Problemele Modelistilor Feroviari

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Biti

Member
31 Martie 2008
31
0
Bucuresti
www.electrosid.ro
WEBSITE
http://www.electrosid.ro
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Avand in vedere ca sunt in acest business de scurt timp, mi-ar place sa stiu cu ce probleme se confrunta "Modelisti Feroviari" din tara, din trei motive:

1. Vreau sa vin in intampinarea acestor probleme cu produse si servicii.

2. Vreau sa infintez un club (in adevaratul sens al cuvantului, dupa modele de cluburi de afara - GERMANIA, ELVETIA).

3. Vreau sa deschid o fabricuta pentru fabricarea garilor si a cladirilor emblematice din Romania.

Motive pentru care am nevoie de ajutorul vostru.
Astept cu interes parerile si propunerile voastre.
 
buna Biti,

fiind destul de vechi in acest hobby si interesat de produse si servicii - precum si prestatar de servicii si creeator de modele de nivel inalt in serie mica (material rulant feroviar in serii limitate din materiale plastice si metal, cladiri feroviare din Styrene si carton decupat cu laserul, fotodecupaje, etc.) nu poate decat sa ma incante o asemenea initiativa in Romania!

de aceea as dori sa stiu de ce tehnologie dispui si in ce masura esti dispus sa te implici in actuni de genul celor indicate mai sus - care cer investitii relativ mari si cu recuperarea capitalului pe o perioada relativ indelungata - pe plan financiar si uman.

mult succes!
 
Biti a spus:
Problema sper sa o rezolv in felul urmator:
mutarea unei fabrici din Germania in Romania si sa produca si modelele pe care le vrem noi sau fabricarea modelelor noastre in fabrica lor - pentru inceput.

Deja exista niste discutii cu producatorul.

Pfuu ganduri foarte mari. Sa vedem in ce masura realizabile, dar asta voi stiti pentru ca voi aveti discutiile. Din pacate cam tot ce e legat de modelism e cam in recesiune iar miscarile de "trupe" pe piata sunt tot mai dese.
Probele sunt legate de preturi tot mai mari , in conditiile unei calitati in continua scadere (pe fondum mutarii productiei in China sau spre Est), lipsa unor modele noi atractive pentru noile piete (se marseaza tot pe vechile matrite pentru a scoate profit maxim)
Ce ar merge foarte bine in Romania ar fi o mica fabricatutza de ceferizare: plecarea de la modele existente si modificarea usoara a lor: vopsire, decaluri, insciptionari , usoare modificari si transformarea in locomotive/vagoane CFR.
Parerea mea...
 
IonutTrif a spus:
...Ce ar merge foarte bine in Romania ar fi o mica fabricatutza de ceferizare: plecarea de la modele existente si modificarea usoara a lor: vopsire, decaluri, insciptionari , usoare modificari si transformarea in locomotive/vagoane CFR.
Parerea mea...

Afacere care ar fi complet ilegala daca o faci asa, una e sa iti modifici tie un model, alta e sa cumperi un stoc al unul model comercial si sa il modifici in sensul unei productii in masa. ;)
 
Florin are din pacate perfecta dreptate!

mai multe decizii de justitie recente in statele UE si in Elvetia, la cererea celor trei mari (Modelleisenbahn Gmbh deci "Fleischoco", Maerklin pentru "Maetrix" si Hornby, ma mir ca nu am vazut de Bachmann/Kader) INTERZIC modificarea in scop comercial a oricarui model vandut de fabricant.

pentru a simplifica, pe romaneste (caci textele germane sunt foooooarte lungi) nimeni nu ii interzice clientului final (Endverbraucher) sa cumpere un vagon si sa-l dea la meserias la convertit si revopsit in model CFR, insa meseriasul nu are voie sa cumpere vagoane si sa la faca singur si sa le vanda dupa aceea singur!
 
Ehh... chichite avocatesti... nu degeaba se tot spune bancul ala american care suna asa:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
INTREBARE: "cum se cheama 1000 de avocati luati pe sus, legati cu mainile la spate si aruncati in ocean?"
RASPUNS: "Un inceput bun"!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
In schimb, din fericire, nimeni nu interzice comercializarea unor kit-uri de "ceferizare" a unor modele existente, si cred ca ar fi in interesul tuturor pasionatilor de aici daca cineva s-ar gasi sa produca asa ceva.

Spre exemplu, mie mi-ar placea sa am la dispozitie pe cineva care sa-mi produca la cerere decal-uri autentic romanesti dupa un model dat de mine, si cred ca toti pasionatii de aici ar fi foarte interesati de asa ceva. Desigur, asemenea tehnologie este deja partial accesibila tuturor, chiar alaturi de mine acum cand scriu sta imprimanta mea Ink-jet care e suficient de desteapta ca sa poata face asa ceva, DAR... cu urmatoarele observatii:

a) Nu am inca acces la acea parte de tehnologie care sa-mi ofere posibilitatea sa imi transform foaia scoasa la imprimanta in niste decal-uri autentice (din cate am inteles e vorba despre un spray sau o solutie ce se transporta in sticle si este inflamabila, fapt care face transportul ei peste granite deosebit de dificil)

b) Nu am acces la posibilitatea de a realiza decal-uri ALBE, si asta e o problema deosebit de spinoasa avand in vedere ca majoritatea inscriptiilor feroviare SUNT albe!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Horia_Radulescu a spus:
Florin are din pacate perfecta dreptate!

mai multe decizii de justitie recente in statele UE si in Elvetia, la cererea celor trei mari (Modelleisenbahn Gmbh deci "Fleischoco", Maerklin pentru "Maetrix" si Hornby, ma mir ca nu am vazut de Bachmann/Kader) INTERZIC modificarea in scop comercial a oricarui model vandut de fabricant.


Vandut cui?

Nu ai specificat si iarasi lasi fraza incurcata.

Eu inca mai astept adresele magazinelor din Viena :D

Revenind la subiect

Am cunoscut pe cineva de la Varna care asta face.
Cumpara de la producatori modele neasamblate si nevopsite si le transforma in modele bulgaresti la el in micul atelier din beci si le revinde colectionarilor.
 
Legat de locomotive si vagoare romanesti, problema se poate rezolva foarte usor daca exista clienti.
De ce spun asta, pentru ca si eu m-am gandit la ideea de a avea locomotive si vagoane romanesti, drept care am vorbit cu doi producatori care mi-au zis ca imi pot oferii ceea ce vreau dar cu conditia sa comand o cantitate destul de mare.
Asa ca, daca credeti ca exista comenzi si produse de interes eu pot aduce modele CFR
 
Este o idee deosebit de buna realizarea cladirilor cu adevarat reprezentative pentru Romania in domeniu feroviar, mai ales ca exista in acest sens exemplare extraordinar de reusite care ar arata bine pe orice macheta feroviara. Sa ne gandim doar la gara din Bucuresti sau la cea din Suceava, dar sunt multe alte cladiri care ar putea fi realizate.
Problemele care se identifica inca de la inceput sunt cele de costuri, pentru ca una este a realiza la scara un prototip, care oricum costa foarte mult, mai ales daca se implica si tehnologie moderna cum ar fi prelucrarea laser, dar daca se doreste a realiza productie de masa, cred ca se intampina multe dificultati, deoarece matritele sunt componente ale unui sistem de injectare extrem de scumpe.
Sa ne uitam si la problemele care apar la materialul feroviar CFR (la nivel de macheta) unde majoritatea producatorilor se codesc pentru ca puterea pietei romanesti este destul de scazuta pentru a putea face fata costurilor.
Iar daca la o locomotiva sau un vagon inmatriculat CFR exista sansa de a se gasi cumparatori si pe afara din motive de colectie, asa cum la noi se cumpara si modele germane sau franceze, pentru o gara sansele de vanzare in afara locatiei geografice unde aceasta se gaseste scad vertiginos.
O solutie pentru o astfel de investitie extrem de mare poate ca ar fi atragerea de firme partenere, capabile sa finanteze un proiect in scopul promovarii prin reclama. Eu unul as cumpara un produs la un pret accesibil, chiar daca pe cutie alaturi de poza machetei in sine ar mai fi si o tona de imagini e reclama a unor firme care au sau nu legatura cu domeniul feroviar :D
Nu stiu daca este o idee viabila, deoarece in domeniul financiar nu ma pricep absolut de loc, dar fiind pasionat de fotografie, am observat ca se pot edit reviste la o calitate excelenta fiind vorba de printare color de calitate, la un pret mic, deziderat obtinut prin multe pagini de reclama, lucru care sa fiu sincer nu ma deranjeaza.
Ar fi extraordinar sa se miste ceva in acest domeniu, care desi este o sursa de inovatie si creativitate nu mai prezinta acelasi interes intr-o societate moderna care se pare ca are alte teluri.
 
Biti a spus:
Legat de locomotive si vagoare romanesti, problema se poate rezolva foarte usor daca exista clienti.
De ce spun asta, pentru ca si eu m-am gandit la ideea de a avea locomotive si vagoane romanesti, drept care am vorbit cu doi producatori care mi-au zis ca imi pot oferii ceea ce vreau dar cu conditia sa comand o cantitate destul de mare.
Asa ca, daca credeti ca exista comenzi si produse de interes eu pot aduce modele CFR

Se vede ca esti nou in domeniu. S-au umplut pagini de discutii pe tema modelelor romanesti. Crede-ma ca nu e chiar asa simplu. Asteptam de 5 ani o amarata de locomotiva asa ca pana la a "aduce modele CFR" e cale lunga.
 
stageexp a spus:
Este o idee deosebit de buna realizarea cladirilor cu adevarat reprezentative pentru Romania in domeniu feroviar, mai ales ca exista in acest sens exemplare extraordinar de reusite care ar arata bine pe orice macheta feroviara. Sa ne gandim doar la gara din Bucuresti sau la cea din Suceava, dar sunt multe alte cladiri care ar putea fi realizate.
Problemele care se identifica inca de la inceput sunt cele de costuri, pentru ca una este a realiza la scara un prototip, care oricum costa foarte mult, mai ales daca se implica si tehnologie moderna cum ar fi prelucrarea laser, dar daca se doreste a realiza productie de masa, cred ca se intampina multe dificultati, deoarece matritele sunt componente ale unui sistem de injectare extrem de scumpe.

Nimic de zis de costuri legate de realizarea efectiva dar ai uitat sa scrii de punctul ZERO

Planurile.

Planuri nu sunt sau daca sunt sunt secrete de stat.
Nu ma intreba de ce ca nu stiu.

Daca nu sunt planuri trebuie mers pe teren si facut cum am facut noi la Jiblea, Merisani si Calafat.
Masurat la fata locului.

Avand datele trebuie facute desenele.

Toate astea costa asa ca pot fi adaugate fara grija la categoria costuri.
 
LDH, ai dreptate
Exista o secretomanie in domeniu care ma scoate din sarite.
Pai aia sunt dusi cu pluta daca isi inchipuie ca un spion lucreaza asa, adica sa merg io cu o ditamai camera foto si sa fac poze. Evident la cladiri. Pai pentru asta se poate fotografia direct din satelit, deci daca exista interese sa zicem obscure in domeniu, nimeni nu bate cu pasu, drumul pana la obiectivul cu pricina.
Daca as lucra pentru ce stiu io ce servicii secrete mi-as trage o camera ascunsa cu rezolutie foarte buna si m-as plimba linistit in jurul cladirii cu pricina.
A, daca este vorba despre un obiectiv militar sau chimic, inteleg, sau despre restrictionarea accesului in anumite zone, la fel. Adica una este sa pozez o cladire pe exterior, eventual cu un element sau mira de masura pentru a putea obtine ceva planuri, si alta ar fi sa intru prin tot felul de incaperi sau facilitati, unde as avea eventual posibilitatea de a initia o actiune distructiva.
De aceea nu inteleg restrictionarea fotografiatului in zone unde nu se pot aduce prejudicii prin actiunea in sine, de moment ce nu intervin in nici un fel asupra componentelor. Inteleg sa existe reglementari in domeniu pentru a nu se incerca manipularea neautorizata a diferitelor elemente de comanda sau infrastructura, dar fotografiatul simplu nu cred ca poate aduce prejudicii asa de grave cum cred unii.
De altfel acum sunt in tratative cu o cunostinta, pentru a-mi facilita accesul in depou, pentru a face cateva poze. Si este clar ca nu am de gand sa fac nimic nelalocul sau cu aceste fotografii, pur si simplu simt nevoia de a printa la rezolutie mare niste masini frumoase, singura consecinta fiind poate aceea de a face reclama unui sistem de transport care are mare nevoie de ea.
 
ok, oameni buni, vorbim de cladiri? hai sa lucram modern si aici LDH v-a dat directia...

planuri, masuratori > proiect autocad > decupare cu laserul > kit din styrene sau carton

de ce in Germania piata e plina de kit-uri de carton de gari, in serie mica, din care unele costa si 400 de Euro? nimeni nu va face vreodata o gara pur romaneasca din plastic injectat, pentru ca cheltuielile se vor amortiza in 50 de ani (daca...), insa cu laserul, carton, styrene si metal se pot face si 3 bucati... si le desenezi doar o data!

insa hai sa nu mai divagam si aici...
 
LDH, stii ca ne chinuim de ani de zile sa facem rost in RO de o amarata de rasina pentru o microproductie de automotore, pentru care exista deja mastere, matrite.
Imi duc aminte cu nostalgie de defuncta RomTrenModel s.r.l. A produs cca. 300 unitati AM1000 si AM750, vandute majoritatea in strainatate. In planul de productie avea si macaze, linii, case (pentru care existau deja planuri, prospecte) A! A mai produs (nu mai se stie cate) portaluri de tunel (majoritatea vandute in HU).
Asa ca filmul asta il stiu pe dinafara (doar l-am regizat, nu?).
In RO, merge un Caritas, un Gelsor, un FNI! Asa ca...dormiti linistiti (si visati frumos...)
:D :D :D

PDI
 
Horia,
m-ai facut curios, pentru ca nu am vazut cum arata astfel de modele din carton:
Sunt de tipul celor care se incadreaza in grupa modelismului din carton (de tipul celor publicate in Modelik) care de regula sunt elemente mai "plate" unde detaliile se obtin prin printare color, sau sunt modele ceva mai detaliate?
Si apropo, asamblate sau de tip kit?
Intrebarile sunt cam puerile, da asta e, nu am avut contact cu acele "obecte" si si curios de rezultat :D