Prezentare & reparatie BR64 Guetzold

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna Mircea,

numarul gasit de tine este in DIN Rundschrift, folosit de DB din 1949-51 incolo... nu au ce cauta nici pe loco DRG/DRB si nici pe cele DR (Ost)!
:(
 
Mircea,

asta e DRG din alama, inainte de 1937:
http://www.lokschilder.info/Galeriebilder/1945/64360NMsD.jpg

astea sunt Spitzziffern, 1937-1945 (49):
http://www.lokschilder.info/Galeriebilder/DRo/64200NAlS.jpg
http://www.lokschilder.info/Galeriebilder/1945/64226GAlS-RH_Satz.jpg
http://www.lokschilder.info/Galeriebilder/1945/64022GAlS-RH_Satz.jpg
 
Un pic off topic, dar arata cum se pot "maslui' placile!





Adevarul ca si eu caut fonturi adecvate, in cazul meu pentru DRG-izare (inclusiv a lui BR64) - problema e nu ca nu stiu ce-mi trebuie, ci ca nu gasesc in PC!

PDI
 
Cum adica nu gasesti in pc?
Baga steluta.fon si steluta.ttf in search, si iti da el tot ce ai.
(adica steluta shift+8, pe care forumu nu vrea sa o afiseze)
 
Oare acest numar arata destul de realistic? 8)

Pe nu_mai_stiu_care forum, unde se vorbea numai germana :fluierat: , am vazut o scriere gen "normschrift = trebuchet ms", deci... am gasit in computer fontul respectiv si am (re)scris numarul original al simpaticei veterane 64 Guetzold. Ce ziceti, seamana cu ce ar trebui sa fie? :D
 
cine este "artistul inspirat" care a scris ca "normschrift = trebuchet ms"?

DIN este DIN, de aceea sunt norme ca sa le respectam...

DIN Mittelschrift nu se poate inlocui cu un Font Microsoft, dracie! :twisted:

placa lui PDI este una pentru locomotive DB din 1956 incoace!
 
Poate ajuta asta: http://automatsvet.cz/traffic/ - in arhiva de.zip este fontul din1451m.ttf
 
cam asa, numai ca "1" ala nu are nici o legatura cu restul...

un font adevarat nu e asa scump, unele situri le vand cu 20-30 de Euro... poate incerci sa il obtii asa!
 
mpursu a spus:
Asa cum spuneam, in sfarsit motoarele Piko nr.art.56000 (sus) si nr.art.56004 (jos) s-au intalnit la santierele Cailor Ferate "La Ursu" :aplauze:

Se observa foarte bine diferenta de marime dintre cele doua motoare :D.
Pasul melcului de la 56004 nu este de 1.5mm, ci de 1.3mm, dar pare sa se angreneze totusi bine cu prima roata dintata a angrenajului din 64 Guetzold.
Totusi, angrenarea melcului de la motorul 56004 este departe de a fi perfecta (ce noutate, asa-i? :fluierat: ), asa ca am 3rei posibilitati:
1) dau jos melcul original, masor diametrul axului, proiectez un melc nou cam de aceleasi dimensiuni si cu pas de 1.5mm, il construiesc si-l montez pe ax;
2) achizitionez aceasta locomotiva Piko-hobby, al carei motor nou l-am studiat si este OK, atata doar ca n-are volant;
3) mai caut :D
 
Mircea draga, iesi la pensie si nu mai termini 64 asta! Pentru inscriptii iti propun ce faceam eu "in secolul trecut". Ca doar anii '80, nu sunt in secolul trecut? Scriam cu rotringul numarul pe o bucata de calc, ad labam! vezi bine, puneam bucata pe o hartie foto si aprindeam lumina! Si mai zic unii ca tehnica de calcul ne-a usurat munca! Cah!

PDI
 
Mai Mircea, eu de ce ti-am dat pozele alea de placute? E foarte simplu sa obtii niste placi absolut autentice, doar sa te hotarasti in ce epoca vrei sa le faci!

a) se realizeaza imaginea placii dorite din bucatele de imagini preluate de pe site-ul respectiv. Atentie, mare, pozele respective sunt de multe ori deformate in perspectiva, deci cel mai corect este fie sa "corectezi" perspectiva (exista programe de editare imagine care stiu sa faca asta, de exemplu cele din gama "Corel". Fie, mai simplu, sa "tai" individual fiecare cifra si sa o aranjezi sa stea vertical (poti face asta cu programul "Paint" care vine inclus in orice Windows... un program extrem de simplu, dar cu niste facilitati interesante)

b) scoti imaginea placilor dorite la o imprimanta color de buna calitate

c) se micsoreaza la un copiator color destept pana ajunge la dimensiunile dorite. Atentie mare, copiatoarele actuale au capacitatea de a mari/micsora procentual; maresc de obicei pana la 400% si micsoreaza in consecinta, dar trebuie sa verifici cat mareste/micsoreaza copiatorul la care ai acces. Cu cat se micsoreaza mai mult cu atat imperfectiunile vizibile in poza mare vor deveni mai minuscule. Un alt avantaj
: copiile scoase de un copiator color sunt stabilizate termic, deci ai garantia ca acele culori nu se vor decolora dupa cativa ani, cum este cazul imprimantelor clasice.

d) se taie hartia respectiva la dimensiunile placilor si se protejeaza cu lac mat, de preferinta suflat cu aerograful.

e) se lipesc placile obtinute pe model. Voila!
 
Cu ocazia terminarii santierului 1:1, s-a acordat din nou autorizarea repunerii in functiune a Cailor Ferate "La Ursu" 8)
Astfel, s-a putut relua una din operatiunile suspendate, care consta in fabricarea unor table cu numere pentru venerabila aburoasa 64 Guetzold. Anume, dupa identificarea fontului disponibil cel mai apropiat, am proiectat tablele cu numarul "64 180", pe care IrishRailways le-a realizat practic (multumesc mult :aplauze:) si, dupa decuparea lor mai mult sau mai putin perfecta, le-am lipit la locurile lor. Rezultatele sunt... cele care sunt :D

STIU ca nu are cum sa arate ca o tampografiere profesionala, insa eu unul sunt multumit ca bunicutza 64 Guetzold si-a primit din nou numarul original :aplauze:
 
mpursu a spus:
STIU ca nu are cum sa arate ca o tampografiere profesionala, insa eu unul sunt multumit ca bunicutza 64 Guetzold si-a primit din nou numarul original :aplauze:

Indiferent cum arata,principal este ca-ti place tie ca posesor
 
Mircea, daca i-ai face sa dispara acele margini albe de hartie (cu un marker fin) ar arata muuuuuuuuuuuult mai bine ;)