Tramvaie Timis 2

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cristiCFR

Well-Known Member
Trenulist
19 Iunie 2007
944
0
35
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
Fost Tramvai Tristic actual Tramvai de interventii :D









Usa din dreapta este blocata de un dulap.



SI aceasta usa este blocata , de data aceasta de un raft.

Si acum ciudatenia , pe cand noi vara murim de cald in tramvaiele second-hand aduse din Germania mai vechi ca Timis 2...

No comment



No comment



No comment



(C) Pit Cristian (cristi CFR)

Tramvaiul mai este dotat si cu , incalzire , cuier o ghiuveta si masute cu suport pentru pahare (o parte din ele au fost demontate recent , totodata au dat cu vopsea peste inscriptia de pe tramvai : "Vagon Turistic" :(
 
In Arad in prezent mai circula doar 6 cupluri de Timis.
Acestea sunt:
1+2

13+205

15+16

17+18

208+209

si
212+213


Timisul 31+32 este garat in depoul Ghioroc pentru muzeu:


Majoritatea timisurilor in Arad au fost reconstruite la Astra Vagoane Arad in '93. Ultimul timis nereconstruit a fost casat in 2005 si era 230+185.

Cuplurile 1+2 si 15+16 au fost reconstruite la Astra in '95 si adaptate special pentru linia suburbana Arad-Ghioroc. Usile din mijloc au fost scoase iar interiorul a fost ceferizat cu banchete de clasa a 2a, perdelute si portbagaje:

Din pacate am auzit ca s-a dat ordin de la primarie ca anul acesta sa se caseze toate timisurile, deoarece acestea nu mai corespund normelor de siguranta in exploatare, ramane probabil 31+32 care va mai iesi pentru plimbari ocazionale.
 
Din pacate am auzit ca s-a dat ordin de la primarie ca anul acesta sa se caseze toate timisurile, deoarece acestea nu mai corespund normelor de siguranta in exploatare, ramane probabil 31+32 care va mai iesi pentru plimbari ocazionale.

Nu vom lasa asta sa se intample

Timis 1+2 si 15+16 sunt foarte bune pentru Arad-Ghioroc.
 
1. TimiÂşurile 1+2, 15+16 au, pe lângă modificările amintite mai sus, Âşi un far, montat în faĂžă sus, deasupra parbrizului. Goarnă li s-a montat, având în vedere că deservesc rute preorăÂşeneÂşti?
2. Care a fost raĂžiunea desfiinĂžării afiÂşajului de deasupra parbrizului din faĂžă, afiÂşaj care, în mod normal, trebuia să fie destinat numărului de traseu?
 
Nu sunt pasionat de tramvaie, ca opinie insa
aceste modele au reprezentat o componenta a tehnologiei create si exploatate pe la noi, deci consider ca au un loc bine meritat intr-un muzeu al tehnicii de profil, alaturi de multe alte modele de vagoane si de loko romanesti de care din pacate nu se ingrijeste nimeni la ora actuala. Mai pe direct spus ar fi cazul deschiderii unui muzeu care sa contina tot ceea ce tine de materialul rulant produs si exploatat in Romania, dupa o reconditionare prealabila din punct de vedere estetic, nu neaparat si functional.

Din pacate aceste modele de tramvai nu mai corespund normelor actuale, din punct de vedere al nivelului de zgomot si comfortului pentru pasageri (adevarul este ca nu corespundeau nici inainte). De acest lucru am putut sa ne dam seama odata cu importul de echipamente tramvaie second hand, care desi cu ceva ani la activ ne lasau posibilitatea crearii unei impresii despre ce inseamna acest mijloc de transport la standarde (vechi) europene. Iar ceea ce circula acum prin Oradea, ne arata de fapt cum trebuie sa arate un vehicul electric pe sine adaptat nevoilor anului 2008.
 
Sper din toata inima aca aceste tramvaie sa dispara o data din peisajul urban ....
Sunt o rusine a tehnicii , locul lor este la muzeu , ceva de genul Muzeul Holocaustului , adica sa ne amintim si sa nu mai facem greseli de genul asta :!: :!:
Pe vremurile cand eram copil am calatorit o gramada de vreme pe scarile acestor tramvaie , am vazut o multime de oameni care si-au rupt maini sau picioare , mai pe urma in canicula verii ramaneam fara aer prin aceste vagoane dotate cu vreo 3 geamuri ( probabil dupa model national socialist ) , geamuri care vara erau intepenite , iar iarna nu se puteau inchide ! Apropo de iarna ... cand era mai frig in tramvai decat afara :D :D :D .
Culmea nesimtirii celor de la CTP sau cu le-o mai zicand acum , a fost cand au aparut aceste monstruozitati cu tot felul de " extra" cen goarna care semana izbitor cu cea de pe sageata verde sau roti spitate !
Oricum de vreo 10 ani folosesc tramvaiele doar ocazional .... si sper ca sa nu mai trebuiasca sa mai fac vreo "excursie " cu aceste tramvaie !
La taiat cu ele , dar o garnitura ar fi bine sa rama in muzeu , pentru ca : "SOMNUL NATIUNII NASTE MONSTRII !"
 
