Constructia garii SteinbachbrĂźcke cu ajutorul laserului

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
7.003
2.552
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Dupa cum va amenintam de mai multa vreme :D am realizat pentru unul din segmentele urmatoare ale faimoasei ÖBB Nebenbahn o mica cladire de pasageri tipica pentru caile ferate austriece (si, cum se va vedea, nu numai&8230;) cu o tehnica de lucru moderna permitand sa se obtina un rezultat net superior oricarei alte metode de lucru.

Acest tip de cladire se intalneste peste tot in Austria si in tarile vecine care au facut parte din Imperiul Austro Ungar ; de fapt, ea a fost construita de mai multe sute de ori si se poate intalni din Transilvania si pana in Cehia de azi. Este vorba de o mica gara de categoria a III-a foarte tipica pentru linii secundare, de o arhitectura simpla, construita in ultimul sfert al secolului XIX. Ea exista atat in versiunea aratata aici, cat si in oglinda, cu sala de asteptare in partea dreapta a locuintei si fotografii ale acestor cladiri se gasesc cu usurinta in presa sau pe situri specializate (de exemplu, railfaneurope.net a amicului Tobias.B.Kohler).

Fiind arhitect de meserie, am realizat, pe baza fotografiilor disponibile si unor masuri sumare un releveu al cladirii alese. Partenerul meu Olaf Saenger a realizat pe baza desenului meu proiectul kit-ului &8211; care este cel putin la fel de complicat ca si cel al cladirii reale &8211; si apoi am decupat cu ajutorul laserului piesele necesare din carton cu mare densitate de diferite grosimi (0,2 0,3 0,4 0,5 0,8 1,0 si 1,5mm) care au fost apoi lipite in straturi, pe categorii. Subansamblele au fost vopsite si apoi asamblate, iar detaliile au fost colorate si puse in opera la sfarsit.

Prietenul nostru Stefan Teichert, fericitul posesor al aparatului de decupat cu laser utilizat, a publicat deja un scurt articol despre constructia acestei mici gari pe situl propriu
 
Pentru inceput, iata cladirea deja construita in mare, cu acoperisul si soclul separate si restul pieselor care inca nu fusesera asamblate:


Iata cum arata piesele garii, lipite deja in mare parte insa fara elementele de tamplarie, care se adauga dupa vopsire:




In interior am detaliat numai fereastra de la Schalterul de bilete, foarte vizibila :


Iata aceeasi fereastra si dupa vopsire:


Se remarca cablurile de la LED-urile SMD Warm White care lumineaza cele doua camere ale interiorului :

Pentru cei mai increduli, este vorba intr-adevar de scara N (se vede cat de uriase par LED-urile SMD) si toata gara masoara cam 7 x 9 cm in plan :)

Evident, marele avantaj al tehnicii de decupare cu laserul este ca se pot realiza tamplarii la scara exacta, mult mai fine decat cele ale kit-urilor ordinare din plastic. Iata-le aici dupa asamblare si inainte de vopsire :


Si dupa vopsire, gata de montaj in pereti :


Aceeasi finete o are si acoperisul, realizat din mai multe straturi ; ne-am amuzat cu Olaf sa realizam structura sa aproape integral, desi dupa lipire ea nu mai e deloc vizibila :

(inainte de vopsire)


(dupa)

Bineinteles, tiglele mecanice sunt si ele reprezentate si s-au obtinut tot prin gravare cu laserul :


Iata si cateva detalii ale verandei si acoperisului de deasupra intrarii personalului, aici deja vopsite si gata de montaj :
]
 
Pentru vopsire am folosit bineinteles aerograful, cu vopsele mate si o tehnica personala speciala care permite sa se obtina un efect asemanator cu tencuielile stropite ; iata gara terminata la 95%, adica fara streasini si burlane :








Si doua imagini de noapte, permitand sa se vada amenajarea interioara :




Evident, nu m-am putut abtine si am realizat imediat o mica diorama de prezentare la targuri si expozitii a prototipului modelului :






Se remarca peroanele tipice pentru o gara mica austriaca pana in zilele noastre, cu Hausgleis acoperita cu pietris fin pana la profilele sinei si Hauptgleis degajata, cu bordura din elemente de beton, precum si alte detalii tipice pentru caile ferate din aceasta tara.

Iata si cateva poze de la nivelul ochiului, cu o Rh.2070 Hector care manevreaza precum si doua din excelentele modele auto de la Tomix/Tomitec (Japonia) :













Personajele sunt din gama Preiser, campul de floarea soarelui este de la Busch si detaliile sunt in mare parte creeatii personale ale mele sau ale lui Olaf, ca de exemplu gardul extrem de fin care este de asemenea decupat cu laserul (nu uitati, un personaj pe N masoara cam 0,8mm inaltime !) :D

Avantajul principal al cartonului de mare densitate folosit este rezistenta sa extrem de mare si incomparablia finete fata de modelele de plastic ; pentru carcotasi, Olaf si cu mine suntem perfect constienti de luft-ul dintre placa de baza si soclul de piatra al cladirii, insa cum aceasta ramane inca demontabila pentru moment nu avem ce sa ii facem :)

Kitul va fi disponibil incepand cu toamna 2008 pe piata germana si austriaca la scarile H0 si, evident, N iar pretul sau se va situa la un nivel mediu pentru acest tip de model de serie mica (80-100 Euro) in functie de cantitatea de modele produse si de alti factori legati de distributia sa. Nu stim inca daca vom produce si modele gata montate, totul depinde de cerere, insa acestea vor avea un pret net superior kiturilor.

Evident, se poate produce orice cladire, dupa cererea clientului, insa preturile sunt pe masura muncii depuse ;)

Enjoy,
 
Minunat. Intr-adevar, arata foarte bine cladirea. Ce pot sa spun? De acum nici nu mai are rost sa achizitionati acele kit-uri "ordinare" de plastic. Totul din carton. Asteptam cu interes sa vedem si prima garnitura de tren din carton ( asa poate inlocuim vagoanele si locomotivele din plastic "ordinar" ).


Mult succes!
 
salut lupule,

intr-adevar, de ce sa nu facem mai bine? este o dovada ca si pe N, ca pe orice alta scara, se poate lucra FineScale...

de altfel, vagoane din alama (si nu din carton) decupate cu laserul sunt in productie la noi si la mutli alti colegi...

in afara de cei care lucreaza cu profile de plastic de 0,2mm precum Lutz Kuhl nu am vazut niciodata ferestre de plastic "ordinar" cu grosimea celor reale la scara... da de gandit, nu? :D
 
buna Florin,

pe un forum austriac au sarit pe noi deja ca e H0, bafta cu masinile japoneze Tomix pe N... desi si acelea arata cam ca pe H0 ca detalii! :)

data viitoare o sa pun o moneda de 2 Eur pe poza, sa se vada clar! :D
 
Horia,

Intr-adevar, imi scapase aceasta excelenta prezentare a modelului vostru.

Cred ca pana la urma acuzatia ca ati incercat sa "prostiti" lumea cu niste poze ale unui model la scara H0 este cea mai frumoasa recunoastere a calitatii modelului! Cel putin eu stiu bine cat de "modelist convins" la scara N esti, asa ca sa fi suspectat de smecherii la scara H0 e de-a dreptul amuzant! Probabil ca pana si cu moneda de 2 euro alaturi s-ar fi gasit vreun "Gica contra" sa spuna ca ati facut o "macheta" la scara 2:1 a monedei numai ca sa prostiti lumea, precum fac producatorii precum Fleischmann cu acea cupla imensa de scara N pusa la modelele lor H0! :D

In schimb pozele arata fara urma de indoiala potentialul imens al tehnologiei laser. Ferestrele acelea arata absolut corecte la scara, realmente nu-ti dai seama cat de mici sunt.

Continuand in felul acesta ne putem astepta la un adevarat "salt calitativ" de durata in ceea ce priveste constructiile la scara N!

Felicitari inca o data, si ... m-ati convins si pe mine ca laserul este cea mai buna alternativa pentru realizarea unor constructii de carton!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Ce sa zic ? Super prezentat si amanuntele te dau gata...Tare si ambientul de deal.Imi place si prezenta pe peron. Cu siguranta o sa tenteze multi cumparatori ...Asteptam si o continuare, poate un canton mititel cu ceva remize din piatra ,epoca II-III...
Montalbano-Timisoara
 
asa sper si eu... :)
ca o completare, iata aici unul din cele mai mici trenuri din lume... :D

In acest weekend am participat la o intalnire FREMO Proto 87 si, pentru a le arata si colegilor de la scara mai mare ce se poate face pe N, am adus si gara Steinbachbruecke...

Prietenul Ralph Steinhagen, care participa si el la intalnire spre a prezenta excelentele sale sine cu traverse metalice DRG/DRB a adus si o alta creeatie a sa cu o poveste mai lunga, pe care o voi prezenta alta data;
in orice caz, iata aici in premiera primul tren la scara G sau poate ceva mai mare reprezentat pe scara N:







Intreg trenul face 19mm lungime, adica ceva mai putin de 2 centimetri! :D

Sper sa nu ma critice Mircea ca nu vede distributia Heusinger completa! :D

Enjoy,
 
Mai Horia,

Voua acolo in "decadentul occident" nu v-a zis nimeni sa nu exagerati cu produsele alea "Made in China" ca s-ar putea sa dauneze la sanatate?

Iaca, n-ati avut grija si parca incepeti sa fiti cam galbeni la fata...

maine-poimaine va treziti cu ochii oblici, o sa va placa orezul si o sa incepeti sa scrieti in ideograme!

:D :D :D

Super!!!!

Din ce este facut de fapt trenul ala?

Salutari din Constanta,
Dorin
 
buna Dorin,

pai mai si intrebi? evident, carton de 0,2 decupat cu laserul si lipit in straturi!

de fapt nu e al meu, ci al amicului Ralph... al meu e inca in lucru!
 
Buna Horia,

nu stiu cati dintre cei care citesc acest subiect realizeaza ce poarta deschideti voi prin aceste produse home-made. Ce sansa extraordinara de a realiza modele pe care nici un producator nu le-a facut si poate nici nu le va produce vreodata.

In primul rand iti da sansa sa realizezi ceea ce iti doresti, si cati dintre noi nu plangem ca lumea modelelor este atat de infima raportat la diversitatea trenurilor reale.

Poti apoi sa mergi pana la gradul de detaliu pe care mintea si mana ti-l doresc si permit. Nu pleci deja de la un compromis (orice model in lumea asta e un compromis, facut insa de altii, de cei care au gandit si facut un model). Esti liber sa-ti alegi singur gradul de compromis pe care il vrei si il poti accepta.
Tot ce ai nevoie e un set bun de planuri pe care sa-l transpui pe acest minunat material, din care se pot face muuult mai multe decat credem, hartia.
 
asa este, catalin.

planuri pentru Steinbachbruecke nu am avut, am avut doar cateva poze si masuri generale si le-am reconstruit de mana, doar asta este meseria mea... insa cum vorbeam si cu Dorin, care are nevoie de ajutor cu gara veche din Sinaia, exact acesta este avantajul, de a face ce doresti la nivelul la care poti merge...

sunt o gramada care se vor multumi mai departe cu kit-uri "ordinare", cum spunea cineva :D insa acum putem face orice proiect, cu un nivel de detalii care nu s-a mai atins... si cu un material foarte simplu!
 
Salut,

Dupa o (destul de lunga) asteptare, de luna viitoare kitul nostru va fi disponibil la vanzare la magazinul virtual al lui Ralph Steinhagen Modellbau (RST Modellbau) din Karlsruhe, care propune materiale de modelism de nivel foarte inalt pentru modelisti :
http.//shop.rst-modellbau.de
www.rst-modellbau.de

Ca o paranteza, Ralph Steinhagen propune pentru prima data prin magazinul sau Gleisjoche (bucati de sina) pe scara H0 de 15m tip DRG cu traverse metalice sau de lemn cu sine Code 70 (Proto87) sau Tillig Code 83 (NEM), precum si o larga gama de culori dupa RAL si NCS.