Electricele Trainsylvania

sandy

Well-Known Member
Trenulist
23 Apr 2016
1.131
0
Cluj-Napoca
www.desperadocountry.ro
WEBSITE
http://www.desperadocountry.ro
LOCATION
Cluj-Napoca
Pentru inceput,citeva frumoase modele de la Piko.
Piko BR 180 DB.Un model foarte frumos lucrat,ingrijit si care se comporta excelent daca faci abstractie de pluguri care tot timpul lovesc ceva(mai ales la macaze).Dar cred ca asta nu e un defect al modelului,mai degraba al sinelor.Este un model mai nou de la Piko,creat undeva incepind cu 1996 si reproduce un original fabricat la Skoda Plzen.Este prima comanda pe care am facut-o pe site-ul piko.de si atunci cind a venit am ramas mut de uimire.Le-am scris "doamnelor" de la Piko (in realitate niste tzopirlanci cu apucaturi DDR-iste,cu parul cret permanent scurt,ochelari si capot de satin care habar n-au ce e in sufletul unui modelist din est si el) si ca raspuns,in special datorita comenzilor de peste 2000 marci pe luna,(asta era in anul 2000)au considerat ca e cazul sa imi mai puna inca o data TVA-ul la factura.Moment in care am terminat cumparaturile direct de pe site-ul lor.Rally ma va ierta,nu-l cunosteam pe atunci :lol:




Dupa citiva ani,obsedat fiind de CD(caile ferate cehe) asa precum un distins coleg de hobby de cehoaice(nu dam nume :D ) l-am rugat pe Dan sa imi aduca modelul Piko BR 372 CD din Germania.Este practic aceeasi cu BR 180/230 de mai sus si au motoare Faulhaber si pantografe Sommerfeldt.Dupa indelungate cotrobaieli prin diverse magazine,insotite de un numar imresionant de ridicari din umeri si sprincene,iaca ma pomenesc intr-o zi cu frumusetea la mine acasa:



Si ,in incheierea primei reprize(va anunt ca sint multe!) o alta locomotiva foarte draga mie:
Piko BR 211 DR.Un model "ueberarbeitet" care difera considerabil de cele fabricate in anii 70-80.Este modelul electric care consider ca merge cel mai bine,avind un motor Faulhaber silentios si puternic precum si pantografe Sommerfeldt.Are un decodor produs de Hgdan si am cumparat-o tot de pe site-ul Piko.de la pretul de 269 marci daca nu ma insel.

 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.366
46
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Frumoase locomotive :aplauze: ! Mai vrem 8) !
Ce inseamna "ueberarbeitet"? :D
Sasiul locomotivei BR 372 CD seamana chiar prea bine cu cel al locomotivei ES4990 din colectia mea; stiu ca ele de fapt difera si chiar foarte mult (motor central, antrenare pe toate osiile, placutza de baza cu mufa pentru decodor etc), totusi nu pot sa nu ma intreb daca s-ar putea adapta carcasa de ES4990 la sasiul de BR372 :fluierat:
 

sandy

Well-Known Member
Trenulist
23 Apr 2016
1.131
0
Cluj-Napoca
www.desperadocountry.ro
WEBSITE
http://www.desperadocountry.ro
LOCATION
Cluj-Napoca
mpursu a spus:
s-ar putea adapta carcasa de ES4990 la sasiul de BR372 :fluierat:
Mircea,si in realitate ES 499.0 e foarte asemanatoare cu seriile 371,372,360,358 s.a.m.d.Dar,sincer,nu cred ca vei gasi pe cineva care sa faca o astfel de incercare cu carcasele.Si chiar daca ai gasi,unde gasesti carcase.Si chiar daca ai gasi carcase,oare merita sa o pui pe un sasiu vechi asa cum e cel de 499? :lol: O sa pun si eu poze cu ES-ul meu,poate ne vom edifica impreuna.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.366
46
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
N-ai inteles :D
Eu ma gandeam la o eventuala posibilitate sa montez carcasa mea veche de ES4990 pe un sasiu modern de BR372, care are motor central, antrenare & culegere de tensiune pe toate osiile etc.
Totusi, o asemenea operatiune cred ca va ramane doar ipotetica, fiindca am reusit sa realizez culegerea tensiunii la toate osiile locomotivei mele ES4990, iar ceea ce urmeaza este montarea unui decodor digital si adaptarea cuplelor tip carlig pentru a fi compatibile cu cele universale Roco.
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
In alta ordine de idei , una dintre cele 2 locomotivele PIKO de sus , desi avea mufa NEM 652 pt. decodor digital , avea luminile legate corect doar pentru analog , led-urile fiind legate in antiparalel , fara + comun , cealalta era executata corect :!: :( . A fost nevoie de o munca delicata pentru modificarea circuitului de lumini in vederea functionarii pe Digital. de asemenea si E63 (astept prezentarea lui sandy ) a avut mufa legata gresit din fabrica , era scurt circuit intre iesirea de lumini fata si spate :!:
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.366
46
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Nu mai stiu unde am citit ca toate sase luminile locomotivei de manevra E63 reale s-ar aprinde impreuna, acesta fiind motivul legarii impreuna a luminilor fatza-spate in versiuna 1:87. Poate ca asa o fi, insa, dupa modesta mea parere de nespecialist in lumea 1:1, exact in timpul manevrelor este esentiala semnalizarea directiei de mers, fie prin aprindere/stingere, fie prin schimbarea culorii sau a dispunerii luminilor active :D
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.366
46
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Stiam de greseala de proiectare a simpaticei BR180, fapt pentru care simpaticele ladies de la Piko si-au primit o portie zdravana de morala MPU :evil:. Dupa cate retin eu, greseala a fost ulterior corectata, atat pe placutza de baza cu conector, cat si pe placutzele cu LED-uri.
Apropo, mi se pare mie sau locomotivele BR180 si BR372 sunt identice, diferite fiind doar culorile? Daca am vazut bine, atunci se poate inlocui placutza "hibashe" din BR180 cu una corecta de BR372.
 

sandy

Well-Known Member
Trenulist
23 Apr 2016
1.131
0
Cluj-Napoca
www.desperadocountry.ro
WEBSITE
http://www.desperadocountry.ro
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare,
Urmatoarele modele pe care doresc sa vi le prezint sint:
Piko E 63 AEG DB.Un model foarte interesant,probabil din cauza faptului ca nu il mai face altcineva.Ingrijit lucrat,pantograf Sommerfeldt,detalii excelente.Singura problema pe care am depistat-o e ca nu prea are putere de tractiune.In orice caz nu suficienta pentru cit ar trebui sa aiba o loco de manevra.Mi-a adus-o Dan din Germania acu vreo 5-6 ani si tot el s-a chinuit sa-i puna decodor pentru ca era un scurt circuit la lumini si mufa legata gresit.Una peste alta,eu zic ca intre un telefon Nokia si E 63 e de preferat locomotiva:




Un model excelent din toate punctele de vedere mi se pare
Piko E 93 DR ep II.Executie super,motor Faulhaber,putere mare de tractiune,viteza realista.Desi proiectata cam in aceeasi perioada cu E 63,diferentele calitative si de comportament sint enorme.Initial am avut modelul DB pe verde pe care l-am luat de pe site-ul piko.de.Apoi i l-am vindut lui Gabor iar modelul de acum l-am luat de la Rally acu citeva luni.



Guetzold BR 250 DR ep IV
Un model interesant,greu si puternic la care cei de la Guetzold mai puteau lucra la detalii sau solutii tehnice.Ca orice Guetzold,consuma enorm,cind il pui pe sine linga alte locomotive,se face tacere.Bine ca nu cade si curentul :lol: .Am urmarit acest model ani de zile iar Dan a devenit celebru in Germania cautindu-l.Cind intra in magazine,inainte de "buna ziua" vinzatorii ii spuneau"Nu,Herr Dan,nu a venit nici un BR 250".In cele din urma l-am gasit la familia Coste din Oradea de la care l-am cumparat la un pret rezonabil.


 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2008
2.675
0
cluj
LOCATION
cluj
SANDY, ai o colectie superba de ciokolomokotive! Daca te rog frumos, aduci miercuri la club E 93 DR si E 63 AEG? trebuie sa le vedem! Cu stima, colegu' de suferinta...
 

sandy

Well-Known Member
Trenulist
23 Apr 2016
1.131
0
Cluj-Napoca
www.desperadocountry.ro
WEBSITE
http://www.desperadocountry.ro
LOCATION
Cluj-Napoca
Astazi o sa va mai prezint citeva electrice din curtea Trainsylvania.
O sa incep cu un model tare drag mie,Bobica romaneasca CFR seria 43.
Modelul original este un OBB 1043 de ll Fleischmann pe care l-am cumparat din Bucuresti acu vreo 6 ani,daca mai tin bine minte.E un model vechi de cel putin 20 de ani,cred si asta se vede.Nici mersul nu e cine stie ce,asa ca m-am hotarit sa o sacrific pentru ceferizare.
Am trimis-o la familia Savin care a facut minuni din ea si,asa cum am mai aratat,s-au chinuit mult fiind un model vechi si prost.Impreuna cu DA-ul romanesc CFR de la aceeasi firma de tuning sint preferatele mele si au ajutat mult ca sa ramin un om cu toate mintile in cap:




Pentru ca sint mare fan de locomotive electrice istorice,va prezint citeva modele:
Roco E 16 Museumsedition.Un model exceptional atit optic cit si functional,din gama Platinum.Mi-a adus-o Dan din Germania acum vreo 2 ani,la pret discountat pentru ca Roco erau deja in faliment si se faceau lichidari de stocuri.Acelasi noroc l-am avut si cu modelele V 200 si BR 02 de la aceeasi firma.




Un alt model frumos este E 18 de la Roco.Are o forta de tractiune impresionanta si se comporta foarte bine pe circuit.Totusi,va suferi un mic proces de weathering pentru ca mi se pare rosul inferior cam prea tipator.




Un alt model foarte frumos este E 91 de la Roco
Pe linga faptul ca are un aspect deosebit,ceea ce m-a frapat la aceasta locomotiva a fost viteza extrem de realista si comportamentul deosebit pe circuit.Am cumparat-o in 2005 de la Frankfurt de la un magazin ceva de genul "Hobbytreff am Zoo".M-am distrat atunci deoarece magazinul se afla linga un restaurant intitulat "Aetiopischen Spezialitaeten" adica "Specialitati din Etiopia".Ma gindeam ca saracii etiopieni care indura o foamete cumplita cam ce specialitati ar putea avea?Eventual "Supa-crema de pamint,Piine cu Lutella sau Spini trasi in caramel. :lol:
Si pretul a fost super,doar 118 EUR,dupa cum vedeti pe cutie:

 

sandy

Well-Known Member
Trenulist
23 Apr 2016
1.131
0
Cluj-Napoca
www.desperadocountry.ro
WEBSITE
http://www.desperadocountry.ro
LOCATION
Cluj-Napoca
Iata inca vreo citeva exemplare din colectia Trainsylvania:
Roco Re 6/6-un model deosebit de frumos realizat ,purtind insemnele cantonului Taverne-Toricella.Este foarte bine realizat si din punct de vedere tehnic desi prezenta a 3 boghiuri produce uneori probleme la rulare pe macaze Piko.Mi-a aduso Dan din Germania acum vreo 6-7 ani si este singura locomotiva SBB pe care o am.De curind i-am luat si un set de vagoane SBB de la Liliput.



