Despre management

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
@celor ce au comentat de Roco Arad in primele pagini

am fost si eu prin fabrica in trecere cu oferte de site ,presa (anunturi de angajare), cd de prezentare (oferta trebuia impartita la toate firele din zona industriala micalaca ) si concluzia este :
"pestele de la cap se-npute" capul...ala romanesc
eu pe "sefu roman" de la Roco Arad nu as putea sa-l las sa dea o tura cu privirea pe diorama mea naspa cu sine profil u. Nu are nimic comun cu modelismu cred ca nu are nimic comun cu nimic. Roman cu basca degete groase conducator de dacie veche :) prietenos si zambaret / probabil ca e nepotu celui care a dat terenul sau a ichiriat hala unde se afla fabrica (glumesc) ... In schimb cand am vorbit cu neamtzu alta lume a inceput sa rasara soarele , explicatii despre detalii , grija pentru personal . stia totul despre aparatele de printat pe vagoane proaspat sosite , vorbea despre viitor ..extinderea fabrici nr angajatzi se vedea ca-i place ceea ce face acolo.Incerca sa transmita si oamenilor din jur din stintza lui ... Dar neamtzu mai si pleaca din Arad :p

precizez ca am fost cu oferte de 2 ori cate 15 min si am fost invitat sa vizitez fabrica de catre amandoi odata de shef RO(mai sus prezentat) si cu seful lui made in Deutschland
fabrica era in acel moment o hala de maxim 15 m / 40 m cu 10 angajati si o anexa de 5 / 10 unde se montau 4 masini de print ultra fine

(cu titlu de zvon) din cate am inteles in ziua de azi vor sa se extinda si la cladirea alaturata / fiind de inchiriat , de sefu roman nu am auzit nimika 8)
 
@ mixu;
Nu putem sa il judecam asa repede pe seful roman.
Sa presupunem insa ca e un incompetent.
Problema e urmatoarea:
Seful asta roman nu si-a castigat postul de sef la loto 6/49 sau la alta tragere la sorti. El a fost angajat de seful german (austriac) in mod sigur.
Si daca seful german ala bun si cunoscator intr-ale modelismului a angajat un incompetent pe pozitie de sef in fabrica proaspat deschisa, atunci, cu tot respectul si el e incompetent. Poate ca stie multe despre modelism, aparate de printat etc, dar daca angajezi un incompetent, inseamna ca esti manager prost.
Asa ca eu unul nu sunt de acord cu afirmatia ca pestele se impute de la capul romanesc. Se impute de la capul incompetent care angajaza romani incompetenti.
Fara suparare
 
@alex

nu se pot spune toate pe forum
poate ar trebui sa te antrenezi sa citesti printre randuri /poate unele glume sunt pe bune.poate nu stiu eu inca sa scriu cum trebuie sa se inteleaga si subintelesurile
Dar in romania 2008 nu toti angajati sunt numti in functiile lor pe bune
chiar shi la firme private.

1 vorbitoru de limba germana nu stia cu ce se mananca romania
nu stia ca daca-si face felicitari de paste pe posturile tv fm locale e un fel de protectie in cazul unei stiri de rau despre firma lui.Nu cred ca stia ca bauturile fine din expozitiav directorului fabrici vecine nu era cu titlu de colectie ci era depozit la vedere cu alegere pentru garda, finante, fisc, tot ce are legitimatie :p
nu stia ca daca te sui (intri) la angajati in masina prin surprindere poate gasesti un vagon ,doua ,trei aruncate pe jos ,roase de cainele acestuia, si evident ca angajatu nu stie valoarea acelor vagoane ...dar o pune de un ciubuc

2 vorbitoru de limba romana poate chiar era detashatul in fabrica a unuia care a inchiriat hala/a vandut terenu ..ceva de genu asta ... :(

vorbitorul de limba germana se va obisnui la noi
intrebarea este: Da faliment ivestitorul pana se obisnuieste ???

eu il vad ca pe un sportiv ce se antreneaza in desert si concursu se tine la pol:))
 
@ Mixu,

Ultimul post e tare !!!!
Ai descris in ultimul post exact ce se intampla in Romanica cu cei ce vin din afara,fac firme aci, vor sa faca productie dar nu stiu pe cine si ce sa-si aleaga sau
sunt "indrumati" :twisted: sa faca ceva de un "binevoitor " :evil: roman.

