International Train-and Modell Train Festival, Budapest

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutare
Asa cum v-am promis, revin cu imagini si aspecte de la evenimentul pe care vi l-am semnalat.
Expozitia a avut loc la atelierele de reparatii ale MAV


Din partea Romaniei au participat membri cluburilor Ar-Rail Arad si Crisana Oradea.
Aradenii au fost: grandpagscout, tyco, scorpion, radu 161 si cristi-CFR iar oradenii, 060-EA mic si mare :D .

Pentru a va face o idee asupra amplorii si dimensiunii expozitiei va prezint cateva poze de ansamblu:


Clubul oradean a fost participat si cu material rulant, vagoanele cuseta si de dormit Heris.Acestea au fost repede puse in traseu de catre prietenii de la clubul "Baross Gabor" din Veszprem si au ramas "rechizitionate" pana la urmatoarea expozitie de la Balatonfured.




Alte aspecte cu dioramele modulare slovace, cehesti , maghiare,modele de vitrina :


tot o data au fost prezente si staduri cu magazine de profil si second-hand-uri, printre care si, supriza, un set de Lujoj :lol:


Pe langa poze s-au facut si multe cumparaturi:


Gabi fericit cu noile lui vagoane MAV


Tyco - un ceferist in delegatie


Radu si Crsti ,cautand pe harta tramvaiul cu care Cristi va ajunge la Gara Keleti


intre timp ce ei cautau, soseste si tramvaiul


Cristi urma sa plece mai repde neavand alt tren spre Timisoara
"Sigur tramvaiul 28 trebuie sa-l iau?"




Si poza de grup :
 
A fost o expozitie interesanta, udne am vazut multe, am pozat mult, am filmat mult si toti am plecat cu ceva de acolo. Dupa mine toata lumea se uita avand in cap chipiul de CFR. Insa cum am ajuns acolo? Prin cate am trecut? ... Pe scurt, multe! Mai detaliat...urmeaza:

Am pornit cu INT Crisul din Arad, la ora 6:18 dimineata. Cristi a venit cu el de la Timisoara. Cat ce am ajuns in gara am facut ceva ce in romania nu am fi indraznit, de frica sa nu sara cineva pe noi, am scos aparatele foto/video si am inceput sa luam in obiectiv tot ce era tren.

Prima oprire a fost ceva ce la noi nu stiu cand vom vedea...CFR tras de Taurus:

Apoi am pornit prin gara sa vedem ce mai putem fotografia. am prins nicte vagoane GYSEV...

Un taurus GYSEV langa un V43 MAV:

Un V46 facea manevre...

Garnitura GYSEV

Taurus GYSEV

V43 MAV langa Taurus GYSEV

V46 langa V43

Gara Budapest Kelety PU

Era plina de calatori:

un vagon cu post de conducere:

Dupa asta am mers sa cautam un mers de tren pentru a vedea ce trenuri sa luam cand vom reveni in Ungaria, La expozitia de la Balatonfured. Surpriza...nu mai aveau mersuri de tren (incepeam deja sa ne simtim ca acasa). Astfel am plecat, nu inainte de a ne uita la ce ora pleaca trenul lui Cristi...
 
Am pornit la pas prin Budapesta, inspre muzeul transporturilor.
In fata garii Am gasit o sculptura, la care cineva s-a gandit sa ii dea o tigara :D

Am pozat diverse cladiri in drumul nostru(in special Radu...prietenii stiu de ce)...

si obiecte de arta

Insa timpul era scurt sau, dupa cum spune si Iron Maiden, "The sands of time for me are running low". Am stat insa putin sa pozam o clepsidra imensa...

Astfel am ajuns intr-o piata mare unde se afla un frumos monument. nu am avut timp sa ne documentam despre ce este vorba, fiind in graba sa ajungem la muzeu si apoi la expozitie.

si o replica la scara, insa locuibila, a castelului huniazilor:

O ultima cladire impresionanta...

Si iata ca am ajuns intr-un final la muzeu, primul lucru care l-am vazut fiind o imensa aburoasa, 424.001

Si un Nohab:

In fata caruia ne-am odihnit putin, la o poza(by grandpagscout). De la stanga la dreapta eu, radu161, scorpion(Paul), cristi CFR, grandpagscout(Gaby).

O placuta era in asfalt:

Nu am intrat sa vizitam muzeul, neavand timp. Poate in alta expeditie...
In schimb am mers langa o aburoasa expusa...

Unde ne-am odihnit putin. am baut niste apa si ne-am orientat pe harta. Langa se afla un motor de vapor cu zbaturi:

Si o cafenea, intr-un vagon:

dupa ce am stabilit itinerariul nostru am pornit spre tramvai. Surpriza insa, in statie nu aveai de unde sa cumperi bilete. Inca odata ne-am simtit ca acasa. dupa ce am mers pe jos o statie, am gasit de unde sa ne cumparam bilete si am asteptat tramvaiul. dupa ce ne-am urcat am ramas surprinsi cat de repede demareaza si merge, toti fiind la un pas sa cadem pe jos :D
Intr-un final am ajuns si noi la expozitie...
 
