accesorii gari si cale ferata

Acier

Active Member
Trenulist
7 Noi 2008
77
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti

...daca are cineva imagini cu table de gari, fotografiate cat mai perpendicular si de la o distanta rezonabila (sa nu fie "butoi" si nici "purici"). Ma intereseaza in special literele B, C, D, H, J, K, L, N, (W si X - exista oare la noi?) si Y (Saligny).
 

Acier

Active Member
Trenulist
7 Noi 2008
77
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Arhiva cu fontul in format OTF, compatibl Windows/Mac, doar majuscule.
http://s4.transfer.ro/storage/font_Statii-188e1.zip
Cu dedicatie pentru publicul larg, mai pe romaneste - pomana.
P.S. Ca de obicei, oferta e valabila maximum 10 zile.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.826
4
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
catalin a spus:
Pentru cei care stiu ca frumusetea unei machete sta in detalii, m-am gandit ca ar fi util sa postez aici schita indicatorului cunoscut sub numele de crucea Sf. Andrei. Sunt convins ca il cunoasteti bine. Schita va arata atat varianta pentru linie simpla cat si cea pentru linie dubla.
In viata reala acest indicator este mai mult sau mai putin vertical, intr-o stare mai buna sau ...nu....



:)
 

misha

Well-Known Member
Trenulist
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,

@cosmin: Superb! Balsa si carioci? O intrebare: cum e cu codurile de culoare? galben-negru, alb-rosu, galben-rosu? Ce reprezinta fiecare?

Vreau sa va prezint cateva accesorii ale garii din Rm. Sarat, zic eu, interesante:
(Cel mai putin interesant, dar care poate da un farmec aparte unei gari romanesti pe o diorama, adapostul de aparare civila. Nu am idee despre cand a fost construit acest gen de adaposturi, poate stie cineva) editare: nu este vorba de adapost, ci de rezerva de apa:

O pergola, in planul indepartat se vede cismeaua:

Cismeaua, de un alt tip decat cel de la Calafat:

Revin cu schite cotate.

Cu stima,
Mihai
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Probabil amenajarea dateaza de la inceputul anilor 1940, si pergola prin forma sa este tipica pentru perioada carlista...
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
Adapostul de aparare civila e in forma netipica acolo, seamana cu buncarele militare germane care puncteaza pana azi litoralul romanesc de la Navodari pana la Vama Veche.

Mai exista o forma de adapost, vizibil prin multe gari romanesti (imi vine in minte spre exemplu Medgidia, parca acolo am vazut asa ceva recent): adapostul are forma circulara si conica, semanand un pic cu un obuz foarte latit la baza si este acoperit cu o sapa de ciment sclivisit cu ingrijire, peste care de multe ori a fost vopsit cu vopsea de ulei, de obicei verde, pentru a fi mascat in peisaj. Am crezut de multe ori ca respectiva constructie este un rezervor de apa de o forma bizara, dar bunicul meu mi-a explicat ca au fost niste alcatuiri standard, construite la inceputul razboiului cu scopul de a oferi adapost oamenilor care se aflau la comanda in garile romanesti. Are cineva poze cu asemenea structuri?
 

misha

Well-Known Member
Trenulist
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,

Cred ca am vazut un astfel de adapost. Conic si din beton armat. Doar ca nu era pe langa vreo gara/linie ferata, ci in curtea unei vile din cartierul Domenii - Bucuresti. Sper sa mai existe ca sa-i fac o poza.
 

misha

Well-Known Member
Trenulist
16 Dec 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Din nefericire pot doar sa fac o descriere din memorie: Conic, diam. bazei cca. 3m, inaltime cca. 2.5m. Descriere din memorie deoarece obiectul nu mai exista, pe locul lui construindu-se ditamai blocul. :-x
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.824
27
Bucuresti
YAHOO
catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Ala conic este de fapt un rezervor de apa. Cel de la Ramnic este tot un rezervor de apa. Asemenea instalatii erau candva obisnuite, mai ales in statiile importante si care isi adunau provizia de apa necesara alimentarii cu apa a locomotivelor, din surse maloase. Era nevoie de decantoare de apa, care au avut diverse forme, printre care si acesta care seamana cu o cazemata.

Candva, scriam, asemenea instalatii de decantare, precum si instalatiile de uscare a nisipului (pentru nisiparele locomotivelor) si ghetariile necesare restaurantelor, dar si vagoanelor refrigerente sau primelor vagoane dotate cu "aer conditionat" erau ceva obisnuit in peisajul feroviar. Nu e nimic razboinic in constructia lor.

Pergola este interbelica. Nu apare in ilustratele garii de dinainte de 1918, apare in cele tarzii. A fost in perfecta stare pana acum 10 ani, cand a fost lasata se se degradeze si sa se transforme in buda in aer liber. Pacat. Cand era ingrijita arata superb si vara era minunata. Au fost multe asemenea mici oaze de vegetatie, parcuri in miniatura, cam prin toate garile....
Ca sa nu mai zic de traditionalele ghivece cu flori agatate de aceste pergole...