Tramvaie la Arad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
constructorul podului a trimis instintare la primarie ca podul a implinit 100 de ani si ca a ieshit din garantie :D

ca e legenda sau nu
podul a fost facut pt carute

si cei ce au pus linia trebuia sa amortizeze cumva shocu produs de tram.

sa speram ca in curand cu reabilitarea linie de tram. se intampla si asta
oricum am auzit ca va fii reabilitat si podul si iluminat ca si pimaria ,teatru si biserca catolica dup finalizarea santierului
 
pai mai este unu decebal

langa asta/Traian era mai demult un restaurant Traian /statie de tramvai Traian
iar langa Decebal este o baza sportiva Decebal + un Stadion

interesant e ca peste podul Traian trece drumul spre Timisoara
iar podu Timishorii e cel de langa linia de tren ce traverseaza mureshu cu mega giga mini centura Aradului linie de tren ce Büse trebuia sa o scoata inafara orasului la 4 km in drept cu realul de azi
 
am inteles...

din cate stiam eu, podul asta de care vorbim (denumit deci Traian) dintre Arad si Neu-Arad (Aradul Nou) era traversat de drumul national; pe la sfarsitul anilor 1990 insa se facuse o ocolire spre Est, odata cu limitarea de tonaj pe pod...
 
eu din cate am vazut sunt cartiere cu strazi cu nume de flori de te shochezi cate flori sunt pe lumea ,asta aceasta fiind o solutie onorabila pt un cartier cu strazi numeroase......
Probabil astfel podurile ce duceau spre cetatea aradului trebuiau sa aibe nume sonore si impunatoare ...aici fiind vorba de 2 poduri (exceptie facand cel de tren sa adoptat varianta de decebal si traian

http://doipedoi.com/2008/03/06/arad-podul-traian/
http://www.civar.ro/reabilitarePodTraian

daca citesti aici "http://www.btt.ro/ro/903/1430/.html" chiar vei constata ca in loc de b-dul Revolutiei nume specific pt toate orashele megamrtire
centru orasului trebuia sa se numeasca b-dul Ludovic Szantay sau b-dul fratilor Neumann

si cred ca nici cel mai patriot roman din arad nu ar spune nu
dar din pacate str fratilor Neumann are 16 m si este undeva in zona UTA.UTA fiind una din multele fabrici marca fratilor Neumann botezata de comunisti uzina textila arad

si despre fratii Neumann sunt sute de legende una si una in arad numa de bine

http://www.btt.ro/ro/903/1430/.html
 
ei, uite ca mixu a ajuns tocmai unde doream sa ajung si cred ca Radu se va bucura ca ii raspund.

de ce trebuie sa existe Traiani, Decebali, Burebisti si alti inaintasi celebrii intr-un oras devenit parte din Regatul Romaniei pentru prima data dupa 1920, in care dupa aceasta data s-au sters toate numele - locale - care aminteau de ceva?

nimeni nu s-ar mira ca in orasul fost maghiar devenit roman sa dispara strada Milieniului si sa apara cea a regelui Ferdinand, insa chiar trebuie ca Traian si Decebal sa inlocuiasca pe Ludovic Szantay sau pe fratii Neumann?

din pacate, instalarea elementului national romanesc in campia Tisei a fost legata de o stergere intentionata a memoriei locurilor respective nejustificata; pentru a relativiza acest lucru, cam la fel s-a intamplat dupa 1867 si in partile locuite de germani ale Transilvaniei, unde dupa oficializarea limbii maghiare s-a incercat inlaturarea memoriei germane a locurilor respective - desavarsita de romani dupa 1947.
 
Azi am vazut pe postul locat Info TV Arad un reportaj foarte interesant de 55' la emisiunea Istoria pe lavita despre Sageata Verde :aplauze:

P.S. probabil peste o saptamana linkul nu va mai fi valabil odata cu o noua emisiune :D
 
Frumos, interesant reportajul si amar gustul a ceea ce inseamna perspectiva pastrarii valorilor tehnice din vestul tarii. Daca Aradul are ceva la Ghiorac, noi in Timisoara mai avem doar statuile celui care a fost Acad.Corneliu Miclosi, ptr ca in depoul de pe Take Ionescu se finalizeaza o biserica ortodoxa la numai 500 m de alta, remiza a primit coloane corintice(!!!!), iar restul terenului probabil va urma calea celui de la ILSA, urmeaza probabil Guban,.......etc.
Ce frumoasa ar fi realizarea sugestiei interlocutorului din reportaj de a se face un muzeu al tehnicii.Imi amintesc de "firobuzul" Fiat, cu postul de conducere central, de tramvaiele vechi unguresti de pe linia 4 si 5, care la Primaria Veche intorceau lira,de masinile de tricotat ciorapii "patent" -Pioneer 1898, de motoarele electrice ASEA 1910 din subsolul f-ci de Ciorapi, unul actiona o intrega aripa de masini de tricotat, unde este E-ul (Muky), pe care il mai vedeam pe str.Gutemberg tragand vagoane de marfa .....etc.
Maine- poimaine nu o sa mai fie nimeni sa si le aminteasca, iar cine nu-si respecta trecutul..........
 