Acolo ne-am intalnit cu familia Coste. Cat ce am intrat primul meu gand a fost "ai de capu meu ce e aici" :D
Iata prima poza facuta de mine inauntru, chiar la intrare:

Langa se aflau diverse locomotive, aflate in diverse stadii de reparatie:

Dioramele si modulele erau insirate una dupa alta. Modulul acesta de depou se afla la intrare:

Vis a vis se afla o diorama modulara la TT

Ce mi-a placut a fopst ca trenurile erau conduse dupa un anumit orar, cand plecau din statie IDM-ul trebuia sa le dea liber cu paleta, iar comunicarea intre gari se realiza cu ajutorul telefonului.

O aburoasa foarte mare:

Un vagon in care se afla o diorama. din pacate cand am ajuns erau in pauza de masa.

Niste machete mai vechi, la o scara mare:

O gara din multele aflate de-a lungul traseului. De poate observa atat schema garii cat si telefonul folosit la comunicarea intre statii

Punctul de comanda al altei gari:

un mic depou...

Detaliu de pe o diorama:

Si trenul complet:

O garnitura "mica" trecea un pod...

O diorama conectatata cu cea precedenta:

Garnitura in gara

Imbinare de module:

Detalii de pe dioram care mi-au placut foarte mult:

Aceasta fiind una dintre ele:

Langa am gasit ceva interesant. O macheta TYCO :D

M-am pozat langa "un coleg" in univorma

Intre timp, Cristi cu Gabi studiau oferta magazinelor:
 
O alta diorama interesanta:

Copii erau cei mai fascinati:

Locomotivele parca vegheau asupra vizitatorilor:

Diorama modulara maghiara:

Un castel interesant.

Dar ce se intampla in castel :oops: :oops: ? Paparazzi au prins cu greu o poza:

Machete la scara mare:

si mica

O locomotiva aflata la reparatii:

"Mocanita" era prinsa de vagon cu sarma, "la fel ca la Hocevar" fiind exclamatia lui Cristi.

Gara "fiind" a lui Gabi, nu degeaba e NAGY :D

Un lac foarte frumos realizat:

O mica locomotiva de manevra

O remiza in vitrina

diverse vitrina:

Si cristi nu s-a lasat pana nu a gasit vascaul pe o harta :D

Fiind foarte cald(din cate am inteles a fost cea mai calda zi a anului) aproape toti aveau cate un ventilator langa ei...

Un modul cu un oras:

Trenurile de pe acel modul

Dupa ce am facut acest tur al expozitiei, in urma caruia eu deja mi-am facut cumparaturile, capetii une rame de etajate Goerlitz, m-am intors cu radu la zona magazinelor pentru a isi achizitiona si el un vagon de transportat ciment (ca sa nu se intoarca cu mana goala).
am avut palcuta surpriza de a da peste o fanfara care tocmai a inceput sa cante. Atmosfera creata era superba.

Astfel am mai facut o tura, pozand inca cateva exponate interesante, machete realizate de la 0

Inapoi la diorame...

Copilul era fascinat de trenuri...

Si probabil modulul meu preferat din toata expozitia, un viaduct:

O ultima poza,

dupa care am iesit afara, locul unde ne-am inteles sa ne itnalnim, pentru a bea un suc si a amnca ceva. Insa restul trupei nu a ajuns, mergand pe la magazine sa mai faca o tura de shopping, gabi achizitionand 3 vagoane MAV. Radu s-a dus sa ii caute, eu am ramas la coada, sa imi cumpar un hamburger. Cand am terminat hamburgerul au aparut si restul romanilor, care s-au us si ei sa isi ia de mancare si de baut. Dupa ce am terminat am mai intrat inca odata in expozitie, trenul nostru pelcand abia la 6 fara 15.
 
Vagonul cu diorama era acum deschis, astfel incat am intrat inauntru. Diorama ocupa aproape toata suprafata vagonului:

Am asistat la o manevra interesanta in una din gari:

Cine sa fie acesti 2 indivizi?

Paul Coste si cu Gaby s-au urcat pentru a face o panorama a expozitiei:

Un modul frumos reprezentand o zona agricola...

Zona de intoarcere a garniturilor

Intreaga sectiune agricola

Statie de epurare a apei (cred)

Si un tren ce trece prin fata ei...

Apoi am vazut ceva ce pana acum imi scapase...un depou MAV...

Si o aburoasa ruginita langa el...

Dupa aceasta cristi a trebuit sa plece ca sa nu piarda trenul spre Timisoara. Noi am mers sa discutam cu membrii cluburilor participante. In timp ce discutam, eu am mai pozat activitatea feroviara de pe dioramele lor...

Si am asteptat sa vina trenurile pe diorama cu viaductul:

Iata ca intr-un final trenul a sosit:

O gara foarte mare, care era pusa in functiune de celebrul transformator FZ1 piko

O macheta maaare:

Si una de tranvaie:

Machete pentru copii

si o serie de machete mari si vechi:

O comuna micuta:

Intre timp pe scena a aparut o noua trupa care a inceput sa cante...

