Prezentare & reparatie BR64 Guetzold

  • In perioada 20 -21 februarie forumul poate sa functioneze cu intreruperi, update la versiune software!

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#1
Deoarece am scris destul de mult despre aventurile simpaticei veterane 64 Guetzold ("bunicuta" :)) in subiectul dedicat descrierii colectiei mele, voi aduce aici mesajele respective, impreuna cu unele completari.
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#2
Asa cum cred ca multi stiti deja, aburoasa 64 Guetzold este membra fondatoare a colectiei mele H0, avand la ora actuala respectabila varsta de 40 de ani. In anul 1969 a fost adusa din Germania de tatal meu, impreuna cu un vagon thunderbox (donnerbuechse - multumit, Horia? :D) si un cerc de sine profil "U" intors pe traverse de carton. La vremea aceea, ea arata astfel, conform
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
:

Simpatica locomotiva a trecut prin foarte multe "evenimente", cum ar fi cazaturi, tumbe, demontari/remontari nereusite etc), soldate cu pierderea bielelor de pe partea dreapta, ruperea unor elemente de pe carcasa, stergerea inscriptiilor etc.etc. In ciuda tuturor acestor aventuri, locomotiva a rezistat eroic :aplauze:
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#3

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#5
Da :)
In poza din stanga mai apare electrica E69, iar in poza din dreapta apare toata colectia mea de la vremea aceea: aburoasele 64 Guetzold si 55 Piko, electrica E69 Piko si thunderbox-ul Piko.
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#6
Saracutza 64 Guetzold a suportat in tacere trecerea anilor, fara bielele de pe dreapta si fara lumini functionale (se neglijeaza incercarile mele nereusite de a monta fel-de-fel de LED-uri :D), pana cand am descoperit Internetul si... forumurile de specialitate feroviara :aplauze:
In septembrie 2000, aburoasele 64 si 55 aveau deja locul lor in vitrina, avand ca imagine de fundal cartile mele de fizica:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Probabil ca deja ati remarcat "farurile" pe care 64 le avea montate la vremea aceea, mai precis niste enorme LED-uri bipolare galben/rosu de 5inci mm :confused: (altele nu gasisem, na!). Stiam ca nu arata bine deloc, asa ca, imediat ce am putut pune mana pe LED-uri bipolare galben/rosu de 3rei mm, le-am schimbat imediat.
Off-topic: acesta este mesajul meu cu numarul 800 8)
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#7
Intre timp, bielele de pe stanga, slabite si ele, au ajuns sa tot cada de pe roti, mai mult incurcand biata locomotiva, asa ca le-am demontat si pe ele. O buna perioada, locomotiva a circulat pe caile mele ferate numai cu bielele de cuplare montate, dar cu luminile din fatza functionale si bicolore ;-)
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#8
Am luat legatura cu diversi fabricanti de trenulete, inclusiv producatorul original Guetzold, cu rugamintea de a ma ajuta sa reconstitui bielele simpaticei 64. Firma Guetzold s-a spalat repede pe maini, cu o zicere gen "locomotiva dv. a fost produsa acum multi-multi ani; daca are bielele metalice, atunci nu va putem ajuta". Marea surpriza a venit de la Fleischmann, sub forma unui raspuns scurtissim: "dati-ne adresa, va trimitem noi bielele lipsa" :confused:. M-am conformat si, in cateva zile, am primit un pachetzel micutz in care se aflau bielele de pe dreapta pentru 64 Fleischmann
. Bineinteles ca nu s-au potrivit - ceea ce si era de asteptat :D - insa, daca mi-ar fi trimis si bielele de pe stanga :fluierat: , m-as fi straduit sa le adaptez (multe mai vreau :D).
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#9
Deoarece LED-urile bipolare galben/rosu de 3mm sunt chiar de dimensiunile adecvate, n-a trecut multa vreme pana cand si spatele aburoasei 64 a primit doua, astfel incat toate 4atru farurile ei au devenit functionale & directionale & bicolore 8)
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#10
Cum am facut? Simplu.
In fatza am prins LED-urile de 3mm in "ghearele" metalice care tinusera beculetzele, iar in spate am perforat cu grija farurile nefunctionale (se putea cu si mai multa grija, recunosc :p) si am introdus LED-urile. Dupa cateva probe, sa ma asigur de concordanta culoare/sens, am lipit frumos rezistentele de limitare si am conectat grupurile LED+rezistenta+LED la instalatia electrica a locomotivei (adica la culegatoarele de tensiune de la roti :D).
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

