Trenurile mele

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

shaman

Active Member
28 Aprilie 2008
63
0
Alba Iulia
LOCATION
Alba Iulia
salut!
am decis ca este momentul sa va prezint colectia mea de trenulete electrice. va voi arata pt inceput primele mele startseturi, cel piko il am de prin anii 82- 83, iar cel lugoj de prin 87-88
incep cu startset-ul piko expert, primit din germania . este format din locomotiva E 44 , 2 vagoane de persoane si un vagon de bagaje suprainaltat.



pozele sint facute cu telefonul , asa ca scuzati calitatea.

al 2-lea set este un tren de marfa fabricat la IUPS 9 MAI Lugoj, compus dintr-o locomotiva diesel si 2 vagoane de marfa, unul inchis si unul gondola. locomotiva nu are iluminare, iar transmisia intre motor si osii se face prin niste inele de cauciuc :shock:



la setul lugoj vagoanele au un luciu ciudat , nu am avut alta vopsea. oricum , arata mai bine asa , decit portocalii si transparente :D .
 
iata si locomotivele care am reusit sa le adun pina acuma. mentionez ca toate locomotivele sint pe analog, dar cit de curind sper sa intru si eu in rind cu lumea , sa trec pe digital
prima locomotiva este un model american , face parte din startset-ul mehano burlington. este slab detaliata, nu are cauciucuri de aderenta , asa ca are o mare problema cu pantele. nu are interfata digitala, iar farul frontal este de fapt un led montat in cabina. acel led lumineaza si postul de conducere, si farul.



a 2-a locomotiva achizitionata este o locomotiva tender, cu aburi. este vb despre BR86, produsa de Piko. tractiune pe 4 osii , 1 osie cu cauciucuri de aderenta
nu are iluminare si nici interfata digitala.



in ordinea achizitiei , urmeaza BR 215 produsa de Roco. locomotiva diesel, tractiune pe 4 osii, dintre care una are cauciucuri de aderenta.motor silentios, are interfata digitala, lumini alb-rosu care se aprind in functie de directia de mers.



urmeaza BR 80, varianta hoby, produsa de Roco. locomotiva tender pentru manevra , epoca 3. tractiunea pe 3 osii, fara cauciucuri de aderenta. interfata digitala , pregatita pt generator de fum, far central. motor silentios. in cutie are un set de placute , cu mai multe inmatriculari.



locomotiva E44, PIKO, din startset-ul piko expert. zgomotoasa, are 2 motoare, cite 1 pe fiecare boghiu. iluminarea farurilor este realizata cu becuri , farurile se aprind toate , indiferent de directia de mers.



ultima pe lista , deocamdata , este cea din setul LUGOJ. locomotiva diesel, tractiunea pe 2 osii, transmisia intre motor si osii realizata cu 2 inele de cauciuc. fara iluminare, fara detalii.



deocamdata astea sint locomotivele mele. sper sa am noutati de prezentat cit de curind.
 
Spor la colectie...Acel set cu E44 l-am avut si eu , a fost primul meu trenulet. Peste cca 2 saptamini se vor implini 30 ani de cand l-am primit...

La vagoanele Piko se pot monta foarte usor instalatii de iluminat daca schimbi rotile cu roti izolate pe o parte .
 
la vagoanele piko , rotile sint izolate pe o parte , da nu am de gind sa montez instalatii de iluminat in ele, nu imi place cum arata . nu au interioare si nici nu sint detaliate. le inlocuiesc cu vagoane roco , sint exact acelasi tip dar arata mult mai bine. instalatiile de iluminat de la tine sint pt cele roco. :lol:
 
va prezint vagoanele care le-am colectionat pina acum.
pentru incepu, vagoanele de marfa. primele , vagoanele din startsetul mehano burlington.
vagon macara mehano, pe boghiuri, cred ca epoca 5.



urmeaza vagonul platforma .



si impreuna , macaraua si vagonul platforma



vagon suprainaltat, pentru personalul care lucreaza pe macara.



vagon gondola, pentru transportat piatra.



la aceste vagoane trebuie lucrat, deocamdata arata groaznic.o sa ma ocup de ele cind o sa am vopsele potrivite.
urmeaza un vagon cisterna, vechi , produs de piko. roti de plastic, 2 osii, rezervorul din tabla.



vagon cu prelata, produs de lima. este un vagon lung , pe boghiuri. al meu are tampoanele lipsa :lol:



vagon inchis roco , pe 2 osii



vagon frigorific pe osii , produs de piko



vagon gondola pe osii, incarcat cu carbuni, produs de roco



vagon platforma cu tarusi , pe boghiuri , produs de lima



vagon gondola pe boghiuri, incarcat provizoriu cu lemne , produs de lima



macara fleishmann, pe osii, epoca 3.



vagon platforma , pe osii, produs de roco. este un vagon scurt , asa ca l-am alaturat macaralei fleishmann, le sta foarte bine impreuna



2 poze , sa vedeti ce bine se potrivesc



vagon gondola pe osii, cu cabina frinar, liliput first class. tampoane functionale, multe accesorii de montat. epoca 3



vagon inchis , pe osii, produs de lima. acest vagon are usi functionale.



vagon platforma cu tarusi , pe osii, produs de roco. pentru a arata mai bine , l-am incarcat cu o remorca de camion. si vagonul , si remorca , epoca 3.



vagon platforma fara tarusi , pe osii, produs de marklin. cu osiile schimbate , sa nu-mi faca scurt :lol: incarcat , pentru aspect , cu un camion.



la vagoanele de marfa se mai adauga cele din setul lugoj, unul inchis si unul gondola( sau platforma).