@ Horia,
Legat de falimentul Alphatrains si de faptul ca Modern Gala nu mai produce decat pentru LS Models, pe aci ,prin RO a sosit un zvon care zice asa: cica baietii de la Roco nu sunt straini de acest fapt. :evil: :mrgreen: :mrgreen:

Si inca o data se adevereste zicala : pestele mare il inghite pe cel mic !!!! :D
Parerea mea !!!
 
Mai baieti. Ma pufneste rasul. Da este adevarat ca in unele domenii merge treaba cum ziceti voi, dar aici nu. Eu il cunosc pe vorbitorul de limba romana si va spun sigur ca nu e cu basca, dacie veche etc.., poate o fi fost altul. Actualul sef la Roco Arad chiar daca nu e prea initiat in modelismul feroviar a dus fabrica de la 10 angajati undeva la 100, si inca mai are posturi libere. Sa va dau niste exemple: productia de vagoane de marfa se realizeaza in totalitate in Arad, accesoriile se fac la Arad, vagoane de calatori se fac la Arad, cateva locomotive se fac la Arad.
Nu cred ca daca esti sef la o fabrica de machete , trebuie sa fi si tu un modelist, atat timp cat sti sa asiguri productia necesara dezvoltarii unei fabrici. Stiu ca, catodata se lucreaza si duminica, sambata, oricand este necesar, ca sa nu mai zic de zilele lucratoare, camioanevin si pleaca tot timpul.
Si cred ca vorbitorul de limba germana nu va da faliment din cauza vorbitorilor de limba romana, deoarece chiar si acele vagoane aruncate prin masinile angajatilor sunt acoperite ca rezeva in caz ca se distrug anumite piese, si retineti la arad se asambleaza si se inscrioptioneaza, NU se toarna. Turnatul se face in china.
 
Pai eu ce am zis
Ca shefu roman nu e pasionat de trenulete,si ca nu are nimic comun cu sportu asta , poti sa ai basca si sa fi un bu shef de personal :)
stiu ca se ansambleaza doar , la fel cum unii oameni par simpatici iar altii nu ,romanu nu ar avea ce cauta la mine la firma nu as avea incredere in el .Cei 100 de angajatzi inghit shi basca shefului daca salarul e mai mare decat la celelalte fabrici din zona ,

presupunem un caz virtual "NU are legatura cu fabrica din arad"
un ex: poate 90 de muncitor legau volane la takata si faceau jaluzele auto la b.o.s. pe 9 mil + ore suplimentare (necesita cam aceiasi finete- talent) poti sa le dai 12 mil la fabrica de trenulete nu vor avea toti randamentul unor bijutieri :) nici dupa un an de munca. dar vor zice traiti shefu chiar daca in gand nu au acceiasi parere:)
aici shefu e administrator ...am vazut tot in arad fabrica de bij....i unde shefa era si actionar si era si mai rau credema ... si fabrica merge super dar departe de un randament maxim , de echipe sudate cu o logistca beton in care angajatu sa vina cu soluti simple de optimizare si cresterea randamentului.



pe acel om /simpatic de altfel ,bun la suflet eu il vad director cu burta (deshi nu prea are) in birou cu lambriuri pe pereti si masa lacuita galbui cu o usoara patina de frecat coatele si nu poti sa-l numesti manager , maxim tov administrator ,ex la fostul tricoul rosu ce sa demolat :)
 
poate ca vorbim de doua persoane diferite eu am fost chiar cand so deschis si erau vreo 14 angajati /desi nu cred dar este si var aceasta.
 
