Colectie Alex S. cu tema "Trenuri americane"

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut tuturor.
Tocmai am primit cadou de la un prieten o locomotiva americana la scara H0. Este vorba despre E8/9. Locomotiva reala a fost produsa intre anii 1949-1963 si a fost destinata in principal trenurilor de pasageri de viteza.
Producatorul modelului este Proto 2000.



Motorul este in 5 poli si dispune de 2 vovante uriase. Inertia modelului in mers este remarcabila. Transmisia este asigurata, de fiecare parte a motorului de cate un arbore telescopic aflat intre 2 cruci cardanice. Culege curent pe toate rotile. Tractiune pe toate rotile, fara cauciucuri.
Un lucru foarte interesant care nu apare in fotografiile de mai sus este prezenta unor "suspensii" pentru osia nr. 3 a fiecarui boghiu. Astfel aceasta a treia osie, motrice fiind are un grad de libertate de cca 1mm si este presata spre sina de acele "suspensii". Astfel toate cele 6 osii se pot "lipi" perfect de sina pentru tractiune si contact electric maxim.



Deoarece am mai cochetat intre timp cu modelele americane voi prezenta in acest topic toata colectia. Inceputul a fost facut.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
ia te uita... acum o da Alex pe americane? ;)

sa speram ca o sa fie o colectie mixta, europeana epoca IV la N si americana la H0! :D

acum sa vedem daca ramai nord cu BN sau "evoluezi" si tu spre sud-vest ca amicul Rudi :D

sau poate va uniti sub BNSF?
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Horia, colectia pe N evolueaza si ea, a aparut Rh1044. Este la locul ei prezentata langa vagoanele CFR si MAV.
Referitor la evolutia colectiei americane asta numai timpul ne poate spune!
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
stiu, tocmai ti-am scris acolo ceva! :D

multumita unui prieten bavarez, modelist, cu internet acasa, am putut raspunde aproape cand ai postat!
 

COObra

Well-Known Member
Trenulist
23 Iul 2016
696
0
Ilfov, Ciorogarla
YAHOO
coobra_78
LOCATION
Ilfov, Ciorogarla
foarte frumoasa.
am vazut dacii cu volante mai mici si la bmw ce aveam cardan asa gros ;-)
ma bate si pe mine gandul de asa ceva.
sa o stapanesti sanatos ;)
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Salutare Alex,

Sa inteleg ca te-ai molipsit de la Rudi cu "americanele"?

O sa radeti, dar chiar si pe mine, "inrait" cum sunt la prima epoca, m-au tentat candva americanele moderne, ... demult, in secolul trecut, inainte de a descoperi ce frumoase sunt europenele din epocile mici!

Dar nu ne-ai aratat pe unde rulezi americanele astea. Ai si un inceput de diorama H0?

Frumos modelul, sa-ti traiasca si ...la mai multe!
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Loco are 25 de cm. Cea mai lunga locomotiva a mea.
Victorian, nici nu poate fi vorba despre diorama H0. Nu am spatiu pentru asa ceva. Diorama in lucru este pe N, si pe ea va circula Orient Express-ul prezentat la subiectul respectiv.
Americanele se vor invarti pe un circuit oval pe covor.
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Urmare unui schimb cu acelasi prieten modelist bavarez de pe langa raul Amper, am ajuns in posesia unei frumoase ALCO PA. Produsa pentru prima data in 1946 a fost o locomotiva destinata in principal trenurilor de persoane, insa cand acestea au devenit din ce in ce mai rare a fost trecuta si la marfa. Au fost produse din '46 pana in '53 - 247 de unitati PA si 47 unitati booster PB. A putut fi vazuta pe sine pana in 1978.
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Si daca tot am doua locomotive de persoane, era cazul sa am si niste vagoane... de marfa! Nu-i nimic insa, caci in SUA astfel de locomotive puteau fi vazute si tractand trenuri rapide de marfa. Asta cand transportul de calatori nu mai era o afacere asa de buna...

2 boxcar din KIT Proto2000, construite de subsemnatul:



2 platforme cu tot cu incarcatura, KIT Proto 2000, construite de subsemnatul:



Caboose de la Atlas:
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
Alex,
ai asamblat foarte curat (fara urme de lipici ) vagoanele !!!! Imi place foarte mult .
Dar trenurile americane erau foarte luuuuuuuungi :roll:
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Feb 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Adevarul e ca am asamblat curat pentru ca mi-a facut si placere. La vagoanele acestea kit ai o dubla satisfactie. Odata ca sunt un produs de calitate iar apoi ca ti le montezi singur. Cand sunt gata si au iesit bine esti cu atat mai multumit. Si unde pui ca sunt si foarte ieftine (cele de mai sus undeva la 12 Eur. bucata).
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
Adevarul este ca producatorii europeni ar mai avea ceva de invatat de la cei americani :D ,adica ar avea numai de castigat daca ar oferi mai multe kituri si ar mai calcula odata preturile (in jos ....) :roll:
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
De acord cu voi, baieti, daca producatorii europeni s-ar invata sa ofere vagoanele sub forma de kit ar scapa de problema chinezilor sau romanilor mici si multi care presteaza munca de montaj, uneori la un nivel calitativ insuficient (vezi patania cu locomotiva Roco), si totodata si-ar mari vanzarile.

Din pacate insa se pare ca marii specialisti in marketing din aceste firme n-au invatat inca o chestie esentiala in privinta afacerilor, pe care proverbialul Itic o stia de mult in pravalia lui: ca nu trebuie sa vinzi scump, trebuie sa vinzi MULT! Ma tem ca va mai trebui sa asteptam niste "cutremure" in situatia economica a acestor producatori europeni inainte ca domnii manageri sa-si schimbe mentalitatile.

Revenind la "americane", Alex, felicitari la randul meu pentru lucrul "curat" la vagoanele acelea. Chiar prea curate, as zice! :D Vagoanele americane de obicei sunt "calarite" multe sute de mile prin preerii si campii intinse, asa ca rareori arata "ca scoase din cutie"; in toate pozele materialului rulant american am vazut mai degraba vagoane murdare, pline de praf si de urme de rugina.

Probabil ca nu le-ar strica nici alor tale un pic de weathering!