Intaiul prototip de locomotiva diesel din Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pai daca baietii aia cu autobuzul nu au unde sa il tina, noi cu locomotiva ce o sa facem? dor sa facem o conventie cu vreun depou /societate, sa o inchiriezi cu anumite conditii, la remorcarea trenurilor,sa faci si ceva bani sa ii investesti in starea ei, dar totusi cine credeti voi ca vinde o locomotiva ? ;-)
 
Spatiu s-ar gasi,cu siguranta.
Ieri eram la o editura si imi prezentau ce aveau la indemana, un album cartonat ,editat in conditii lux si pe coperta interioara sau pagina de inceput, color poza sponsorului , un operator, plus fata directorului zambitoare, nu dau numele, erau cu banii sponsorizarii generoase...
de se laudau ca au un milion de calatori anul asta prin Banat, poarta zburatoare a vestului tarii,
,, ma gandeam, ce sponsorizari de nu stie nimeni cum sunt exista,si vorba aceea, ce ar da la casat baietii cu trenurile,
cei la care ne gandim noi,
ar fi aur pentru pasionati, cate resurse risipite :D
 
Evident ca spatiul ar fi ultima problema, dar o locomotiva trebuie sa mearga. Intii trebuie studiate posibilitatile de valorificare a ei interes turistic sau chiar economic, pe o linie anume, si abia apoi eventuala cumparare a ei. Altfel ar fi ca o leoaica de la Zoo Baneasa. Mai mult mila decit admiratie
 
De ce va ganditi voi ca trebuie neaparat valorificata? Daca nu ne agitam putin, nu numai cu vorbe, nu facem nimica. La cati oameni sintem numai pe forumul asta, nu mai vorbesc si de pasionatii care nu sint forumisti, o solutie s-ar gasi.
 
Bine ca mi-ati sters mesajul, recunosc ca a fost destul de subtil, totusi ma asteptam ca oamenii inregistrati in 2009 sa nu inteleaga dar adminii, da. A fost pe dos :D .

Trecand peste asta, inainte sa ajungem la sf-uri cu cumparat locomotive la pret de fier vechi, platit pentru repunerea lor in circulatie, inchiriat vagoane si trase, raspundeti-mi la o intrebare: care e cea mai mare realizare de pana acum a pasionatilor feroviari romani?
 
Shoppy, daca ai de gand sa vorbesti pe langa subiect in continuare te sfatuiesc sa nu o mai faci.

Ce au realizat pasionati feroviari? pai cei pe care ii cunosc eu au facut asa : cateva expozitii care au aparut la televizor si au amintit ca existam, care au strans sute de vizitatori pe care i-au facut sa zambeasca si sa uite de griji in clipele petrecute acolo. Au petrecut nopti nedormite si cheltuieli pentru asta.
Altii pe care ii cunosc au restaurat o aburoasa expusa in gara din Sf.Gheorghe cu bani din propriul buzunar, munca multa si timp.
Hai ca nu ma mai lungesc...

Tu de exemplu ce ai facut?
 
Nu vreau sa vorbesc despre realizarile mele in domeniu. Mai mult decat sa incerc sa-i atrag si pe altii in pasiunea asta nu pot face pe moment, si mai ales de unul singur. In mod sigur fiecare a facut cate ceva in domeniu: unii reportaje frumoase, care atrag, altii, filme, si nu in ultimul rind modelism adevarat. Si bineinteles ca nu trebuie uitati si cei care au ajutat la prezervarea unor modele - cum sint oamenii aceia din depou, etc. Sint convins ca nici nu avem forta financiara suficienta, dar uneori, daca insisti chiar si pe la cei de la CFR se poate obtine ceva... Nu o di dracu atat de negru...
 
Tot am vrut sa pun link-ul de mai jos pe forum, numai ca nu apucam. Acum este momentul:

http://www.sibiuagnitarailway.com/friends.php?page=activities

ce mai este de scris? nimic.
Astfel de actiuni nu se fac din fata tastaturii.
Serban a spus:
BOGDAN I a spus:
Astept vesti unde , cum , etc sa venim vineri .