Cam aia ziceam si eu :D
E bine sa fie conservat cate un model din tot ceea ce circula sau a circulat pe sinele romanesti. Acele masini nu corespundeau normelor de civilizatie, pentru ca au fost construite intr-o perioada in care nu conta deloc aspectul estetic sau cel de comfort, singurul luat in considerare fiind cel utilitar.

De clima nici pomeneala, mai ales in perioada economisirii la sange a consumului de energie electrica. Nu era lumina in scoli seara, ar fi fost culmea sa cerem si clima.
Asta a fost, speram la mai bine.

Pentru linii de mare distanta se pot folosi modele de tipul celor second hand importate din germania sau de generatie mai noua daca este posibil, pentru ca se preteaza la acest lucru.
De altfel in Timisoara se studiaza posibilitatea introducerii de tramvaie intre oras si comuna Sag, lucru destul de bizar spun eu. Comuna este relativ apropiata, dar pe zona sagului (cea care face legatura intre oras si drumul european care duce la sag) culmea este ca circula autobuze si nicidecum tramvaie. :D

Ar fi o chestie interesanta totusi introducerea unui linii de transport electric, ceva de tipul metroului de suprafata, care este nepoluant, dar la viteza la care se lucreaza pe la noi cred ca o sa-l prind pe la pensie. Tare mi-e teama ca este vorba despre o diversiune care incearca sa abata atentia de la vocile tot mai numeroase care protesteaza fata de starea deplorabila a pasajului dinspre sag, si se incearca astfel a se trage de timp.
 
Ciudata stire, eu stau in Sag si nu am auzit nimic despre introducerea tramvaiului.
Avind in vedere insa ca dinolo de gara pina la manastire se dezvolta locuri de case pe 270 ha cred ca pina la pensie cineva va folosi linia CFR pentru un alt tip de transport.
 
Da si mie mi s-a parut bizar acest lucru. A fost publicat un articol intr-un ziar care se distribuie gratuit, dar nu sunt inca pe deplin convins de faptul ca nu este vorba doar despre un mod de a tareg de timp cu privire la repararea pasajului cu pricina.

Pentru ca o linie de viteza este inca departe de posibilitatile noastre tehnice (si aici ma refer la cele administrative) avandu-se in vedere ritmul cu care se realizeaza cate o lucrare. Adica sa fim seriosi, nu se pot construi autostrazi in romania, dar se va investi in linii de suprafata? Nu cred, dar pana la proba contrarie, este o stire :D .
 
Legat strict de Timis 2:
Tramvaiele respective au fost dotate cu aeroterme iar la Cluj, acestea chiar au functionat o perioada scurta, dupa care au fost scoase iar locul ventilatoarelor a fost substituit cu capace circulare. De cativa ani, Timisurilor clujene li s-a remontat aeroterma. A existat o serie restransa care nu prezenta niciun indiciu de sistem de incalzire la remorca, ci doar la vagonul motor. La Cluj, acestea avusesera numere de parc (sistem vechi, adica folosit pana in 1991) de la 63 la 78 (numarul impar = vagon motor, numarul par = remorca). In prezent, RATUC a facut ce a facut si a dotat si vagoanele respective cu aeroterme. Deci, incalzire se putea face si la Arad, daca s-ar fi dorit. Cu aerul conditionat lucrurile sunt mai complicate. E o sursa de boala. De ce credeti ca apar boli specific sezonului rece in sezonul cald? In parte,si din cauza acestor aparate. Deseori, acestea se seteaza pe 22-24 grade cand afara sunt 35, daca nu 37. 35 de grade nu e ceva neobisnuit pentru Banat. Asta in conditiile in care diferenta interior-exterior nu ar avea voie sa depaseasca 7 grade. Si, cum lumea are oboceiul prost de a inspira pe gura atunci cand vorbeste, aerul rece isi face efectul imediat. Personal, as fi fost de acord pentru dotarea Timisurilor cu ferestre care se pot deschide (si inchide) ca lumea decat sa fie dotate cu climatizare. Evident, portiunea mobila a ferestrei sa aiba dimensiuni mari. Eventual, inlocuirea tuturor ferestrelor de pe partea stanga cu ferestre cu parte mobila mare.
Multe tramvaie Timis aradene aveau ferestre cu parte mobila mica; acel tip de fereastra care caracteriza Timisurile cu caseta pentru afisarea numarului de linie. In prezent, pentru cine nu e aradean sau nu cunoaste bine Timisurile aradene este imposibil sa deduca daca, initial a existat caseta sau gemulet oval pentru numarul de linie. Asta datorita modificarii radicale a fetei tramvaiului, modificare care individualizeaza Timisurile aradene. Ma intreb un lucru. La Arad cat de utila era acea caseta au acea fereastra ovala? Ca in Oradea, de exemplu, caseta respectiva demult nu mai era folosita, numarul de traseu fiind asezat in spatele parbrizului din fata. La Cluj, doar 60-ul isi pune numarul de linie si in spatele ferestrei ovale (Timisuri cu caseta nu au existat la Cluj), dar si in maniera in care se pune la restul tramvaielor; in spatele parbrizului din fata.
 
