Imbunatatiri BR218 Roco

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Deoarece nu-mi sta in caracter sa fac o achizitie no'num'ashe :D, in prealabil am cautat caracteristicile locomotivei atat in catalogul meu Roco de la vremea aceea, cat si pe site-ul Roco. Am gasit in ambele surse ca locomotiva are lumini alb/rosu, antrenare si culegere a tensiunii pe toate axele, interfatza digitala etc.etc. si... (tobele, va rog)... motor cu volant :aplauze:.
Foarte incantat de aceste caracteristici, am achizitionat locomotiva. Bineinteles ca imediat am ridicat carcasa, fiindca doream sa admir volantul cel mare & lat din dotarea motorului. Stupoare!!! Nici urma de volant :confused: :confused: :confused: !!! Repede m-am uitat in instructiunile de utilizare & lista de piese, aflate in cutie, si am vazut motorul reprezentat CU volant in instructiuni, respectiv FARA volant in lista de piese. Rapid am scris un e-mail catre Roco, in care am pus in evidenta neconcordanta dintre catalog & site si ceea ce aveam eu in mana :mad:, iar respectivii mi-au raspuns destul de tarzior cum ca site-ul si catalogul erau gresite si ca isi cer scuze. Am accentuat ca eu stiam ca achizitionez o locomotiva care are motor cu volant, dupa informatiile lor, asa ca eu doresc ca acest volant sa si existe in realitate. Dumnealor au corectat repede site-ul si, suav, mi-au indicat ca pot sa-mi comand eu volantul si sa-l montez, dar nu-mi recomanda, sau sa-mi comand direct nu-stiu-ce motor care s-ar potrivi in locul celui existent. Si asta a fost tot! :p
 
Daca m-am impacat cumva-cumva cu ideea motorului cu volant fara volant :p , nu m-am impacat deloc cu ideea luminilor extraordinar de... slabe :-? . Prin august 2006, in decursul unei vizite la Arad (Granspagscout & trupa cred ca-si mai aduc aminte :)), locomotiva 218 Roco a primit temporar un decodor digital. Iata aici imagini cu luminile ei, la mers inainte (stanga) si la mers inapoi (dreapta):

Explicatia consta in faptul ca farurile locomotivei sunt iluminate de beculetze minuscule, prin intermediul unor ghiduri de lumina luuuuuuuuuungi cat toate zilele.
 
Dupa o prima incercare cam nereusita de inlocuire a beculetzelor cu LED-uri SMD microscopice lipite spate-in spate, am incercat sa aplic un principiu care, in germana, suna cam asa: "je Lampe eine LED" (adica "in fiecare lampa cate un LED"):

Am folosit LED-uri cu varf cilindric cu diametru de 2mm, iar binecunoscutele culori albastru, alb si galben ale firelor cred ca nu mai au nevoie de explicatii :D
 
Totusi am revenit la ideea LED-urilor albe si rosii lipite spate-in spate, in momentul in care am pus mana pe LED-uri de tip PLCC (3.5mm x 2.8mm, "enorme" pe langa microscopicele SMD cu care lucrasem pana atunci). Rezistenta de balast (610 ohmi) se afla pe cablajul imprimat, in stanga; am intrerupt traseul care ducea catre terminalul COMUN (plus), iar rezistenta se afla montata peste intreruperea respectiva. Practic, la mers inainte lumineaza grupul de LED-uri din stanga, cu alb spre farurile din fatza si cu rosu spre farurile din spate, situatia inversandu-se la mers inapoi.



Sub placutza de cablaj imprimat se observa motorul cu volant fara volant, de care n-am uitat :evil:
 
Diesela 218 este o urmasa a dieselei 215, care avusese la vremea ei cabine, scari, detalii si motor cu volant. Ma gandisem intr-o vreme sa comand de la Roco, impreuna cu.. stiti voi ce :D, cabinele si celelalte brizbrizuri ale fostei 215, insa am renuntat repede atunci cand am observat ca respectivele cabine sunt foarte stramte pentru a nu "jena" ghidurile de lumina, aflate FOARTE aproape de parbrize.
Idee nastrusnica: oare s-ar putea adapta cabinele de 218 Piko, cu adaptarea corespunzatoare a ghidurilor de lumina? :D :D :D
 
mpursu a spus:
Idee nastrusnica: oare s-ar putea adapta cabinele de 218 Piko, cu adaptarea corespunzatoare a ghidurilor de lumina? :D :D :D

Si? si? Ne tii cu sufletu' in suspence?...
 
@MPU ,parca ti-am trimis asa poze cu interiorul ,pe "celalalt" forum....Nu merita sa cumperi de la Roco asa ceva .Cateva buc. de plastic lipite si vopsite ...gata este interiorul :D
Sa caut daca mai gasesc poza....
 
Iata niste poze cu simpatica BR 215.


Interiorul este asa ca cea de sus,adica cu motor cu volanta si interf.DCC
 
Crezi ca sunt mai ieftine cabinele la Piko ?

Subscriu la ideea lui SantaFeFan sa faci cabinele singur , e mult mai ieftin :D
Cred ca se pot face si din carton , vopsit.

Am avut si eu un model Hobby , fara cabine , am facut plansa de bord dintr-o cartela de telefon , din pacate nu am fotografii
 
Iata niste noi aspecte, ceva gen stanga - inainte, dreapta - dupa :D



De fapt si de drept, acestea sunt aspecte din timpul modificarii :D , tinand cont ca a existat un moment in care un ansamblu de LED-uri PLCC era deja warmwhite/rosu, pe cand celalalt inca mai ramasese alb/rosu.
Actualmente, simpatica BeRe218 Roco are ambele lumini warmwhite/rosu, iar eu sunt foarte multumit 8)
Totusi... nu este exclus ca pe viitor sa revin la ideea "je Lampe eine LED" , fiindca ghidurile de lumina Roco sunt departe de a fi perfecte :fluierat:
 
Daca vei construi cabina atunci ar arata bine cu lumini in cabina, comutabile cu F1 ( in functie de directia de mers )

Am vazut ca loco moderne de la Trix au posibilitatea actionarii independente a luminilor, pentru a putea face garnituri conforme cu realitatea.

Astfel Cu F1 se sting luminile de la postul 1, cu F2 de la postul 2 iar cu F1+F2 se aprind luminile albe la ambele capete ( pt. manevra ), poate odata cu imbunatatirea luminilor vei implementa si acest mod de comanda ;-)