dacrail

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.406
254
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma uitam la modelele americane produse de Mehano, ma izbea de fiecare data uratenia lor desavarsita, lipsa de imaginatie, "cubismul" dieselelor de peste ocean.

Mari, greoaie si urate, sunt evident facute nu sa "dea bine in poza", ci sa care interminabile omizi de fier si sa contribuie la prosperitatea OPEC.

Iata insa ca de curand, sosita de peste mari si tari, a intrat in parcul dacrail o EMD GP38-2 sub sigla Gulf Mobile & Ohio, produsa de Life-Like, firma achizitionata intre timp de Walthers Inc.



Primul lucru care frapeaza este gradul mare al detalierii: desi este o locomotiva relativ anosta, producatorul a reprodus toate belciugele, furtunele si manerele posibile, unele subtiri rau.



Si textele tiparite sunt impresionante, cateva nefiind lizibile cu ochiul liber (mare lucru functia macro :!: )







Extrem de interesant gasesc si sistemul de culegere a curentului: rotile fac corp comun cu extremitatile osiilor (sunt izolate la mijloc) care se invart in lagare de bronz "oilless" (fara ungere). Cele 2 lagare de pe o parte a boghiului sunt o singura piesa de care este sudat cate un fir.
Sistemul pare fiabil si robust, si cred ca asigura o culegere optima a curentului dovada fiind rularea IM-PE-CA-BI-LA. Cu un decodor ESU Basic, intre 4km/HO si 110km/HO merge perfect lin fara nici o urma de sacadare.

Am reusit si inlocuirea cuplelor Kadee originale cu unele Mehano care s-au potrivit (cu mici modificari)

Locomotiva are 530g si emana un miros "feroviar" de metal + ulei extrem de... realist :D

In concluzie nu-i pot reprosa absolut nimic, chiar daca dedesubt este stantat "made in china"...
 
Sa o stapinesti sanatos, este foarte interesanta locomotiva, mai ales culorile, mie imi plac la nebunie, mai ales combinatia rosu-alb si un pic de negru, foarte interesante par si inscriptionarile dar nu ne-ai spus asa de curiozitate un amanunt mic si neinteresant, adica pretul dieselului si de pe ce meleaguri a fost achizitionata.

La mai multe achizitii :aplauze:
 
dac a spus:
Nu stiu altii cum sunt,Extrem de interesant gasesc si sistemul de culegere a curentului: rotile fac corp comun cu extremitatile osiilor (sunt izolate la mijloc) care se invart in lagare de bronz "oilless" (fara ungere). Cele 2 lagare de pe o parte a boghiului sunt o singura piesa de care este sudat cate un fir.
Sistemul pare fiabil si robust, si cred ca asigura o culegere optima a curentului dovada fiind rularea IM-PE-CA-BI-LA. Cu un decodor ESU Basic, intre 4km/HO si 110km/HO merge perfect lin fara nici o urma de sacadare.

Am reusit si inlocuirea cuplelor Kadee originale cu unele Mehano care s-au potrivit (cu mici modificari)

Locomotiva are 530g si emana un miros "feroviar" de metal + ulei extrem de... realist :D

In concluzie nu-i pot reprosa absolut nimic, chiar daca dedesubt este stantat "made in china"...

Salut,

Felicitari pentru achizitie,

si eu am avut 2 americane luate chiar de peste ocean, descrierea pe care ai facut-o mai sus se potriveste perfect si locomotivelor pe care le-am avut si eu.
Ce e interesant e faptul ca americanii nu iubesc cauciucurile de tractiune la modele, defapt acest lucru e generat de rotile tip rp25 care datorita buzei mici a bandajului, nu prea ai cum sa pui cauciuc, din aceste cauze locomotiva trebuie sa fie foarte grea. E palpitant sa vezi cum o loco bo-bo fara cauciucuri de tractiune iti trage fara probleme cam orice tren,

Sa o stapanesti sanatos si la mai multe!
 