Un alt model clasic si frumos este
Roco E 44 DR .Am avut multe E 44,majoritatea de la Piko,recolta din anii 70-80. Cel mai bun a fost unul pe care l-am cumparat de la MPUrsu dar am simtit nevoia sa am unul de productie mai noua.Asa ca Dan mi l-a adus din Germania dupa ce l-am batut la cap ca vreau neaparat sa fie inmatriculat DR.Merge super si are instalat un Dan-coder:



Un alt model interesant este
Piko E 04-01.Inca o dovada ca daca vor,Piko sint in stare sa faca o treaba excelenta.Un model bine realizat,poate mai bine decit multe modele Roco.Motor Faulhaber,comportament bun pe sine si interesant ca subiect:

 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.458
8
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
sandy a spus:
...
Un alt model interesant este
Piko E 04-01.Inca o dovada ca daca vor,Piko sint in stare sa faca o treaba excelenta.Un model bine realizat,poate mai bine decit multe modele Roco.Motor Faulhaber,comportament bun pe sine si interesant ca subiect:

Poate va avea si el parte de weathering. Te dor ochii de la rosul ala...
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Eu am vazut originalul E0401 ,este in gara la Leipzig ,linia 23 si nu are aceeasi nuanta de rosu ca si modelul (dupa parerea mea )


din pacate era intuneric atunci cind am facut fotografia :(
 

sandy

Well-Known Member
Trenulist
23 Apr 2016
1.131
0
Cluj-Napoca
www.desperadocountry.ro
WEBSITE
http://www.desperadocountry.ro
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare,astazi este vremea sa va prezint niste austriece si o loco maghiara MAV.
Sa incepem asadar cu Roco Obb 1110.Un model mai vechi,dar bine realizat si care nu face figuri pe nici un fel de trasee.Fiind un model vechi de cel putin 15 ani,cred ca e totusi bine facut.Imi plac in mod deosebit farurile mari,specifice OBB,precum si stopul asimetric.
Prezenta lor a fost unul dintre motivele pentru care l-am batut la cap pe Dan cam 1 an pina s-a induplecat sa mi-o vinda.



Un alt model frumos,dar la fel de vechi este Roco OBB 1044.Comportament asemanator cu 1110,fiind aceeasi generatie.Am luat-o de la acelasi "supplier"-Dan pentru ca am un set de vagoane de clasa OBB Roco "exact 1/87" extrem de frumoase.Daca nu ma insel,aceasta loco se construieste si azi,fiind un model "ueberarbeitet".Unele accesorii sint in cutie,n-am apucat sa le mai pun,ca venea noaptea si ramineam fara lumina.




Si acum,desi este "sora" lor,practic e "mama" lor in materie de realizare:
Roco OBB 1043.
Un model frumos si bine detaliat,cu mult superior 1043-ului de la Fleischmann care a luat drumul firmei Savin Tuning.
Rotile cu ferodouri reale,farurile cu rama dar si pantografele detaliate sint doar citeva dintre atu-urile ei.Acum 2 ani,Florinn a si facut o comparatie intre 3 1043-uri cu schema mai veche de vopsire(dintre care una e acum bobica CFR) pe care o gasiti aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=71&postdays=0&postorder=asc&start=30


Modelul meu actual a fost cumparat de curind,din Germania,prin celebrul Dan:




Si pentru ca sintem in aceeasi zona geopolitica voi incheia prezentarea de azi cu:
Fuggerth MAV V 43.
Poate cea mai raspindita locomotiva in Ungaria,destinata traficului de calatori.Ca model,e slabut,ca sa ma exprim elegant.Bandajele inalte de la roti creaza probleme la rulare pe majoritatea sinelor.
Am cumparat-o in 2004,noiembrie de la Budapesta,la un pret rezonabil(proportional cu calitatea),daca nu ma insel undeva sub 90-100 euro.
Cu acelasi drum,am luat si 3 vagoane de calatori Fuggerth care,in opinia mea,sint dezastruoase dar le pastrez pentru tematica si vi le voi prezenta la momentul oportun. Culmea e ca,in ziua in care am cumparat locomotiva,facind un popas in gara Gyomro,linga Budapesta,acolo unde eram cazati,am vazut-o "pe viu" pe cea reala,cu aceeasi .....inmatriculare:V 43 1341 MAV 8)