Ploiesti - Valenii de Munte - Maneciu

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dorel, iata poze din gara Lipanesti .... mai multe nu prea am facut ca m-am enervat rau de tot cand am vazut schimbarea.









Niste dobitoci.
 

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ian 2016
1.584
0
48
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Ai dreptate, dar ţinând cont c㒠clă’direa nu mai foloseşte scopului pentru care a fost construită’, cel/cei ce au cumpă’rat-o au modificat-o pentru nevoile actuale, de locuinţă’.
în 2-3 ani apare un gard că’tre linie, şi în 10-15 ani, numai cineva care va că’uta pe forumuri îşi va da seama că’, de fapt, acea cas㒠era o veche clă’dire de gară’...

Io, dac㒠a-şi fi vândut clă’diri vechi nu a-şi fi permis s㒠se umble la faţade, ci eventual doar o recompartimentare/consolidare interioară’. Aşa încet-încet se duce DRK istoria noastră’...

Dar ne merită’m soarta. Asta e marea educaţie ce a primit-o poporul român în anii odioşi. Istoria trebuie ştearsă’, că’lcat㒠în picioare, de aceea suntem unde suntem....

E.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Mar 2008
1.910
14
Io am fo scris㒠p㒠alt forum despre acest aspect.
Cel care a cumpă’rată’r㒠gara a umblat multa vreme sa de-a de mine pe motiv ca de ce am scris io ca cu termopane si alte alea nu respecta arhitectura ca el fiinc㒠tencuieste si farbuieste gara de fapt o pastreaza.

Un alt ceferist mi-a transmis aceste chestii, apoi ala nu m-a gasit si totul s-a stins.

toate cladirile care au apartinut CFR si au fost vindute pentru diverse folosinte au fost modificate si adaptate la respectiva folosinta.

Vorba aia: holograma??? da ce-i aici razboiu stelelor?
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.847
47
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Daca e sa privim partea plina a paharului, cladirea statiei Lipanesti a fost fotografiata/masurata/machetata si ramane undeva in memoria colectiva in starea ei buna. Exista insa multe alte statii, inlcusiv pe linia de Maneciu, care nu au acest noroc si nu se regasesc in fotografiile majoritatii celor care isi orienteaza aparatul spre ceva cu tematica fero.
Sunt statii foarte interesante, bijuterii arhitecturale. Multe au luat calea degradarii iremediabile. Ce se intampla cu Lipanestiul este un exemplu edificator ca atunci cand poti sa pozezi ceva, trebuie sa o faci. Peste un anumit timp aceste elemente pot sa fie iremediabil transformate/schimbate/disparute.

Imi pare rau sa vad ce s-a intamplat cu aceasta cladire si transformarea mai mult decat "neinspirata" si poate asta o sa impinga de la spate mai multa lume sa pozeze si altceva decat material rulant.
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
0
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Pentru c㒠tot s-a vorbit despre staţiile acestei secţii, s㒠mai vedem şi altele mai mult sau mai puţin ,,tunate":

Blejoi - clă’direa clar e nouă’, oare ce s-o fi întâmplat cu cea veche?


Scă’eni - clă’direa e nouă’, cea veche se pare c㒠s-ar fi pră’buşit la cutremurul din 1977. Bineînţeles, jumate din ea e locuinţă’, iar jumate din rest (sala de aşteptare şi casele de bilete) e închis cu lacă’te.


Vă’lenii de Munte


Izvoarele hc. - modificată’, locuinţ㒠particulară’


Mă’neciu Pă’mânteni hc. - locuinţ㒠particulară’, pare modificat㒠la greu


Toate (bine, Blejoi cred c㒠e excepţia) nu mai au curent electric, CFR asigurând angajaţilor lanterne (fă’r㒠baterii, pe alea le cumpă’r㒠angajaţii). în Scă’eni se asigur㒠un bec de la casa din cealalt㒠jumate, cas㒠tot a unui (fost?) ceferist. în Vă’lenii de Munte nu am vă’zut niciun bec, iar casa de bilete se deschidea doar când trecea trenul (nu c㒠ar vinde ceva, cât㒠vreme cu 1 RON la naşu' se poate face toat㒠secţia).
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.192
144
Iași
LOCATION
Iași
Mare surpriza astazi, pe forumul drehscheibe este un subiect unde sunt postate cateva scanari din catalogul Die Tehnik Einst Und Jetzt din 1925.


Locomotiva cu abur CFPV folosita pe Calea Ferata Particulara Ploiesti - Valeni:



subiectul este aici : http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5689316
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
@ Kitrainlover:

Locomotiva CFPV nu avea nici o legatura cu BR 56 sau cu orice alta locomotiva germana, era o locomotiva aparte, un proiect specific liniei respective, construit de nemti special dupa specificatiile ploiestenilor! Nu degeaba, intr-un Regat al Romaniei, ploiestenii au ramas in istorie prin "Republica de la Ploiesti" ;-)
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.847
47
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Informatii complete si corecte despre cele 3 locomotive 1D ale liniei private CFPV gasiti in volumul 3 al lucrarii Istoricul TRactiunii Feroviare in Romania.