Salut,
Sa o stapanesti sanatos !!!
Este intr-adevar o loco frumoasa si buna.Merita denumirea de "model" .Am mai spus de multe ori ca cele de la Mehano (ma refer la diesele ) sunt jucarie !!! Eu personal nu as cumpara un diesel (american)Mehano .
Dar tot nu sunt in clar ,de ce ai schimbat cuplele si ai montat acele cuple monstruoase si urate !!! de la Mehano ?O loco americana are nevoie de cuple americane (aproape de prototip). Si la manevre nu se compara cu nici o cupla europeana :-?
 
radubc a spus:
Vreau si eu detalii despre cuplele alea ca virgula caut de ma rup si canadezii habar n-au de asa ceva. Nuckle-urile lor ies la cea mai mica denivelare a liniei.
:( :( :( de ce ??? daca cuplele au toate aceeasi inaltime !!!(foarte important ) si sinele sunt montate corect (iarasi foarte important ) nu sunt probleme cu aceste cuple knuckle .Dimpotriva ,sunt mult mai bune ca orice iti ofera piata europeana.Dar trebuie respectate aceste doua treburi :inaltimea corecta a cuplelor si sinele trebuie sa fie montate fara "denivelari".Apropo :cum de sunt denivelari la sine ? :confused:
daca chiar ai probleme iti recomand de la Kadee cuplele shelf (380-118 si 380-119 ).Arunca o privire si iti dai seama de ce....
 
Linia a fost denivelata de la cuisoarele pe care le-am batut sa prind linia. Oricat de bine as fin icercat sa le potrivesc tot nu mergea. Si cateodata se decuplau la macae. Alta problema ii la vagoane. Cupla se misca sus-jos si tot se decupleaza. Oricat de scump ar fi vagonul, nu conteaza. Am patit si cu vagoane Athearn si Intermountain.
 
Multumesc tuturor pt. urari :!: Sunt intradevar extrem de incantat de ea, drept pt. care a fost desemnata locomotiva "amiral" a flotei dacrail...

@silviu
A fost cumparata din Montreal de fratele meu (la alegerea cumnatei :D ) cu 90CAD - pe cutie scrie 99.99CAD ( + taxe) dar era la reduceri... ;-)

@SFFan
Deocamdata nu intentionez sa ii atasez o garnitura americana, ci doresc sa ii testez talentele cu materialul rulant disponibil. Sa zicem ca locomotiva se afla in "schimb de experienta" pe taram european...

@radubc
Despre ce cuple vrei detalii? Cele Mehano sunt luate de aici. Pe cele Kadee cred ca le cunosti.
 
@radubc,
Atunci nu ma mira deloc faptul ca se decupleaza :D
La fixarea sinelor NU !!!! trebuie batute cuie asa tare incat sa se deformeze sinele (si atunci se decupleaza vagoanele).Iar daca se misca cuplele in verticala ,iarasi nu este bine .Trebuie adaugate "shims" pentru a reduce jocul aproape la zero.Doar in plan orizontal stanga - dreapta au voie sa miste.Cuplele Kadee sunt cele mai bune (recunoscute in lume) pentru materialul american. Daca vrei sa treci la cuple Mehano ,inseamna ca nu ai inteles sau recunoscut avantajul acestor cuple !!!! Scuze ,nu vreau sa supar pe nimeni .Dar monteaza sinele corect (fara denivelari ) si regleaza toate cuplele la aceeasi inaltime (fara joc in verticala) si atunci vei uita repede cuplele Mehano.In plus nu arata realistice pentru material american.
La dac am inteles problema cu materialul rulant :D
 
@Rudi. Cat am avut o diorama functionala nu am avut timp/rabdare/ideea sa testez multe cuple Kadee. Probabil de-aia nu le vad avantajul. Acum am desfiintat diorama si nu mai conteaza decat pentru poze. Asa ca am lasat cuplele originale. Dar cand refac diorama o sa conteze iar. Si mi s-a parut mai simplu sa schimb cuplele decat sa pun sinele cu nivela laser. Plus ca daca vreau sa fac linia sa urce... O sa mai incerc sa le limitez jocul vertical. Multumesc pentru idei.
 
