Reluam putin discutia.
Cand spuneam prin pagina 1 ca sunt multumit de locomotiva nu o rulasem decat pe sine drepte. Cand am pus-o pe curbe (R2 si R3, Nu R1)loco se comporta lamantabil. Trenura si vibra din toate incheieturile.
Am verificat din nou interiorul, totul era montat bine de catre mine in interventiile precedente.
Locomotiva a fost cumparata pentru mine, de catre Rudi, de la un dealer on-line din Germania
Aveam 2 variante:
1. Sa trimit locomotiva lui Rudi. Rudi sa trimita loco la dealer in Germania. Dealerul german sa trimita locomotiva in Austria la Roco. Roco sa repare locomotiva si sa o trimita din nou la dealer. Dealerul lui Rudi. Rudi mie.
Am crezut ca putem fi mai destepti decat atat si am dorit sa evit cheltuiala si drumul locomotivei pe traseul Romania - Germania, Germania-Germania, Germania-Austria, Austria-Germania, Germania- Germania, Germania-Romania. 6 trimiteri postale!
2. Sa trimit locomotiva direct la Roco insotita de factura, si sa rezolvam problema.
Am facut locomotiva pachet in cutia originala, am scris o scrisoare documtata, am atasat factura si poze cu modul in care arata locomotiva cand a venit si am trimis-o direct la Roco.
Am ales aceasta varianta considerandu-ma om normal la cap. Se pare insa ca ori sunt eu nebun ori prostie este nemuritoare.
Dupa 3 saptamani am primit locomotiva. Bucurie mare. Desfac pachetul. Inauntru aceeasi locomotiva insotita de un mesaj in germana de la Roco.
Am lasat mesajul la o parte si mi-am indreptat atentia catre locomotiva. Era aceeasi. Clar, nu au schimbat-o. Hai ca poate au reparet-o, mi-am zis. Neavand transformator in acel moment nu am putut sa o probez. Am desfacut-o insa si am ramas uimit sa vad ca si interiorul parea neschimbat.
Vazand asa l-am rugat pe Rudi sa imi traduca mesajul:
Si acum tineti-va bine.
Roco mi-a trimis inapoi locomotiva fara sa ii faca nimic!
Scrie acolo ca ei nu primesc locomotiva de la client, ci numai direct de la dealer!
Cat de bou sa fi?
Roco da dovada de PROSTIE in situatia asta. Mai multa prostie decat prostia insumata a tuturor muncitorilor de la Arad (acuzati pe nedrept de calitatea slaba a produselor) la un loc. Erau cu locomotiva mea in mana. De ce nu au trimis-o ei la service, dand astfel dovada ca sunt o organizatie FLEXIBILA, ORIENTATA SPRE REZULTAT si PROACTIVA?
De ce se incapataneaza Roco sa fie o societate TIPIC COMUNISTA, cu proceduri stupide? Nu spun ca procedurile nu sunt utile in management, insa respectarea lor FARA A GANDI da nastere la falimente!
Roco se putea pune insa in situatii si mai stupide. Putea sa trimita locomotiva la dealer pentru ca mai apoi dealerul sa i-o trimita inapoi. Astfel loco ar fi venit de la dealer!
Personal nu pot intelege aceasta prostie, aceasta actiune care dovedeste un management IMPIETRIT si incompetent care urmeaza ORBESTE niste proceduri.
Trebuie sa le povesteasca si lor cineva despre flexibilitatea in management, despre orientarea managerului SPRE REZULTAT. Ce rost are sa trimit eu acum loco la dealer? Dealerul nu face nimic (a spus-o chiar el) pur si simplu trimite loco la Roco, cum am facut-o si eu.
Cand am trimis loco am atasat si facutra (deci se stia cine este dealerul) cutia originala cu biletul care continea seria locomotivei. Deci si trasabilitatea produsului era asigurata, Roco stia tot despre acea locomotiva. Nici acesta nu este un motiv pentru ca locomotiva sa fie respinsa.
Personal, ma intreb din zi in zi mai mult daca managerii de la Roco stiu ceva despre cum se conduce o societate sau sunt niste simple marionete ale caror sfori gliseaza pe sinele unor proceduri copiate dintr-un manual al managerului amator.
O schimbare este necesara la Roco. Propun sa dam afara toti muncitorii de la Arad, ca tot lucreaza prost, si sa ii angajam in management. Si sa luam managerii si sa ii bagam im fabrica de la Arad ca poate lucreaza mai bine.