Colectia M.I.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

amiel

Active Member
Trenulist
24 Decembrie 2016
143
83
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Epoca I

Garnitura prusaca "Gloria" - Fleischmann - 1988


Epoca IIb

DRG BR 18.1 (frumoasa wurttemburgeza) si vagoane wurttemburgeze - Roco - 1994

DRG BR 18.3 (badeza) si vagoane badeze - Liliput - 2006

DRG BR 19 (mandria saxona) - Gutzold - 2007 si vagoane Liliput Bauart 28

DRG E 18 - Roco vagoane prusace cu luminator Fleischmann

 
Wow Amiel, ai niste modele toate numa' unu' si unu!

In special frumoasa wurttemburgeza, care ramane printre preferatele mele, dar in colectia ta nu stiu pe care s-o prefer, ca toate sunt "pe alese".

Observ insa ca nu ai retineri in a amesteca epoca I-a cu a II-a, Prusia cu Saxonia si cu Wurttemberg. Intentionezi sa modelezi o gara anume unde s-ar putea intalni toate acestea, sau pur si simplu le rulezi pentru placerea ochiului, indiferent de epoca si landul de proveninenta?

Oricum felicitari pentru colectie, ma bucur de fiecare data cand vad ca suntem mai multi iubitori ai epocilor "mici" din Germania!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
buna amiel,

o mica mentiune: Garnitura "Preussens Gloria" de la Fleischmann, cu P10 in epoca de tranzitie I-II spre 1920 (si de aceea marcata ca P.St.E.V si nu ca K.P.E.V. ca mai inainte) a fost Sonderserie Fleischmann in 1998, nu 1988. Este un tren aproape autentic, la care ar mai trebui insa cateva C4u Pr. de diferite generatii (de lemn sau otel, deci cu Sprengwerk sau fara pe sasiu, modele Fleischmann sau Brawa, in orice caz cu luminatoare pe acoperis) ca sa se ajunga la lungimea tipica!

ca info, in epoca un D-Zug tipic avea cam de 6-7 ori mai multe scaune de clasa a III-a ca clasele I si II impreuna, adica la un ABC4u sau AB4u vin cam 3 C4u! ;)

am vazut nu demult o poza din 1944, in vremea bombardamentelor cele mai salbatice, pe undeva pe planul inclinat Stuttgart-Ulm, cu o 44UK gri tragand un tren de vagoane frigorifice, in care se afla si o E93 sau E94 tot gri, cu pantografele jos... combinatie pe care ai putea-o reproduce cu 42-ul si E93-ul Piko!
 
@victorian/ irish_railways/mpursu
Multumesc pentru aprecieri, desi colectia este "subtirica" fata de altele, sau fata de ce as vrea eu. Mai sunt multe "piese grele" pe care nu le am.....inca.
Deocamdata sunt la stadiul de colectionar, avand doar o planseta de 2,20 m pe care sa le rulez pentru placerea ochiului. Colectia este mai mare cuprinzand toate epocile, dar nu am avut timp sa o postez pe toata. Pe masura ce voi dispune de timp, o voi completa, cu poze atat ale modelelor cat si ale originalelor (in masura posibilitatilor) si cu o serie de date legate de acestea.

@horia radulescu
Despre garnitura prusaca de epoca I, lucrurile stau cam asa :
Garnitura prezentata este un set Fleischmann "einmalserie" cu nr. de catalog 4885 si s-a fabricat in 1988.
Acum, Fleischmann a amestecat putin lucrurile, pentru ca loco P 10 s-a fabricat intre anii 1922 si 1926, o perioada considerata tranzitorie intre epoca landerbahnurilor si epoca II si au circulat in schema de vopsire si cu inscriptii KPEV & PStEV, chiar si in 1927, vagoanele sunt clar epoca I (KPEV - cu inscriptia : "urmatoarea revizie 1911")
Nicidecum setul nu reprezinta o garnitura completa, dar este un exemplu de.... si vorba ta, se poate completa.
Daca ar fi sa respectam strict realitatea, nu mai ajungem sa incropim nici o garnitura
 
(re)salut,

aici imi fac mea culpa, am confundat cu setul pe N produs intr-adevar in 1998 in exact aceeasi compozitie! :)

am gasit pe undeva si o poza cu o P10 in Auslieferungzustand in Berlin Ahb. (ce gara frumoasa!) insa nimeni nu poate spune daca era neagra sau si verde ca setul Fleischmann... in orice caz, cu simboluri prusace si fara deflectoare de nici un fel!

vagoanele de la Brawa sunt super... insa si 70 de Euro bucata... :(
 
Horia_Radulescu a spus:
aici imi fac mea culpa, am confundat cu setul pe N produs intr-adevar in 1998 in exact aceeasi compozitie! :)

si iar ai confundat .... :lol:
Setul la scara N - Fleischmann 7894 "Schnellzugset Preußens Gloria" este editie limitata 1997.
 
Horia_Radulescu a spus:
o mica mentiune: Garnitura "Preussens Gloria" de la Fleischmann, cu P10 in epoca de tranzitie I-II spre 1920 (si de aceea marcata ca P.St.E.V si nu ca K.P.E.V. ca mai inainte)

Si o alta greseala!!!

Setul la scara N pe care il am si eu are doua embleme: K.P.E.V. (Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung) si P.St.B ( Preußische Staats Bahn 1920-1925)....
in nici un caz P.St.E.V. (Preußische Staats Eisenbahn-Verwaltung 1918-1920)
 
Completare:
Emblema K.P.E.V. (Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung) este pentru vagoane dupa cum a scris si Amiel iar P.St.B ( Preußische Staats Bahn 1920-1925) pentru locomotiva ... P10 cu numarul 2810 a fost fabricata in 1922 de Borsig.
 
in fata acestor precizari nu pot decat sa ma inclin, Florine! :)

intr-adevar, este P.St.B, in 1920 s-a renuntat la Eisenbahn Verwaltung, Imparatul disparand saracul din nume (si din Germania) deja in 1918!

vagoanele sunt insa la fel de imparatesti cum ar fi fost si in 1910!

daca setul "Preussens Gloria" e din 1997, inseamna ca in 1998 era un "blauer F-Zug" cu 01.10 si 35er... sau si acum confund? :D

in orice caz, multumesc mult pentru corecturi si precizari! :lol:
 
Doua linkuri utile in vederea definirii si delimitarii epocilor (in limba germana) :

http://www.miba.de/morop/nem800-d.pdf
http://www.stayathome.ch/nem806d_d.pdf

personal il apreciez pe primul pentru ca prezinta si perioadele de tranzitie dintre epoci, perioade ce "aprind" numeroase discutii.
 
Horia_Radulescu a spus:
Daca setul "Preussens Gloria" e din 1997, inseamna ca in 1998 era un "blauer F-Zug" cu 01.10 si 35er... sau si acum confund? :D

De data asta nu confunzi :lol:
In 1998, setul editie limitata FLM 7895 - F-Zug "Merkur" cu BR 01.10
 
multumesc amiel pentru linkuri!

cel de-al doilea este versiunea NEM 806D, adica NEM 800 pentru Germania, cu mentiunea ca este editia 1996 si acum este in pregatire o versiune noua in care apare pentru prima data si Epoca VI (de la introducerea numerelor UIC complete pe locomotive, adica din 2007 incoace)

MIBA mai dedemult (Spezial 29 din 1996) propunea si o epoca IId (adica "niemandszeit", perioada nimanui, din aprilie-mai 1945 pana in septembrie 1949 la creearea DB si DR(Ost), care este de fapt o IIc insa fara vutur, fara nici un fel de insemne de stat, cu locomotive cu un singur far si vagoane fara geamuri!) :)
 
@FloS: ei, le mai nimeresc si eu! :)

@amiel, ar fi interesant sa vedem o prezentare a culorilor din vremea Laenderbahnen si apoi DRG si DRB aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=105

;)
 
Tren de marfa, Germania anii '30 (DRG), compus din : BR 56 Fleischmann, doua vag. articulate tip Glleh "Dresden" - Fleischmann, trei vagoane transport bere - Piko


BR 42 (DRB) Wehrmacht Loc. - Liliput


BR 45 (DRB) Reichsadler - Liliput


E 93 (DRB) Reichsadler - Piko, cu vag de marfa tip Grhs si Bzb - Liliput

 
Epoca IV

E103 cu vagoane IC (Roco)


Rh 1043 cu vagoane "Inlandsreisezugwagen" (schema de vopsire Jaffa) - Roco


Rh 1043 -Roco, cu vagoane UIC-X , ABm cu boghiuri SGP IV, Bm cu boghiuri Wegmann 15 - RailTop
 
Epoca V

Rh 1044 cu vagoane EC modernizate si pregatite pentru linii care suporta viteze de 200km/ora : Bmpz cu boghiuri MD522, Bcmz cu boghiuri MD522, Bmpz cu boghiuri SGP300, WRmz cu boghiuri MD522, WLAB tip P - RailTop -
 
Frumoasa colectie, tine-o tot asa :D

Personal de fiecare data cind am circulat in trenuri compuse cu vagoanele OBB pe care le detii, am fost tractat doar de Taurus (inmatriculare OBB sau MAV) sau DB 101, desi am vazut in trafic si IC tras de 1044, nu am avut ocazia sa calatoresc cu unul.