Locomotivele NOHAB

hgdan

Well-Known Member
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
#1
Dintre toti producatorii de locomotive NOHAB (Nydqvist Och Holm AB) din Suedia a fost singurul care a produs locomotive dupa licenta americana EMD ( o companie a grupului american GM ). Designul , unic in Europa a adus o reputatie de invidiat firmei suedeze.

Aceste locomotive se bazau pe motorul Diesel GM in 2 timpi de 1500 CP , preluat de pe locomotiva americana FT si tractiune electrica.Pentru Europa NOHAB a modificat modelul american , adaugand inca un post de conducere si modificand dimensiunile conform standardului UIC.

Primele comenzi au venit din partea DSB ( caile ferate daneze ) pentru care a livrat prima serie de 4 buc din tipul My , cu putera de 1700 CP. Acestea aveau formula osiilor A1A A1A , 2 boghiuri la care axa centrala nu era antrenata , locomotivele avand doar 4 motoare electrice. Locomotivele aveau 102t si atingeau vit. max. de 133 km/h. Dupa testarea acestor 4 buc s-au mai comandat inca 55 exemplare , marea majoritate cu motoare de 1900 CP. Acestora s-au alaturat si 45 exemplare din tipul Mx , destinate liniilor secundare , cu puterea de 1450 CP si sarcina de doar 15t / osie.

Succesul lor nu s-a limitat doar la Danemarca , si in Norvegia au fost vandute 22 buc , sub denumirea de Di3 , majoritatea acestora a fost Co Co , cu vit. maxima de 105 km/h . Din acellasi model s-au vandut si in Belgia 9 buc , dar cu vit. de 120 km /h . In urma succesului din Belgia , firma AFB a cumparat licenta pentru fabricatia acestor locomotive in aceasta tara, dintre cele fabricate in Belgia 4 buc. au ajuns si in Luxemburg.

Ungaria , desi facea parte din blocul socialist a reusit sa cumpere 20 buc. din acest tip , denumite M61

Cu inceputul noului mileniu a inceput retragera din circulatie a acestor locomotive si s-a trecut la casarea acestora sau vanzarea catre companii private

Cateva poze cu un model Roco DSB My:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Cate ceva despre modelul Roco :

Barele de sustinere sunt metalice si atasate separat .Motorul este cu 5 poli si 2 volante , lumini alb / rosu realizate cu beculete , interfata NEM 652 , are loc pentru montare difuzor.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

hgdan

Well-Known Member
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
#2
In afara de tipul poreclit " nas rotund " , prezentat mai sus NOHAB a fabricat pentru DSB si tipul Mz , mai putin cunoscut , dar mult mai puternic. Din acest tip au fost fabricate 61 buc , in 4 serii , incepand cu anul 1967. Seria I si II aveau un motor GM de 16 cilindri si 3350 CP , seria III si IV aveau motor GM de 20 cilindri si 3950 CP , viteze maxime de 143 , respectiv 160 km / h.

Desi intrate mult mai tarziu in exploatare decat tipul My , aceste locomotive au fost retrase din circulatie incepand cu anul 2001 , majoritatea au fost vandute unor diversi operatori privati din Scandinavia.

Modelul Roco

Asa cum am fost deja obisnuiti , barele de sustinere sunt metalice si atasate separat. Motorul este cu 5 poli si 2 volante ,tractiune pe 6 axe , lumini alb /rosu cu beculete , interfata NEM 652 , loc pentru difuzor.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

grandpagscout

Well-Known Member
6 Sep 2016
363
0
Arad
YAHOO
grandpacscout
LOCATION
Arad
#3
Ca o mica adaugire: NoHAB a contribuit la realizarea primelor 10 locomotive 060 EA 001-060 EA010 si 060 EB 001 pentru CFR, ca partener a consortului ASEA Sweedlok AB.