alte cuple scurte

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.406
254
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
In pungulita cu accesorii a acestui vagon http://www.roco.cc/index.php?id=14&Anfangsposition=171&artikelnummer=66003 am avut placuta surpriza sa gasesc niste cuple scurte "speciale" :



Cuplele seamana destul de bine cu cele Kadee intalnite la modelele americane, dar nu au deloc joc vertical :!: :wink: si nici elemente mobile, cuplarea si decuplarea facandu-se prin elasticitatea materialului.

La o prima vedere par suficient de robuste si in plus au si un "look" mai "feroviar" decat cuplele scurte clasice.



Ma intreb daca sa gasesc si separat de achizitionat - cred ca ar "da bine" mai ales sub garniturile de marfa... :cafea:
 
Salut,
Aceste cuple seamana cu cele sovietice....Sunt diferite de cele americane ,deoarece prind "invers",deci nu se potrivesc ,dar principiul este la fel.Asa cuple "knuckle"(gheara)se folosesc la trenuri lungi si grele (cum ar fi trenuri unite de minereu ,carbuni etc)Aceste cuple "knuckle " rezista la tonaj dublu fata de cele europene (clasice cu carlig).In Statele Unite ,Australia sau Africa de Nord sunt trenuri pana la 15000 tone (si cu locomotive "helper" in mijloc si in spate).Asa un tonaj nu s-ar putea tracta cu cuple normale europene...

PS ,nici cuplele Kadee nu au voie sa aibe joc vertical ,doar lateral stanga-dreapta .Atunci functioneaza perfect si nu se decupleaza in timpul mersului....
 
sunt cuple-tampon,montarea lor presupune lipsa tampoanelor pe model.daca nu
ma insel,vagonu respectiv se poate monta in doua variante,cu tampoane si cuple
normale...sau fara tampoane si cupla-tampon.cuple din astea sunt pe materialul
rulant sovietic
 
Asa este: sunt 2 variante de montare; totusi cuplele acestea pot fi montate si cu tampoane, culisand pe sub ele.
 
Salut,
Cosmin are dreptate ...s-a referit si la aspectul optic.Aceste cuple transmit ambele forte: tractare dar si impingere(unde ar fi nevoie de tampoane...).De aceea vagoanele americane (sau sovietice etc) nu au tampoane.In modelism asta este un avantaj,deoarece nu ne mai incurca tampoanele in curbe...
 
Sistemul asta de cupla-tampon central, fara tampoane laterale care sa se "incurce" in curbe este folosit si in Europa: la cuplarea materialului rulant de linie ingusta. Nu este un sistem de cupla automata, ci doar un tampon central perforat in care intra o bara de cuplare ce este asigurata apoi cu un bolt asezat vertical. Asezarea boltului de asigurare se face manual, insa fiindca boltul se aseaza dupa lovirea materialului rulant "tampon in tampon" e mai putin periculoasa decat cuplarea "three link" de pe linia normala.

Iata cupla unei asemenea locomotive de linie ingusta: 388-002 aflata la Sibiu:
b0x0alkj2zvq5htp4.jpg


Am fost mereu uimit ca la mocanite sistemul de cuplare parea mult mai modern si mai eficient. De fapt, chiar asa si este. Cuplarea "three link" este mostenita ca atare inca de pe vremea primelor locomotive ale lui Stephenson, in timp ce tamponul central de pe liniile de mocanite este o inventie mult mai recenta.

Acuma nu stiu daca modelele de linie ingusta, fie ele pe H0e, H0m sau Nm folosesc alt fel de cuple tipice modelismului la scarile respective (1:87 sau 1:160) sau cuple speciale dedicate. Poate ne spune cineva care "practica" modelismul la scarile respective...
 
Acuma, nu am nimic cu "licuricii' de la est sau vest, da' o locomotiva sau un vagon fara tampoane sunt - nuj' cum sa zic - neterminate... le lipseste ceva...
 
dac a spus:
Acuma, nu am nimic cu "licuricii' de la est sau vest, da' o locomotiva sau un vagon fara tampoane sunt - nuj' cum sa zic - neterminate... le lipseste ceva...
Asta este o parere personala :D .Te-ai obisnuit cu tampoane.....
DAR !!!! au existat planuri in anii 70 ,ca aceasta cupla cu carlig si tampoane sa fie inlocuita cu una "unicoupler" ,una care sa se potriveasca cu cea sovietica .Dar planul nu a reusit din cauza finantelor....(cel putin asa era vorba).Adevarul este ca acest sistem (invechit ) nu rezista la tonaje de peste 5000 tone.De aceea se foloseste la trenuri lungi de minereu de exemplu aceasta cupla centrala ,care preia toate fortele trage si impinge....(indiferent daca place sau nu ochiului ,este mai buna ca sistemul clasic european).
 
Asa trenuri se pot tracta doar cu aceste cuple "knuckle":
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=240894&nseq=56