Utilizarea necorespunzatoare a sistemului de climatizare conduce intr-adevar la efecte nedorite. Dar este de preferat utilizarea cu chibzuinta a unui astfel de sistem decat inexistenta sa. Parerea nu imi apartine, eu nu sunt un fan al climei, ci a temperaturilor ceva mai mari, dar din ceea ce imi spun cei care circula acum cu troleibuzele si autobuzele de generatie noua introduse in Timisoara, se pare ca um mijloc de transport cu climatizare este de preferat unui fara. La temperaturi mari mai apare o problema, generata de aceasta data de lipsa unei mentenante adecvate: mirosurile grele din mijlocul de transport in comun (care apar si la aceasta data in tramvaiele second hand care circula pe majoritatea liniilor).

Problemele cu generatia de tramvaie realizata in timisoara sunt insa mai complexe, pentru ca inca din fabricatie (deci fara o uzura ulterioara) nivelul de zgomot si gradul de comfort dat de parametrii de ergonomicitate din interior erau necorespunzatori.

Speram insa la cat mai multe fonduri europene (bine gestionate) care sa aduca in tara mijloace de transport de ultima generatie, indiferent de fabrticantul acestora. Bine ar fi daca odata cu aceasta s-ar putea realiza si un upgrade al nivelului de civilizatie al celor care le exploateaza si nebeficiaza de serviciile acestor mijloace de transport.
 
Cele doua Timis 1-2 si 15-16 au doar doua usi la capete, mici pentru ore de virf si mai ales in timpul scolii cind se fac cozi ca pe vremuri la piine :lol: dar au mai multe geamuri pentru aerisire si perdele pentru protectie impotriva soarelui :aplauze: , de fapt 2 si 16 sint bou-vagoane :D

Tramvaiele Timis 2 au fost gindite bine, cu putine scaune si loc pentru mai multi calatori in picioare, adica conserve. cu toate acestea n-am mai vazut un Timis aglomerat in Arad de cind au facut prostia sa bage 13-205 pe linia de Ghioroc la ore de virf :skul:
 
kablu a spus:
Sunt o rusine a tehnicii , locul lor este la muzeu , ceva de genul Muzeul Holocaustului , adica sa ne amintim si sa nu mai facem greseli de genul asta :!: :!:

Asta a fost mentalitatea perpetuata si in CFR... si de aia acum avem un singur tren turistic cu abur (si ala exploatat de un privat) si ne uitam cum prin unele depouri mai rugineÂşte, înconjurată de bălării, câte o locomotivă cu abur, presupunând că nu au reuÂşit să fure tot din ea grupuri de cetăĂženi care se consideră discriminaĂži. La fel cum acum ne zicem ,,cum au putut să facă aÂşa ceva?" o să zicem peste 10 ani despre TimiÂşuri, dacă se continuă pe linia asta Âşi nu se schimbă urgent macazul (ca să folosesc Âşi un termen feroviar).
 
Dr2005, corect zis
Locuiesc in TM / Fraidorf, si trecind pe linga depou am avut impresia ca si VS271 (vagon de serviciu, ambele boghiuri motoare independent, folosit la slefuit linia) a "cazut sub flex". Cineva avizat - confirma / infirma ?
Referitor la tram-ul Sibiu- Rasinari (am crescut in Sibiu), Acea linie mai poate avea doar valoare turistica, daca s-ar pune in evidenta Rasinariul, si o plimbare de 4 km pina in Curmatura Stezii....Utilitate practIca nu mai are acum, si mai exista de vreo 40 de ani doar datorita faptului ca a fost construit din banii satenilor (eu asa stiu), si asta e motivul pentru care nu a putut fi scos. In primii ani de exploatare, fiind criza de cupru, a circulat cu un vagonet dupa el pe care era instalat un generator. Dar asta s-a intimplat inainte sa ma nasc, daca cineva poate da mai multe detalii, il rog sa o faca.

"Avem o tara. Cum procedam?"
 
cristiCFR a spus:
Din pacate am auzit ca s-a dat ordin de la primarie ca anul acesta sa se caseze toate timisurile, deoarece acestea nu mai corespund normelor de siguranta in exploatare, ramane probabil 31+32 care va mai iesi pentru plimbari ocazionale.
Nu vom lasa asta sa se intample
Timis 1+2 si 15+16 sunt foarte bune pentru Arad-Ghioroc.
Deoacamdata 15-16 si 17-18 mai circula iar de taiat au fost deja taiate 13-205 si 208-209 :skul:
 
cristiCFR a spus:
Sambata am pozat pe 1+2 venind de la Ghioroc
L-am vazut si eu azi pe linia 4 barat, semn ca 1-2 si 15-16 mai circula, restul nu le-am mai vazut saptamana asta, oricum e sigur ca cu timpul vor disparea toate si vor fi inlocuite de mai vechile tramvaie aduse din Austria(fabricate in '78 )