acelasi volum din plumb
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Am facut proba sinelor Roco , Fleischmann , Trix , nu sunt magnetice , asa ca magnetii nu ajuta la nimic pe aceste sine...De fapt magnetii nu au cum sa ajute la nicio sina de calitate , eventual din tabla indoita :(

Kof II ramane asa cum a fost livrata din fabrica, sunt de ajuns si 3 vagoane la o asa mica bijuterie
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.826
4
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
liniile Mehano sigur te ajuta :D :D alea sunt din otel,restul producatorilor le face
din aliaj nichel-argint (alpaca?)