Functionarea locomotivei fara foc

BACHMANN

Active Member
Trenulist
24 Mar 2008
95
0
CLUJ
LOCATION
CLUJ
HOLA AMIGOS

CARE STIE DPDV TEHNIC CUM FUNCTIONEAZA O LOCO CU ABURI FIRELESS?
SE FOLOSESC CA LOCO DE SUNT IN LOCURI INFLAMABILE SAU INCHISE.
REACTIE CHIMICA IN CAZAN? AER COMPRIMAT? CARBID? ORICUM NU AU FOC DESCHIS DE LOC

http://www.liliput.de/index.php?option=com_artikel&link=99&hk=1&uk=1&a_id=84&link1=1&limit1=40&seite_a=3

MULTUMESC ANTICIPAT
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.366
46
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
In principiu, locomotiva fara foc este dotata cu un rezervor in care periodic sunt pompati aburi de inalta presiune de la o instalatie fixa; in rest, ea functioneaza exact ca o locomotiva cu aburi obisnuita - destindere in cilindri, distributie etc. Atunci cand presiunea din rezervor scade sub o anumita limita, mecanicul duce locomotiva inapoi la incarcat. Cel putin asa stiu eu :D
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.847
47
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Da MPU.
Nu e nici o reactie chimica in cazan, absolut nimic de felul asta. Locomotiva se incarca dintr-o instalatie fixa si avea o anumita autonomie. Tocmai pentru ca erau folosite in zona unde nu se putea folosi focul deschis, locomotiva nu avea focar, deci nu avea sursa de caldura care sa produca abur.

Un exemplar de acest fel poate fi vizitat la Muzeul Locomotivelor cu Abur din Sibiu, salvat de la ultimul "loc de munca" fostul Combinat Chimic de la Marasesti. Mai exista unul in Constanta, insa nu poate fi vizitat.
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.458
8
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
Intr-adevar, locomotiva fara foc de la Constanta nu se poate vizita. Se afla in curtea unei societati comerciale, Oil Terminal. Pentru a putea ajunge la ea si a-i face cateva fotografii acum mai bine de 3 ani, a trebuit sa cer permisiunea si am fost insotit tot timpul de un angajat al firmei de securitate.

Mai jos aveti doua poze ale acestei locomotive:



.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Totusi, locomotiva este perfect vizibila si din afara incintei. Ea poate fi observata foarte bine din tren, pe partea dreapta la iesirea din gara Constanta, mergand spre Mangalia.

In 14 martie 2008, se vedea astfel:

 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.847
47
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Din fericire comori feroviare inca mai exista inca in incinta unor unitati industriale din tara. Departe insa de putinii ochi avizati ele au o soarta incerta. Multe asemenea "jucarii" feroviare au disparut odata cu vanzarea intreprinderilor sau cu haosul post-decembrist.
Revenind la pozele trimise de Felippe, in partea frontala a masinii se observa bransamentul prin care era "alimentata" cu abur saturat.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.366
46
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Remarcasem micutza locomotiva-fara-foc de la Constanta inca inainte de 2000, din trenurile care ma duceau/aduceau spre/dinspre Mangalia; totdeauna incercam sa o pozez, dar aparatul meu cu film din vremea aceea nu era chiar unul de top, iar viteza trenului in zona respectiva era destul de mare, asa ca niciodata nu-mi reuseau pozele :p
Asa ca am apelat la tine, Felippe, si exact cu aceste poze a inceput colaborarea noastra 8)
 

Pacific_doi_trei_unu

Member
Trenulist
23 Apr 2008
35
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Locomotivele cu cazan fara focar s-au intrebuintat la serviciul de manevra, in locuri unde era pericol de incendii (fabrici de hartie, cherestea, munitie etc.).
Cazanul acestei locomotive se incarca 3/4 cu apa, volumul fiind mai mare datorita lipsei tevilor de fum; acest cazan poseda la partea inferioara o teava de incalzire prevazuta cu robinet care se conecta la o instaltaie fixa de produs abur. Prin intermediul tevii inferioare, se incalzea apa din cazan, pana se producea abur care era utilizat la propulsie. Presiunea de lucru era cam de 12 at. Utilizarea era asigurata cam in 20 minute (destul de putin fata de locmotiva cu cazan la care se pieredea mai mult timp pentru pronirea ei).
Aceste tip de locomotive au avut avantajele:
1) intretinere mai ieftina;
2) deservire mai simpla.
Dezavantaje:
1) consum mare de abur;
2) autonomie redusa.
Anul trecut in depoul Sibiu, am vazut o astfel de locomotiva.

Atentie: a nu se confunda aceste locomotive care produceau aburul cu ajutorul unei instalatii fixe cu locomitivele cu aer comprimat (care au fost utilizate in mine).