Bineinteles, la gara !!! (in Comandau !) Ar trebui bormasina (+spirale), flex, 1-2 m platbanda (latime 10-20 mm, gros 5), aparat sudura si cativa electrozi, suruburi autofiletante pentru tabla (acoperis) un fierastrau pendular, suruburi pentru lemn diferite marimi.
Vopsea, pensule, diluant, suruburi mecanice, vaselina, aducem noi.
Vad ca sunt multi doritori sa participe, asa ca, daca va fi nevoie, vom face mai multe echipe si lucram in schimburi - cate 2 beri, pauza, 1/2 h lucru, pauza, etc. Chiar sunt curios, acum cand s-a anuntat din timp, care vor fi participantii, in afara de cei "traditionali" ...
Vremea se anunta buna, asa ca poate vom reusi sa resuscitam vagonul pana la lasarea serii.


nici nu ma obosesc sa scriu cate persoane au raspuns afirmativ la chemarea lui Serban.
 
Daca chiar vrem sa facem ceva, poate ca despre astea ar trebuii sa vorbim, nu sf-uri cu cumparat locomotive.
 
Da, interesanta discutia. Ce pot sa zic e ca am avut si eu acu ceva vreme astfel de avionase cu cumparat si restaurat locomotive. Din "experienta" dobandita din tentativa mea la asa ceva, ii pot sfatui pe cei dornici cateva lucruri.

- ca sa poti realiza asa ceva, ai in primul rand nevoie de suport financiar foarte foarte mare...cel putin de ordinul zecilor de mii de RON.

- ca sa poti avea astfel de venituri ai nevoie de o grupare de multi indivizi ( asociatie)...cel putin 3-400, ori de sponsorizare pe masura.

- ca sa poti avea o astfel de asociatie, ai nevoie de foarte multe persoane care sa colaboreze din randul pasionatilor. La ce pasionati sunt la noi, mai mult de cateva bisericute arondate catorva zone din tara nu exista. Multe dintre ele sa nu uitam ca se preocupa cu aruncatul de noroi in altii, etc. Imi asum afirmatia.Deci cine se gandeste la asociatie sa uite de ea.

- ca sa poti avea sponsorizare, ai nevoie sa faci dovada ca investitia de sponsorizare isi merita banii. Faza cu reclame, etc pica in mare parte. N-are rost sa discutam de ce intrucat pierdem timp degeaba.

- mai ai nevoie de sprijinul unor cadre importante din institutia asta numita CFR. Nu incepeti cu faze "cunosc nu stiu ce sef de depou, sau nu stiu ce ciumpalac din triaj....", caci n-are rost. La ce rahat e in CFR la ora asta, mi-e teama ca ne-am face de ras in fata lor cu asa ceva...

- ai nevoie sa faci dovada celor de la CFR ca nu le faci concurenta si multe altele. In acest scop, in contractul de vanzare-cumparare se prevad niste clauze pentru care tu trebuie sa dovedesti ca asa si pe dincolo...hai ca ma plictisesc sa scriu...

- in cazul in care o cumperi la pret de fier vechi sa zicem ai nevoie s-o tii undeva. N-o sa-ti dea nimeni o linie pe de-a moaca la mica intelegere profitand de faptup ca "nu le mai trebuie". IN astfel de cazuri totul se discuta in acte nu la mica intelegere.Se cauta in registre, iti da o linie infundata de cateva zeci de metri prin nu stiu ce camp insirata, a carui macaz sigur nu functioneaza.

- apuca-te si imprejmuieste linia, a doua zi iti fura gardul. Apuca-te trage curent, ia aprobari, construieste-i o copertina deasupra, sa n-o vopsesti si dupa un an sa arate la fel ca atunci cand ai adus-o. Are rost sa mai intram in detalii cat costa toate astea ?

- Apuca-te si repara locomotiva. Sa nu creada cineva ca reparare = vopsire, pus perdelute tricolore, tras dungulite, etc. Trimite-o la o societate reparatoare si fa-i RK ( obligatoriu in cazul in care iei un cadavru care a zacut de pe vremea SAAF). Are cineva idee cat costa asta ? Pai pentru o varianta clasica, cam 3-400 de mii de dolari. Sa nu se apuce cineva sa abereze chestii gen "o repar eu!". Nu-ti da nimeni agrementare sa circuli cu ea in cazul ala.

- Plateste doi paznici care sa faca cu tura pe acolo, asta in cazul in care nu vrei ca dupa ce pleci din zona si vi peste doua zile sa nu mai gasesti nici gardul nici osiile locomotivei.