Domnilor ....hai ca ma bag si eu un pic in mocirla creata in acest topic .... ( poate moderatorii ar trebui sa ia atitudine :x pe bune ) .
Din ce postati se pare ca aveti majoritatea varste sub "limita legala" sau nu ati vazut o multinationala decat din "perspectiva unei veioze" (citat din PARAZITII ) .
Fiecare multinationala ia in calcule aceste "pierderi" .Si mai iau in calcul si alte lucruri , cum ar fi eficienta slaba a operatorilor , absenteismul ridicat in timpul "campaniilor agricole " ... si ar mai fi multe de spus .
Referitor la postul de manager ..... nu il cunosc personal pe "romanul" de la roco arad , dar nu cred cele expuse de tine (@ mixu) . Poate ca si eu am basca si am mentalitate invechita , dar pozitia de manager intr-o firma implica in primul rand incredere in acel om ! Nu trebuie sa fie modelist sau sa stie mai stiu eu ce despre produsele ce se fac acolo ( daca ar fi asa cum zici tu , ai putea oare gasi o contabila care sa stie ceva despre trenulete ? ) .
Iar in rest , politicile manageriale sunt cam la fel , pentru lucrurile specifice industriei ai sprijinul departamentului de inginerie !
Lucrez de ceva vreme pentru multinationale si peste tot managerul general nu prea stia prea multe lucruri specifice unei linii de productie sau a unui produs aparte . Iar daca cineva mai "important" doreste un plant tour , managerul general este "suportat " de catre un project manager sau un inginer care se ocupa direct cu produsul respectiv pentru a putea da raspunsuri pertinente la orice detaliu , astfel "seful mare " nu intra in "cacao" .... e o chestie simpla de bun simt :(|) :(|)
 
Din start zic ca e out of topic de aceea rog cei in drepturi sa mute discutia acolo unde cred ei ca se incadreaza.

@ KABLU Pai fiecare hotaraste cum arata.
Din punctul meu de vedere , rau destul ca purtati basca :p
Am avut doi fani cu basca si posesori de dacie care au avut grija de masina mea noua de import si fara pàsare au intrat in mine la perioada f scurta de timp (repet masina era noua ..mirosea a nou in ea) de atunci am tras concluzia ca e bine sa ma feresc in trafic de cei cu baasca si dacie /cu acest personaj am facut cunostinta inca din liceu profu de mate era idem cu cei mai sus mentionati
si habar nu avea de tact si metode pedagogice ..dadea cu creta dupa noi , cu basca de pamint :) si cu capul nostru de tabla :-x eu am scapat dar am avut colegi care au avut cucuie serioase ...in concluzie ma feresc de cei cu basca =))

Tot parerea mea este ca de aceea e forumul sa ne expunem parerile .
Iar acestea nu trebuie sa fie identice ca doar nu-i comunism , acest curent promovator de basca ..si bascomani :p

Iar nu vad unde-i mocirla :-?
am fost la multe firme de genu acesta si mai mari si mai mici
si cu iz de basca comunista sau cu iz de occident dar cand am vazut ce se-ntampla aici am ramas cu un gust amar / tocmai ca sunt un colectionar modest dar pun suflet in acest sport. poate de aceea am si refuzat sa mai trec pe acolo :oops: Poate ca daca era vorba de fabrika de sardele unse cu nimic doar cu sos de limba nu ma afecta deleoc.

e parerea mea ..si am dreptu sa o spun.

icodata scuze ca e out of topic ...sper sa ma ajute cineva si sa spuna cand vine fleischmann in romania si unde sa terminam odata cu bastile si ma rog sa aibe parte de ce e mai bun si de schefi cei mai competenti Fleischmann in romania cat si productia de trenulete din roamania
10x :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Buna ziua.
In mod sigur nu e nici o mocirla aici, doar o discutie. In care, ca de obicei, toti au dreptatea lor.
Cu tot respectul:
Mixu eu cred ca gresesti cand tratezi Roco ca fiind fecioara neprihanita si pe roman ca fiind lupul cel rau. (jur ca nu il cunosc!)
Ce ai spus tu aici http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=3538335383
este absolut corect, cu un singur amendament si anume acela ca Roco stia asta. Roco stia la fel cum stiu toate corporatiile din lumea asta, pentru ca acest sistem NU a fost inventat de romani. Nu suntem noi atat de destepti.

Ca si concluzie (personala si pe care nu trebuie sa o imbratisati toti):
Daca la ARAD se face treaba proasta intr-o asa masura incat vuieste o intreaga Europa modelistica, acest lucru este imputabil DIRECT managementului austriac.

Daca ROCO s-a bucurat la o hala cu chirie mai mica sau la un teren mai ieftin cu pretul sacrificarii productiei de la Arad prin numirea unui director cu pile, atunci Roco are mari probleme de management.

Cam asta vad eu ca e esenta chestiunii. Eu nu cred ca din Europa vin Scufite rosii care sunt mancate imediat in Romania de lupi rai.
Roco e ditamai corpuratia, a mai trecut si prin faliment, stie bine cu ce se mananca relatia cu presa locala, stie bine ca se poate fura din fabrica, insa nu ii pasa. Vrea sa produca ieftin. Nu ii pasa de calitate.