Prezentare & reparatie BR64 Guetzold

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Rasfoind eu paginile site-ului Piko, mi-a sarit in ochi motorul nr.art.56004, aflat in componentza aburoaselor BR89 produse de aceeasi firma. Acesta pare a fi sensibil mai mic decat 56000, asa ca tare cred ca s-ar potrivi 8)
Problema consta in faptul ca nu reusesc sa aflu dimensiunile respectivului motor! Doamna de la Piko nu a binevoit sa raspunda favorabil solicitarii mele in acest sens, considerand probabil ca asemenea intrebari sunt deplasate si contravin secretelor de serviciu :p :p :p . Bine, dar un asemenea motor nu este tocmai ieftin, deci este de inteles ca doresc sa stiu cat mai multe despre el inainte de a-l achizitiona.
 
Am luat inca o data legatura cu aceeasi firma Guetzold, de data aceasta intrebandu-i despre noile lor motoare din noile lor BR64. Dupa un raspuns sec "componentele noi nu se potrivesc la locomotivele vechi" din nou s-a asternut linistea. Asta DA serviciu post-vanzare, n-am ce zice :evil:
 
DanDecoDoru a fost si el foarte amabil si mi-a trimis un motoras de 12V, recuperat dintr-o camera video (multumesc mult :aplauze:). Din pacate, acest motor a corespuns numai dpdv dimensional :( , neavand suficienta putere ca sa antreneze vechile mecanisme & angrenaje ale aburoasei 64 Guetzold. Totusi trebuie sa recunosc ca el a reusit sa miste locomotiva din loc si, dupa ce l-am conectat la decodor, locomotiva a facut cateva ture pe liniile mele ferate. Trebuie de asemenea sa remarc marea diferenta dpdv auditiv dintre cele doua motoare, net in defavoarea motorului original. Dupa cateva ajustari ale CV-urilor, locomotiva s-a deplasat relativ frumos, insa totusi se vedea ca motorul "nou" face eforturi cam mari si ca nu e in stare sa mentina constanta viteza locomotivei, cu toate ca decodorul ESU are compensare de sarcina. Asa ca am bibilit putin motorul original, i-am montat la loc melcul si... l-am repus in drepturi :fluierat:
 
Asa cum am mai scris in mai multe locuri, mie mi-ar fi de mare folos un motor care sa aiba lungimea de 30 mm fara axul cu melc (deci corpul motorului plus volantul sa aiba 30 mm), diametrul motorului de max.18 mm, lungimea axului cu melc de 12 - 15 mm si pasul melcului de 1.5 mm.
 
Am reusit sa demontez cabina venerabilei 64 Guetzold, asa ca sunt in masura sa prezint niste detalii ale asezarii motorului pe sasiu si relativ la carcasa:

"Treapta" motorului care intra sub "coaja" cazanului are diametrul de 18mm. Dupa cum se observa, el intra acolo cam la limita, deci diametrul noului motor NU trebuie sa depaseasca aceasta valoare limita de 18mm.
Iata aici motorul, cu carcasa si fara carcasa:

Eventual daca noul motor ar fi mai plinutz & mai scurtutz si ar avea axul cu melc mai lungutz, atunci poate ar incapea in cabina :D
 
Stiu ca exista posibilitatea sa-mi caut eu alte motoare, din surse ne-feroviare, la care sa montez tot eu melc si volant etc. Totusi, comod cum sunt, eu prefer sa folosesc motoare construite special pentru mini-locomotive.
Multumesc (si) pe aceasta cale celor care au raspuns apelurilor mele si au pozat & masurat motoarele din locomotivele lor :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Privind eu mai cu atentie motorul meu 56000 si poza motorului 56004, mi-a trecut prin cap urmatoarea idee: daca ambele motoare ar avea in dotare acelasi volant, cu diametrul de 17.5mm :D , atunci diametrul motorului 56004 ar fi sub aceasta valoare, deci ar fi ideal pentru remotorizarea simpaticei 64 8)
56000.jpg
56004.jpg

(poze de pe www.piko.de)
Insa, asa cum spuneam mai sus, nu pot sti decat... prin masurari directe :fluierat:
 
