Automotor Malaxa 900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
La fix pica topicul !Numai sa spui cum ai ales varianta,scara,etcTocmai am admirat un exemplar in Timisoara cumparat cred de la un modelist din Bucuresti pe HO,admirabil de bine lucrat,cu mici amanunte uitate,dar grosso era foarte bun.Asteptam sa postezi !
 
Automotorul e realizat la scara 1/87 din forex. Varianta ar fi cea gri-visinie.
Am inceput prin a printa planurile si a le lipi pe placa de forex. Dupa care am inceput decuparea.

Pentru sasiu am ales sa folosesc o placa de forex si suspensiile de la un vagon piko.


Dupa care am trecut la montarea carcasei.


Acoperisul a fost mai complicat de facut. Intai am taiat nise profile.

Pe care am fixat niste fasii de forex care sa dea forma de baza a acoperisului.



Si in final am aplicat chit auto pentru a realiza curburile.

Pentru finisare, am folosit chit Revell.

Motorizarea reprezinta o problema si sunt deschis la mai multe opinii.Momentan, cea mai simpla motorizare ar fi cu angrenaje si motor piko.

@Montalbano
Ai cumva poze cu automotorul respectiv?
@Catalin
Sunt niste planuri luate de pe net, nu stiu daca nu cumva au fost postate chiar de tine. Poate iti dai seama din poze.
 
Te mai intreb odata:
ce planuri ai folosit ?
pe net au umblat niste planuri gresite. Lungimea automotorului era mai mica cu 1 m decat in realitate. Planurile au fost publicate si aici, pe vremea cand nimeni nu controla sursa si corectitudinea lor, si reluate apoi pe siturile de TRAINZ si astfel am vazut o intreaga aventura a unui 77 mai scurt decat ar trebui sa fie.
La rubrica planuri, am postat pe 11 aprilie a.c. schita corectata de mine, cu dimensiunea corecta.
 
Eu personal nu tin neaparat sa-l postezi din moment ce eu le-am pus pe forum dupa corectare.
Trebuie insa avut grija de unde si cum luam informatia pentru ca ne putem apuca de lucru si putem constata mai tarziu ca am muncit inutil pentru ca ne-am folosit de niste planuri gresite.

Asa cum scriam schitele cu cotele corectate se gasesc la rubrica "planuri" pe acest forum.

Ar fi ideal (dar sunt visator) sa fie completate de cei care vad aceste automotoare zilnic si care pot sa puna ruleta pe cateva dintre elemente. In timpul calatoriei se pot masura geamurile sau distanta intre acestea, fara prea multe probleme.
S-ar putea forma astfel o mica baza de date, utila celor care, ca si tine, ar dori sa faca o macheta a acestui automotor.
 
Radu,

Modul de realizare este, in general, corect dar nu ma refer la dimensiuni ca nu-mi dau seama.
Fac referire la realizarea structurii acroseriei.

Pentru acoperis ai ales varianta buna dar era si mai bine, avand in vedere ca motorul are patru pereti transversali, sa-i fi facut de sus pana jos.
Asta pentru o mai buna rigidizare.

Eu nu am decupat conturul golulurilor usilor. Doar le-am gravat.

Poate, la tine, nu este nevoie sa duci peretii pana jos avand sasiul dintr-o bucata pe care probabil o sa-l rigidizezi.

Eu am fost obligat sa montez peretii deoarece am refacut sasiul de la zero, din "taitei" de forex.

M-am gandit si eu la un vagon Piko "Doner" cu platforme pentru suspensii dar distanta intre bridele de fixare la sasiu este prea mare
Vreau nu vreau, daca nu gasesc un vagon ce sa aiba dimensiunile cat mai apropiate, trbuie sa le fac de la zero.
Ai grija si de sabotii de frana. Nu cad pe roata.

Spoor!
 
In privita lungimii...va las sa trageti concluziile ...








Sasiul e dat pe bucati in Catalog, deci trebuie sa le compun pentru a afla lungimea peste traversele port tampon (ia ceva timp la lenea mea ;-) )
Daca comparam latimea de 3100 cu scara desenului din catalog, reiese ca LuP ar fi de vreo 14330 deci 14200 parea plauzibil.
Am lasat un pic din lene si am deschis la "cutia vagonului". Adunand imi da cam 13800. Cu 1300 daua tampoane, 15100.

Nu va speriati, si cand l-am facut pe AM 1000 am intampinat aceleasi probleme. Daca vezi ce scrie la "inscriptii" sub fusta si compari cu ce masori pe vagon, iti vine sa te lasi! :(


PDI
 
@PDI: merci frumos de interventie, este deosebit de interesanta!

Totusi in materie de planuri, concluzia e una singura: nici la automotoarele astea nu avem planuri pe care sa ne putem baza!

Ca "inscriptiile" CFR nu-s de luat de bune, era clar de multa vreme!

In atari conditii, va propun un singur lucru:

Puneti mana pe un automotor existent, CAT MAI EXISTA INCA, si masurati, masurati, masurati...

Salutari din Constanta,
Dorin
 
victorian a spus:
In atari conditii, va propun un singur lucru:

Puneti mana pe un automotor existent, CAT MAI EXISTA INCA, si masurati, masurati, masurati...

Salutari din Constanta,
Dorin

in conditiile in care sa faci o fotografie si esti luat la 3 pazeste... :-x ,ca sa
mai si masoare cineva vreun vehicol feroviar... :(
 
cosmin78 a spus:
victorian a spus:
In atari conditii, va propun un singur lucru:

Puneti mana pe un automotor existent, CAT MAI EXISTA INCA, si masurati, masurati, masurati...

Salutari din Constanta,
Dorin

in conditiile in care sa faci o fotografie si esti luat la 3 pazeste... :-x ,ca sa
mai si masoare cineva vreun vehicol feroviar... :(

Daca stii sa vorbesti si nu te transformi intr-un vajnic revolutionar Che Guevara (citeste Sesamcave) ai toate sansele sa faci fotografii.
Daca faci precum paparazzi sigur o sa fii luat la goana.

Din pacate planuri nu sut acolo unde speram sa fie.
La Uzinele Malaxa (Faur). Nu mai sunt de mult. Pana si ultimele arhive de la prelucrari mecanice au luat drumul gunoiului.
Astazi am fost la Malaxa tot in cautarea de planuri.
Nimic.