vagoane de persoane am foarte putine, deocamdata 3 , si 2 vagoane de bagaje. primele , cele din setul piko, 2 vagoane de persoane si 1 vagon bagaje, toate pe osii, toate epoca 3, fara interioare, putine detalii.



vagon de persoane cl 2, pe osii, epoca 3, produs de roco



vagon de bagaje, pe osii , epoca 3 , tot roco. acest vagon are usile functionale



amindoua vagoanele roco au interioare, sint detaliate, cuplare scurta , le-am montat instalatii de iluminat facute de Dan. zilele urmatoare o sa mai primesc 3 vagoane roco de calatori,acelasi tip ca cel prezentat, unu de clasa 1 si restaurant si doua de clasa 2 . o sa montez si in ele instalatii de iluminat.

deocamdata atit, cind voi mai achizitiona ceva , o sa va arat.
salutari si respect!
 
salutare tuturor!
zilele trecute am achizitionat 3 vagoane de persoane roco, unul cl 1 si doua cl 2, asa ca vreau sa le prezint. sint vagoane de persoane epoca 3 , pe osii. vagoanele au interioare, cuplare normala si instalatii de iluminat montate de mine si facute de Dan. impreuna cu vagonul de persoane si cel de bagaje care le aveam , formeaza prima mea garnitura de persoane. sa-mi traiasca :) !



deocamdata astea sint noutatile , sper sa am cit de curind noi achizitii de prezentat.
 
salutare!
aseara am facut citeva poze vagoanelor de persoane, cam asa arata cind e intuneric in camera. pacat ca deocamdata rulez pe analog , deci nu am putut sa le fotografiez cu locomotiva. urmeaza sa trec pe digital , si atunci altfel se pune problema.



deocamdata atit , dar cit de curind o sa am noutati la vagoanele de marfa
salutari si respect!
p.s.: LE1500KW, merci de urari , la fel sa patesti si tu!
 
O colectie frumoasa cu multe modele mai rar intalnite.

printre ele si:
un vagon cisterna, vechi , produs de piko. roti de plastic, 2 osii, rezervorul din tabla



Din pacate nu e PIKO!



Si pe mine ma framanta originea acestui vagon, RFG-ist, numai in RFG aparea inscriptia "made in Germany", KD fiind probabil o firmulita ca si HR, HA de prin fostul DDR. Dar tocmai aceste exemplare fac o colectie cu atat mai interesanta!


PDI
 
eu l-am cumparat ca fiind piko, de-aia am si scris piko. ce ma deranjeaza la el sint rotile de plastic , nu vor nicicum sa treaca peste macaze. am incercat sa le schimb, dar rotile noi au axul putin mai scurt si nu vor sa stea la locul lor. :D
merci de aprecieri!
salutari si respect!
 
Masoara cu un subler lungimea axelor din plastic si diametrul rotilor, apoi compara rezultatele cu dimensiunile osiilor noi Piko si Roco.
Osiile noi Piko cu roti metalice au lungimea de 24mm. Unele osii Roco au lungimea de 24.75mm, iar altele de 23.8mm. Alege osiile cu dimensiunile cele mai apropiate de cele originale, fa rost de ele si, cu grija, inlocuieste-le.
Sau daca tii la valoarea de colectie si nu doresti sa modifici aceasta cisterna, atunci nu o rula, ci pastreaz-o pe o linie de rezerva, ca decor.
 
am gasit azi o rezolvare acceptabila. rotile originale au si un tub de plastic , care vine peste osie. deci osia de metal trece printr-un tub care face corp comun cu rotile. pentru a-l putea rula , las osia de metal, si inlocuiesc rotile originale cu altele de plastic, model nou, gaurite si introduse fortat pe osie. nici nu o sa se observe diferenta, si la nevoie, pot pune rotile originale.
merci de sfaturi!
salutare si respect!
 
salutare!
a trecut ceva vreme de la ultima postare , am mai facut citeva achizitii, asa ca m-am gindit sa le prezint pe forum.

vagon frigorific de bere cu cabina pt frinar, epoca 3, pe 2 osii , produs de liliput.


vagon frigorific seefische, epoca 3, pe 2 osii, produs de roco


vagon frigorific pt peste nordsee, epoca 3 , pe 2 osii, produs de liliput, model mai vechi.


vagon frigorific stiegl, epoca 3, pe 2 osii, roco


vagon pentru transport animale , epoca 3, pe 2 osii, roco


vagon cu pereti metalici, epoca 3, roco


vagon cisterna shell, epoca 3, 2 osii, produs de piko


am achizitionat si un vagon de bagaje care merge mult mai bine la vagoanele de persoane care le am , fiind mai scurt. arata mult mai bine in garnitura decit cel pe care il aveam inainte. este produs de fleischmann, epoca 3, pe 2 osii. am montat in el o instalatie de iluminat, si arata f bine.


ultimele achizitii , de-ocamdata , 3 vagoane gondola produse de piko. sint kituri de montat , dar arata super. montarea se face foarte simplu, si ruleaza foarte bine. un + pt ele , sabotii de frinare sint unde trebuie , in dreptul rotior. eu mai am de lipit inscriptionarile pe ele, acestea vin separat, dar cu putina apa se rezolva.


cam atit de-ocamdata, dar cit de curind o sa mai prezint citeva achizitii.
salutare si respect! Ginel
 
buna,

vagonul Shell galben este de la firma de jucarii Dressler din Nurnberg, care vindea prin case de expeditii in anii 1950-60... este o jucarie si nu o macheta, care mergea pe sine de 16.5mm... pe la burse se gaseste cu 5-12 Euro, in functie de stare! ;)