Jurnal Aradean a spus:
S-a dat startul reabilită’rii reţelelor de ap㒠dintre Piaţa Arenei şi cartierul Aradul Nou. în urma licitaţiei, care a avut loc în aceast㒠lună’, Construct Trading SRL a fost societatea declarat㒠câştigă’toare. Cu toate c㒠valoarea estimat㒠a lucră’rilor era sensibil mai mare, costul reabilită’rii reţelei de ap㒠a fost stabilit la 899.168 de lei plus TVA. în caietul de sarcini pregă’tit pentru aceast㒠licitaţie s-a stipulat clar faptul c㒠firma câştigă’toare va fi desemnat㒠ca urmare a preţului cel mai scă’zut, dar şi a termenului de execuţie cât mai redus. Aşa c㒠societatea care se va ocupa de aceast㒠modernizare a promis c㒠va încheia lucrarea în trei luni de zile.

Se va închide podul
Podul Traian urmeaz㒠s㒠fie închis o perioad㒠de timp, pentru a face loc moderniză’rii reţelei de apă’, dar înc㒠nu se cunoaşte momentul în care va fi oprit㒠circulaţia. „Noi vom intra s㒠muncim şi ne vom face front de lucru la pod numai în momentul în care Primă’ria îl va închide, deoarece noi nu avem cum s㒠închidem Podul Traian”, spune de purtă’torul de cuvânt al Companiei de Apă’. Corina Dră’ghici, de la biroul de pres㒠al Primă’riei, a declarat c㒠„podul va fi închis pentru modernizarea cuprins㒠în proiectul reabilită’rii Centrului Vechi. în 24 septembrie, va expira termenul de depunere a ofertelor pentru firmele interesate s㒠participe la licitaţie, apoi va fi analizat㒠fiecare ofert㒠în parte. Dup㒠ce va fi declarat câştigă’torul, se va stabili un grafic de lucră’ri, urmând ca firma care se ocup㒠de reabilitarea reţelei de ap㒠s㒠ajung㒠la un consens cu firma care se va ocupa de modernizarea Podului Traian, în ceea ce priveşte închiderea podului şi modul în care vor lucra simultan”.
In articol gasiti si poze.

Oricum faza cu simultan imi aminteste de bancul cu blondele, ca la noi oricum numai Dorel munceste si el e doar unul :-x :
3 blonde raman blocate intr-un lift, Prima striga: "Ajutor!", a 2-a blonda striga: "Ajutor", a 3a la fel. La un moment dat, prima blonda le spune celorlalte: "nu ne aude nimeni asa, ca sa ne poata auzi cineva este bine sa strigam simltan", la care celelalte blonde striga: "Simultan, simultan!!!!"
 
De azi se anuleaza liniile 8, 10, 12 si 17, biletul va costa 1,6 lei, abonamentul 58 lei pe toate liniile iar linia 1 borat va porni de la Fat Frumos in zona industriala. Amenda de 25 lei pe loc sau 100 prin proces verbal(am unul de vreo 4 luni neachitat :lol: ) iar biletele de 1,5 lei vor fi valabile pana in 10 septembrie inclusiv
 
dau faliment si astia prin arad ? ca vad ca mai peste tot se scot intr-o veselie tramvaie, probabil o sa ramana doar prin bucuresti (desi sincer as scoate cel putin 30% din ele), iar restul le-as face in masura posibilitatilor un fel de metrou usor, ca pe 41; imi aduc aminte la hanovra unde era o strutzo-camila de tramvai care circula si pe dedesubt in centru, dar mergeau frate la ceasornic, ca vorba aia nemti

iar legat de amenzi, imi aduc aminte de o intamplare funny in constanta, ma sui in mamaia intr-un autobuz troleibuz ce era si vine controlul, biletu la control; ii arat biletul, cica nu ca n-ati citit ca trebuiau compostate 2 bilete pe traseul asta ? (minte de constantean, ce sa zic, trecem peste); dau sa fac scandal (ca era prin bucuresti vreo suta si ceva de mii amenda daca nu chiar mai mult, cand colo intreb intr-o doara cat e nene amenda ? zece mii ? biletul era vreo 3 sau 4 mii parca; bine nene, ia aici banii si asta e, amenzi de astea sa tot fie ca e mai rentabil sa circul fara bilet si sa platesc amenda); dar ma rog, acuma nu mai tine cu de astea
 
Avem doua zone in care se reabiliteaza linia de tramvai, in centrul vechi si in Aradul Nou. Pe langa asta, linia ce lega un capat al orasului cu centrul a fost schimbata, ba se mai au in vedere construirea a 3 km de linie de tramvai.
Daca tot avem un primar ce prefera tramvaiele cica s-ar putea la viitoare campanie electorala sa scoata un timp tramvaiele de pe Arad-Ghioroc si sa schimbe cei 24 km de linie de tramvai(linie preurbana).
Singura problema e ca lucrarile se fac incet, prost si scump :roll: iar tramvaiele sunt cam vechi si ultmele doua loturi din Austria nu s-au mai adus :( . De asemenea nici lotul de Tatre nu s-a mai adus, asa ca treg cum pot de ce este. Posibil sa urle elevii afectati de scoaterea legaturilor intre cartiere si centru unde multi merg la scoala, deci prin 15 mai aruncati un ochi la webcamurile de la www.primariaarad.ro :D
 
De vreo luna nu mai circula linia 6 de tramvai intre Fortuna si Gai din cauza sapaturilor(au 10 metrii adancime :confused: ) de pe strada Dunarii, aia pietruita acum 100 de ani si ramasa asa pana acum, probabil in campanie electorala va fi gata asfaltata si cu canalizare. Pentru pasionatii de pozat retro, ramane doar strada Renasterii cu piatra cubica
LE: tramvaiul cu inimioare