Am mai facut inca un experiment :D
Prin amabilitatea lui Grandpagscout, a ajuns la mine o locomotiva din colectia sa. Ea este o aburoasa hobby cu doua osii, cu numarul 98.003 (care, evident, nu corespunde realitatii). Motorul din componentza ei are diametrul de 20mm (peste valoarea maxima impusa, de 18mm), insa poate fi deplasat oricat de mult spre spatele locomotivei datorita melcului foarte lung (20mm). Pasul melcului este de 1.5mm, ceea ce iarasi este OK, iar faptul ca are doua inceputuri si nu doar unul, ca melcul original din 64, nu reprezinta un impediment. Motorul nu are volant si merge cam repejor, insa aici intervin posibilitatile de fine-tuning ale decodorului digital.
Deci, daca nicicum nu se va putea sa gasesc un motor de locomotiva mai potrivit, acest motor constituie optiunea de rezerva 8).

Multumesc mult, Gabi :aplauze:
 
@MPU ,

35 Euro nu e prea mult pt. un motor ?

vezi aici:
http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/~flN0YXRlPTI0NTI0MTMxNTM=?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_Modelling&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub14&aktiv=14&navi=oben_1
 
Am scris si firmelor Tillig si Brawa, daca va vine sa credeti :D
Ambele fime au fost prompte cu raspunsurile, care, din pacate, au fost foarte asemanatoare: "ne pare foarte rau, dar nu avem motoare care sa corespunda cerintelor Dv. / care sa se potriveasca pe locomotiva Dv.". Imi pare cam greu de crezut, mai ales fiindca am "frunzarit" instructiunile de operare ale catorva modele Brawa miiiicutze, ale caror motoare nu imi par sa aiba dimensiuni superioare celor cerute de mine. Totusi, as zice ca ei stiu mai bine...
 
Salut mpursu
Am citit ce ai facut tu; din pacat sunt la servici si nu am putut sa vad si pozele :( ; o sa o fac de acasa).

Problema motoarelor este una grea (iti spun din experienta); eu am gasit un motoras aproape identic cu cel din stanga de pe pagina trecuta, doar ca nu are volanta. L-am extras dintr-un cd-writer yamaha scsi model vechi; l-am adaptat pe un V 200 DB varianta TT (an de fabricatie aproximativ 1986).

Motorul merge bine, trage fara probleme 5-6 vagoane fara sa se incalzeasca excesiv.
Din pacate nu am decat un singur exemplar.
Dupa cum stie toata lumea, si imprimantele au motorase (care ar trebui sa fie ceva mai puternice decat cele de cdrom; daca are cineva vreo imprimanta defecta pe acasa si o poate deiseca, sa ne spuna si noua ce a descoperit referitor la motorase.

Deasemenea, motorase se gasesc de cumparat la www.vitacom.ro; pe site nu dau aproape deloc detalii, insa au ceva modele, inclusiv pe 12 V (eu inca nu am ajuns la ei); ca locatie sunt undeva pe str Popa Nan.

Mai multe detalii pe postul meu; din pacate eu momentan am ajuns intr-un punct mort din lipsa banilor
 
Asa cum spuneam si in subiectul dedicat cailor mele ferate, motorul Piko nr.art.56004 a sosit!
yahoo.gif

Acum ma stradui sa-i proiectez o piesa adaptoare din metal, care sa-l tina exact acolo unde trebuie si exact cum trebuie 8)
Motorasul este sensibil mai mic decat fratele sau nr.art.56000, dar nu pare sa aiba probleme cu antrenarea angrenajelor bunicutei 64 :aplauze:
 
Off-topic - motorasul a sosit intr-un plic antishock, prin intermediul unui curier rapid care incepe cu "F" :D. Imaginati-va ca agentul din Bucuresti a... ratacit plicul :confused: , asa ca trimiterea cea "rapida" a durat 6ase zile, in loc de 24 de ore :-x. Bineinteles ca spre firma respectiva a plecat imediat o reclamatie zdravana, a la MPU :evil: