Tractiunea Karwendelexpress in anii 1930

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#21
stati fratilor!

exemple:

BR19.0 saxona, loco pentru trenuri expres 1'D1' folosita exlusiv dupa 1945 la coletarie rapida

BR41 de coletarie rapida, pe baza de 03, folosita exclusiv in West pana la introducerea noilor cazane la trenuri de pasageri, iar la Flensburg si spre Fehrman si la exprese (Grossenbrode Kai); aici cosmin, asa categoric in afirmatiile sale gresete total! de exemplu, in 1951-52, D512 Basel Express era tras ca Planlok de 41 222 si 41 270 intre Grossenbrode Kai si Hamburg HBf!

Karwendelexpress se remorca cu E44W (W de la Wiederstandbremse, frana reostatica) insa am si poze cu el tras de o E16!

BR50, locomotiva de marfa devenita universala la toate caile ferate europene

BR86, loco tender de marfa devenita universala la DB si DR

BR38.10 (P8 prusaca) folosita si la marfa rapida (Gex) sau coletarie

la electrice, E93 si E94 folosite si la pasageri pana dupa 1980; in Est pana in 1992!

1020 OBB este EXACT aceeasi treaba ca E94, de fapt este E94! E94 001 este de exemplu 1020.018 usw... s-au folosit din 1940 NUMAI pe Brenner in Ostmark si dupa 1945 unele au ramas in Germania, si in est si in vest, ba chiar s-au facut si Nachbauten; ca OBB a schimbat in anii 1960 aspectul unor 1020 este alta treaba!

revin la ce spuneam, mai intai puneti mana pe carte si dupa aceea raspundeti asa categoric va rog; una este schema de numerotare 01-99 a DRG si alta este destinatia finala a locomotivelor! :roll:
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#23
Karwendelbahn? in nici un caz, din 1928 s-a mers numai electric, cu E16, E17 (Stammlok) si mai tarziu E44 si E44W!

cele mai multe poze arata Karwendelexpress cu E17 in anii 1930!
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#24
Horia_Radulescu a spus:
Karwendelbahn? in nici un caz, din 1928 s-a mers numai electric, cu E16, E17 (Stammlok) si mai tarziu E44 si E44W!

cele mai multe poze arata Karwendelexpress cu E17 in anii 1930!
Pai exact ce i s-a spus mai sus ca trebuie sa lege la vagoane ca sa aibe o garnitura corecta deci se pare ca baietii si-au facut temele.
 

amiel

Active Member
24 Dec 2016
107
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#25
Nu trebuie sa amestecam lucrurile.
Vagoanele in discutie , dupa cum scrie si producatorul, sunt epoca II ,DRG/DRB, si banuiesc (nu le-am avut in mana), inscriptionate cu anii de revizie ca atare, adica epoca II. Deci, daca se vrea formarea unei garnituri (cat se poate) corecte, atunci trebuie atasata o locomotiva (cu aburi sau electrica) pentru trenuri express sau accelerate,care a "tras" astfel de vagoane si care bineinteles sa fie inscriptionata cu anii corespunzatori.
Un exemplu ar fi: E18 , BR 19, BR 18 (nu stiu daca sunt si TT)
Cosmin s-a documentat si are dreptate : nu "merge" BR 41, E 93 sau E94, acestea fiind concepute si folosite in epoca respectiva (epoca II) ca locomotive pentru trenuri de marfa.
Ca dupa WW2, aceste locomotive au tractat si trenuri de persoane ( nostalgice, turistice sau chiar curse regulate), e alta poveste. Atat locomotivele cat si vagoanele fiind reinscriptionate pentru perioada in care au circulat.
Ceea ce nu este cazul pentru vagoanele in discutie, acestea fiind declarate si de catre producator de epoca II.
 

amiel

Active Member
24 Dec 2016
107
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#26
Pentru doritori, iata un link foarte util (zic eu si primit prin amabilitatea amicului meu DRG)
http://de.geocities.com/rolfwiso/links.html
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#28
amiel, vagoanele respective sunt ceva special si nu merg cu orice de epoca II...