- Fa rost de un sediu al asociatiei, pe care sa-l cumperi sau sa-i platesti chiria. Plateste-i utilitatile, ingroapa-te in hartii peste hartii, cotizatii, etc,etc,etc...

- Cam cat credeti ca ar trebui sa fie cotizatia pentru fiecare membru in parte al unei eventuale asociatii si cati credeti ca ar fi dispusi sa o plateasca ?

- Are rost sa mai intram in detalii despre discutiile care vor aparea intre membri : "eu am muncit mai mult ca tine", "eu am pus bani mai multi", "eu am dat berea data trecuta", "n-am timp sa vin weekend-ul asta", "trebuie sa stau cu nevasta" ,etc. Daca n-as fi roman, credeti-ma ca n-as scrie asta, insa cunosc lucrurile astea ca pe tatal nostru.

- Faza cu luatul pe persoana fizica...mai bine uita... la fel, n-are rost sa explic de ce.

Sa presupunem prin absurdul absolut ca toate aceste lucruri se intampla.Super !Pai atunci vine o alta serie de intrebari :

- Ai o locomotiva pe care ai restaurat-o. Ce vrei sa faci cu ea ? S-o admiri si sa-i faci zeci si zeci de poze pe aceeasi linie ? Pai nu, in principiu ar fi misto sa ne dam cu ea, nu ?

- Pai trebuie platit TUI-ul, trasa, serviciul comercial, etc. Nu stiu daca iti da cineva trasa doar ca ai chef sa te plimbi.Sa nu mai amintim de plata stationarii, alimentare cu provizii ( la LA, sau LD).

- Ce faci in cazul unei defectari pe o linie simpla ? Ti-ai dat seama ca daca ai tinut linia ocupata ai nenorocit traficul si te usuca de bani.

- Vrei sa le arati si celorlalti pasionati si sa faci un tren fotografic sau ceva ? Trebuie sa inchiriezi sau sa cumperi niste vagoane, iar in acest caz,tot ceea ce am scris mai sus, in mare parte se repeta pentru fiecare vagon in parte.

Vreau sa intelegeti ca tot ceea ce am scris mai sus este pur din experienta personala, atat cat am. Posibil sa existe mult mai multe chestii de care nici eu sa nu fi aflat. Nu vreau ca acest mesaj sa fie luat drept un atac sau demoralizare la adresa doritorilor de asa ceva.Si mie imi place ideea atat cat si entuziasmul. Insa eu personal nu cred ca o astfel de idee sa fie vreodata realizata. Cu atat mai mult cu cat stim bine cu toii in ce tara traim, la ce nivel este birocratia si ce fel de mentalitate exista.

Desigur, ca fiecare este liber sa aleaga ceea ce vrea sa faca cu banii, in cazul in care-i are. Tot la fel de sigur este ca si eu as participa la asa ceva daca as sti ca macar un sfert din ceea ce am scris mai sus s-ar putea realiza.Din pacate insa nu se poate, iar ceea ce putem face noi momentan este sa ramanem la mila CFR-ului, ca poate candva cineva isi va intoarce privirea si spre aceasta arie.

S-a taiat mult, s-a pierdut mult iar perioada de decadere se desfasoara chiar si acum. Totusi mai sunt lucruri de salvat si mai exista un strop de speranta, asadar niciodata nu e prea tarziu pentru a face ceva :)

Cred ca mai important decat a visa la asa ceva este exact ceea ce s-a facut in ceea ce am citit pe pagina despre Sibiu-Agnita. O grupare de cativa oameni dornici, ia legatura cu cine raspunde ce acel ceva interesant, si vede cum poate da o mana de ajutor. Astfel de demersuri cred ca au infinit mai mult succes decat visul de mai sus.
 
Cred ca discutia asta a luat-o pe aratura rau de tot. Cum ma si asteptam, nimeni nu vine cu solutii, tota lumea cu critici.Inafara sa trageti concluzia ca NU SE POATE ce altceva mai aveti de spus? Din partea mea, subiectul este inchis. Nu mai postez nimica pe tema asta. Cu bine!
 
asa cum spunea Florin, e usor sa spui ceva din fata tastaturii, mult mai greu pe teren.

hai mai intai sa vedem cine sare sa se ocupe de patrimoniul existent inainte de a-l mari.
 
