Tunelul Mic (Valea Prahovei)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"


Acestea doua sunt imaginile
Nu sunt prea clare dar sper sa se poata intelege ce am facut.
Am folosit ca si materiale: ghips carton, aracet pentru lipit, o surubelnita lata mica, ceva de taiat, creion (pentru desenat modelul), liniar.
Dupa ce am masurat si taiat la dimensiunile dorite ghipsul carton, am indepartat de pe o parte cartonul apoi am desenat cu creionul modelul, iar cu surubelnita am indepartat surplusul de ghips pentru a face formele dorite.
Apoi cu marginea surubelnitei am zgariat ghipsul si au rezultat urmele de piatra.
Poate daca ar fi fost vopsit s-ar fi vazut mai bine. Daca mai doriti informatii va stau la dispozitie cu cea mai mare placere.

Acum am inceput sa-mi fac un mic castel tot din ghips carton si folosind tot aceeasi tehnica.
 
Intre timp am realizat inca o data cofrajul pentru intrarea in tunel.De acaesta data am marit dimensiunile la baza dar mai ales pe la "colturi".
Cand voi avea timp voi pregati materia prima pentru turnat.

 
Am turnat ipsosul in forma,mai astept putin si desfac cofrajul,sper sa nu se mai crape de data asta.


intre timp ma apuc sa fac si iesirile presupuse spre Brasov.
 
Am reusit! Am dat jos cofrajul de pe forma turnata si iata ce a iesit.

Urmeaza o noapte luuunga de sculptura,asta fiinda e mult mai usor de prelucrat materialul in starea de uscare si evit si producerea prafului!

Ce parere aveti crede-te ca o sa se asemene cu cel din aceasta poza :D
 
Am terminat de trassat pietrele.....dezamagire totala,se pare ca azinoapte am fost cu rabdarea la pamant,dar va arat totusi ce a iesit.


astept sa se usuce,dupa care ii dau putina culoare.Daca voi fi multumit de aspect iau decizia sa il montez pe diorama.Daca nu,se v-a intampla ceea ce nu mi-am dorit.voi slefui fetele si voi reface sculptura caramizilor
 
Dragos,

Nu te demoraliza! Iti sugerez intai de toate sa incerci sa cureti putin rosturile acelea cu o perie rotativa moale fixata intr-o minibormasina (atentie la praf, nu uita sa porti o masca si sa faci chestia asta intr-un spatiu bine ventilat). Pentru a combate praful poti incerca si sa umezesti un pic piesa superficial cu o carpa umeda.

Peria o sa ia toate bavurile si o sa rotunjeasca putin marginile pietrelor, dandu-le o forma mai apropiata de natural.

Apoi incepi sa vopsesti pietrele, eventual individual, inspirandu-te din poze ale obiectelor reale pentru a obtine variatiile de culoare cat mai autentice.

Ca sa te inspire, ia uite ce se poate obtine daca ai talent si rabdare, e drept, la o scara ceva mai mare, insa folosind acelasi sistem ca si tine:

http://www.feldbahn-modellbau.ch/

cauta intai la "Modellbau" (Modelism) sub-meniul "Gebäudebau und ZubehÜr" (constructii de cladiri si accesorii) si apoi de acolo alegi sub-meniul "Gebäudewände aus Gips 1:35" (zid de cladire din ghips la 1:35)

Tine cont de faptul ca domnul Marcel Ackle a folosit pentru vopsire acolo niste banale acuarele de la supermarket!

Spor la treaba!
 
nu arata rau deloc.totusi,la urmatoarele "turnari" ar fi bine sa folosesti un sablon
decupat care sa aiba conturul arcului din piatra.asa cum zicea si victorian,curata cu
o perie rotativa moale,daca ai si o minifreza e bine,sau pur si simplu cu o perie
dupa vopsire ai sa vezi ca rezultatul este mult mai satisfacator.
 
Arata foarte bine pt prima incercare, Ce cred eu, insa, ca nu trebuia turnat totul dintr-o bucata, tocmai prelucrarea anterioara fiind ingreunata de structura complexa.
@Victorian
Arata minunat lucrarile din link-ul dat, metodele sunt relativ simple, dar sa nu uitam de facilitatile scarilor 1:22 sau 1:35. Daca vrei acelasi lucru la 1:87. intai trebuie "sa-ti bati copii" ca sa nu fii incordat :D
rally
 
Nu am mai scris de foarte multa vreme pe acest subiect insa el nu este abandonat, ramane o intrare fascinanta in tunel, cel putin pentru mine. Cand am venit de la Brasov de la expozitie am reusit sa fac cateva poze din coada trenului, asa ca am sa le pun aici, voi incerca sa arefac intrarea in tunel, deoarece trebuie integrata pe undeva pe vreo macheta viitoare...
asadar pozele...:



Ce ma intreb eu: de ce sunt de culori diferite cele doua portaluri?
 
poate ca actiunea agentilor atmosferici este mai puternica pe tunelul de pe firul din dreapta,cel din stanga fiind ceva mai retras...este doar o supozitie,insa daca vei face ambele tunele,culoarea de baza ar fi cea de pe tunelul din stanga,apoi este mult mai usor sa patinezi si celalalt portal.
 
Tot am zis ca merg si nu am mai mers... iar vine frigul si portalul se lasa nepozat cu mine acolo, trebuie sa merg neaparat. e la numai 2 kilometri de Predeal spre Brasov. Cine stie, poate weekendul urmator....

Cosmin in legatura cu supozitia ta, nu pot sa zic ca e plauzibil sau nu, tot ce stiu eu e ca acolo iernile sunt destul de dure, dat fiind altitudinea si muntii inconjuratori, eu sincer tind sa cred ca s-au facut in perioade diferite, sau unul dintre ele a fost reconditionat diferit fata de celalalt... sincer habar nu am, dar as vrea tare mult sa aflu ce e cu diferentele de culoare. Daca ai sa te uiti atent in prima poza se vad si diferente de geometrie a imitatiei de caramida la imbinarea dintre cele doua portaluri. Eu merg pe varianta ca cel de jos a fost reconditionat recent.
Cel mai bine e sa mai asteptam pareri, zic eu...
 
buna,

eu cred ca la dublarea liniei dupa 1930 s-a folosit la portalul nou alta piatra de parament, din alta cariera... imperiul murise, pe atunci acolo era deja Romania, nu cred ca au avut acelasi furnizor...
 
Ei bine, iata ca si aici mai e de lucru, dar inca nu ma apuc de nimic pentru ca am picat intro mare dilema si tare mult as vrea sa ma lamureasca cineva care stie mai multe ca mine.

Am gasit aceasta poza:

http://europeana.cimec.ro/Poza.asp?k=4B33FB4E6FDE4A4C9BEF9BE263CFD503

si ma holbez pur si simplu la ea de multa vreme...

Intrebarea mea este: Este intrarea in tunelul Mic dinspre Predeal spre Brasov inainte de electrificarea tronsonului ? Ma intreb daca pe vremea respectiva era doar un singur fir , deoarece trenul surprins circula practic in sens opus.

Cine are infirmatii va rog sa ma ajutati.
 
Cred ca este alta zona, deoarece nu de vad brazii si nici pichetul militarului de garda, care pana acum catva ani era destul de aproape de linii.