Cupla "digitalizata"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

f33

Active Member
15 Ianuarie 2008
231
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Zilele astea si-a inceput activitatea Institutul Roman de Cercetare a Digitalizarii Cuplelor :D .A fost infiintat din doua motive:
1 din cate am inteles, aceste cuple nu se mai fabrica
2 neuronii nu trebuie lasati in pace, in permanenta trebuie chinuiti cumva...
Cam astea ar fi datele problemei:
1. consum de cca 100-200mA in asa fel incat sa poata fi actionate de orice decodor
2. ansamblul sa fie adaptabil pe tipurile de cuple existente
3. interventiile mecanice asupra cuplei existente sa fie minime (nu de alta dar sa faci piese de dimensiunea asta cu pila e munca de "chinez nebun" cum zicea cineva de pe aici... :D )
4. daca se poate, aspectul modelului sa fie afectat cat mai putin.
Dat fiind faptul ca electromagnetul cu care sunt echipate cele "de fabrica" pare imposibil de realizat in conditii "home" am incercat o alta abordare a problemei.Deocamdata actionarea se face foarte "neortodox" dar, sa tinem seama ca lucrarile au inceput doar de vreo doua zile... :D
Si daca am reusit sa va fac curiosi...film:

 
@LDH Ai sesizat corect problema... :D .Din fericire se pare ca rezolvarea e usoara.Am incercat cu doua vagoane, la unul din ele am indoit un pic "varful" inelului de cuplare in jos si , in cel putin 90% din cazuri merge ok( test efectuat la 10 cuplari pe sina dreapta...daca apar manifestari neplacute.. :D )Alta solutie ar fi eliminarea inelului la modelul digitalzat si montarea unui bimetal mai lung, care sa actioneze inelul modelului "agatat".Sau "fabricarea" unei alte cuple cu "bratul" din bimetal care, la incalzire, sa "lase jos" carligul.Problema mare e incalzirea...Char acum "sap" pe net dupa niste "ceva-uri" din care s-ar putea scoate niste bimetale mai "reci"...
 
E o idee buna...un fel de "ciocuri" dar dispuse pe "lateralele" inelului, nu in zona unde loveste carligul la cuplare.Altfel cuparea se va face mai greu( am observat asta si cu inelul indoit). Macar sa ajungem acolo...deocamdata am gasit niste relee termice interesante.Dar nu reusesc sa gasesc nimic despre cum sunt construite.Afara sunt vreo 45 eur.Sunt curios cu cat s-or vinde la noi.La banii astia, daca au bimetal, sper sa fie suficient de mare pt macar doua cuple... :D
 
Daca masina pe care vrei sa montezi cupla este destul de mare atunci pot monta totul in cutie si prin intermediul unei timonerii sa actionezi cupla din interior.

La noi erau niste vagoane de serviciu care erau legate de locomotiva la trenurile "grebla", trenurile ce lasau si luau vagoane din statiile mici.
Se poate monta dispozitivul de actionare si intr-un astfel de vagon care este mult mai incapator ca sa intre tot echipamentul.
 
La actionarea din interior m-am gandit si eu, dar pare destul de dificil de facut-loc mic in locomotiva...angrenajele din boghiuri...Dar "faza" cu vagonul de serviciu e chiar tare...cred ca asta e alternativa daca nu "iese" asta cu bimetal...
 
Dpa o pauza destul de lunga, readuc in atentie acest proiect.In toata aceasta perioada "cercetarile" nu s-au oprit si ,in sfarsit, cred ca e aproape de final.Am reusit sa produc un prtotip al cuplei automate care poate fi actionat cu un curent suficient de mic incat sa poata fi comandata aproape de orice decodor (cca. 25mA@16V) .In acelasi timp aspectul cuplei este foarte putin afectat.Ca dezavantaje ar fi actionarea relativ lenta a cuplei si necesitatea eliminarii "inelului" cuplei la vagonul care trebuie cuplat.

 
Destul de interesant.....dar cum rezolvi detensionarea vagoanelor in asa fel incat sa se poata face decuplarea in mod corect??
 
Shikanne a spus:
...dar cum rezolvi detensionarea vagoanelor in asa fel incat sa se poata face decuplarea in mod corect??

...pai dai putin in spate,in felul acesta avand loc acea"detensionare" ,te opresti ,apoi decuplezi.
Eu acasa am V36 Lenz cu cupla digitala.
Asa procedez si eu.
In schimb la www.minitechnik.ro am vazut o cupla digitala mai inteligenta decat cea de la Lenz(de fapt nu cupla e mai inteligenta ,ci decodorul) ,acel decodor "stiind" singur sa dea putin in spate ca sa realizeze acea "detensionare" !!!!
Filmulet aici:
http://www.youtube.com/watch?v=1hn9UYqvshU&eurl=http://www.minitechnik.ro./prezentari_en.html
Marius
 
Intentionat am lasat vagonul tensionat.In timpul decuplarii vagonul a fost "tras" putin chiar de cupla.Drept e ca am filmat cu un singur vagon scurt.Inca n-am apucat sa fac teste dar, cu garnituri mai mari nu cred ca mai face fata ,in cazul asta locomotiva va trebui data putin in spate.In felul asta cupla , care e deja tensionata, ar trebui sa "sara" fara probleme.Prototipul cuplei a mai suferit niste modificari si inca e in faza de optimizare.Sper totusi sa nu mai dureze mult pana va intra "in productie".
 
Da, e la HO.La N sau TT...slabe sperante home-made.Poate ceva "de fabrica"...Cupla e actionata cu caldura.Electromagnetic e foarte dificil de facut "acasa"la dimensiunile astea.