Automotoare seria 78-750

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna Dorin,

Cele doua "cutii" patratoase aparute pe botul masinii sint doze de conexiuni electrice pentru cablarea fisei si a prizei pentru comanda multipla.
Cind s-au facut probele si pozele, aceste prize si fise nu fusesera inca
livrate la MARUB!!!!!
Acum ca a iesit deja un cuplu (716-757), s-au montat si cuplele.

Cinstit vorbind, aceasta modernizare ar fi trebuit facuta acum 20 de ani.
Aceasta modernizare, acum, nu-si mai are rostul.
Eu m-am bucurat, totusi, ca am mai invatat ceva nou.
Acum 13 ani am lucrat la proiectarea lui AM282H.
Da, atunci, si pentru acel vehicul, s-ar fi justificat o asemenea modernizare.

Schema de vopsire a fost aleasa de CFR.
La S700 au nimerit-o.
Cei de la Birlad si Tecuci au denumit S900, datorita culorii galben-verde,
ca aceea a conductorului de protectie din instalatiile electrice (sic!),
Mama Omida.

Cu bine,

Dan
 
vitezele de exploatare pentru S700 si S900 se mentin: 80 si 70Km/h.
Din cauza mecanismului de rulare, bineinteles.

Ce nu inteleg eu este faptul ca , cu acelasi mecanism de rulare , identic cu cel al seriei 1000(vit maxima 100 km/h) ,S 700(pentru calatori) circula cu 80 km/h, saloanele au viteza maxima 100 km/h. :(


Prin zona Banatului S900 a fost numita Bananas sau Lemon-Lime :D

Multumim frumos pentru poze, Dan! :aplauze:
 
Buna,

Automotorul care a atins 98Km/h in timpul probelor a fostul unul de
seria 900.
Nu am poze, dar s-a depasit si 100Km/h atit cu S900 , cit si cu S700.

Cu bine,
Dan
 
Ce nu inteleg eu este faptul ca , cu acelasi mecanism de rulare , identic cu cel al seriei 1000(vit maxima 100 km/h) ,S 700(pentru calatori) circula cu 80 km/h, saloanele au viteza maxima 100 km/h.

Buna,

Am intrebat si eu pe cineva care cunoaste problema.
Suspensiile sint modificate pentru o viteza mai mare, inclusiv la asa-numitele automotoare regionale.

Cu bine,

Dan
 
Buna,

Am obtinut niste informatii mai detaliate:

Initial toate automotoarele S700 si S1000 aveau viteza maxima de 110Km/h.
Odata cu modernizarile incepute in anul 2000 la automotoarelor de calatori, cind s-au refacut instalatia electrica si interiorul, s-au adaugat instalatii de incalzire si s-a adoptat o schema noua de vopsire, AFER-ul a cerut ca, pentru prelungirea duratei de exploatare cu inca 15 ani , sa se reduca viteza de exploatare la
80Km/h.
Automotoarele regionale, in schimb, si-au pastrat o viteza superioara, 100 sau 110Km/h, depinde de regionala care le gazduieste.
Automotoarele ministeriale au :
110Km/h - cele cu blindaj.
(La acestea s-a intarit suspensia, fiind mai grele).
100Km/h - cele fara blindaj.

Cu bine,
Dan
 
Multumesc :D

Foarte interesanta situatia automotoarelor salon.

Ca o paranteza ,

La seria 1000 desi are viteza maxima 100 km/h aici in vest sunt limitate datorita livretului la 70 km/h :D

Motivul este pentru a putea introduce in locul lor in caz ca se defecteaza automotoare S 900 :D
 
Dan 70 a spus:
Buna,

Automotorul care a atins 98Km/h in timpul probelor a fostul unul de
seria 900.
Nu am poze, dar s-a depasit si 100Km/h atit cu S900 , cit si cu S700.

Cu bine,
Dan

Dan 70 a spus:
O observatie:

Chiar daca s-a realizat o modernizare cu motor si transmisii noi,
vitezele de exploatare pentru S700 si S900 se mentin: 80 si 70Km/h.
Din cauza mecanismului de rulare, bineinteles.

La teste s-a folosit, cumva, un alt mecanism de rulare decat cel obisnuit? In caz contrar, e o contradictie:
1. viteza e limitata la 70 ca mecanismul de rulare nu suporta mai mult
2. La teste ,acelasi mecanism permite rularea cu peste 100 km/h

Sau e vorba de coeficientul de siguranta? Adica automotorul nu crapa daca ruleaza cu peste 100, dar il limitam la 70 respectiv 80 ca sa fim siguri ca nu pateste nimic cand sunt pasageri in el?
 
Salut.

Orice echipament se testeaza la parametri mai mari decat cei in care va functiona in mod normal.

Bineinteles ca daca sitemul de rulare a fost proiectat pentru viteze de 70/80 km/h, el nu poate fi folosit la viteze mai mari doar prin schimbarea unei transmisii + motor.
 
Buna KAA,

AFER-ul a limitat viteza maxima atunci cind a prelungit
durata de exploatare a automotoarelor.
Bineinteles, la teste, se poate depasi si s-a si depasit viteza maxima,
dar numai la teste.

Cu bine,
Dan
 
Buna Cristi,

Eu nu sint motorist; sper sa-ti dau niste explicatii exacte!
Motorul Volvo este dotat cu turbosuflanta.
Linga esapament se observa o gura de absorbtie pentru racirea
circuitului de intercooler.
Gazele de esapament sint reutilizate pentru cresterea puterii motorului, dar mai intii sint racite de un radiator si un ventilator actionat hidrostatic.

Cu bine,
Dan
 
1943, in cabina unui 750 de la Bucuresti la Braila:



In remorca unui automotor 750 :!:
Este pentru prima data cand am gasit imagini cu interiorul acestui capat-cel cu 5 geamuri- amenajat ca salon de fumat si de belle-vedere:



undeva langa Ploiesti:


decembrie 1943, atmosfera la bordul unui 1000 Malaxa, in drumul sau de la bucuresti la Slanic Prahovä:



In post, langa mecanic:



colectia electronica a arhivelor statului din Freiburg.
 
Buna seara Catalin, imaginile sunt extraordinare, dincolo de orice comentariu! Atat de proaspete si de contemporane, si totusi, sunt surprinse acum 66 de ani....
 
Acum 66 de ani......Dorin.
Mai jos, aceleasi automotoare in 2007:

68912055ce6.jpg


34862021dy7.jpg


51195619qm9.jpg


22239176ra9.jpg


siretag8.jpg


36819024ux1.jpg


nu mai mentionez data exacta si locatia, doar faptul ca sunt luate pe raza regionalei Galati, podul dintr-una din imagini este podul de la Cosmesti peste Siret.
 
August 2009, in gara Botosani:

78-716:


78-757:


78-787:


Gara Botosani "pazita" de Malaxe:



Desi foarte batrane, prin modernizare ar fi trebuit sa prinda un suflu nou. Din pacate nu s-a intamplat asa. Malaxele cu motor Volvo se defecteaza foarte des.
 
Astă’zi, 9 mai 2011, Trenul Personal 3001, Bucureşti - Braşov, pleca cu automotorul 78-0751-1. Domnii care îl însoţeau au binevoit să’-mi explice câte ceva despre rolul acestei piese de muzeu... în funcţiune. Acesta aparţine CFR Infrastructur㒠şi a Direcţiei Instalaţii, ocupându-se cu proba inductoarelor de 500, 1000 şi 2000 de Hz. La bord automotorul avea o instalaţie special㒠care detecta buna sau nebuna funcţionare a acestor inductoare.