Domnule user "EA060", nu stiu cu ce te-am deranjat, insa ma intreb dumitale ce ai facut in privinta asta ? De cate ori s-a anuntat pe forum cate o incursiune gen Comandau sau Sfintu Gheorghe, nu-mi aduc aminte sa fi raspuns afirmativ la chemarea lui Serban sau a altora. Asa ca hai sa nu mai facem caz si sa acuzam pe altii ca trag concluzii.Discutia nu este pe aratura ci este ceva cat se poate de obiectiv. Mai pe aratura decat discutia sunt doar unii.

Concluziile mele de mai sus mi le asum total pentru ca-s chestii verificate. Daca vrei sa intelegi bine, daca nu n-ai decat sa verifici si sa ne zici si noua. Tari in taste sunt multi pe net, insa cei care fac ceva, extrem de putini.Si in plus nu inteleg de ce ai luat ca pe un atac ce-am scris.

P.S. : daca as propune o incursiune la muzeul din Sibiu, sunt curios sa stiu cati s-ar baga :D
 
din pacate George are dreptate....birocratia si mentalitatea furatului sunt mari piedici.si banii....trebuie foarte multi bani...nu pentru cumpararea unei locomotive in sine (la pret de fier vechi) ci pentru reparatii,aprobari,garare,intretinere si alimentare etc...
ca un grup/asociatie/club etc de pasionati sa se bage in asa ceva este nevoie in primul rand de randuri stranse,unite,cotizatii platite la timp si ceva putere financiara.iar sponsorii...coborati pe pamant,va rog....mai degraba obtii o sponsorizare pentru fo productie pornografica decat pentru repararea unei gramezi de fier vechi.

si ca o paranteza/off-topic...sunt tare curios cum ar fi decurs aceasta discutie/cearta cu toate persoanele implicate, fata in fata...oare s-a fi simtit cineva jignit?sau ar fi continuat argumentarea cu zambetul pe buze?daca da...de ce nu se poate face si aici treaba asta?nu se poate un pic de evolutie?
 
Pai da, Cosmin, uite de ce nu se poate face nimic. Tocmai pentru ca discutiile pe aceasta tema pentru unii inseamna ceruri, avioane, vise, etc. Si mie imi place entuziasmul la fel de mult cum mi-as dori sa apuc ziua in care sa plang vazand un tren fotografic cu sute de pasionati care-l pozeaza, asa cum e in Ungaria.

Insa daca acest entuziasm e lipsit de orice fel de pragmatism nu se va ajunge nicaieri niciodata...
 
e absolt normal sa visezi la lucruri care,poate in alte parti nu ar pare asa de imposibile...exemplu,englezii...adora locomotivele cu abur si,prin urmare,le restaureaza,in ateliere specificie cu munca mai mult sau mai putin platita(foarte munca de voluntariat) insa,ma repet,este nevoie de mare seriozitate si vointa pentru a reusi+bani.

insa initiative precum cea de la Sf.Gheorghe sau Comandau sunt laudabile si poate ca astfel se reuseste incet-incet o sensibilizarea acolo unde este nevoie(cei cu functii de decizie si cei cu bani multi si nu au ce face cu ei=nimeni) :(
 
Uite, ca sa ramanem oarecum la subiect, vreau sa pun o intrebare : de ce nu s-a interesat nimeni de restaurarea locomotivelor din Dej, care am senzatia ca inca are loc ? Sunt convins ca domnul Nan si cu ceilalati ar fi fost receptivi la o mana de pasionati care ar fi venit sa dea o mana de ajutor.N-a interesat pe nimeni.

Iar pe de alta parte venim dupa aia si scriem ca vrem sa ne luam locomotiva s-o tinem in curte.Si aruncam cu noroi in oricine spune ca e deplasat asa ceva. Haideti sa fim seriosi...
 
buna,

scriam in alta parte ca la Dej si Sibiu e nevoie de ajutor, persoane de contact exista, interes insa aproape deloc.

cum a fost cu G10 (50 100) de la Curtea de Arges? toti au admirat-o, au deplans starea si au urlat cand s-a taiat... insa desi era de vanzare ca fier vechi, n-a sarit nimeni cu pusculita... :twisted: