Vagoane CFR "Italiene/Breda"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Date tehnice despre acest vagon cu 7 perechi de geamuri:

http://s284.photobucket.com/albums/ll6/adryan_82/?action=view&current=IMG_0413.jpg

alte doua poze din care una e cea a vagonului cu 8 perechi de geamuri:

http://s284.photobucket.com/albums/ll6/adryan_82/?action=view&current=IMG_0412-1.jpg

"Sustrase"dintr-o carte FS din 83.Din pacate despre vagoanele CFR nu am informatii dar de aici se pot trage 2 concluzii:

tipul de boghiuri folosite

modificarea usilor de CFR (sunt pe dos)

Tot in aceasta carte se gasesc informatii despre vopsire,inscriptii,incalzire sau iluminat dar repet sunt pentru vagoanele FS de serie,cit si despre multe alte vagoane.Daca va trebue anuntatima.
 
Buna Catalin,

desigur ca veti afla. Fara voi nu as putea sa duc acest proiect la capat. Sper ca peste mai putin de o luna sa am vagoanele.
 
cosmin78 a spus:
aici ,pe ultima pagina sunt cateva poze.
cei care s-au plimbat cu Dracula Expres(urat nume) si au facut fotografii
ar putea da o mana de ajutor...insa se pare ca multi le pastreaza in
sertare,insa se lauda pe forum ca s-au plimbat cu expresul!

Nu stiu in ce sens ar putea ajuta pozele vagoanelor de la Dracula Express, nu cred ca vopsirea vagoanelor este autentica in vreun fel.

Eu am ceva poze facute, putine, din lipsa de timp inca nu le-am pus pe forum, la interior nu am facut poze, decat in vagonul salon.
 
@Florinn

dupa cate am vazut,sunt verzi cu scris galben,deci epoca IV cumva....
ajuta foarte mult...cel putin la detalii constructive macar
am apreciat videoclipurile tale :wink:
 
Salut,

Astazi vorbind cu un prieten din Italia am aflat ceva lucruri noi despre aceste vagoane,dar din pacate despre cele care au fost livrate FS-ului sper sa fie de ajutor cuiva:

schema de vopsire:prima schema de vopsire la livrarea acestor vagoane a fost verde cu o dunga neagra in patrea de jos a cutiei unde se aflau de altfel si inscriptiile,acoperis gri cenusiu cu o alta banda de culoare verde deasupra ferestrelor.Boghiuri,sasiusi burdufe de culoare neagra.

inscriptii:sunt multe probabilitati ca numerele de clasa sa fi fost numere romane de culoare galbena cu umbra rosie,ca de altfel si numarul de serie care se afla la centrul bezii negre.Celelalte inscriptii tot pe banda neagra de culoare alba.

Daca nu ma insel si la noi in acea perioada vagoanele erau de culoare verde.

Pe acoperis erau dispuse pentru fiecare capat cite un ventilator in corespondenta baii,de altfel si la bredele CFR cred ca au existat aceste ventilatoare.

Instalatia electrica de 24V era alimentata de o baterie de acumulatori de plumb cu patru rame,fiecare rama fiind compusa dintr-o pereche de baterii de 12V,102Ah/3h dispuse in serie.

Intr-o fotografie postata de Catalin pe RailweyFan se observa aceasta baterie dar pe vagonul cu 8 perechi de ferestre CFR.

http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=3231&postdays=0&postorder=asc&start=10

Pentru cei care nu stiu ar trebui mentionat ca bredele CFR au avut alt tip de aerisiri si alte ferestre pentru baie(sau cel putin fata de modelul produs de Roco)

Sper sa fie de ajutor
 
Salut,

aÂşa cum spuneam mai sus cum am vagonul va anunĂž.

BREDA de la roco:



Vagoanele sunt in drum spre Braila. Daca primesc ajutor de la voi le veti vedea la expoziĂžie la BraÂşov.

Vagonul va fi albastru ca cel de aici:

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/historic/CFR_Waggon_01.jpg

numai ca inscripĂžiile nu vor fi aceleasi. Am ales ep II.
 
Vagoane CFR ep II BREDA.
Documentatia de la Catalin. :aplauze:



 
Defapt ar trebuii sa ne bucure acea antena, inseamna ca in vagon stau oameni gospodari care isi propun sa mai stea acolo o vreme, deci vor avea grija si de vagon.
 
