Gari "Ieuropenizate" - Sighisoara

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutari!!!

Mai saptamanile trecute, am avut un drum pe la Odorheiu Secuiesc -Sighisoara cand, pentru mine, lucru rar, am avut treba in garile acestor 2 orase.

La Odorheiu Secuiesc aceeasi gara veche de zeci de ani, putin spoita, care deserveste operatoruil RegioTrans. Din pacate nu poti cumpara bilet si pentru alti operatori (ex. CFR), drept urmare am urcat persoana in tren la Odorhei, si eu am fugit cu masina la Sighisoara, ca sa-i cumpar bilet pana la Cluj.

Ajung in gara la Sighisoara si mare surpriza mare. Dupa lucrari de cativa ani buni, am nimerit intr-o gara care cred ca a fost reinaugurata de doar cateva saptamani. Totul sclipea, curat, lemnul lustruit, foarte eleganta, un hol de iintrare superb iluminat natural printr-un luminator imens, felinare pe peron..... ca alte cuvinte tot ce si-ar dori un nostalgic al cailor ferate.

Uau!!!!! Totul e supreb...

Astept trenul de laOdorhei, sa ajut persoana in cauza sa coboare din tren sa o conduc la sala de asteptare sa sa-i cumpar bilet pentru Cluj. Ok!

Intram in holul principal, luam bilet, fiind serviti foarte amabil de casier (ne-a explicat frumos ca nu se pooate alege locul la IC numai cu cel mult 48 de ore inainte - Nu l-am crezut, dar nu se pricepea la PC prea bine.).
Ok luam biletul si mergem catre SALA DE ASTEPTARE.
Ne plimbam in stanga, ne plimbam in dreapta, o serie de incaperi goale, iar sala de asteptare nicaieri.

Ma duc la ghiseul de informatii si intreb ca unde-i sala? Tipa zice ca nicaieri, fapt care ma lasa putin interzis. Ce fac eu cu presoana cu care sunt, deoarece are probleme la coloana si trebuie sa stea jos pana ii vine trenul in 3 ore. Tipa ridica din umeri si ma lasa cu ochii in soare.

Ma duc la seful de statie si explica ceva de ma lasa cu gura cascata. Nu s-a conceput sala de asteptare, ca in normele 'europenizate' ne se prevede a fi sala de asteptare, nu este statie de tranzit, numarul de locuitori de pe raza de .... verzi si uscate..... Noroc cu umbra oferita in fata garii de aburoasa ce a circulat candva pe linia Sighisoara-Agnita-Sibiu, si o lada de bere rasturnata... :)

Apoi daca nu-i gara de tranzit atunci io ce-am facut cu al meu beteag?
L-am urcat pe tren la Odorhei, l-am asteptat la Shighisoara am stat 3 ceasuri si l-am urcat pe trenu' de Cluj. Asta nu-i tranzit? Ase c-am sunat la reclamatii Regionala BV si mi s-a explicat ca e gara 'ieuropenizata' si ca nu e necesar si bla bla bla... oricum totul pe un ton amabil, din care n-am inteles decat modernizare "ieuropiana"

I-o mi-aduc aminte ca prin calatoriile mele prin "Iouropa" am vazut multe gari, si un multe gari de pe traseu care nu aveau joctiune cu alte trasee am stat in salile de asteptare, poate doar pentru a ma odihni 5 minute.


Lucru facut romaneste, adica pe jumatate. Ma gandesc cu disperare ce se va intampla la Cluj...

Eusebiu

p.s.

O sa incerc sa pun si poze.
Oricum daca aveti drum prin Sighisoara merita aruncata o privire asupra garii...
 
Ooo, tovarasul Epoteka, sint surprins de atitudinea dvs. ostila fata de grandioasele realizari ale CFR, menite a face totul ca in mareata Uniune...
... Sovietica!
Sigur ca statia Sighisoara nu este statie de tranzit.
Cetatea fiind in patrimoniul UNESCO, CFR a considerat ca este punct final al turistilor care vin in vizita.
Si desigur punctul initial cind pleaca din cetate.
Nu-i asa? pai daca vin sa viziteze, n-o sa stea in gara.

Doar nu mai sintem in epoca in care MAV si KKStB dotau cu sala de asteptare orice gara indiferent de localitate.

In tara mai se construieste o Ieurogara, la Drobeta Turnu Severin.
Probabil ca este considerata de tranzit. Intre tren si vapor.

----------------------------
Mergind pe aceeasi logica, ar fi posibil ca in curind Malaxele care se modernizeaza acum sa nu mai aiba scaune, nu?
Ca doar nu sint de lung parcurs.
 
Poveste general valabilă în România zilelor noastre: proiecte gândite cu partea dorsală, lucrări executate foarte, foarte scump, la o calitate de doi bani, care evident durează până la prima zăpadă mai măricică... sau ploaie mai lungă.
 
----------------------------
Mergind pe aceeasi logica, ar fi posibil ca in curind Malaxele care se modernizeaza acum sa nu mai aiba scaune, nu?
Ca doar nu sint de lung parcurs.

:D :D :D

Le iese mai ieftin si pot inghesui mai multi omuleti.... :evil:
Eu zic sa nu le mai dam idei la astia , ca ar fi in stare si de asa ceva .... :D :D
 
Ura!!!!!

Am reusit sa pun poze!!!

Vezi aici: http://s288.photobucket.com/albums/ll192/eporteka/Gara%20Shighisoara/

:))
 
Apropo de ,,ieurogari". Acuma câteva luni am fost la Tulcea... ,,ieurogară" recent inaugurată, cu 3 perechi de trenuri pe zi (2 persoanle Âşi 1 Acc)... vreo 10 case de bilete (normal, doar 1 deschisă Âşi aia doar înainte să plece trenurile) dar plin de scaune atât pe peroane cât Âşi în interior... să înĂželeg că pe aia o consideră ,,gară de tranzit", eventual tot între tren Âşi vapor (cum zicea DanTm mai sus despre Drobeta)? Că la ce trafic are gara respectivă Âşi la ce tarife are CFR + timpii de parcurs e mai ieftin din toate punctele de vedere (timp de parcurs, preĂž, ore de plecare) să mergi cu dube sau autobuze.