Episodul II : ICE3 Piko

Nu stiu de ce, in timp ce altii sunt atrasi de bielele locomotivelor cu aburi :D , mie imi sunt mai aproape modelele contemporane, iar dintre ele, trenurile de mare viteza - fascinante prin eleganta, simplitatea si cursivitatea liniei lor.

Si cum, cu ceva timp in urma, SantaFeFan scria pe undeva pe forum, ca modelul ICE3 de la Piko, desi din gama hobby, este bine realizat (comparabil cu cel de la Marklin), iata-l ajuns si in depourile dacrail :!:



Trebuie sa recunosc ca la exterior se prezinta f. bine, cu un grad de detaliere rezonabil (oricum nici prototipul original nu abunda in repere), iar interioarele sunt mobilate, cu toate ca prin geamurile fumurii - aproape opace - nu se vede mai nimic...

Interesanta este solutia tehnica: culegerea curentului se face de catre osiile vagonului capat 1 si este trimis apoi prin cuple cu contacte la vagonul motor - bordbistro - care gazduieste un motor in trei poli cu 2 volante mari.
Desi boghiurile au doar cate o singura osie motoare, tractiunea este asigurata de greutatea mare a vagonului si de cele 4atru :!: cauciucuri de frictiune.

Si totusi probleme de rulare exista: vagonul 1 este prea usor, iar lamelele de contact pur si simplu blocheaza rotile care mai mult aluneca decat se invart, culegerea curentului fiind defectuoasa. :(

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa mut, asadar, lamelele colectoare pe boghiurile vagonului motor, chit ca astfel cele 4 roti cu cauciucuri contribuie mai putin la culegerea curentului. Cu toata apasarea lamelelor, greutatea mare a vagonului motor (504g :!: ) asigura rotirea osiei colectoare care nu patineaza.



Acum, rotile vagonului 1, ramase fara lamele, se invart usor si nu mai aluneca pe sine.
Culegerea curentului numai prin patru roti ale vagonului motor nu este insa cea mai fericita idee, si cum exista deja cuple cu contacte catre vagonul 1 am apelat la binecunoscutele lamele rally care insa nu mai blocheaza rotile :!: :idea:



Rezultatul: dotat cu un decodor ESU 3.0 (ideal pt. motoarele in 3 poli), ICE-ul merge acum lin, fara smucituri, la viteze intre 8 - 160km/H0 (viteza maxima admisa pe circuitul dacrail - desi in teste a depasit 200km/H0 fara probleme la macaze sau viraje) ;-)

 
Salut dac ,
Felicitari pentru acest ICE III .Este un model hobby ,dar isi merita banii.....Cu putina vopsea gri se poate imbunatatii aspectul boghielor ,si sus la pantografe nu strica ceva vopsea....Dar asa este ,nici trenul real nu are asa multe detalii (o aburoasa este ceva mai sofisticata ).Si mie imi plac aceste trenuri moderne .
Si acum la problema ta: Probabil aceste lamele apasau prea tare pe osiile vagonului.Culegerea curentului din fatza trenului se face din cauza urmatoare:Multe diorame sunt comandate automat prin semnale .Adica trenul opreste la semnal rosu,iar daca curentul este luat din mijlocul trenului ,atunci capul trenului trece peste semnal cu mult (vorbesc de un tren la lungime corecta de 8 vagoane).Iar daca se schimba sensul mersului ,atunci culege curentul din capul celalalt.Deci totul are un sens daca este facut asa de Piko.Eu as incerca sa reduc presiunea acestor lamele ,iar un pic de rodaj nu strica,dupa un timp merge mai bine....
 
Garnitura din start-set cuprinde 4 vagoane: capat 1, bordbistro, vagon cu pantograf si capat 2.

Initial numai capat 1 avea lamele colectoare care apasand pe roti nu pe osie, iar vagonul fiind usor, rotile se blocau si mai mult patinau.

Capatul 2 nu are lamele colectoare deci nu sunt convins ca Piko s-a gandit la automatizari... in plus, cuplele dintre vagonul 1 si bistro au 5 contacte (3 pt. lumini, 2 pt. curent); celelalte cuple au numai 3 contacte (pt. luminile capatului 2)

Exista si un vagon suplimentar de clasa I cu pantograf care are cuple cu 5 contacte in ambele capete deci se poate intercala intre capat 1 si bordbistro.
 
Salut,
Da ai dreptate ,am confundat probabil ....
Aici vezi cateva poze :
http://www.nexusboard.net/showthread.php?siteid=2408&threadid=299174
Este in germana ,dar poate te ajuta putin.
Ar fi poate o idee sa pui ceva greutate deasupra primului boghiu ,ar da si ceva siguranta la rulaj...
 
Episodul III: Desiro Piko

Cu ceva timp in urma, solicitam ajutor pe forum pt. a rezolva marea dilema: ce sa aleg? ICE3 sau Desiro? Si cum parerile erau impartite (pe buna dreptate) am decis sa impac si ... si ...

Asadar, desi sosita de cateva saptamani in depourile dacrail, abia de curand am reusit sa acord atentie noii-venite:



Avand sasiul de metal si carcasa din plastic, modelul este f. bine realizat, cu detalii si inscriptionari fine. Motorul este mic, in 3 poli (ca toate modelele Piko) si se impaca perfect cu decodorul ESU 3.0.
Sasiul de metal are si neajunsuri, vopseaua desprinzandu-se cam usor pe la muchii, chiar la o manevrare atenta.

Interesant este faptul ca automotorul are interioarele iluminate, aprinderea fiind comandata de functia F1 a decodorului. Si aici m-am lovit de poate singura deficienta a modelului: lumina din interior este mult prea "anemica"... :(

Circuitul de iluminare foloseste cate 4 leduri SMD cu lentila care au un consum insumat de 32 mA per vagon. Aceste leduri nu au insa un randament luminos prea bun, se impunea asadar inlocuirea lor cu leduri fara lentila (pt. o mai buna dispersie a luminii). Mai mult, cateva modificari ale cablajului in asa fel incat ledurile sa nu mai fie legate in paralel ci in serie si alimentate printr-o rezistenta de 330 ohmi, au dus la scaderea consumului la 10mA pe vagon:



Cu aceste mici modificari, interioarele sunt mult mai bine iluminate, fara a fi "orbite"; aici numai vagonul din stanga este modificat (in poza interiorul este un pic mai luminos ca in realitate):



Se observa usor ca la vagonul din dreapta nu este mare diferenta intre "aprins" si "stins" :!:

Uitandu-ma acum la cele 2 poze de mai sus, ma intreb oare cum ar arata 2 astfel de garnituri legate intre ele, cu 2 decodoare setate identic...? Poate mai apare vreo promotie la rally... :D

 
nu-l CFR-izezi? :p

desi este subiect undeva pe forum.....intreb aici...
zici ca 4 leduri in serie consuma 10 mA...6-8 leduri cum ar trebui sa fie legate ca sa
am un conusm optim ?
 
Calculul este cam asa:

Eu alimentez centrala Roco cu o sursa stabilizata de tip laptop de la IBM de 16V 4A, conectata dupa puntea redresoare din centrala. In functie de consum, tensiunea la sine variaza intre 16-15V.

Prin urmare, nu poti inseria mai mult de 4 leduri smd avand in vedere ca pe fiecare led "cad" cam 3V, iar diferenta tot cam de 3V se va regasi pe rezistenta de limitare; la o rezistenta de 330 ohmi, rezulta un curent de aprox. 10mA.

In concluzie, 8 leduri se leaga in 2 "ghirlande" de cate 4 ca mai sus (consum 2x10mA); 6 in 2 siruri de cate 3 cu rezistente de 620-680 ohmi (tot 2x10mA).

Daca sursa nu este stabilizata (start-set) atunci tensiunea la sine poate atinge si 22V, iar rezistentele ar trebui sa fie cel putin duble ca valoare.

...
Nu-l CFR-izez: astept sa vopseasca Piko unul in culorile noastre :p