GARA (HALTA) LUI DORIN

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
DORIN a spus:
nu poate nimeni sa ma ajute cu informatiile cerute? hai, nu ma lasati! cei cu vechime in domeniul machetismului.... sau macar masurati un semafor facut de PIKO sau o alta firma. asta cred ca e cea mai usoara varianta...

pana ne lamurim cu dimensiunile fa o mica documentare

http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=17
 
doar cu dimensiunile nu m-am lamurit. :lol:
astept sa fiu luminat. nu de alta dar am inceput productia de semafoare pe banda :lol: si m-am impotmolit la dimensiuni :wink: ... sper ca in scurt timp sa inaugurez gara. spre final o sa achizitionez si omuleti ca sa aiba cine sa taie panglica :lol: . dar mai e pina atunci...
 
pai cu dimensiunile este mai greu de lamurit
daca un "pitic" de manevra are in jur de 60 cm inaltime (fara postament) la celalate semnale inaltimile sunt variabile in functie de amplasare nemaivorbind de semnalele cu paleta sau brat de semnalele prevestitoare, repetitoare etc (ti-am dat link cu tipul si modul de amplasare)
ai doua varianet
ori te duci si le masori cu riscul de a te fugari ceferistii ca vrei sa furi ceva :twisted:
ori iei ca bune dimensiunile semnalelor facute de producatori

http://www.reynaulds.com/viessmann/v_ho_signals.asp?item=lngNumericSort

vezi ca este indicata inaltimea fiecarui tip

spor la "semnalit"
 
munca a continuat la halta si uite ca am pus pietris intre traversele macazelor... sa stiti ca a fost o munca cit se poate de anevoioasa si sofisticata dar rezultatul ...arata bine.



apoi am realizat un semafor mic de manevra, alb - albastru. lumina ledurilor folosite este excelenta si sunt multumit de rezultat. nu am pus o fotografie cu luminile aprinse deoarece partea electrica a machetei am lasat-o pentru la final.



apoi m-am apucat zic eu cu spor de confectionat semafoare clasice. si iata rezultatul. sa nu credeti ca lucrez chiar asa de repede. munca la un semafor din acesta e anevoioasa dar am profitat de faptul ca o buna parte din aceste semafoare le aveam facute de acum citiva ani. acum doar le-am revitalizat. le-am revopsit, le-am refacut fetele la citeva, le-am probat.... si le-am schimbat postamentul ca nu se mai potrivea noilor cerinte.



aici in imagine sunt semafoarele in momentul in care m-am apucat de restaurarea lor. faceam o selectie pentru a alege 5 care ar urma sa echipeze halta mea, halta care incepe sa prinda o forma mai aproape de realitate (cel putin asta e parerea mea !).



in fotografia de mai jos este unul dintre semafoarele pe care le voi folosi in halta mea. acum se afla in proces de restaurare. i sa aduc citeva modificari la postament si la fata.
semafoarele mele nu vor fi asezate permanent pe placa ci vor fi demontabile. asta pentru a-mi inlesni depozitarea mai usoara a modulelor.
daca nu eram nevoit sa le fac demontabile poate la ora asta halta era terminata, dar asa o sa mai dureze deoarece e mult mai dificil sa faci un semafor demontabil de pe placa si care sa mai si functioneze.



aceste semafoare se vor prinde de placa cu un surub. cablurile nu vor fi prinse cu mufe ci vor fi prinse permanent insa vor fi lasate mai lungi, astfel la demontare semaforul va ramine prins in cabluri si va fi culcat pe macheta. modulul va fi depozitat orizontal, pe un raft special, intr-un dulap numai pentru module de macheta...
dar asta e un vis pentru viitorul nu prea indepartat. :p
 
cu toate ca m-am apucat de mult timp de aceasta halta, progresez greu. in ultima vreme am tot mai putin timp pentru machetism. dar tot e bine ca progresez chiar si in ritmul acesta.

cam asta am reusit sa mai fac:







in plan secund se vede vagonul restaurant tunat de mine. se vad scarile vopsite negru. l-am vopsit negru inclusiv pe dedesubt. poate se observa ca l-am si imbatrinit putin (l-am vopsit cu un negru foarte diluat pe toata caroseria si am insistat mai mult pe acoperis )
imi place mult tractorul care este exact la scara.... :D
 
am reusit dupa o noapte pierduta dar nu in zadar, sa realizez comanda electrica a haltei mele. chiar a fost mult de lucru....







sunt multumit de rezultat. saptamina care vine sper sa fac si legatura fizica cu placa haltei. atunci lucrarile vor fi incheiate si halta va fi functionala. pentru legatura am folosit un cablu SCART (parca asa ii spune) cu 21 de contacte. din pacate nu e chiar suficient pentru ca mai am nevoie de 2 legaturi electrice, dar o rezolv eu....
dupa aceasta halta am hotarit ca voi mai face una, chiar daca initial voiam sa fac o gara mai mare cu cel putin 7 sine. dar am niste idei noi si vreau sa le pun in aplicare.
va urez succes celor ce trudesc pentru aceasta pasiune. :D
pe curind!
 
arata bine semafoarele tale , sunt facute de tine in totalitate sau cumparate? am de gind sa imi fac si eu unele insa nu prea stui de unde sa ma apuc
 
arata kiar foarte bine,am crezut la inceput ca sunt piko,am unul ratacit si l-am cautat intentionat sa vad ce si cum...si am vazut ca are omu´ mana.
 
