Depozit cu rampa CF si auto 1:87

  • Forumul este in proces de upgrade!
11 Ian 2008
45
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#1
Titlul este acelasi cu cel de la categoria
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
postat de LDH de unde m-am inspirat pentru constructia cladirii respective.

Pentru inceput materialul folosit este carton 2mm achizitionat de la papermodel.ro si lipici lichid transparent. Am facut planurile la scara utilizand coreldraw, le-am printat pe hartie autocolanta apoi dupa aplicarea acesteia peste carton totul a fost taiat cu cutter-ul.
In prima faza iata cum arata cladirea, mentionez ca am lipit deja peretii cladirii pe platforma. Urmeaza sa fac grinzile de sustinere a acoperisului apoi stalpii de rezistenta aflati in interior insa pentru moment nu am din ce sa ii fac.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
0
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#2
Buna ButonEl,

Foarte frumos ce faci.
Felicitari!

Regret ca ai refacut desenul.
Ai luat-o inaintea mea.
Articolul este gata si pdf-urile pregatite dar asteapta sa-i vina randul la publicare
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


In interior nu exista stalpi de rezistenta. Acoperisul, in realitate, reazema pe ferme care reazema pe peretii laterali ai cladirii.
Deci nu ai nevoie de stalpi la interior.

Daca mai ai nevoie de alte detalii pentru a finaliza lucrarea te astept cu placere.

Spoor!
 
11 Ian 2008
45
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#3
Multumesc!

Planurile le-am refacut deoarece am considerat ca face parte din "datoria de modelist" si pentru faptul ca imi place sa fac totul de la zero, sa ma implic cat mai mult ca sa nu mai zic ca facand singur planurile am inteles mai bine perspectiva constructiei.

Aceasta este o imagine preluata de la "planuri" iar detaliul incercuit am dedus ca reprezinta un stalp de rezistenta.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Ce nu am reusit sa imi dau seama este forma grinzilor de aceea te rog daca poti sa postezi o grinda reprezentata in plan pentru o constructie cat mai corecta.

Cu respect!
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
0
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#4
Corect, ai dreptate.
Este un stalp marginal.
Ma gandeam la cei de pe mijloc :D

Detaliile cu elemntele constructive nu sunt facute dar pana incropesc ceva poate te ajuta imaginile ce urmeaza sa le pun aici.

Necesita ceva timp sa le ridic pe photobucket si apoi sa le adaug la subiect asa ca "putintica rabdare"
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
0
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#5
Iata ca vin si pozele.

Daca nu te descurici facem o schita.
Este drept ca aici nu avem stalpi deoarce peretii sunt realizati din zidarie de caramida si constituie ei insisi un punct de sprijin foarte bun pentru contravantuirile acoperisului.

Structura de rezistenta a acoperisului

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum



Contravantuirea interioara

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum



si corespondenta exterioara

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Parerea mea este sa adopti aceasta solutie deoarece este mai simplu de reprezentat.
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
0
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#6
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Elementele cu verde sunt cate doua.
De asemenea din elemntul central vertical pleaca cate doua contrvantuiri la 45 gr care sprijina pana de coama, cea mai de sus (patratul hasurat).

Daca este nevoie facem o sectiune longitudinala cu vedere.


Spoor!!
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
0
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#8
Nu, nu am simplificat de loc.
Ce am desenat este conform cu fotografiile.

Ce ai desenat este bine dar mai complicat de executat si se foloseste in cazul peretilor din zidarie.

In cazul in care structura este integral din lemn se utilizeaza ferme prefabricate din lemn, structuri compuse din scandura de rasinoase.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Alegerea tipului de structura pentru acoperis, daca vrei sa o reprezinti, este la tine.
 
11 Ian 2008
45
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#9
La o asa constructie se poate folosi lemn de balsa gros de unu - doi milimetri sau alt material?
Iar daca sugerati alt material care ar fi acela? :!:
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
0
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#10
Se poate folosi orice fel de material.