La ora actuala, luminile aburoasei 64 Guetzold arata astfel la mers inainte:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

si la mers inapoi:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#11
Odata rezolvata problema luminilor, m-am intors la problema bielelor (evident :D). Mai intreband in dreapta si-n stanga, cum-necum, am reusit sa obtin bielele unei foste aburoase 66 Piko 8) . Semanau ele destul de bine cu bielele originale de pe stanga, insa cateva diferente tot erau. M-am sucit, m-am invartit si pana la urma mi-am facut curaj...
In seara zilei de 10.09.2003 am reusit sa montez ambele mecanisme de BR66, astfel încât, pentru prima data dupa 34 de ani, locomotiva BR64 Guetzold s-a pomenit cu bielele complete

Practic am combinat glisierele de 64 cu restul bielelor de 66, iar niturile care tin culisa si biela sertarului de punctul fix le-am improvizat cu ajutorul unor ace cu gamalie de 0.8 mm; am apelat la aceasta solutie fiindca gamaliile acelor respective sunt practic identice cu niturile originale. Marea problema a fost cu biela de conducere (articulata sub capul de cruce), care era prea lunga; aici am mai facut alta improvizatie, anume am taiat la jumatate bielele respective si le-am suprapus, tragând peste ele tuburi de plastic rosu heat-shrinkable pentru a le fixa. Ulterior am lipit jumatatile cu adeziv Bison, astfel incat acum interventia mea nu mai este observabila.
Iata aici prima poza oficiala a locomotivei mele 64 cu bielele complete:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Aparatul foto digital era imprumutat si inca nu stiam prea bine sa lucrez cu el :D
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#12
Actualmente, aburoasa 64 Guetzold arata astfel:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Bineinteles ca intre mecanismele de pe stanga si de pe dreapta exista un decalaj de 90grade; in aceste poze acest decalaj nu se observa, fiindca am dorit sa pun in evidenta inclinarea corecta a contramanivelelor spre inainte atunci cand bielele de cuplare se afla jos de tot. Anume, am pozat locomotiva pe stanga, dupa care am comandat rotirea usoara a rotilor pana cand biela de pe dreapta a ajuns la randul ei jos de tot.
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#14
Am montat decodorul conform binecunoscutelor instructiuni: Rosu la culegatoarele de pe dReapta, Negru la culegatoarele de pe staNga etc.
Surprinzator, vechiul motor s-a descurcat bine sub comanda ultramodernului decodor digital :aplauze:. Totusi, acest motor este cam obosit, este foarte zgomotos, are doar 3rei poli si nici urma de volant. Asa ca de o vreme incoace tot incerc sa-i ofer venerabilei locomotive un motor nou, mai micutz, mai silentios, cu 5inci poli si cu volant :D
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#15
De fapt, aveam aceasta preocupare inca inainte de montarea decodorului digital :fluierat:.
Am incercat sa adaptez un motoras recuperat dintr-un CDROM; mai intai am incercat sa-l pozitionez provizoriu:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

dupa care am reusit sa-i fac o piesa de aluminiu din doua parti, prinse cu suruburi:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

insa a trebuit sa inlocuiesc partea superioara cu o banda de cupru fiindca nu incapea in cabina:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#16
Din pacate, motorasul era prevazut sa functioneze la 5inci volti, asa ca biata locomotiva prindea o viteza comparabila cu cea a unui ICE :-? atunci cand linia ferata era alimentata la tensiunea de 12 - 14V. Reducand tensiunea, se reducea si cuplul motorului, deci tot nu era bine :(. Asa ca am revenit la motorul original, si in aceasta configuratie locomotiva a primit decodorul digital.
 

shikanne

Well-Known Member
29 Ian 2008
574
0
48
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#17
Salutare tuturor,

Mircea, nu ma pot abtine....Esti un "rege al aburoaselor"!!!... dupa toata povestea asta se vede clar ca esti "tatal" lor.

"FELICITARI" !!!!
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#18
Totusi n-am renuntat la ideea inlocuirii motorului :D
Am achizitionat de la Rally (multumesc mult :aplauze:) motorul Piko nr.art.56000, fiindca avusesem impresia ca-l voi putea adapta cumva in locul motorului Guetzold original. Insa, stiti si voi, socoteala din targ nu s-a potrivit cu cea de acasa, in sensul ca motorul, exact la limita, ... nu incape in cabina locomotivei :(.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Pe sasiu se afla motorul Piko nr.art.56000, iar in dreapta-jos motorul Guetzold original. Cei mai atenti au remarcat probabil ca sasiul din imagine are bielele Guetzold originale :D; explicatia este simpla si logica: pentru teste am imprumutat o locomotiva 64 Guetzold identica 8)