GARA (HALTA) LUI DORIN

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
distanta intre sine e de 4,5 cm. peronul va fi foarte simplu asa ca in haltele vazute pe la noi, din dale de beton sau din beton masiv, turnat...
probabil ca latimea peronului va fi de 3,5 cm. asta ar insemna cam 3 m in realitate. eu cred ca e rezonabil. haltele de pe la noi nu cred ca au peroane late de 3m....
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
am gresit putin la apreciere. peronul va fi putin mai ingust. echivalentul a 2 m din realitate, adica aproximativ 2,2 cm. dar nu cred ca sunt departe de realitate daca ne gindim la haltele noastre.... nu?
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
am continuat cu realizarea haltei. merge incet dar merge si asta e bine, spun eu. am inceput realizarea unui opritor de cale ferata, sau capat de linie cum ii spun unii:



l-am realizat din bete de chibrit, taiate astfel incit sa pot alcatui un fel de cutiuta. betele le-am lipit cu aracet concentrat. in partea frontala am pus o placa pe care am montat tampoanele. tampoanele le-am facut din cuie mici iar placa din carton foarte gros. acestea au fost vopsite in vopsea neagra.



cuiele nu le-am pus asa brut ci le-am slefuit pentru a avea o forma cit mai corecta de tampoane.
in interiorul cutiei astfel realizate am montat un LED alb care va imita foarte bine lumina alba din capatul liniilor.

 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
cutia astfel realizata am umplut-o cu cocoloase de hirtie si peste ele am pus pietris pe care l-am fixat cu aracet. a iesit ceea ce vedeti din fotogrefii. acum urmeaza sa vopsesc lemnele in culoarea maron deschis si sa testez LED -ul.

 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
e exact intre tampoane. in prima poza se intrezareste locasul unde l-am instalat. o sa pun si o poza mai detaliata.
 
L

lok

Guest
@ldh

se executa tratament de ignifugare cu creuzot - sau creozot?.
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Dec 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
imi place ce ai realizat. arata bine. si daca tie iti place, e cel mai important.

felicitari.

e o idee buna.

poate am sa incerc si eu ceva asemanator.
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
multumesc pentru sfaturi! voi tine cont de ele.
am mai facut astfel de capete de linie dar pentru TT, acum mai bine de 5 ani cind ma ocupam srios de ecartamentul mai mic.
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
am continuat cu ,,instalarea" pietrisului si a ierbii. pentru asta am folosit aracet. e cel mai bun pentru asa ceva. de asemenea am inceput lucrul la celalalt capat de linie.
azi am fost si am mai achizitionat pietris de la Rally. ramasesem fara provizii. am mai luat si niste tampoane si intentionez ca la acest capat de linie sa folosesc tampoane originale. pe spatiul ramas pe placa mea de lucru voi mai pune o sosea pavata si de asemenea o parcare de asemenea pavata, elemente achizitionate tot azi, dupa ce in prealabil mi-am cam facut o imagine a ceea ce mai vreau sa realizez.







 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
am continuat cu halta mea. sper ca sunt pe drumul cel bun - drumul machetistului... am pus peronul. l-am vopsit cu un amestec de alb si negru, amestec facut pe o placheta de plastic. am folosit acuarele. mi se par mai usor de folosit. nu folosesc apa ci direct amestecul de culori. cind e foarte gros si nu sunt multumit, pun o singura picatura de apa, atit cit se ia pe un deget usor inmuiat.
dupa instalarea peronului am facut probe cu cea mai importanta parte a materialului meu rulant. asta ca sa vad daca am ales dimensiunile corecte si peronul nu jeneaza trenul. cu aceasta ocazie am observat ca la instalare, peronul s-a miscat si acum atingea unele locomotive (mai ales tenderele) astfel incit a trebuit sa raschetez putin din el (cam 1 mm la unul din capete).



am realizat si parcarea care se va gasi in partea dreapta a garii. nu e prea mare dar pentru o halta zic eu ca e suficienta. am folosit cartonul imprimat tip piatra cubica, achizitionat de la Rally.



de asemenea asa cum vedeti din imagini, am realizat un drum de pamint pentru masini agricole si carute. aceste elemente descrise pina acum nu sunt definitivate. mai ales drumul urmeaza sa il mai transform astfel incit sa capete forma si culoarea dorite de mine...



observati ca pentru urcarea pe peronul dintre sine a oamenilor si a - sa zicem - motostivuitorului, am realizat doua rampe. sper ca am reusit sa dau o forma cit mai realista acestor rampe si amenajarii peronului unei halte in general. in curind o sa ma apuc de cladirea garii si atunci halta mea va incepe sa capete o forma mai clara.



 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
nu pun acoperis la peron deoarece nu am vazut niciodata o halta cu peron acoperit. e prea mica aceasta statie pentru o asa investitie :wink: .
o sa ma concentrez pe alte detalii.
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
urmeaza acum sa ma apuc de semaforizare...dar nu stiu citeva lucruri importante..... va rog sa ma ajutati cu citeva informatii legate de dimensiunile stilpilor semafoarelor! ce inaltime are numai stilpul semaforului cu 2 lumini? ce inaltime are un semafor? (cu 2 becuri, 4 becuri.......)
din ce credeti ca ar fi indicat sa fac scarile semafoarelor? asta este intradevar o problema.....
 

DORIN

Well-Known Member
Trenulist
25 Apr 2016
634
0
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
nu poate nimeni sa ma ajute cu informatiile cerute? hai, nu ma lasati! cei cu vechime in domeniul machetismului.... sau macar masurati un semafor facut de PIKO sau o alta firma. asta cred ca e cea mai usoara varianta...