Automotoare seria 78-750

dan70

New Member
Trenulist
5 Oct 2008
11
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Buna Dorin,

Cele doua "cutii" patratoase aparute pe botul masinii sint doze de conexiuni electrice pentru cablarea fisei si a prizei pentru comanda multipla.
Cind s-au facut probele si pozele, aceste prize si fise nu fusesera inca
livrate la MARUB!!!!!
Acum ca a iesit deja un cuplu (716-757), s-au montat si cuplele.

Cinstit vorbind, aceasta modernizare ar fi trebuit facuta acum 20 de ani.
Aceasta modernizare, acum, nu-si mai are rostul.
Eu m-am bucurat, totusi, ca am mai invatat ceva nou.
Acum 13 ani am lucrat la proiectarea lui AM282H.
Da, atunci, si pentru acel vehicul, s-ar fi justificat o asemenea modernizare.

Schema de vopsire a fost aleasa de CFR.
La S700 au nimerit-o.
Cei de la Birlad si Tecuci au denumit S900, datorita culorii galben-verde,
ca aceea a conductorului de protectie din instalatiile electrice (sic!),
Mama Omida.

Cu bine,

Dan
 

cristiCFR

Well-Known Member
Trenulist
19 Iun 2007
944
0
30
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
vitezele de exploatare pentru S700 si S900 se mentin: 80 si 70Km/h.
Din cauza mecanismului de rulare, bineinteles.
Ce nu inteleg eu este faptul ca , cu acelasi mecanism de rulare , identic cu cel al seriei 1000(vit maxima 100 km/h) ,S 700(pentru calatori) circula cu 80 km/h, saloanele au viteza maxima 100 km/h. :(


Prin zona Banatului S900 a fost numita Bananas sau Lemon-Lime :D

Multumim frumos pentru poze, Dan! :aplauze:
 

dan70

New Member
Trenulist
5 Oct 2008
11
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Buna,

Automotorul care a atins 98Km/h in timpul probelor a fostul unul de
seria 900.
Nu am poze, dar s-a depasit si 100Km/h atit cu S900 , cit si cu S700.

Cu bine,
Dan
 

dan70

New Member
Trenulist
5 Oct 2008
11
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Ce nu inteleg eu este faptul ca , cu acelasi mecanism de rulare , identic cu cel al seriei 1000(vit maxima 100 km/h) ,S 700(pentru calatori) circula cu 80 km/h, saloanele au viteza maxima 100 km/h.
Buna,

Am intrebat si eu pe cineva care cunoaste problema.
Suspensiile sint modificate pentru o viteza mai mare, inclusiv la asa-numitele automotoare regionale.

Cu bine,

Dan
 

dan70

New Member
Trenulist
5 Oct 2008
11
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Buna,

Am obtinut niste informatii mai detaliate:

Initial toate automotoarele S700 si S1000 aveau viteza maxima de 110Km/h.
Odata cu modernizarile incepute in anul 2000 la automotoarelor de calatori, cind s-au refacut instalatia electrica si interiorul, s-au adaugat instalatii de incalzire si s-a adoptat o schema noua de vopsire, AFER-ul a cerut ca, pentru prelungirea duratei de exploatare cu inca 15 ani , sa se reduca viteza de exploatare la
80Km/h.
Automotoarele regionale, in schimb, si-au pastrat o viteza superioara, 100 sau 110Km/h, depinde de regionala care le gazduieste.
Automotoarele ministeriale au :
110Km/h - cele cu blindaj.
(La acestea s-a intarit suspensia, fiind mai grele).
100Km/h - cele fara blindaj.

Cu bine,
Dan
 

cristiCFR

Well-Known Member
Trenulist
19 Iun 2007
944
0
30
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
Multumesc :D

Foarte interesanta situatia automotoarelor salon.

Ca o paranteza ,

La seria 1000 desi are viteza maxima 100 km/h aici in vest sunt limitate datorita livretului la 70 km/h :D

Motivul este pentru a putea introduce in locul lor in caz ca se defecteaza automotoare S 900 :D
 

KAA

Active Member
Trenulist
11 Apr 2008
58
0
Cluj
LOCATION
Cluj
Dan 70 a spus:
Buna,

Automotorul care a atins 98Km/h in timpul probelor a fostul unul de
seria 900.
Nu am poze, dar s-a depasit si 100Km/h atit cu S900 , cit si cu S700.

Cu bine,
Dan
Dan 70 a spus:
O observatie:

Chiar daca s-a realizat o modernizare cu motor si transmisii noi,
vitezele de exploatare pentru S700 si S900 se mentin: 80 si 70Km/h.
Din cauza mecanismului de rulare, bineinteles.
La teste s-a folosit, cumva, un alt mecanism de rulare decat cel obisnuit? In caz contrar, e o contradictie:
1. viteza e limitata la 70 ca mecanismul de rulare nu suporta mai mult
2. La teste ,acelasi mecanism permite rularea cu peste 100 km/h

Sau e vorba de coeficientul de siguranta? Adica automotorul nu crapa daca ruleaza cu peste 100, dar il limitam la 70 respectiv 80 ca sa fim siguri ca nu pateste nimic cand sunt pasageri in el?
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
0
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut.

Orice echipament se testeaza la parametri mai mari decat cei in care va functiona in mod normal.

Bineinteles ca daca sitemul de rulare a fost proiectat pentru viteze de 70/80 km/h, el nu poate fi folosit la viteze mai mari doar prin schimbarea unei transmisii + motor.
 

dan70

New Member
Trenulist
5 Oct 2008
11
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Buna KAA,

AFER-ul a limitat viteza maxima atunci cind a prelungit
durata de exploatare a automotoarelor.
Bineinteles, la teste, se poate depasi si s-a si depasit viteza maxima,
dar numai la teste.

Cu bine,
Dan
 

cristiCFR

Well-Known Member
Trenulist
19 Iun 2007
944
0
30
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
Salut Dan, am o intrebare :



Foto Vlad Maricari http://cfr.stfp.net/

Langa teava de esapament se observa o teava neagra pozitionata orizontal si acoperita cu o bucata de tabla.

Stii cumva de la ce a rezultat acea teava si la ce foloseste ?
 

dan70

New Member
Trenulist
5 Oct 2008
11
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Buna Cristi,

Eu nu sint motorist; sper sa-ti dau niste explicatii exacte!
Motorul Volvo este dotat cu turbosuflanta.
Linga esapament se observa o gura de absorbtie pentru racirea
circuitului de intercooler.
Gazele de esapament sint reutilizate pentru cresterea puterii motorului, dar mai intii sint racite de un radiator si un ventilator actionat hidrostatic.

Cu bine,
Dan
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.821
26
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
1943, in cabina unui 750 de la Bucuresti la Braila:



In remorca unui automotor 750 :!:
Este pentru prima data cand am gasit imagini cu interiorul acestui capat-cel cu 5 geamuri- amenajat ca salon de fumat si de belle-vedere:



undeva langa Ploiesti:


decembrie 1943, atmosfera la bordul unui 1000 Malaxa, in drumul sau de la bucuresti la Slanic Prahovä:



In post, langa mecanic:



colectia electronica a arhivelor statului din Freiburg.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
Buna seara Catalin, imaginile sunt extraordinare, dincolo de orice comentariu! Atat de proaspete si de contemporane, si totusi, sunt surprinse acum 66 de ani....
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.821
26
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Acum 66 de ani......Dorin.
Mai jos, aceleasi automotoare in 2007:













nu mai mentionez data exacta si locatia, doar faptul ca sunt luate pe raza regionalei Galati, podul dintr-una din imagini este podul de la Cosmesti peste Siret.
 

StefanMz

New Member
10 Feb 2009
3
0
Iasi, Botosani
LOCATION
Iasi, Botosani
August 2009, in gara Botosani:

78-716:


78-757:


78-787:


Gara Botosani "pazita" de Malaxe:



Desi foarte batrane, prin modernizare ar fi trebuit sa prinda un suflu nou. Din pacate nu s-a intamplat asa. Malaxele cu motor Volvo se defecteaza foarte des.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.142
78
Iași
LOCATION
Iași
Iasi - 11.05.2010

787 in probe :

 

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
1
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Astă’zi, 9 mai 2011, Trenul Personal 3001, Bucureşti - Braşov, pleca cu automotorul 78-0751-1. Domnii care îl însoţeau au binevoit să’-mi explice câte ceva despre rolul acestei piese de muzeu... în funcţiune. Acesta aparţine CFR Infrastructur㒠şi a Direcţiei Instalaţii, ocupându-se cu proba inductoarelor de 500, 1000 şi 2000 de Hz. La bord automotorul avea o instalaţie special㒠care detecta buna sau nebuna funcţionare a acestor inductoare.