au fost produse in 1932-33 in numar de 12 bucati pentru trenul accelerat numit Karwendelexpress de pe Karwendelbahn, avand ca baza Eilzugwagen normale de grupa 30; modelele Tillig sunt de altfel false, fiind doar niste E30-uri revopsite si cu defecte (aranjamentul ferestrelor, etc.)

ele au circulat numai pe linia sus-amintita din Alpi si au fost trase doar de locomotivele de care s-a vorbit: E16, E17 (ca Stammlok) si mai tarziu spre 1938 de E44 si E44W; Bw Muenchen Ost a avut E93 din 1936 si E94 din 1940, deci inca in epoca II si ambele au circulat si pe Karwendelbahn, insa in 1940 acceleratul sus-numit nu mai circula; BR18 sau 19, E18, BR41 ies din discutie, pe Karwendelbahn s-a circulat cu tractiune integral electrica de la bun inceput si asta si in perioada ocupatiei aliate 1945-1949 (tot epoca II)

E18 exista de la Jatt, E17 insa care este locomotiva adaptata la acest tren cred ca nu exista deloc...

ca fapt divers, E94 a tras pe Brenner si Arlberg trenuri de pasageri inca de la livrare, adica din 1940, cand era inca DRB acolo... tot epoca II!
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.835
1
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#29
@Horia

m-am documentat si nu am vbit ca sa ma bag in seama aiurea,ceea ce spui tu
sunt exceptiile care confirma regula,nu uita ca atunci cand iti e foame,mananci si
lemne,ca sa exemplific asa cazurile in care locomotive de marfa trageau trenuri
de pasageri ptr ca era razboi si limitari de viteza etc...cu tot respectul ptr tine,
cred ca esti un pic acid si se poate interpreta ca personala treaba cu "pune mana
pe carte" :D
 

amiel

Active Member
24 Dec 2016
107
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#30
@Horia
Nu vad sa fi scris pe undeva cuvantul "Karwendelexpress", in post m-am exprimat la modul general (de regula) si discutia era parca legata de BR41 si E94, oricum, m-am documentat, am studiat problema, ca..... si sunt de acord ca acest tren a fost tras de E16, E17, sau E44, dar nu sunt de acord cu E94 (waren fĂźr den schweren GĂźterzugdienst konzipiert). Daca totusi ai si alte informatii legate de aceasta locomotiva, te rog sa ni le prezinti, ca sa ne dumirim si noi. Cel putin eu, pana nu vad nu cred.
Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu :"E18 exista de la Jatt, E17 insa care este locomotiva adaptata la acest tren cred ca nu exista deloc... "

http://www.elektrolok.de/Baureihen/194-statistik.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/DRB_Baureihe_E_94

Ca fapt divers : Liliput pregateste aparitia in acest an , unei garnituri Karwendelexpress si locomotivei E44.5
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#31
buna baieti,

@amiel: VEB Berliner TT Bahnen, urmasa Zeuke a produs un set cu E94 si vagoane E30 in anii 1980, evident... fals, vandut cu mandrie ca Karwendelexpress si care ieri la salonul de la Freiburg se vindea cu 150 Teuro... :)

intr-adevar, doar Liliput produce din acest an vagoane de Karwendelexpress adevarate, inclusiv vagonul de bagaje scurt, ca versiuni de epoca II (in culorile tipice pentru KWE) si epoca III ca vagoane de accelerat normale ale DB, cum au supravietuit pana in anii 1930.

sapand prin arhiva personala, am dat de un cliseu al lui Carl Bellingrodt din 1936 cu "acceleratul-express" cu E17, Pw si vagoanele corespunzatoare; dupa ce ma intorc in Mulhouse il voi posta aici.

in schimb, am gasit si poze cu E94/194 facand tractiune de pasageri pe Karwendelbahn cu vagoane E30, una din ele a fost deja publicata pe forum de Elef (in anii 1970); pe Geislinger Steige, pe Spessart si pe alte linii de munte E93 si E94 asigurau in Dienstplan (adica regulat) toate serviciile de pasageri pana la aparitia E10/40 si mai apoi ca Schiebelok (impingatoare).

cand vorbeam de E18 de la JaTT si E17 inexistenta, ma refeream bineinteles la modelele TT disponibile! :)

si inca ceva... pe cat de utila poate fi Wikipedia in unele domenii, pe atat de daunatoare este in istoria feroviara... sa nu uitam ca este doar o culegere de idei si pareri care se corecteaza cand vine urmatorul user mai documentat... si asta nu e istorie sau enciclopedie! :(

@cosmin: cand ceream cu atata vehementa :D o documentare mai buna o faceam ca rezultat al parerii de rau pe care am incercat-o citind cat de categoric ai fost (cu smiley :-? ) vorbind de BR 41.0-2, care nu a fost deloc conceputa ca locomotiva de marfa ci de coletarie rapida (nu e o nuanta, ci o diferenta fundamentala, cea din urma avand caracteristici de locomotiva de pasageri - viteza maxima, acceleratii, etc)! :D

Schema 01-99 din 1925 a DRG prevedea grupele pe care le-ai indicat, insa existau o gramada de nuante si exceptii care fac ca o incadrare precisa sa fie imposibila; ca exemplu, 50 era o masina universala, 24 la fel... si lista e lunga!

iti recomand cu caldura una din numeroasele enciclopedii aparute la TransPress in ultimii 15-20 de ani despre locomotivele germane, cele mai multe sub coordonarea lui Manfred Weisbrod; pentru 20-25 de Euro ai avea o lucrare solida de 3-400 de pagini care descrie FIECARE locomotiva in detaliu si ai putea intr-adevar sa fii categoric in mesaje :D

sa nu uitam ca pe Internet se gasesc mai multe greseli si informatii simplificate si eronate ca in toate enciclopediile feroviare impreuna! ;)

un weekend placut,
 

amiel

Active Member
24 Dec 2016
107
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#32
@AdiG
Iata aici o poza cu o garnitura "Karwendelexpress"
http://h1336311.stratoserver.net/bg/?action=showpic&num=615&thema=64
@Horia
Informatiile ce se gasesc pe NET prin diverse site-uri (nu numai Wikipedia) legate de istoria feroviara, nu sunt daunatoare sau false decat pentru cei care privesc lucrurile prin prizma ego-ului personal, ele sunt culese si sintetizate din surse pertinente cum ar fi carti, enciclopedii, documentatii tehnice etc. in ideea de a crea un instrument ajutator, util si rapid, pentru o informare corecta a unui public cat mai larg. De altfel fiecare site face trimiteri la sursele de baza de unde au fost culese informatiile.
Desigur "cartea" nu poate fi inlocuita de NET (imi place sa cred), dar nu trebuie sa ignoram ajutorul NET-ului in informarea publica.
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.835
1
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#33
@Horia

nu toti stiu germana si cred ca majoritatea cartilor despre locomotivele germane
sunt in limba respectiva,de aceea exista o limitare...insa daca ne-ai putea indica
traduceri ale acestor carti intr-o limba mai accesibila,ar fi super... :D
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
#36
buna baieti,

intr-adevar, nu este usor, cele mai multe lucrari de specialitate privind caile ferate germane apar din pacate numai in germana si fara cunoasterea limbii este greu de tot... mai ales ca multe traduceri pe Internet sunt facute tot de germani in engleza si gresite...

nu o sa uit niciodata cand am vazut pe un sit Feuerbuechse (feuer=foc iar buechse=sau pusca sau loc de facut focul, adica focar) tradus in engleza ca Fire Rifle... :D

@amiel, aici ne intelegem; prin Internet avem o cantitate de informatii cum n-am avut niciodata din carti, insa tocmai asta e problema... sa facem diferenta intre informatii corecte sau incorecte...

cu cateva saptamani in urma Gam3 (Florin Vornicu) imi indica un sit francez cu compuneri de trenuri, foarte profesional realizat in aparenta... de fapt, o varza facuta dupa machetele din colectia respectivului, cu un ABmz Euf bagat prin Mozart-ul anului 2001 si alte asemenea bazaconii... o varza prezentata insa profesional, cu logouri de operatori CF pe care oricine ar fi luat-o de buna! :)

e foarte greu sa faci diferenta intre ce e corect si ce pare corect... :roll: