Tractoare de semiremorca Roman Diesel in H0

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
codul este 154222 si produsul se numeste Zugmaschinen-Set Roman Diesel FH kurz 2a / FH lang 2a / FH lang 3a

mai exista si 153829, Roman Diesel Bitumentank-Sattelzug "HeizĂśl" , o semiremorca de pacurca din DDR inca disponibila; semiremorca clasica 153621 Roman Diesel Planen-Sattelzug este epuizata!
 
Splendid, ce mai...Poem, cand te mai gandesti ca poti reinvia Itia si alte remorci,cred ca ar fi cea mai tare vitrina. Intrebare : Exista si autobuzul MAN din acelea ce apar in reviste germane incepand cu 1959 ?[Eu cel putin l-am gasit in reviste de arhitectura nemtesti din 59.E vorba de autobuzul facut sub licenta de romani,celebrele autobuze de provincie...] Montalbano
 
Intrucat nu mai este in productie si se epuizeaza repede, am achizitionat si setul Herpa continand un tractor de semiremorca Roman Diesel 10210 si semiremorca cu 2 osii aferenta :


Am ezitat multa vreme, intrucat nu credeam in veridicitatea acestui model ; am avut insa norocul sa gasesc pe Internet o fotografie de la inceputul anilor 1990 (autor : A. Kuechler) reprezentand exact acest Roman Diesel cu aceasta semiremorca in fosta Germanie Democrata, apartinand unui fost VEB Kraftverkehr regional

Se remarca cateva diferente intre original si modelul Herpa (dispunerea osiilor pe semiremorca, faruri de ceata pe tractor, prelata, etc) insa compromisurile sunt, pentru un model de serie mare, acceptabile !

Iata Romanul 10210 (10t, 201 CP) scos din ambalajul sau :




Si cu cabina coborata, lasand sa se vada motorul :


Cum spuneam, setul este epuizat la producator insa se mai gaseste cu putin noroc in magazine ; exista insa un alt Roman Diesel cu semiremorca (de data aceasta o cisterna de pacura, tot din fosta DDR) care este inca disponibil !
 
s-ar putea sa ai dreptate (si pesemne si ai), am vazut poze cu Romanuri cu cabina scurta de dinainte de 1977 ca basculante in DDR si nu au acel geam... doar cele mai noi (de dupa 78) au asa ceva!

exista si o cabina si mai scurta, fara nici un fel de geam...

si o Errata, nu era 10210 adica 10T 201CP ci logic 210CP... :)
 
Esti indreptatit sa fii banuitor privind veridicitatea modelului daca vrei sa-l plasezi inainte de 1990.

Puntea spate simplade RABA a aparut la noi pe cap tractor dupa 1990, asa numita punte de autobuz in jargonul soferilor, care imprima masinii o viteza mai mare.
Pana atunci nu le gaseai decat pe LA-uri, autospeciale cu cabina dubla sau 1 si 1/4 ce aveau jumatate duba si jumatate bena.

In rest, pe cap tractor cu motor MAN, puntea dubla clasica de MAN.
Punte simpla, dar tot clasica de MAN, pe ROMAN cu motor SAVIEM.
 
aici te contrazic, LDH, si iata cateva poze care sa dovedeasca...

iata unul cu punte dubla din anii 1980, livrat in DDR (poza din 1993):

http://www.lkw-infos.eu/images/themengalerien/lkw-weltweit/osteuropa/Roman-Diesel-PLSZ-grau-rot-1993-(MN).jpg


iata-l pe cel Herpa:
link

si inca cateva cu osie simpla si cabina lunga:
link

link

basculanta cu geam la cabina (dupa 1978):
http://www.lkw-infos.eu/images/themengalerien/lkw-weltweit/osteuropa/Roman-Diesel-Kipper-orange-1991-(MN).jpg

basculanta fara geam la cabina:
http://www.lkw-infos.eu/images/themengalerien/lkw-weltweit/osteuropa/Roman-Diesel-Kipper-blau-rot-1993-(MN).jpg
 
Nu ma contrazici de loc.

Eu scriam cand au aparut la noi in Romania nu ce a plecat la export.

Una este una alta este alta.

Noi aveam pe international motoare de 240 CP aspirate sau cu turbosuflanta si ajungeau pe la 260 CP iar la export plecau cu motoare de 320.

Romanurilor de la intern sau ITIA le placea valea si parcarea si tineau siruri lungi de camioane in spate cand urcau o panta iar cele de la export zburdau de parca nu aveau aceiasi mama.

Basculantele cu bena tip Irak, tot Roman Diesel cu cabina 1 1/4 au aparut la noi prin 1985-1986 in timp ce la export erau de prin 1980 sau 1981.

A nu se confunda internul cu exportul.

Daca doresti sa dezvoltam subiectul o putem face dar nu cred ca are rost.

Vezi ca nu merg linkurile.
 
cu linkurile se rezolva! :)

vorbim clar de export pentru ca Herpa realizeaza modele care au existat numai pe piata est-germana... doar nu o sa faca Rabe de Petrosani sau Romanuri 10240 de ITIA! :D