De preferat este sa folosesti materialul cu care te intelegi foarte bine si care permite sa reprezinti imbinarile dintre scanduri.

Grosimea conteaza mai putin deoarece pentru a face scandurile ai avea nevoie de ceva subtire ca hartia de scris, cam 0,2 mm, avanmd in vedere ca au 2,5 cm in realitate.
 
11 Ian 2008
45
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#11
Asta este problema, nu am lucrat cu lemn pana acum si nu stiu din ce sa fac cadrul care sustine acoperisul. Initial m-am gandit la bete de chibrit insa nu sunt foarte incantat de acestea.
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
0
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#12
Pai betele de chibrit sunt prea scurte.

La Mr.Bricolaj (intersectia M. Bravu cu Calea Vitan), langa standul cu masini electrice, este un stand de modelism.
Gasesti acolo baghete de 4 x 4 mm care sunt cam groase pentru structura si mai gasesti balsa de 2 mm grosime din care tai baghete de 2 x 2 mm ce se apropie mai mult de structura reala.
 
30 Mai 2007
34
0
Bucuresti
YAHOO
cosmin_2300
LOCATION
Bucuresti
#14
Va rog sa-mi iertati impertinenta ( mai ales ca n-am facut in viata mea cladiri ... nici macar tren n-am .. :( ) dar de ce folositi materiale gen hartia ... care se degradeaza cu trecerea timpului ? De ce nu folositi .. plastic de ex ( pe care il taiati ... se poate lipi foarte usor , etc ) , sau lemn de 2 mm ... eu zic ca sunt mult mai multe modalitati decat hartia ... plus ca rezista mai mult ( parerea mea ) :)
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
0
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#15
Buna Cosmin,

In general ce este degradabil se degradeaza.

De ce folosim hartia?

Raspunsul este destul de simplu: usor de prelucrat, iti spune imediat daca ai gresit ceva la proiectare, se gaseste usor, se gaseste cu dimensiuni la care nici nu te astepti unde plasticul este cam zgarcit uneori si mergand spre limita este si biodegradabila :D

Hartia a fost primul material pe care am invatat sa-l folosesc in modelism si am ramas uimit de calitatile pe care le are iar daca stii sa faci o structura devine foarte rezistenta.
Pe cand cochetam cu navomodelismul, impreuna cu colegi mult mai experimentati decat mine, am facut ambarcatiuni cu lungimi apreciabile de pana la 1,5 m din hartie de ... ziar si aracet.
Navele realizate de colegii mei cu peste 30 de ani in urma nu si-au schimbat forma corpului si daca le pui pe apa navigheaza ca atunci cand au fost noi.

Vorbeam de structuri din caton bine gandite.
Uite un exemplu

http://www.shimiland.info/FotoS0101-0200/FotoS117.htm

Evident ca nu folosim hatia (cartonul) pentru orice tip de constructie.
Eu il utilizez in combinatie cu lemnul de balsa pentru cladiri.
 
11 Ian 2008
45
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#16
Fac ce fac si ma intorc la voi. :D
Nu este cine stie ce dar am mai facut un mic pas inainte.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.825
0
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#17
nu arata deloc rau,insa ti-as recomanda niste grinzi cu profil rectangular.baghete de balsa de 2x2 sau 3x3 mm...daca gasesti chibrite din alea lungi pentru semineuri,sunt bune si acelea.bafta!
 
11 Ian 2008
45
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#18
Ufff Cosmin, este prea tarziu sa schimb grinzile cu alt profil datorita faptului ca la momentul postarii pe forum a mesajului anterior lucrarea a ajuns in stadiu prezentat mai jos. Iar alt motiv ar fi acela ca nu am grinzi cu profil rectangular. Tot ce am (pe langa ce se vede) este lemn de balsa gros de 2 mm insa este foarte firav, daca tai o bagheta de 2x2 mm si stranut mai tare se rupe. Asa ca sunt nevoit sa ma descurc cu ce am.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 
11 Ian 2008
45
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#19