semafoarele sunt facute in totalitate de mine. modelul l-am creat prima data acum mai bine de 7-8 ani. sunt foarte multumit de ele. m-am straduit sa le dau o nota de realism. singura problema pe care mi-o reprosez este aceea ca nu am reusit sa realizez o scara pentru ele (scara de acces pentru intretinere). scara e ceva foarte fin la marimea asta si nu reusesc sa fac ceva care sa arate bine linga un astfel de semafor. in rest cred ca ma apropii de modelul romanesc de semafor.
am in plan sa fac si citeva semafoare mecanice functionale. sunt unii meseriasi care chiar au realizat asa ceva.
am toata admiratia pentru ei. unul e chiar membru al acestui forum si l-am cunoscut personal acum putin timp in urma. poate ne va impartasi mai multe din experienta sa.
multumesc inca odata pentru apreciere.
 
sunt superbe cele cu brate,am avut unul de la viessmann,insa l-am skimbat pe 4 semafoare luminoase.acum imi pare rau,lucra f bine si f lent, ca in realitate.e destul de munca sa faci asa ceva,rabdare,precizie,etc....cine este fericitul?poate il tragem de limba pe forum....
 
nu putem fi indiscreti si sa fortam mina omului. poate, la un moment dat o sa ne prezinte singur realizarile. e oricum foarte modest pentru cite a realizat. este singurul dintre toti pe care ii cunosc care face si material rulant.... care mai si merge !!! si credeti-ma ca nu faci diferenta intre ceva facut de fabrica si ceva facut de acest domn. i-am vazut si diplomele de la concursurile internationale de modelism. are mare experienta in domeniu.
talent si multa munca......asta e cheia succesului.
deci - SUCCES !!!
 
dragi prieteni, dupa un efort sustinut am reusit sa rezolv si pertea de instalatie electrica si comanda. sunt foartye multumit intrucit chiar functioneaza totul si toate contactele sunt ferme si nu imi fac probleme.
mi-a luat mult timp sa realizez conexiunea tabloului de comanda prezentat mai sus cu macheta haltei.
am avut nevoie de mai multe legaturi decit imi asigura cablul tabloului de comanda asa ca am fost nevoit sa mai folosesc un cablu mai subtire. insa scopul a fost atins si ansamblul functioneaza.



am reusit sa asamblez si cladirea haltei mele. i-am instalat si luminile corespunzatoare si va asigur ca nu lumineaza ca o veioza. vreau sa spun ca se aprind doar ferestrele , nu si peretii, acestia fiind captusiti cu hirtie neagra.







eu sunt multumit de rezultat.
 
Halta mea are un nume dar inca nu am reusit sa ii confectionez sigla. zilele astea se rezolva. acum o sa o prezint in locul ei, pe macheta alaturi de celelalte elemente.





pentru a putea depozita macheta in conditi optime intr-un apartament mic, cladirea se demonteaza de pe placa statiei. de asemenea semafoarele se demonteaza de pe placa.

 
postez mai jos citeva imagini care cred eu ca sunt reprezentative pentru halta mea. lucrarile nu sunt terminale dar nici mult nu mai am de lucru.









intentionez sa mai pun ceva iarba pe pietrisul dintre sine si chiar citeva tufe pe ici pe colo. trebuie sa fac carcase pentru felinarele celor doua opritoare.



in general acum trebuie sa lucrez la detalii. asta e partea cea mai frumoasa. ce a fost greu a trecut. am invatat foarte multe chestii. multe le-am invatat din greseli. am si stricat citeva materiale, dar asa se invata.





 
m-am gindit ca ar fi bine daca mai pun citeva imagini.





unul dintre lucrurile importante pe care l-am aflat (prin descoperire desigur....... mi-a luat citeva ore de nervi si chin......) este ca ledurile albe si cele albastre nu pot fi legate in paralel direct de ledurile verzi sau rosii. deoarece primele nu se mai aprind chiar daca celelalte functioneaza.



apoi unele leduri se ard din senin chiar daca le protejezi asa cum fac eu. asta e o mare neplacere deoarece pentru inlocuirea lor de multe ori trebuie sa demontezi lucruri asamblate definitiv....... :(



astept parerile si criticile voastre. mai am de lucru asa ca se mai pot face multe schimbari si poate voi primi si citeva sugestii folositoare.
stiu ca lumina albastra a semaforului de manevra e cam puternica dar asta e. copaci nu cred ca o sa pun pe macheta din ratiuni de depozitare....
probabil ca in curind o sa pun si 2 coloane de apa. probabil si un castel de apa. in rest... nu mai stiu. astept sugestii.

 
acestea au fost imagini luate seara pentru a iesi mai bine in evidenta semafoarele. cu siguranta pe ziua se vede mai bine. tin sa precizez ca nu am folosit blitul pentru a avea culori naturale si a nu deforma realitatea. poate la sfirsitul acestei saptamini voi posta fotografii facute ziua. atunci unele chestii se vor vedea mai bine.
SUCCES!
 
Nu te chinui sa legi in paralel si ledurile semnalelor pitice (cel alb si albastru)fiindca,la circulatia trenurilor,cind se primeste comanda de plecare a trenului din statie,deci semnalul "de parcurs" in cazul tau pe verde,semnalele de manevra pe catarg s-au pitice,sunt ignorate,asa ca mai bine le faci legaturi separate pt. joaca "de-a manevra"cind schimbi o locomotiva din capul trenului in celalalt capat,etc