Vaporul lui Asan praf si pulbere

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Intreb si eu pe cineva daca stie care a fost argumentul de a construi barajul de la portile de fier exact langa localiatea Gura Vaii (daca bine tin minte) si nu mai in amonte de Orsova, pentru ca ideea principala pentru care s-a construit acel baraj este strict pentru navigatie (cataractele de la cazanele mici si mari) si apoi potentialul energetic. Spun asta pentru ca mai in aval se afla hidrocentrala "portile de fier II" .

Si sa nu fiu off-topic, ce spuenti de stramautarea intregului oras Orsova
 
Peste tot in lume se fac baraje pe ape curgatoare si tot peste tot aceste ape curgatoare transporta la vale sedimente. Cu cat e mai mare apa cu atat mai multe sedimente. Deci problema sedimentelor apare la toate barajele din lume, faptul ca se construiesc baraje arata ca, constructia de baraje este economic viabila si nu sabotata irevocabil dupa 50 de ani de acumulari de sedimente.

In muzeul de la Portile de Fier 1 puteti admira un interior traditional dintr-o locuinta de pe insula, impreuna cu alte fotografii si obiecte de epoca. Daca scoateti capul prin perdeaua din stanga, o sa vedeti macarale si cu putin noroc chia un Uaai pe 20 de osii pe sina de cf a centralei. Apoi se viziteaza sala turbinelor. Un muzeu ce nu trebuie ratat de railwayfani, ingineri sau pasionati de istorie.
 
Ai dreptate, acolo sunt doua diguri si sunt "foarte" folosite! Wink
@Victorian inteleg o discutie nocivitate vs utilitate.Inteleg o discutie legata de amplasarea rafinariei Petromidia si sunt de acord cu argumentele pe care le-ai expus in postul initial.Dar modificarea pe care ai facut-o mi se pare facuta in bataie de joc.