Gara Giurgiu Oras

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

aquino

Active Member
Trenulist
27 Martie 2008
189
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
cum nu e luna sa nu trec prin Giurgiu, in vizita la bunici
am zis sa fac o vizita garii

intrarea in gara




intru in sala de asteptari si vad:

alta data erau mai multe trenuri
azi pleaca si cu cate 2 vagoane
jalnic

trecem mai departe
si ce imi sare in ochi?
4 GM-uri:






acum istoria:




gara pozata de pe o rampa de incarcare marfa:





depozit:


remiza:




altele:







o gara frumoasa
neschimbata in timp
semnale vechi cu palete
macaze manuale
turn cu apa
instalatii ptr locomotive cu aburi
parca ai fi in alt timp
circula din ce in ce mai des un zvon ca aceasta gara se va inchide
se va restaura si transforma in muzeu
cursele fiind preluate de Gara Giurgiu NORD la vreo 2km de Gara Giurgiu Oras
daca tot am vb de Gara Giurgiu NORD
urmatoarele poze vor fi de la acolo

salut
 
Frumoase fotografiile, la fel Âşi cele patru EGM-uri prinse toate la un loc. Sperăm să nu se închidă această gară :-?, însă aÂşteptăm următoarele poze de la Gara Giurgiu Nord. 8)

MulĂžumim!

PS: Mi se par interesante următoarele aspecte: ceasul vechi din fotografia IMG_1443... Personal, nu am văzut niciunul în viaĂža mea. ÂŞi 2: indicatorul pentru "apă", cu forma unui robinet... de asemenea, nu Ăžin minte să-l fi văzut vreodată.
 
Mishu88,

iti raspund mai tarziu, cu scuzele de rigoare:
la Giurgiu este o situatie oarecum reprezentativa pentru CFR. Remiza e a Marfii motiv pentru care masinile BC stau intotdeauna in incinta garii, fie vara, fie iarna.
Mereu sunt cate 2,3 sau 4 care asteapta pe liniile 2, 3 sau langa rampa de marfa.

Ceasul e un Paul Garnier de la inceputul anilor '20 intr-o carcasa mult mai veche. Ceasuri de acest fel sunt cu zecile prin garile Romanesti, din pacate nu toate in stare de functionare.
Eu am in pregatire un material despre istoria ceasurilor din garile romanesti. Nu stiu inca daca va fi publicat in Romania (unde cititorii de materiale despre istoria feroviara ii numeri pe degetele de la o mana) sau in alte parti. Oricum ar fi o varianta "scurtata" poate o voi publica si aici.

Remiza Giurgiu este extrem de interesanta pentru ca pastreaza multe din elementele vechilor remize CFR pentru locomotive cu abur. E cam la fel ca in anii '20...

Gara veche nu se va inchide pentru ca nu exista o solutie alternativa. E unul din multele proiecte pe hartie, gen mutarea Garii de Nord, gara subterana de la Razoare si alte asemenea "gogosi". Exista insa laudabilul proiect de a amenaja in incinta garii (care alaturi de Filaret e cea mai veche din Regat) un muzeu de istorie feroviara. Asta e alta poveste si poate ca se va realiza candva.

Toate bune,
 
Aquino,

Multumesc la randul meu pentru interesantele poze cu gara Giurgiu. Marturisesc ca n-am fost niciodata in zona respectiva pana acum, insa gara Giurgiu are un loc aparte in gandul meu macar dintr-un motiv simplu: este "capatul celalalt" pentru gara Filaret, o veche pasiune feroviara de-a mea. Fara a mai pune la socoteala faptul ca este, impreuna cu gara susnumita, cea mai veche din Regat care mai exista, deci ar merita cu prisosinta sa fie transformata in muzeu. De fapt, la cat de mare este, cred ca s-ar putea acomoda cu usurinta in ea atat un muzeu, cat si functiunea de gara existenta.

Ceasuri de perete, asa cum a spus Catalin, mai exista in unele gari vechi, dar de regula in localitati mai putin umblate. Imi vine in minte acum spre exemplu mica gara din Cernavoda, unde deasupra intrarii e un ceas din acesta Garnier "inglobat" in perete de o consolidare ulterioara, si este remarcabila "atentia" lucratorilor care mai ca n-au vopsit in culoarea peretelui si geamul ceasului!

De asemenea, extrem de interesanta poza in care se vede remiza de locomotive si ceea ce par sa fie resturile unei instalatii de alimentare cu carbune a locomotivelor. Toate acareturile acelea ar merita sa fie detaliate prin mai multe poze, daca ochiul vigilent al "organului" ceferist ar permite asta!

Catalin, turnul acela care se vede este un vechi turn de apa sau este un turn de pacura, o constructie CFR tipica din perioada interbelica?
 
Buna Dorin,

Castelul de pacura este cel cu rezervorul ruginit si baza din caramida. Este desenul clasic, standard, cel pe care exploratorii feroviari l-au pozat si la Jiblea (Calimanesti).
In spatele lui insa, se observa si castelul de apa, o constructie unica, patrata, extrem de interesanta si pe care nu am putut-o personal data. Este de dinaintea primului razboi mondial si tinand cont de arhitectura m-as hazarda sa o atribui chiar perioadei de pionierat si constructorului englez al garii.

Nu sunt doar resturi din instalatia de alimentare, e chiar toata. Este interesant ca remiza are doua elevatoare, postate unul langa celalalt. Ambele intacte !
Un elevator electric si unul Kaiser de mai mica capacitate care are si vagonetii mici de alimentare, lucru rar astazi.

