Imbunatatiri automotor VT137 Gutzold

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tyco

Well-Known Member
Trenulist
24 Iulie 2016
781
10
Arad
sageata-verde.uv.ro
WEBSITE
http://sageata-verde.uv.ro/
YAHOO
thetycoon_tyco
LOCATION
Arad
In patrimoniul T.R.R se afla un automotor VT137 Gutzold, care are o vechime considerabila. El rula fara problema, insa nu pornea decat cand curentul avea o tensiune destul de mare si atunci pornea brusc. Din acest motiv acesta a facut o vizita pe la atelierele T.R.R., unde s-a hotarat sa il desfac sa il modific. cu aceasta ocazie m-am hotarat sa ii montez faruri bicolore(2 leduri) dar si o placuta DCC redy, in cazul in care pe viitor voi cumpara un decodor digital pentru el. Astfel incepe prima parte a interventiei, motorul.
Noul motor, de la un taurus piko TT, este dota cu 2 volante si 2 "Kardanbuchsen"

Folosind metode nu tocmai ortodoxe (clestele), am scos dintro parte volanta si am montat suportul pentur cardan care se afla pe motorul vechi

Comparatie motorul nou/motorul vechi

Si iata cum arata totul ansamblat. Motorul nu este deocamdata fixat.

Pentru ca vroiam sa montez o placuta DCC redy, am inceput sa studiez boghiul din mijloc, care este atat boghiu motor cat si boghiu colector.

Dupa ce am studiat indelung boghiul, am scos aparatul de masura pentru a verifica conexiunile.

In urma masuratorilor am observat ca sasiul automotorului nu era izolat iar conexiunile erau realizate intr-un mod care ar fi ingreunat foarte mult digitalizarea. Astfel m-am hotarat sa modific complet sistemul de colectare a curentului.
Primul pas a fost izolarea sasiului. Pentru asta am folosit clasica banda izolatoare

Cealalta "borna colectoare" era burduful. Pentru a izola am taiat capetele metalice prin care se realiza contactul

Am facut o montare de proba pentru a vedea cum se comporta. Am observat ca gaurile prin care trecea surubul de fixare nu se mai alineau. Dupa ce m-am uitat mai atent am observat ca banda izolatoare (dispusa in mai multe straturi pentru a ma asigura ca nu va fi rupta) misca putin o piesa metalica, astfel surubul neputand sa intre bine. Am scos bisturiul de modelism si am "decupat" din banda atat cat trebuia ca sa se aseze la loc piesa metalica. Dupa aceasta surubul a intrat far aprobleme la locul lui.

Acum trebuia sa realizez un set nou de colectori de curent. Am lipit 2 fire la colectorii de curent vechi.

Rezultatul fiind urmatorul

Acum a aparut insa o noua problema. Odata montat la loc miscarea boghiului era ingreunata de cele 2 fire. Astfel am intervenit asupra burdufului

Iar cele 2 fire le-am lipit de margine cu Pelikan, in timp ce se usca ele fiind tinute de 2 agrafe de birou.

Astfel am evidat frecarea dintre firele colectoare de curent si piesele aflate in miscare(motor, cardan, volanta, etc)
Acum a venit randul motorului sa fie fixat pentru a putea testa automotorul. Pentru ca nu mi-a venit in minte nici o alta solutie, pentru moment l-am lipit cu Picatura de suportul sau

Si apoi de sasiu

Insa suprafata pe care l-am lipit se misca(era defapt lestul automotorului), astfel incat am introdus un rol mic de banda izolatoare, pentur a preveni miscarea placutei de lest, banda izolatoare pe care am "securizat-o" cu o bucata mica de...ghici...banda izolatoare :lol:

Astfel arata automotorul dupa prima zi de lucru in atelierele T.R.R
 
In a 2a zi am trecut la iluminat. Am folosit pentru asta 2 LED-uri, unul rosu si altul alb. Pe care le-am montat in locasurile speciale, destinate inainte becurilor.

La motor am legat cele 2 bobine, aflate la vechiul motor, bobine care au rolul de a "deparazita" curentul

Placuta de circuit pe care se vor face conexiunile va fi pusa in spatele farurilor. Pentur a nu exista nici un fel de contact intre fire am izolat zona respectiva din sasiu

Dupa aceea am observat ca nu mai puteam prinde farurile, banda izolatoare ridicand piesa respectiva. Astfel folosind bisturiul, am taiat din banda izolatoare, pana cand farurile au ajuns sa stea ca si inainte

Odata prinse farurile cu surub

Am trecut la realizarea conexiunilor pe placuta

Aici insa m-am blocat, datorita pistolului de lipit defect si a fludorului de proasta calitate. Astfel proiectul a fost pus in asteptare, pana la urmatoarea intalnire a clubului.
 
La urmatoarea intalnire, am avut norocul sa participe si mpursu, care impreuna cu Gabi, a inceput sa lucre la partea electrica a automotorului meu. Insa intr-un final acest automotor l-a batut pana si pe "stapanul LED-urilor", pentru ca nu a reusit sa faca farurile sa se aprinda bidirectional.
Asa arata placuta de circuit cu toate conexiunile realizate.

Din pacate nici acum nu mi-am dat seama de ce farurile nu for sa se aprinda directional, proiectul de imbunatatire a automotorului VT137 Gutzold fiind tras pe o linie laterala, pentru a face loc altor proiecte. Ca de obicei, astept intrebari, sfaturi si comentarii! Cand vor mai aparea noutati va voi anunta. Pana atunci,
Toate cele bune!
 
Tyco! Nu se aprind pentru ca ai la un moment dat in paralel leduri albe si rosii! Asta nu se poate. Alimenteaza separat ledurile albe printr-un rezistor si separat pe cele rosii prin alt rezistor si vor functiona!
 
Stiu :D
Oricum grupurile de LED-uri vor avea fiecare rezistenta proprie de balast (daca nu chiar fiecare LED in parte), asa ca niciodata LED-urile insele nu se vor afla conectate in paralel.
In experimentul de mai sus am conectat numai cele doua LED-uri de la capatul din fatza al automotorului.
 
Adica ca si o locomotiva DCC redy. Ea are montata pe placuta o mufa dummy, astfel incat sa functioneze in analog. Cand se doreste montarea unui decodor se scoate mufa dummy si se monteaza decodorul. Momentan nu am fonduri pentru un decodor, de aceea doresc sa o fac DCC redy si sa o rulez in analog.
 
Dupa cum spuneam, automotorul functioneaza acum fericit in digital.
Iata cum arata placuta cu mufa pentru decodor:

De asemenea am imbunatatit colectarea semnalului digital prin montarea de osii metalice la capete, in locul celor de palstic

Farurile:

Cele galbene sunt putin cam slabe, probabil ca voi inlocuii ledul.
Deocamdata atata, in viitor voi monta leduri si in cabina a 2a, pentru farurile din spate si, probabil, voi ilumina interiorul.
Toate cele bune!
 
Felicitari pentru revitalizarea automotorului! :aplauze:
In ceea ce priveste luminile LED, nu-i nevoie sa inlocuiesti LED-ul galben, ci doar sa-i montezi in serie o rezistenta putin mai mica, diferita de cea inseriata cu LED-ul rosu. Atentie la curentii prin LED-uri, sa fie cam de 15mA :D
Practic, de la firul albastru al decodorului (plus comun) vor pleca DOUA rezistente in loc de una, prima (mai mica) spre anodul LED-ului galben, iar a doua (mai mare) spre anodul LED-ului rosu.