Si ultima poza, dupa care aparatul meu a ramas fara baterii:

Dupa aceasta am mai stat putin la discutii, am iesit afara la un suc, si fiecare a pornit spre casa. Oradenii au pelcat cu masina, iar noi am pornit pe jos spre gara, de unde am cumparat niste suveniruri pentru cunoscuti si ne-am urcat in trenul care urma sa ne duca acasa. Am ras de numai pe tren si ne-am facut planuri pentru urmatoarea expozitie la care vom participa, in colaborare cu clubul oradean. Aceasta va avea loc la Balatonfured in data de 20-24 august, unde vom sta mai multe zile.
A fost o expozitie foarte frumoasa, unde am invatat multe si am vazut cum fac cei din tarile mai dezvoltate ca noi. Pana data viitoare,
Toate cele bune!
 
Bravo baieti, un reportaj de nota 10 realizat prin cooperare inter-judeteana! :D

Felicitari si multe multumiri ca ne-ati aratat si noua ce inseamna cu adevarat o expozitie de modelism feroviar!

Si chiar asa, oamenii aia v-au lasat sa intrati in depou fara sa va ia buletinul, v-au lasat sa va uitati la locomotivele lor in reparatie, nu era nici o placa din aia cu "zona de securitate feroviara" "fotografiatul interzis" etc etc? ciudata lume.... ;-)
 
Defapt culmea, la MAV este PERMISA fotografierea, nu vezi tabla cu zona de siguranta, MAV istii te lasa pe peron sa fotografiezi. O cu totil alta lume fara de CFR.
Asta e poate om fi oni odata asa..
 
Peste numai cateva zile, mai exact vineri 31 iulie va incepe a doua editie a Festivalului International de Modelism feroviar de la Budapesta.
Timp de trei zile Atelierele MAV Ejszaki in strada Kobanyai 30. vor gazdui diorame si modele feroviare din sapte tari.
Tematica expozitie este una vasta exponatele fiind modele de toate scarile inclusiv 1:1, diorame modulare si individuale la diverse scari, simulatoare feroviare si magazine de profil.
Printre obiectivele festivalului se numara si doborarea recordului national de condus trenuri pe dioramele modulare, de 24 de ore. :D

Daca sunteti in trecere prin Budapesta merita sa vizitati expozitia.
Pretul unui bilet de intrare este echivalentul a 15 lei :D
 
O ADEVARATA EXPOZITIE.
MULTUMIM CA NE PREZINTI CUM SE ORGANIZEAZA UN ASA EVENIMENT.
POATE INVATAM SI NOI CA SA NU MAI FIM ATAT DE ORIGINALI :lol:
 
Asta este intradevar o EXPOZITIE,un eveniment care merita vazut, despre care se poate vorbi. Aviz celor care vad in orice placa de osb si doua umbrelute pe Dorobanti o expozitie.
 
A trecut si a doua editie a Festivalului de Trenuri si Modelism Feroviar Budapesta 2009. Anul acesta expozitia a fost mai bogata si mai variata fata de cea de anul trecut.
In cele ce urmeaza voi face o prezentare a ceea ce s-a petrecut pe parcursul saptamanii trecute pentru ca trebuie mentionat ca pregatirea expozitiei a inceput de luni 27 iulie.
Echipa Clubului Feroviar CRISANA Oradea a ajuns miercuri cand pregatirile erau in plina desfasurare.
Am surprins cateva imagini cu montarea dioramelor modulare


Ne-am luat si noi in primire vitrina rezervata inca din luna februarie si am aranjat modelele romanasti cu care am participat la expozitie nu inainte de a ne inregistra participarea si a primi legitimatiile de acces, pliante, programul expozitiei, traseul de la expozitie la cazare si retur.


Au urmat alte si alte pregatiri ca totul sa fie gata pana joi la deschiderea oficiala pentru participanti si oficialitati.
 
Joi dimineata:
Autobusul Ikarus 311 asteapta sa ne duca de la cazare la expozitie pentru festivitatea deschidere


Dupa deschiderea oficiala a urmat un program pregatit de organizatori pentru toti participantii la expozitie, program ce a cuprins o plimbare cu doua autobuze de muzeu prin Budapesta, vizita la muzeul transporturilor , "vizita" la "cortul cu bere" din Varosliget si o plimbare cu un vapor turistic pe Dunare.

 
De vineri pana duminica publicul a avut acces de la ora 10 pana la ora 17 si a putut admira urmatoarele exponate si diorame:

Diorama modulara Fremo Digital avand o lungime de peste 500m a fost asamblata din modulele cluburilor din Bratislava, Milevsko, Kosice, Bojnice, Gyor, Budapesta si Szekszard.
 
Diorama modulara analog a cluburilor din Miskolc, Szeged, Veresegyhaz, Veszprem si Tapolca cu o lungime de peste 160m. :


Un instantaneu important pentru noi, garnitura trenului rapid Pannonia Express surprins intre gara si triajul Veresegyhaz

Schmalspurmodulbaugruppe din Austria cu o lungime de 12m: