Surpriza :Macheta TT 060-DA, varianta statica de vitrina

Montalbano

Well-Known Member
Trenulist
3 Mar 2008
529
0
Timisoara
montalbano.nasol.ro
WEBSITE
http://montalbano.nasol.ro
YAHOO
mihaipetrescu2008
LOCATION
Timisoara
Montalbano din Timisoara va saluta calduros!



Dragi prieteni,

Cum toata lumea asteapta sa cumpere varianta pe HO Tillig (inclusiv eu): Ce sa faca cei de pe TT? Sa astepte inca doi ani... Sau poate trei... Asa ca m-am hotarat sa lucrez un "dummy" de depou, pentru placerea mea...



Am inceput cu imagini de pe www. Locomotive romanesti, superbe imagini. Pentru initiati este absolut necesar sa le vada, plus superbele imagini cu epave din tara, cinste celor care au initiat saitul... Am cautat poze cu machete de pe forumuri,din colectii private facute publice, exemplu ce s-a ceferizat pe la noi, de Cristi si A. Savin, plus pozele cu keg... (varianta gecon si ulterior Tillig).





Am cautat cotele, am facut reducerea la scara 1:120, marimea masinii, plus intre tampoane. Materiale am luat carton mai rugos, hartie, decalcuri diverse mici, scobitori, glue rapid mai scump dar de calitate, ceva produse de masa plastice pentru fata spate cupola, fiindca acolo nu poti curba cartonul.

Fara decal-uri rosii:


Tabla de dosare pentru rigidizare laterala a masinii, hartie groasa pentru sasiul purtator si altele marunte. Rigidizarea cutiei a fost cu probleme, structura de scobitori nu ere constanta si alunecand forma denivelari vizibile pe exterior, ceea ce a dus la relipiri mai dificile... De mentionat (se vad in poze), cele doua furtune dintre tampoane, care la scara mea TT, le-am taiat la grosime de sub jumatate de milimetru, si de abia le-am tinut in penseta, se vad la numarul locomotivei!

Cu decal-uri rosii:


Vopsirea a fost cu peripetii, am folosit culori c"aran D'Ache elvetiene, dar era sa dau gres, pana am gasit compatibilitate cu peretii masinii. Rotile le-am vrut din 12 monede de un 1 ban (mi-a placut culoarea galben-rosu de alama) dar erau prea mari si evident am renuntat in alta varianta, cu aparenta argintie. Tot timpul am folosiy un vagon tip Yde pe TT, ca o masura de verificare daca gresesc ceva la dimensiuni sau nu. Toata durata de lucru cam 7-8 zile, seara cand veneam de la serviciu. Cutia masinii am inceput la desk-ul de la serviciu, sporind uimirea colegilor care nu prea cunosc detalii despre existenta unui astfel de hobby... Dar ma rog...



De fapt nici nu deslusesc locomotivele romanesti de altceva, dar sa trecem delicat mai departe... Macheta a iesit pe sasiu nu foarte dreapta la inceput, dar au fost necesare mai multe lipiri si dezlipiri, pana la rezultatul final.



Multumiri speciale: LDH, Scristi, Horia Radulescu, Napier Deltic, Doreltomin. Pana la productia de Tillig pe TT, sper sa va placa postarile si imaginile.

Pentru imagini la dimensiuni mai mari intrati aici: http://www.flickr.com/photos/[email protected]/

Pe curand !Montalbano

 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Multumim si noi la randul nostru

Cred ca puteai rezolva mult mai usor curbura superioara a caroseriei, la farul central, daca din bucata de carton, aceiasi din care ai facut acoperisul masinii, taiai capetele sub forma unor petale deschise ale unei lalele stilizata. Arata ca niste triunghiuri isoscele cu baza spre ventilatorul de pe acoperis.

Cand le strangi formeaza o cupola curbata pe doua directii.

Este ceva mai mult de lucru deoarece trebuie neaparat chituit si vopsit.

Pentru boghiuri, tot o idee preluata de la machetistii cu cartoane, era bine daca aveai o fotografie neartistica, a unui boghiu de DA. Tipareai si lipeai direct pe laterale. Se vedea o mica diferenta intre poza si rest dar arata putin altfel.

Puteai reprezenta si arcurile cu foi.

Si ultima :D

Unde este rezervorul de carburant? Ala chiar era usor de facut?

In rest

Spoor pe mai departe!

p.s.Acuma am vazut, in pozele mai mari, cum ai facut rigidizarile interioare.
In general la modelele statice nu ai nevoie de spatiul interior`si atunci se pot monta coaste, ca la navomodele, pe care se sprijina caroseria caz in care nu mai ai probleme cu torsiunile. Chiar este recomandat sa fie asa si puteai face macar pe capete unde sunt panourile ce delimiteaza posturile de conducere de sala masinii.

Metode de realizare sunt multe care mai de care mai interesante.
Poate o sa le discutam daca vrei.

Cum o fi eu zic ca este foarte interesant ce ai facut si arata bine avand in vedere si scara de executie.
Sigur urmatorul o sa arate si mai bine si tot asa.
 

Montalbano

Well-Known Member
Trenulist
3 Mar 2008
529
0
Timisoara
montalbano.nasol.ro
WEBSITE
http://montalbano.nasol.ro
YAHOO
mihaipetrescu2008
LOCATION
Timisoara
Multumiri de raspunsul primit si mai ales de defectiunile gasite,foarte bune mentiuni ! Da, asa este, curbura calotei mergea cu despicaturi, dar cartonul nu a "prins" ideea,asa ca am ales sa crupez capota lipind celalalt material.Aveti dreptate LDH,rezervorul nu se vede,dar este pliat in spate,cum am apucat macheta la poze,s-a tras inapoi si nu se vede,voi remedia...Iar boghiul cu arcurile cu foi sunt undeva 3-4 mm mai sus,fusta masinii o ascund...Asa este...Una peste alta la cele doua electrice pe care le am pe TT-cfr[produse de dl Savin],era musai sa fie si un 060-DA in depou.Pe curand,al vostru Montalbano.