Iata si pe acest site de la vecini nostri vagonul BREDA de mai sus:

http://fogas.cyberhungary.net/fg/fg020960/html/kep13.htm

Din ce stiu eu e al 2 lea vagon BREDA fost cl a II a care arata f.bine.

Si tot de la vecini nostri alt vagon BREDA:

http://fogas.cyberhungary.net/fg/fg020960/html/kep83.htm

Cred ca atunci cand a ajuns la CFR in ani '30 a fost de cl aIII a. Poate Serban ne povesteste mai multe despre aceste aceste frumoase vagoane.

Cum vreau a maresc garnitura mea de vagoane de tren rapid din ani 1930 as dori sa stiu daca au fost si vagoane de posta/bagaje BREDA la CFR.
 
Am cumparat un vagon de cl a 2 a FS tip BREDA. Inca nu a ajuns la mine.

Acesta este http://i15.ebayimg.com/03/i/001/11/72/e996_1.JPG

Ma ajuta cineva cu poze si informatii despre vagonul de clasa a 2 a CFR pentru a face conversia? Stiu ca este la Grivita un vagon top BREDA cu 8 compartimente, dar nu am poze cu el. Chiar daca acum e de clasa 1.
 
Am parcurs integral pagina dedicata Bredelor (si chiar tot forumul), dar nu am fost lamurit. Tocmai din aceasta cauza am ales sa postez intrebarea.
In link-ul pe care mi l-ai sugerat, dl. Pavel scria "7 compartimente de 42 de locuri. Toata seria a venit in tara asa." Aceleasi cuvinte apar si pe un alt forum (defunct din cate vad). Tot dansul spunea ca vagoanele au fost modificate undeva inainte de 1950, devenind vagoane mixte (cls. I si II). Poza fiind facuta in 1941, ar putea surprinde unul din acele vagoane modificate. In ce consta fizic acea modificare, nu am inteles.
Din aceste motive consider problema inca nerezolvata si subiectul deschis.
 
Salut Cargo,

La CFR au fost si vagoane vagoane Breda de clasa a II-a cu 8 ferestre (identice cu cele cu 7 ferestre, compartimentarea fiind diferita avand 8 compartimente)

Astfel de vagoane Breda cu ferestre duble au fost in Italia o multitudine de serii si deseori se pot face confuzii, insa ceea ce mi se pare interesant la vagonul din imagine este acoperisul, parand mai inalt decat cele CFR si daca s-ar adeveri aceast lucru vagonul din imagine ar putea fi acesta:

http://www.littorina.it/public/prodotti/0135.jpg (vagonul din josul fotografiei)

Cu siguranta ar trebui parerea unui expert precum Horia sau Catalin.

Astfel de fotografii mai ai?

O zi buna
 
Salut,

Vagoanele tip "Breda" au fost fabricate in anul 1928 la Milano - Italia la Societa Italiana Ernesto Breda.

Vagonul cl 1 AAFLD cu 42 locuri in 7 compartimente.
Vagonul cl 2 BAFLD cu 64 locuri in 8 compartimente.

Ulterior vagonul de cl a 2 a a devenit cl 1.

Varianta cu 8 compartimente:


Iasi 2010

Poze care sunt deja pe forum la alt subiect :


Brasov 2010


Un vagon cu 8 ferestre in stare buna este in gara Bucuresti Obor in garnitura "Bucuresti"

In anii 1960-70 existau la CFR vagoane restaurant transformate din Breda cu 8 ferestre.

@Cargo

Conform regulamentului postarea de imagini si lucrari altele decit cele personale trebuie sa fie insotita de specificarea sursei si a autorului.
Te rog sa specifici sursa.
 
Imaginea este scanata din cartea "Antonescu, Maresalul Romaniei si razboaiele de reintregire" aparuta in 1991 la editura Fundatiei Europene Dragan, mă’rturii şi documente coordonate şi îngrijite de Iosif Constantin Dră’gan, Centrul European de cercetă’ri istorice Veneţia.
Imi cer scuze pentru nerespectarea regulamentului.
 
Salut Cargo,

Intrucat nu am acesta lucrare, mi-ai putea spune daca se face cumva referire in aceasta si despre trenul de comandament al Armatei Romane "Patria" ?

Multumiri anticipate