Din pacate, ce nu se vede in poze pentru ca autorul lor nu a avut acces in remiza, este starea jalnica a cladirilor, remiza este pe punctul de a cadea pe locomotive. Prin acoperisul ei ploua mai rau ca afara.
Centrala termica este constituita dintr-un cazan original de locomotiva fosta MAV/CFR 324, si undeva in capatul remizei, pe ultima linie, folosit ca si cos de gunoi, e o bijuterie de vagon "ladita" care ar face o cunostinta comuna sa nu mai doarma cateva zile pana nu o scoate de acolo si o ia acasa in Germania...
 
Sal
Ma alatur si eu lui victorian cu rugamintea de a capta, pe cat posibil, cat mai multe imagini cu aceste instalati de alimentare pt aburoase pt ca am destul de rar ocazia sa vad astfel de instalati.

Razvan
 
salut!
sambata ma duc la Giurgiu si o sa incerc sa fac niste poze mai detaliate
si poze cu gara giurgiu-nord, ca am promis.
ptr ca am niste treaba prin judet exista posibilitate sa fac si alte poze la 2 gari de pe relatia Giurgiu-Videle e vorba de Gara Toporu si Gara Draganesti-Vlasca
o zi buna!
 
revin cu niste poze mai de aproape a instalatiilor de alimentare cu carbune
din pacate sunt facute cu telefonul dar zic eu ca se vad destul de bine






 
am observat ceva cand faceam poze la instalatiile de carbune
daca merge in realitate :D
cred ca se poate si pe o diorama nu? :p
 
Am vazut si eu de multe ori chestia asta, care e motivul acestei diferente constructive?
 
dantm a spus:
Am vazut si eu de multe ori chestia asta, care e motivul acestei diferente constructive?

Tipul de sina.
Actualmente se foloseste, daca nu ma insel, sina tip 65 (adica 65 kg/m) iar ianinte se pleca undeva de pe la 22 kg/m.
Masa sinei da si inaltimea acesteia.
Cu cat sina are masa mai mare (kg/m) cu atat sina este mai inalta.
 
Gara Giurgiu Oras este in renovare + modernizarea liniilor.

Stadiul lucrarilor la 30.04.2012




Stadiul lucrarilor la 20.05.2012






 
LDH a spus:
Tipul de sina.
Actualmente se foloseste, daca nu ma insel, sina tip 65 (adica 65 kg/m) iar ianinte se pleca undeva de pe la 22 kg/m.
Se foloseşte şin㒠UIC 60, dar în ultimii ani de existenţ㒠ai URSS-ului s-a importat de acolo o groaz㒠de şin㒠tip 65, care se pare c㒠ar cam avea probleme: http://www.afer.ro/rom/oifr/rap_investigare_finale/Raport%20def%20subs%20sine%20%20Bacau%202010%202011.pdf
Nu îmi dau seama de pe poze ce avem acolo... diferenţa între 60 şi 49 nu cred s㒠fie atât de mare. S㒠fie 60 vs 45?
 
Anul asta nu vor incepe lucrarile, pentru ca nu s-a licitat. Prioritatile CFR sunt altele:
http://mt.ro/nou/_img/documente/pp/proiecte_prioritare_MTI_FEROVIAR.pdf

http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=174
 
Stadiu lucrari gara Giurgiu Oras

Liniile 3 si 4 din gara Giurgiu Oras sunt gata.




Macazul este tot manual. Posibil ca la finalul lucrarilor, sa le automatizeze. Are cineva detalii?


Peroanele pentru liniile 2,3 si 4 sunt gata.Au ramas de facut finisajele si de montat copertina.


Liniile 1 si 2 sunt scoase. Mai mult ca sigur in primavara vor fi gata. Linia 1 posibil sa fie ultima linie montata, pentru ca depinde de lucrarile de consolidare de la gara si de amenajarea peronului.
 
Foarte interesant,

Presa anilor 2008 , 2011 spunea ca in 2012 vor incepe lucrarile la podul de la Gradistea, a mai fost cineva in zona ca sa confirme ceva ?
http://www.incomemagazine.ro/articol_12439/se-reiau-lucrarile-la-podul-de-la-gradistea.html

http://adevarul.ro/locale/giurgiu/unda-verde-podul-gradistea-lucrarile-incep-anul-viitor-1_50ad30ba7c42d5a663906c8a/index.html

in 2012 mai gasim un alt articol care "promite"

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/2012-anul-podurilor-161823.html

ce sa mai cred ? cand o sa mergem sa vedem Dunarea in mai putin de o ora din centrul capitalei ?

Intrebari retorice...
 
eu nu inteleg o chestie: din cate stiu, cel putin momentan (pana se deschide podul de la calafat-vidin), giurgiu este singurul punct de frontiera feroviara inspre bulgari unde treci ca tot omul dunarea pe un pod (parca mai sunt 1-2 puncte, dar acolo se trece cu bacul - daca s-o mai trece - deci prea complicat), dar in schimb infrastructura feroviara prin giurgiu arata ca dupa razboi (poduri refacute doar in vis, linie neelectrificata, gari care aminteau de haltele de provincie)
inteleg ca pe greci ii cam doare in basca de feroviar (cu o singura exceptie notabila, plus ca ei au autostrazile pe care se pot baza), dar macar bulgarii mai au ceva infrastructura dezvoltata, in ce hal o mai fi si ea la ora actuala (desi cred ca au grija mai mult decat noi de ea); iar giurgiu ramane momentan din cate stiu singurul punct de tranzit notabil catre sud ...
dar asa e la romani, logica nu prea are legatura cu ce se pune in practica (decat cel mult daca spaga are acelasi interes cu logica ... )