Scheme electronice pentru trenulete

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LE1500KW

Active Member
26 Iunie 2007
203
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut!.Stiti cumva cum pot realiza un generator de fum pentru o locomotiva cu abur ,ma refer la rezistenta , schema electronica o am de pe net,dar o sa mai pun cateva scheme pentru cei interesati
1)
2) (Bachmann)
3)
Daca o sa mai gasesc o sa le postez cu siguranta :wink:
 
Salut, vad ca nu ai mai scris nimic...intrebarea mea e daca ai reusit sa faci generatorul de fum. daca da asteptam sa vedem ce a iesit :lol:
 
pai ma uit in schemele de mai sus si vad ca sunt mai multe piese.
am incercat si eu sa leg 2 fire de 12 v cu o rezistenta..dar nu se incalzeste destul
 
Pai nu poti sa legi orice rezistenta ... trebuie sa aiba o valoare anume data in Ohmi .... cu cat valoarea asta este mai mica cu atat ea se incalzeste mai mult...cu cat e mai mare cu atat nu se intampla nimic...valoarea sa depinde si de tensiunea pe care o aplici dar si de calitatile lichidului de fum(povestea cu lichidul nu prea o stiu) dar nici o valoare de rezistanta nu recomand pentru ca nu stiu ce cantitate de caldura e necesara sa degaje......
 
Am facut un mic prototip.....dar ca sa se incinga sa evapore uleiul special ii trebuie un acumulator full. (GP 2500 NiMH )
detalii: 1.2V, 2450mAh

ps. am incercat si cu o baterie obisnuita,dar fara niciun rezultat... :roll:
 
si se incinge cu un acumulator....n-ai treaba,o data am dat pe prototip cu putin vopsea (vopsea obisnuita pt gard) si vreau sa spun ca, practic fierbea vopseaua ( prototipul am sa-l aduc sambata la club
 
eu ma uitam la prima schema....si vreau sa va inteb daca ii buna...si ce inseamna FAN?....


o sa incerc cu o rezistenta mai mica...dar nu stiu daca da rezultate..
mi-a iesit doar atunci cand am legat o lita mai subtire direct la 12 v fara nici
o rezistenta....dar nu cred ca e recomandat
 
FAN inseamna ventilator este un plus de realism,curentul de aer antrenat de ventilator se amesteca cu fumul rece de la rezistenta si iese cu putere afara sub aspectul unui jet de "fum" (este perfect pentru o locomotiva cu abur)
 
aha...deci mini ventilatorul acela nu e obligatoriu...doar daca vrei sa iasa fumul mai tare...piesea acea 50uf o am..in rest nu stiu ce piese mai sunt acolo
 
aa si daca stiti ce e chestia aia ce formeaza un patrat...banuiesc ca e o piesa

ps:scuze...dar nu prea le am cu electronica..incerc si eu sa invat :lol:
 
Generatoarele de fum, ca cele folosite pe BR55 (G7.1) PIKO, sau bine-cunoscutele Seuthe, sunt in principiu formate dintr-un capilar (tub f. subtire in care lichidul fumigen se ridica prin capilaritate) o rezistenta in capatul superior al acestuia si un rezervor in care e introdus ansamblul. Rezistenta are aprox. 30 ohm, dar conteaza f. mult din ce e facuta - nu e o rezistenta chimica ci una bobinata, calculata ca sa se incinga suficient pentru ca sa produca evaporarea. Cam greu de facut asa ceva artizanal.....parerea mea!

PDI
 
@PDI poti sa faci o mica mica bobina in forma de I ,eu am reusit sa fac una de 10mm lungime cu o litza super subtire (aproape de 2 ori mai subtite decat ata)
 
interesant....si zici ca se poate face si cu o bobina?...am incercat prima schema..dar nu prea mi-a iesit
 
E foarte indrazneata realizarea unui generator de fum home-made.Sincer, si pe mine m-a batut un gand dar am renuntat.La dimensiunile astea cred ca e foarte dificil de facut acasa.Am gasit niste poze cu generatoare de fum:


Alte variante constructive se mai pot vedea aici:
http://www.trainweb.org/girr/tips/tips3/smoke_tips.htmlfluid

Principala problema e elementul de incalzire.Tubul capilar cred ca poate fi facut dintr-un ac de seringa subtire dar, dupa cum se vede in poze, "resoul" trebuie montat deasupra nivelului de lichid din rezervor pentru a permite evaporarea treptata (si rapida) a uleiului.O alta problema e izolarea partii calde a generatorului de corpul exterior.Altfel, e posibil sa rezulte ceva plastic prajit.Si plasticul de carcasa de locomotiva e cam scump :lol: .Parerea mea e ca ar trebui aflata intai temperatura necesara pentru evaporarea lichidului (se pare ca difera de la producator la producator) si, eventual, gasirea unui lichid cat mai "rece".Una peste alta, nu spun ca e imposibil, dar nu cred ca merita.
 
cauta pe net circuitul integrat 555 o sa vezi ca poti face minuni cu el in acest sens.daca il pui si smd poate iti poti face chiar si vagoane de serviciu cu montajul incorporat si cu girofara galbene....am scheme dar la ora asta nu mai vad sa incarc poze( a se citi sunt "obosit" ).poate maine daca am vreme....