Cu trenul de la Cluj la Koln

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Deoarece la ultima calatorie cu trenul am vazut cateva garnituri interesante am sa prezint aceasta calatorie pe scurt .

plecarea din Cluj , la 05: 48 ( 26-06-2008 ) cu IC "Ady Endre "

acest tren are o compunere extrem de interesanta:
Locomotiva din seria 82 sau 65 ( in aceasta zi 82 ) , un vagon cls 1 , un vagon restaurant / cls 2 si cateva vagoane cls. 2 dar partea interesanta este ca toate aceste vagoane sunt CD ( Cehia ).

aici o fotografie cu vag cls 1


Ca de obicei , trenul a plecat la fix si a mers fara probleme pina la granita cu Ungaria.In prima localitate din Ungaria (Biharkerestes ) locomotiva se desprinde si se va intoarce in tara.


De aici tractiunea se face cu o locomotiva M 41 pana la statia Pusplokladany , unde este schimbata cu locomotiva electrica V43


Nu cunosc care sunt orele de plecare sosire in statiile de pe parcursul din Ungaria , ( pe tot traseul doar statia Szolnok dispune de tabele de afisaj la fiecare linie ) dar pot sa constat ca trenul are INTOTDEAUNA intarziere la Budapesta , de cca 15 min. desi am calatorit cu acest tren de peste 10 ori , nu pot sa prevad la ce linie va fi garat in gara Keleti , de fiecare data a fost garat la alta linie :!:

Sosit in statia Budapest Keleti am la dispozitie cca 70 min pana la plecarea trenului EC62 spre München, asa ca am timp sa privesc prin jur:
o locomotiva diesel de manevra:


o garnitura compusa din foste vagoane "Silberlinge ", inmatriculate MAV Start


Deoarece in gara Keleti nu exista decit cite o tabela de afisaj pentru sosiri si plecari in toata gara , si in acel loc este o imbulzeala mare , am ales la intimplare o linie pe care sa astept sosirea garniturii OBB cara ma va duce catre civilizatie :D Bineinteles anunturile pt. plecari si sosiri sunt doar in limba maghiara :(

In afisul postat in gara este prezentata plecarea trenului de la linia 13 , dar din experienta stiu ca pleaca de la linia 7 sau 8 ( de aici a plecatl mai des in ultimele 10 calatorii )

In fine o locomotiva de manevra aduce trenul pe linie ,cu tot cu locomotiva


In cele din urma plecam din Budapesta , plecarea a fost relativ la fix.

Dar in buna traditie MAV trenul a reusit o intirziere de 20 min pina la granita cu Austria.

Personalul trenului ne anunta la intercom ca trenul are 20 min intarziere si isi cere scuze .Pina la viena reuseste sa recupereze 8 min.
Calatoria mea cu acest tren se incheie aici , urmeaza sa iau un tren de noapte in directia Koln.
Toate trenurile internationale sunt anuntate in mai multe limbi de circulatie internationala , in ziua respectiva si in spaniola si rusa intrucit urma semifinala Spania - Rusia

Un ICE este pregatit de plecare pe linia de vis-a-vis , in directia Frankfurt:


Asteptind trenul de noapte am avut ocazia sa remarc citeva garnituri interesante:
Un tren regional St. Poltenn - Wien Westbf , remorcat de o locomotiva Taurus MAV


Un tren IC Wien west - Salzburg compus din vagoane germane , foste "Silberlinge "


Un tren special pe relatia Wien - Zürich compus din 14 vagoane , toate cls 2 , 7 OBB , 7 SBB , toate cu aceste autocolante:

Locomotiva care urmeaza sa tracteze trenul nostru tocmai a sosit cu un EC de la Salzburg


In fine , cu cca 2 ore inainte de plecare , trenul EuroNight a fost tras pe peron.La coada acestuia se gasesc 4 vagoane de transport masini:


Un detaliu vagon:


Rampa de incarcare pe vagoane:


Si vagonul cu care am calatorit eu:


Din pacate , aici se opreste reportajul meu , intrucat patul din vagonul de dormit a creeeat o atractie deosebita :D

Doresc doar sa adaug ca am avut parte si de mic dejun consistent in pretul patului :D :D
 
salut Dane,

super reportajul, insa ca un carcotas ce sunt ;) nu pot sa nu fac o observatie, pentru a inlatura o eroare care apare des...

vagoanele MAV-Start de 26,4m in culori DB Regio NU sunt foste Silberlinge (productii LHB din anii 1960 dupa UIC-X) ci foste "Laenge Halberstaedter" ale DR (Ost) construite incepand cu 1978 in fosta DDR, cu aspect exterior foarte semanator cu Silberlinge insa muuuuuult mai moderne si construite dupa UIC-Z; ele au ajuns in anii 1990 la DB Regio, au fost modernizate si partial climatizate si au aterizat la MAV (MAV Start) dupa 2002.

ca diferente vizibile, multe au boghiuri GP200 si nu MD Leicht (insa asta nu e o regula), au capetele acoperisului drepte si nu rotunjite, cutia cu forma clasica de Halberstaedter si rame mai groase la ferestre!
 
si inca o intrebare...

tu ai calatorit cu un WLABmz al OBB 75-71, un fost T2s modernizat... pe partea cu compartimentele, fusesera inchise doar 2 ferestre (lasand combinatia 4-11) sau cam fiecare a treia fereastra?

mai departe, avea "Halbfenstern" (ghilotina) sau cu clapa?
 
Scuze cu vagoanele MAV , le-am vazut in viteza doar exteriorul.

Vagonul de dormit nu avea geamuri ghilotina , nu am vazut partea cu compartimentele , dar banuiesc ca era inchisa tot a 3-a fereastra deoarece compartimentele erau dispuse in oglinda , nu erau insiruite normal si intre anumite usi de compartiment era o distanta destul de mare.

Eu circul destul de des cu acest tren , am sa verific data viitoare aceste informatii.